Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hello,

ik heb Kia Venga/Hedgren 1.4 diesel sinds april 2011

Bij het rijden bij omstandigheden van ongeveer +13 graden buiten en goed verwarmde motor, een kloppend geluid ervaar, vermoedelijk afkomstig van de motor.(injecters) Ook bij het accelereren bouwt de snelheid traag op in plaats van meteen met snelheid toe te nemen. Twee onafhakelijke automechaniciens ook dat opgemerkt.

Volgens de dealer is dit normaal en heeft iedere Venga hier last van.

Volgens After Sales District Manager moet ik mijn rijgedrag veranderen.

Volgens mij ofwel alle auto's hebben dezelfde probleem ofwel niet.Als een auto van deze serie een probleem heeft dat is fabrieksfout.

Ik zou graag een reactie horen.

Alvast bedankt.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

http://www.kiaclub.nl/topic/8523-ratelend-motorgeluid/

Consta59, in de link hierboven staat een vergelijkend verhaal van ook iemand met een Venga/Hedgren diesel.

Hier gaf men het merk (vervuilde) diesel de schuld.

Probeer het eens om een ander merk diesel te tanken en als je er geen goed gevoel bij hebt terug gaan.

Vooral omdat je voor die tijd er geen last van had.

De dooddoener kunnen we bij alle automerken van "nooit van gehoord of u bent de eerste, enz"

Deze kon ik nog niet van het ligt aan uw rijstijl. :?

Geplaatst

http://www.kiaclub.n...nd-motorgeluid/

Consta59, in de link hierboven staat een vergelijkend verhaal van ook iemand met een Venga/Hedgren diesel.

Hier gaf men het merk (vervuilde) diesel de schuld.

Probeer het eens om een ander merk diesel te tanken en als je er geen goed gevoel bij hebt terug gaan.

Vooral omdat je voor die tijd er geen last van had.

De dooddoener kunnen we bij alle automerken van "nooit van gehoord of u bent de eerste, enz"

Deze kon ik nog niet van het ligt aan uw rijstijl. :?

Ik heb vandaag een klacht ingediend bij Kia Belgium en mijn garage:

Geachte heer ........,

Wilt U een oplossing vinden om de auto te herstellen of inruilen?

Rijstijl veranderen is geen goed idee bij ratelend geluid van de motor.

Ik herhaal nog eens, dit geluid komt bij buiten temperatuur boven dan +13,+16 graden Celcius.Gelieve de echte oorzaak van de storing te vinden en op te lossen.

Het kan niet dat ik bij +13,+16C normaal kan rijden,maar zodra ik het geluid hoor mijn rijstijl moet aanpassen.

Ik sprak met vrienden en andere mensen die ook een Venga hebben als mij,maar zonder dit probleem.

Voor meer info:

http://www.kiaclub.nl/topic/8523-ratelend-motorgeluid/

Anders ga ik een klacht bij Test Aankoop indienen.

Met vriendelijke groeten,

Constantin ............

Geplaatst

Wist Kia BE al van het bestaan van uw klacht? Er staat namelijk niet heel veel informatie in uw schrijven aan dealer/importeur (verdeler).

Zeker niet wat betreft de garagebezoeken en hetgeen zij u hebben meegegeven aan advies.

Geplaatst

Wist Kia BE al van het bestaan van uw klacht? Er staat namelijk niet heel veel informatie in uw schrijven aan dealer/importeur (verdeler).

Zeker niet wat betreft de garagebezoeken en hetgeen zij u hebben meegegeven aan advies.

Kia Belgium wet over dit probleem. In de garage had ik een ontmoeting met de manager. Na het controleren op de computer gaf hij advies het toerental van de motor te houden ten opzichte 2000t/m. Hij zei dat dit is een kenmerk van Kia-Venga met een dieselmotor 1.4 :blink:

Geplaatst

Ja, onzin kan soms ook heel vertrouwd overkomen......dus inderdaad niet alles geloven wat er wordt verteld.

Dat probleem kan inderdaad een kenmerk zijn van een Venga diesel, maar dan zou ik zeggen:

LOS HET OP MENEER...ik heb 7 jaar garantie!

Geplaatst

Dat probleem kan inderdaad een kenmerk zijn van een Venga diesel, maar dan zou ik zeggen:

Dat is een probleem voor de KIA,maar niet voor mij.

Ik heb een auto gekocht maar zeker niet een traktor van jaren 70.

De oorzaak van het geluid kan zijn: dieselpomp of sensoren of computer.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Het uitlezen van de computer kan je toch niet alleen gebruiken.

De computer geeft aan dat er niet iets aan de hand is dus volgens de dealer is er niets aan de hand. (vreemd)

Je motor houd in, heeft een kloppend geluid en voor deze tijd geen last gehad.

Maar heb je al een ander merk diesel geprobeerd.

Dit kwam ik al eens eerder op internet tegen. http://www.weetjewel...ofkwaliteit.htm

Probeer het en anders toch terug

Net wat Smart zegt je heb zeven jaar garantie.

Geplaatst

Dank je voor de link!

Dat gebeurt alleen op goed opgewarmde motor bij schakelsnelheden van lagere naar hogere en bij buiten temperatuur boven dan +13,+16 C.

Ik tanken altijd bij Q8 en Total.

Moet ik gaan naar Shell,Esso of Texaco ?

Sorry voor mijn Nederlands want ik ben Russisch :yes:

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik zou zeggen probeer de Shell.

Heb je er geen last meer van blijf je Shell proberen en klopt het verhaal met wat ik in de link hebt gestuurd.

Hou je het probleem nog ga je terug naar de dealer of eventueel naar een andere Kia dealer.

Dan vraag je wat die er van vinden.

Er zitten vijf Kia dealers bij je in de buurt.

Geplaatst (aangepast)

Ik zou zeggen probeer de Shell.

Heb je er geen last meer van blijf je Shell proberen en klopt het verhaal met wat ik in de link hebt gestuurd.

Hou je het probleem nog ga je terug naar de dealer of eventueel naar een andere Kia dealer.

Dan vraag je wat die er van vinden.

Er zitten vijf Kia dealers bij je in de buurt.

Op maandag heb ik mijn Venga(met volle tank diesel) naar de garage gebracht om te gevolgen van het herstelingen van de dashboard repareren (het is een deuk en een kras op de drempel van de deur).

aangepast door Consta59

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...