joost85 Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Hallo allemaal. Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe auto. En daarbij is mijn oog gevallen op de nieuwe Kia Rio. Ik heb gisteren een proefrit mogen maken in de Rio 1.2 CVVT en dit viel me niks tegen. Qua motor ben ik wel wat gewend, aangezien mijn huidige auto een Fiat Stilo Abarth (170 pk) is . Ik vroeg mij zo af of er al ervaringen zijn met de 1.4 CVVT motor ? Op internet en op dit forum zie ik alleen maar ervaringen over de 1.2 motor. Presteert de 1.4 motor zoveel beter dat het de meerprijs van 2.000 euro echt waard is of kun je beter de veel voordeligere 1.2 motor pakken (geen MRB en 14% bijtelling). p.s. mijn complimenten voor dit forum, heb er al veel nuttige informatie vandaan gehaald Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Ik denk dat er maar één antwoord mogelijk is: Maak een proefrit in een 1.4 en trek je eigen conclusie. Gezien het feit dat er maar een enkele 1.4 als demo beschikbaar is zegt al veel over de belangstelling. Maar zullen ze allemaal niet tegenvallen als je een Stilo met 170pk gewend bent? Quote
joost85 Geplaatst 20 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 20 November, 2011 Ik denk dat er maar één antwoord mogelijk is: Maak een proefrit in een 1.4 en trek je eigen conclusie. Gezien het feit dat er maar een enkele 1.4 als demo beschikbaar is zegt al veel over de belangstelling. Maar zullen ze allemaal niet tegenvallen als je een Stilo met 170pk gewend bent? Ik heb inderdaad de lat wel erg hoog gelegd met mijn huidige auto ja . Heb er dan ook 4 jaar met veel plezier in gereden, maar na enkele grote reparaties en problemen ben ik op zoek naar een nieuwe auto. Was gewoon benieuwd of er al ervaringen zijn met de 1.4 motor. Zoals ik al eerder melde is de 1.2 motor mij niets tegen gevallen, ondanks de halvering van het vermogen t.o.v. de Stilo . Soepele motor, die in hogere toeren aardig meekomt. Quote
riodriver Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 ik heb bijna een ton gereden in een 1.4 rio van 2007 en proefgereden in een 1.2 maar merk maar heel weinig verschil dus een 1.2 besteld Quote
Marc-T4 Geplaatst 22 November, 2011 Geplaatst 22 November, 2011 Ik heb ook een 1.2 besteld (morgen mag ik hem ophalen!) en ben ook nogal verwend met mijn V40 T4 met 200 pk ! Maar de proefrit met de 1.2 is mij ook erg goed bevallen en gezien de gunstige prijs icm geen MRB heeft mij toch doen besluiten voor de 1.2 te gaan. Heb bij het Kia Experience Center ook nog een proefrit gemaakt met 1.4 automaat en moet zeggen dat het verschil bijna niet te merken was. Quote
joost85 Geplaatst 22 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 22 November, 2011 Ik heb ook een 1.2 besteld (morgen mag ik hem ophalen!) en ben ook nogal verwend met mijn V40 T4 met 200 pk ! Maar de proefrit met de 1.2 is mij ook erg goed bevallen en gezien de gunstige prijs icm geen MRB heeft mij toch doen besluiten voor de 1.2 te gaan. Heb bij het Kia Experience Center ook nog een proefrit gemaakt met 1.4 automaat en moet zeggen dat het verschil bijna niet te merken was. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst..... Dan valt mijn achteruitgang vanaf 170 pk nog wel mee . Heb donderdag een afspraak staan bij de KIA dealer om nog het een en ander door te nemen, maar grote kans dat ik ook gewoon voor de 1.2 ga ! Quote
Marc-T4 Geplaatst 27 November, 2011 Geplaatst 27 November, 2011 Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst..... Dan valt mijn achteruitgang vanaf 170 pk nog wel mee . Heb donderdag een afspraak staan bij de KIA dealer om nog het een en ander door te nemen, maar grote kans dat ik ook gewoon voor de 1.2 ga ! En..en...en.....hoe was het? Heb je al besloten? Ben erg benieuwd. Quote
