marchel Geplaatst 23 Juli, 2025 Geplaatst 23 Juli, 2025 Hoi allen, Binnenkort mag ik eigenaar zijn van een fantastische Kia Rio 1.2 Plus Pack uit 2012, hier zit geen cruise control op maar zou ik graag wel willen. Afgelopen week heb ik diverse Kia dealers gebeld en ze geven allemaal aan dat het niet mogelijk is, zij hebben me doorverwezen naar AST Vriezenveen of Hardenberg maar daar zijn de kosten €600 euro en dan heb je zo een "lelijk" hendeltje extra aan het stuur. Uiteindelijk kwam ik op dit forum terecht en heb ik meerdere topics (door de jaren heen) gelezen over dat het allemaal plug en play is als je geen stuur verwarming hebt. In mijn geval heb ik geen stuur verwarming dus dat is top. Ik heb nu een compleet stuur gevonden met cruise control etc. erop, waar ik hem kan kopen kan ook het stuur voor mij omwisselen. Ik ben zelf niet heel handig maar heb wel de luxe dat mensen in mijn omgeving aan auto's sleutelen. Is het dan letterlijk airbag loskoppelen, huidige stuur demonteren, nieuwe stuur monteren, airbag koppelen en alles werkt direct? Hoeft ook geen nieuwe bekabeling of iets aangepast worden of updates door de dealer? Hoor wel even, bedankt. Marchel Quote
xtra40 Geplaatst 23 Juli, 2025 Geplaatst 23 Juli, 2025 Als je een compleet stuur koopt en hier zit de bedrading nog in dan gewoon over zetten en klaar is het Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.