Anoniem123 Geplaatst 18 September, 2024 Geplaatst 18 September, 2024 (aangepast) Hallo allemaal! Ik ben Maurice, 42 jaar en woonachtig in de Achterhoek. Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een mooie zwarte Kia Ceed SW 1.4 T-GDi ExecutiveLine uit 2019. (nu 99.000km op de klok) Ik had hiervoor een Hyundai i30 1.0 T-GDi Comfort welke ik had laten chippen door BR Performance (150pk/225Nm op de bank). Na 2 jaar 3 cilinder geluid miste ik toch wel de luxe en automaat. Zodoende kwam ik uit bij Autosmeeing, zij hadden de Ceed staan in de meest luxe uitvoering. Voor de i30 had ik een Kia Optima Hybrid, welke de vrouw te groot vond en na een jaar al voor de deur weg was. Na een proefrit en vervolgens 3 (!) weken wachten stond hij voor de deur. Helaas zijn er toch wel wat zaken waardoor ik niet met volle plezier van de auto kan genieten... De DCT bak heeft nogal wat kuren helaas en ik hoop dat hier mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben (gehad). Ik heb me rot gegoogled en wordt er niet veel wijzer van. Hij zal op 30 september naar de dealer gaan voor een diagnose. Gelukkig heb ik nog 10 maanden Bovag garantie. Hopelijk wordt het opgelost en kan ik écht van mijn luxe Kia-tje genieten. 18 September, 2024 aangepast door MauriceDtc Quote
Anoniem123 Geplaatst 18 September, 2024 Topic Starter Geplaatst 18 September, 2024 Klachten zijn overigens als volgt: - ruw schakelen (voelt alsof hij te traag ontkoppelt) tot echt klappen met wat forser optrekken. In sportstand is dit helemaal erg. - slippen van koppeling bij kickdown - slippen bij opschakelen / schommelen van toerental ( zie mijn filmpje https://youtu.be/mSPodHij3yo ) - met hoge toeren (>2500tpm) uit stilstand wegrijden. Normaal is dat ca 1500. - soms pakt hij de even versnellingen niet, dan blijft hij “ertussen hangen” Het is ook niet altijd (even erg) aanwezig. Quote
Anoniem123 Geplaatst 18 September, 2024 Topic Starter Geplaatst 18 September, 2024 Wellicht ook leuk om mijn Koreaanse autoverleden te plaatsen. 2012 Kia Ceed 1.6 GDi Superpack 2014 Kia Optima Hybrid Superpack 2017 Hyundai i30 1.0 T-GDi Comfort Quote
Anoniem123 Geplaatst 24 December, 2024 Topic Starter Geplaatst 24 December, 2024 Omdat ik me vanaf het begin kapot ergerde aan de “gele” mistlampen/bochtverlichting heb ik deze gisteren vervangen door H8 ledlampen. Wat een pokkewerk trouwens met gepruts in de wielkuipen. Weinig ruimte, maar het is toch vlot gelukt En nu doet de bochtverlichting ook daadwerkelijk iets. Quote
Ar Jan Geplaatst 3 Januari, 2025 Geplaatst 3 Januari, 2025 Klachten zijn overigens als volgt: - ruw schakelen (voelt alsof hij te traag ontkoppelt) tot echt klappen met wat forser optrekken. In sportstand is dit helemaal erg. - slippen van koppeling bij kickdown - slippen bij opschakelen / schommelen van toerental ( zie mijn filmpje https://youtu.be/mSPodHij3yo ) - met hoge toeren (>2500tpm) uit stilstand wegrijden. Normaal is dat ca 1500. - soms pakt hij de even versnellingen niet, dan blijft hij “ertussen hangen” Het is ook niet altijd (even erg) aanwezig.Geen idee of het probleem inmiddels is opgelost…maar is de versnellingsbak al eens gespoeld?Als het al is opgelost, heb ik niet gezegd Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Anoniem123 Geplaatst 3 Januari, 2025 Topic Starter Geplaatst 3 Januari, 2025 (aangepast) Ze hebben 1500km geleden de koppeling vervangen (incl bakolie), maar ik vind dat hij nog niet lekker schakelt. Lijkt wel of hij nog steeds te traag koppelt (je ziet bij schakelen toerenteller licht schommelen) en heb al 2x gehad dat ik “D6” in display heb maar hij niet in een versnelling staat. Baksoftware hebben ze in september als eerste geüpdatet en bakolie vervangen zonder succes. Daarna kwam diagnose koppeling vervangen (a €2500) Probeer het weer op film vast te leggen en dan maar weer de dealer contacten… ik verdenk nog steeds de servo’s die de koppelingen aansturen. Of het is een producteigenschap, dus als iemand hier hetzelfde ervaart…? 3 Januari, 2025 aangepast door MauriceDtc Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.