Jan Bert Ubels Geplaatst 18 Augustus, 2024 Geplaatst 18 Augustus, 2024 Ben voor het eerst op een lange reis gegaan met mijn Kia Soul my2023 64kwh naar Oostenrijk, 1100km. De auto verraste mij al bij het ingeven van de bestemming. Het navigatie systeem gaf aan dat het niet bereikbaar was met de huidige batterij capaciteit en vroeg of het tussenstops moest inplannen. Had zelf al alles uitgereken op een ABRP, maar besloot dat toen links te laten liggen en alles aan het navigatie systeem van de Kia over te laten. Het werkte perfect bij 120 en soms 130 km (waar mogelijk, Duitse autobahn was af en toe een ramp) per uur plande hij tussenstops om de ongeveer 250km. Elke laadsessie duurde tussen de 25 en 36 minuten. Heb 4 laadsessies nodig gehad. Bij elk laadstation waren voorzieningen en konden we rustig koffie drinken terwijl de auto laadde. Had een Maingau laadkaart en die werkte bij alle snelladers en 11 Kw laders in Duitsland en Oostenrijk. De Kia deed het ook fantastisch in de bergen, moeiteloos helling van 20% nemend ook vanuit stilstand. Ben gewoon heel enthousiast over de Soul geworden. Heb ook gewoon. airconditioning gebruikt waar nodig en geen moment range anxiety gehad. Totaal hebben wij 3300 km gereden met uiteindelijk over die 3300 km een gebruik van 6,5 km per KwH 2 Quote
Reinoud Geplaatst 19 September Geplaatst 19 September De routeplanner van de auto weet natuurlijk wat het beste is voor de auto. Toch gebruik ik liever ABRP voor het plannen van de laadsessies op lange (vakantie) ritten. Dit vanwege: ik graag elke 2 - 2,5 uur wil stoppen om te rusten en de hond even uit te laten ik graag een laadstation kies met minstens 5 snelladers (om laadfile te voorkomen) ik graag een laadstation kies waar ik fijn kan wachten/hond kan uitlaten Ik plan via ABRP om het juiste laadstation te vinden en gebruik vervolgens de navigatie van mijn auto om er naartoe te rijden. Via Carplay kun je ABRP ook gebruiken, maar ik heb gemerkt dat dan het geluid (muziek) uit de boxen niet meer zo mooi is. Ook geeft de navigatie van de auto echt goed aan hoeveel km ik nog kan rijden. Ik heb een E-soul MY2020 (executive, 64kWh). Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.