delhage Geplaatst 7 Oktober, 2010 Geplaatst 7 Oktober, 2010 Door de dealer zijn bij aflevering ook voor parkeersensoren gemonteerd maar de aansluiting gaat niet over het contact vergeet ik de schakelaar uit te zetten van de sensoren en er parkeerd een wagen voor mij dan zullen de sensoren in werking treden . volgens de dealer hoort het zo volgens opgave kia . weet iemand hier meer over te vertellen ,graag jullie mening en ideen Quote
ger.w. Geplaatst 7 Oktober, 2010 Geplaatst 7 Oktober, 2010 Door de dealer zijn bij aflevering ook voor parkeersensoren gemonteerd maar de aansluiting gaat niet over het contact vergeet ik de schakelaar uit te zetten van de sensoren en er parkeerd een wagen voor mij dan zullen de sensoren in werking treden .volgens de dealer hoort het zo volgens opgave kia . weet iemand hier meer over te vertellen ,graag jullie mening en ideen Bij mij zijn op de sorento ook extra voor sensoren gemonteerd eveneens met een schakelaar en dus niet over het contact. Argument was hetzelfde. Als je voorsensoren over het contact laat gaan zullen deze bij ieder stoplicht als je achter een auto stopt afgaan. Ook bij zebrapaden schijnt het lastig te zijn. De al gemonteerde achtersensoren worden denk ik aangestuurd door de achteruitrij versnelling of - lampen en daar speelt het niet. In de praktijk laat ik de voor sensoren wel eens aan staan en dan loop je inderdaad tegen dit soort probleempjes op. Ik zet dus het (keurig weggewerkte) schakelaartje even om als ik met de voorzijde krap moet parkeren of b.v. thuis als ik de auto strak tegen de garagemuur wil parkeren. Hoe dat bij af fabriek gemonteerde sensoren van andere merken wordt geregeld ?? Geen idde Quote
frankd Geplaatst 7 Oktober, 2010 Geplaatst 7 Oktober, 2010 Ze zouden natuurlijk ook over contact EN met een schakelaar kunnen aansluiten, Gaan ze in ieder geval uit als het contact uit is. Quote
KiaZeker Geplaatst 7 Oktober, 2010 Geplaatst 7 Oktober, 2010 Bij mij doen de voorste sensoren het ook altijd (bij lage snelheid), tenzij ik ze uitschakel met een knop. Ik schakel ze nooit uit omdat ik er nooit last van heb. Je moet minder dan een bepaalde afstand van een object komen wil er een piep klinken. Dus in de file heb je daar absoluut geen last van tenzij je "in de kont van je voorligger kruipt". Bij een normale afstand houden no-problem. Quote
ger.w. Geplaatst 8 Oktober, 2010 Geplaatst 8 Oktober, 2010 Ze zouden natuurlijk ook over contact EN met een schakelaar kunnen aansluiten, Gaan ze in ieder geval uit als het contact uit is. Je hebt gelijk. Als contact wordt uitgezet gaan ook de parkeersensoren uit. Dus ik maakte een fout: WEL over contact, maar MET extra schakelaar Quote
delhage Geplaatst 8 Oktober, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 Oktober, 2010 Je hebt gelijk. Als contact wordt uitgezet gaan ook de parkeersensoren uit. Dus ik maakte een fout: WEL over contact, maar MET extra schakelaar dat is dus ook mijn vraag mijn dealer zegt dat Kia Nederland dat niet nodig vind. bedankt voor jullie commentaren. Quote
Sjölp Geplaatst 11 December, 2010 Geplaatst 11 December, 2010 In mijn huidige Sportage II werken de sensoren vooraan over de rem(lichten). Dus telkens ik de rem even aanraak, worden de sensoren geaktiveerd. Staat er dan niets voor de auto, dan licht het display op en blijft het stil, staat er wel iets voor dan werken de piepers en wordt de afstald tot de hindernis aangegeven. Is enkel vervelend bij hevige regen, want dan piept het voortdurend. Gelukkig kan de 'piep' via een knopje op het display gedeaktiveerd worden. Betreft een systeem dat ik achteraf heb laten inbouwen, dus geen origineel van KIA. Op mij Sportage III komt een systeem zonder display en eveneens een knop om de 'piep' het zwijgen op te leggen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.