Mijn vrouw rijd als gekochte firmawagen (geen leasebak) een RIO 1.1 CRDI van maart 2012.
Gisteren hebben wij deze binnengebracht voor zijn tweede onderhoud namelijk 60.000 km grote beurt.
De factuur wordt opgestuurd naar de firma maar wij kregen te horen dat deze ±440 euro bedroeg.
Ik vroeg of hier nieuwe remmen en/of remschijven mee inzaten. Antwoord was neen, want de dealer had een offerte gemaakt van slijtageonderdelen die vrij dringend moesten vervangen worden. Daar stond op Remschijven en -blokken voor, remblokken achter, twee nieuwe voorbanden, nieuwe V-riem. Dit alles voor een prijs van 1280 euro.
Mijn vraag is, is dit de normale gang van zaken bij KIA want vind dit enorm bij zijn haren getrokken.
Word hier niet van geprofiteerd om dat deze op naam van een firma staat.
Ter vergelijking, wij rijden privé met een Nissan Qashqai 1.2 DIG-T benzine, mijn 60.000 km beurt loste me ±630 euro nieuwe remschijven en remblokken inclusief. Wat ik wel bij allen overdreven vind id het vervangen van de remschijven op zo'n lage kilometerstanden. Wij zijn absoluut geen sportieve rijders die diep in de remmen gaan.