joost85 Geplaatst 27 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 27 November, 2011 En..en...en.....hoe was het? Heb je al besloten? Ben erg benieuwd. Ik wacht eerst even jouw ervaringen af met de Rio . ........ Maar ik heb nog niets definitiefs besloten. Heb donderdag een offerte laten opstellen (met Plus/Super pack, navigation pack, sierstrips). Twijfel nog tussen een Ford Fiesta 1.6 titanium of de Kia Rio. Dus de keuze tussen sportief rijden met de Ford of goedkoop rijden met de Kia. Ik hou jullie op de hoogte. Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 27 November, 2011 Geplaatst 27 November, 2011 Ik wacht eerst even jouw ervaringen af met de Rio . ........ Maar ik heb nog niets definitiefs besloten. Heb donderdag een offerte laten opstellen (met Plus/Super pack, navigation pack, sierstrips). Twijfel nog tussen een Ford Fiesta 1.6 titanium of de Kia Rio. Dus de keuze tussen sportief rijden met de Ford of goedkoop rijden met de Kia. Ik hou jullie op de hoogte. Als je voor de Ford gaat let dan wel op dat er een nieuw (facelift) model komt in 2012. Ander rij je direct al in een ''oud'' model Quote
Hanseman Geplaatst 29 November, 2011 Geplaatst 29 November, 2011 Ik heb sinds een week de 1,4 CVVT. Heb een proefrit gemaakt in de 1.2 CVVT. Die viel niet echt tegen, maar vond de trekkracht op lagere toeren niet echt jofel. De 1.4. heeft in dat opzicht meer, dat merk je wel. Op hogere toeren echt een prima score. Ben er erg tevreden mee. Een zeer complete auto en alles in degelijke uitvoering. Komt nog eens de zeer sportieve looks. Zie foto. Erg tevreden !!! 1 Quote
Baggio Geplaatst 19 December, 2011 Geplaatst 19 December, 2011 Ik heb sinds een week de 1,4 CVVT. Heb een proefrit gemaakt in de 1.2 CVVT. Die viel niet echt tegen, maar vond de trekkracht op lagere toeren niet echt jofel. De 1.4. heeft in dat opzicht meer, dat merk je wel. Op hogere toeren echt een prima score. Ben er erg tevreden mee. Een zeer complete auto en alles in degelijke uitvoering. Komt nog eens de zeer sportieve looks. Zie foto. Erg tevreden !!! Hey Hanseman, gefeliciteerd met je nieuwe auto. Wij hebben recent ook gereden in een 1.2 maar vonden ook te weinig trekkracht en willen voor de 1.4 gaan. Kun je mij iets vertellen over het verbruik van de auto? Wat kost de trekhaak, ik kan dit nergens terug vinden. Ik hoop dat ik gauw wat van je hoor. Gr. Rob Quote
Hanseman Geplaatst 21 December, 2011 Geplaatst 21 December, 2011 Hey Hanseman, gefeliciteerd met je nieuwe auto. Wij hebben recent ook gereden in een 1.2 maar vonden ook te weinig trekkracht en willen voor de 1.4 gaan. Kun je mij iets vertellen over het verbruik van de auto? Wat kost de trekhaak, ik kan dit nergens terug vinden. Ik hoop dat ik gauw wat van je hoor. Gr. Rob trekhaak kost 649 euro incl inbouw. Das een flink bedrag, heeft te maken met het feit dat je het achterstuk kunt afkoppelen zeg maar. Het verbruik is eigenlijk overeenkomstig de mensen die hebben gereageerd in verbruik topic. Tijdens inrijden uitproberen wanneer hij het zuinigst rijdt. Succes !! Quote
sid1 Geplaatst 21 December, 2011 Geplaatst 21 December, 2011 Mijn venga 1.4 cvvt is best wel pittig en zuinig. Heb hem 1,5 jaar 14.000km greden en heel tevreden. Nu wacht ik op mijn nieuwe 1.6 cvvt automaat. Quote
KiaPicantoVriend Geplaatst 23 December, 2011 Geplaatst 23 December, 2011 Ben van mening wanneer je van een auto met een groot vermogen naar eentje gaat met een klein vermogen dat je altijd wel een keer op een moment komt van "oeps gaat niet". Destijds ben ik van een Stilo diesel 140 pk handbak naar een benzine 1.4 (97 pk) automaat gegaan en dat was wel even schrikken. Ga je naar de zelfde motor(1.4)met een handbak ben ik van mening dat de verschillen minder schrikbarend zijn. Zou ik je mogen adviseren, en je hebt de euro's, dat wanneer het geen "baasmobiel" is je beter voor een 1.4 kan kiezen. Las ook iets over een trekhaak, als je deze gaat gebruiken voor een fietsenrek lijkt een 1.2 geen probleem. Maar ga je een bagagewagen of een vouwwagen erachter hangen kom je met deze moter in mijn optiek te kort. Succes met de overweging Groet Eric Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.