Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik wil graag een Kia Ceed Sportswagon 1.5. Een nieuwe is helaas boven ons budget. Ik zie bij verschillende aanbieders jonge Kia-occasions tegen aantrekkelijke prijzen. Vaak ex-lease. Maar ik wil voorkomen dat zo'n occasion dan achteraf geen fabrieksgarantie blijkt te hebben. Want o.a. om die 7 jaar garantie kies ik juist voor een Kia. Mijn vraag is: Hoe kan ik in het  ‘onderhoudsboekje’ zien of zo'n occasion ook na verkoop aan mij in de 7 jaar fabrieksgarantie zit/blijft??

- Moet hij dan strikt op 15000, 30000, 45000 km (etc) een specifieke beurt hebben gehad?
- Moeten in die onderhoudsbeurten bepaalde specifieke dingen zijn vernieuwd?
- En vervalt de garantie als de 15000km-beurt bijvoorbeeld pas op 16000 heeft plaatsgevonden?
- Zijn er nog meer eisen?

Ik zou dus graag concreet willen weten hoe ik de informatie uit het 'onderhoudsboekje' moet checken om zeker te zijn van de fabrieksgarantie. 

Wie heeft hier ervaringen mee? Alle tips zij welkom. bedankt!

Geplaatst

Hallo JJ Dooper, voor zover ik weet moeten de beurten sowieso bij een officiële Kia dealer zijn uitgevoerd en mag er een kleine spelling zitten in het aantal km's bij de beurten (paar honderd, geen duizend). Ook moet de KIA garantie sticker aanwezig zijn in het onderhoudsboekje. Ik weet dit omdat ik zelf van plan ben om een Kia Ceed GT uit Duitsland te gaan importeren naar Nederland. Dan moet dus echt alles kloppen omdat KIA Nederland dan de garantie moet overnemen van KIA Duitsland.

In de bijlage wat voorbeelden!

Garantiesticker.jpg

Onderhoud.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...