Wij zijn zondag in panne gevallen met onze nieuwe Niro, 2 maand oud en 3107Km op de teller
Storing Hybridesysteem op het dashboard, staan midden op een drukke weg, even herstarten denk ik om 30 meter verder de parking te halen, lukt net niet, vermogen valt weg indicator geeft aan dat we direct contact moeten uitschakelen en dat er geen remmen meer zijn, ook de stuurbekrachtiging was uitgevallen.
Me hulp van iemand de contact nog even op en in zijn vrij de parking opgeduwd.
Kia assistance opgebeld, die gingen hersteller sturen maar de wachttijd zou 3 uur zijn, buiten -2° en niets in de buurt waar je binnen kan natuurlijk, en effectief een goede 3 u verder is de VAB(wegenwacht) daar, die kijkt even meet de stroom op de relaiskast onder de motorkap, en meet 11volt, hij neemt zijn jumpstarter er even bij en het ondertussen totaal uitgevallen elektronica systeem start terug op, ik vertel hem van de batterijresetknop links naast de stuurkolom hij drukt de knop in en even lijkt het probleem opgelost, tot even later dezelfde melding weer op duiken, en hij weer geen vermogen meer heeft.
De wegenwachter heeft de wagen op het laadplateau gereden met behulp van de stroom uit de jumpstarter. Maandagmorgen heb ik de verdeler gebeld met de melding van wat er geb eurde en de vraag zo snel mogelijk op de hoogte te worden gehouden van de situatie, maandag namiddag nog eens gebeld, geen nieuws. Maandag in de late namiddag kreeg ik een bericht van de wegenwacht dat mijn wagen net was afgeleverd bij de verdeler.
Dinsdag 14U30 de dealer opgebeld om een situatieverslag te vragen, men ging in de werkplaats even horen en zouden met terug bellen, tot nu woensdag 9U40 nog niets gehoord, ik weet dat de werkplaats maar 20 meter van het bureel is :'(
Het hele voorgaande topic maakt me ongerust net als andere info die over deze melding op internet is te vinden