Thinkxxl Geplaatst 27 April, 2011 Geplaatst 27 April, 2011 Hoi Allen, Ik heb een vraag en hoop dat jullie een antwoord voor me hebben, als ik gebeld wordt in de auto dan krijg ik geen nummerherkenning! is dit een bekend probleem of zie ik iets over het hoofd. Ik ben geconnect met een iphone 3gs en rij in een exclusive uitvoering Quote
Gast asterix Geplaatst 27 April, 2011 Geplaatst 27 April, 2011 Ik heb een vraag en hoop dat jullie een antwoord voor me hebben, als ik gebeld wordt in de auto dan krijg ik geen nummerherkenning! is dit een bekend probleem of zie ik iets over het hoofd. Ik ben geconnect met een iphone 3gs en rij in een exclusive uitvoering Ja, dat is een bekend issue. Ik zie het als een schoonheidsfoutje in de navigatie en het wordt veroorzaakt door een combinatie van GSM netwerk, satnav systeem en telefoon. Zelf heb ik de iphone 4 (3gs had ik, zelfde probleem) en ook de exclusive uitvoering. De wijze waarop het GSM netwerk het nummer doorgeeft komt niet letterlijk overeen met de nummers in je phonebook. Daardoor doet hij geen nummerherkenning en laat ie dus niet de naam bij het nummer zien. Tenminste, als je de nummers zoals ik met +31-12-34567890 hebt ingevoerd (en zoals het gaat werken als je met de telefoon in het buitenland bent). De satnav laat het nummer zien zoals het letterlijk ontvangen is en doet geen intelligente 'match' met je telefoonboek. Je kan het oplossen door dit letterlijke nummer in je phonebook te gebruiken (maar dan is het nummer in het buitenland weer niet aan te kiezen). Met uitbellen zie je hetzelfde. In het begin laat ie even de naam zien (omdat dan nummer en naam uit je phonebook komt), maar nadat 'het nummer overgaat' krijg je het gekozen nummer ook nog eens terug van het GSM netwerk en dan is opeens de naam weer weg (omdat het weer letterlijk wordt vergeleken). Gelukkig duurt het bij het T-Mobile Tenenkrom netwerk sowieso al 'eeeeeuwen' voordat de call afgehandeld wordt dat je tijd genoeg hebt om te zien wie je nu eigenlijk gebeld hebt Ook binnenkomende gesprekken is eigenlijk niet zo'n probleem omdat binnenkomende gesprekken bij het T-Mobile Tenenkrom netwerk eigenlijk toch nooit binnenkomen en meestal direct naar voicemail gaan. Marcel Quote
scorpioshuma Geplaatst 28 April, 2011 Geplaatst 28 April, 2011 Je kan het oplossen door dit letterlijke nummer in je phonebook te gebruiken (maar dan is het nummer in het buitenland weer niet aan te kiezen). Of je moet ze dubbel invoeren. Afhankelijk van de telefoon als 2e contactnummer (voorkeur) of zelfs als dubbele contactpersoon. Quote
Thinkxxl Geplaatst 4 Mei, 2011 Topic Starter Geplaatst 4 Mei, 2011 Of je moet ze dubbel invoeren. Afhankelijk van de telefoon als 2e contactnummer (voorkeur) of zelfs als dubbele contactpersoon. Beetje laat , maar mag ik je nog bedanken voor de uitgebreide en bruikbare reactie!!!! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.