Rio-man Geplaatst 2 Maart, 2010 Geplaatst 2 Maart, 2010 Hallo allemaal, Al een tijdje heb ik last van een tik/kraak bij een koude motor. naarmate de motor warmer wordt verdwijnt deze naar de achtergrond en als de motor echt goed warm is loopt de motor zonder problemen. heb het net even gefilmt. Sorry voor de slechte kwaliteit van het filmwerk, maar het is al donker en het is gedaan met mijn fototoestel. Het geluid komt uit de hoek van de dynamo/v-saar/distributieriem: Weten jullie wat het is, en of meer Prides hier last van hebben? Gr Rio-man Quote
Rio-man Geplaatst 2 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 2 Maart, 2010 Voor de goede orde: het oliepijl staat keurig iets onder MAX maar ruim boven MIN Quote
ProudKiaDriver-NL Geplaatst 2 Maart, 2010 Geplaatst 2 Maart, 2010 klinkt als een diesel....het kan zijn dat de waterpomp uit zijn lager begint te lopen. Quote
Rio-man Geplaatst 3 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 Maart, 2010 Ik laat hem nu even afkoelen, heb er net een flink eind mee gereden dus nu loopt hij mooi netjes, maar zal vanmiddag voor ik weer wegga even een snelle opname maken bij licht. Ik dacht zelf aan de dynamo, want uit die richting komt het, omdat de v-snaar ook piept en als die rol een beetje wordt ingespoten dan is het piepen weg.. Quote
patrick73 Geplaatst 6 Maart, 2010 Geplaatst 6 Maart, 2010 ik zou zeggen als je de dynamo verdenkt van de "tik" gooi de v-snaar er even vanaf, met een koude motor moet dat kunnen, ook omdat je dan geen waterpompaandrijving hebt, is het geluid dan weg, dan is het inderdaad waarschijnlijk iets wat door de v-snaar aangedreven wordt. groet patrick Quote
Rio-man Geplaatst 12 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 Maart, 2010 Ik heb hem wederom ingespoten met WD40 en het is voor mijn gevoel nu wel iets minder geworden. Ik laat er binnenkort ff naar kijken op m Quote
Rio-man Geplaatst 5 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 5 April, 2010 Het waren overigens de klepstoters, die door iets te dikke olie voor de vorstperiode gingen tikken. Er is nu dunnere olie ingegaan en het euvel is verholpen. Quote
ProudKiaDriver-NL Geplaatst 6 April, 2010 Geplaatst 6 April, 2010 Welke olie had je erin dat het zo dik was? Ik gebruik 15W40 en dat is zelfs goed bij -25C. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.