Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Guy Niro

Leden
  • Aantal Items

    14
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    1

Guy Niro heeft de dag voor het laatst gewonnen op 24 Januari 2019

Guy Niro had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Over Guy Niro

  • Verjaardag 3 Maart

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Over jezelf
    Gepensioneerd Veteraan
  • Woonplaats
    Rupelstreek België
  • Hobby's
    Fotografie
  • Auto
    Kia Niro Sence
    Deep Cyrliaan Bleu

Recente Bezoekers van dit Profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

Guy Niro's Prestaties

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente Badges

1

Reputatie

  1. Ondertussen een goeie 2500Km later, sinds de herstelling/vervanging van de sensor op de hoofdbatterij, blijkt het verbruik met maar een 2 liter per honderd kilometer te zij gedaald naar een gemiddelde van 4,7l/100km
  2. Guy Niro

    Verbruik Niro

    Heb tweemaal en testrit gedaan met een Niro van de verdeler, twee verschillende, beiden de Sence versie. Bij de eerste een 24u test en en 300Km gereden in alle omstandigheden bij goed weer, we deden zowel snelweg als boswegels en reden van snel over sportief tot rustig, gemiddeld verbruik net 5 liter / 100km. De tweede haalde ik op de testrit met vooral snelweg en deels stadsverkeer, een 5,5 liter / 100 km; Met mijn eigen wagen rustige rijstijl zit ik tussen de 5,5 en 6,8 liter / 100 km, wat ik vrij veel vind. Wat de hybride batterij betreft die zou net als alle andere onderdelen van Kia zeven jaar garantie genieten volgens mijn dealer
  3. Dank je wel
  4. Dank je wel
  5. Dank je wel
  6. We hebben onze onze wagen net terug, de 10 Km naar huis zijn gelukt, goed onderhoud gehad met de mechanieker aangaande het probleem. Het schijnt meer voor te komen bij het model 2018 dat deze sensor faalt, er werd een rapport overgemaakt aan Kia, en hij verwacht dat er mocht dit zich nog meer voordoen er eventueel een terugroep actie komt voor een nieuwe, nog te ontwikkelen sensor. De communicatie eigenschappen van de mechanieker liggen duidelijk hoger dan die aan de balie. Fijne attentie de wagen werd gepoetst en met een rolletje muntjes terug afgeleverd, tot nu dus redelijk tevreden.
  7. Wij hebben net een VW Caddy ingeruild voor steeds wederkerende pannes, 6 j en 114D Km, bij VW vonden ze de storingen nooit, het ging steeds om stomme zekeringetjes, maar men wilde daar wel steeds dure elektronica onderdelen vervangen, hadden ook al wat airco problemen en dergelijke, ook facturen proberen aan te reken ondanks garantie en dergelijke, hopen hier een meer betrouwbare wagen en netwerk aan te treffen
  8. Ik begrijp ook dat zelfs nieuwe dingen stuk kunnen gaan, vandaag moet ik de vervangwagen terug inleveren, dus gisteren na de middag weer naar de dealer gebeld, gevraagd of de auto klaar was, dat was niet zo, hij stond weer opzij, wanneer hij dan klaar zou zijn dat wist men niet. Ik verteld dat dit mij dan toch wel heel ongerust maakte bij een nieuwe wagen, en hoe we dan morgen zouden afspreken voor een vervangwagen via de garage, rekeninghoudend dat ik een mindervalide rug patiënt ben en de Rio echt geen optie meer is daar ik daar amper in en uitgeraak Men ging indien de wagen gisteren om 16u niet klaar was overleggen met de de verantwoordelijke voor het filiaal om te kijken wat men dan ging doen. Om ca 17u telefoon van Kia, de wagen ging vandaag vrijdag normaal hersteld zijn het reparatie onderdeel zou besteld zijn en vandaag worden geleverd. Toen ik daarnaar vroeg ging ze even opzoeken wat er was besteld en het bleek de hoofdsensor van de hybride batterij te betreffen, nu met sensoren die stuk gaan ken ik mijn omgeving niet veel gunstige verlopen, dus we hopen en reken er opdat het van de eerste keer juist en goed is. Mocht het vandaag niet lukken hem te herstellen zou ik over een Kia Sportage kunnen beschikken. We wachten af
  9. Dank je echt vlotten doet het niet bij de dealer, als we zelf niet alles regelen e bellen weten we niets en doen ze niets tot nu.
  10. Tot nu nog geen enkele spontane reactie of actie van de dealer uit, zelf herhaaldelijk gebeld, geen enkele info tot nu, gisteren op de middag langs geweest, toe zou hij bij de mechanieker hebben gestaan maar die zou zijn gaan eten, bij de herhaaldelijke vraag wat er nu schort, tot nu nog steeds geen antwoord of telefoon. Misschien ben ik te ongeduldig, de auto is nu voor de vijfde dag buiten gebruik, morgen moet ik de vervangwagen van KIA assistance binnen en weet nog steeds niet hoe zij het verder zien, heb het gisteren wel gemeld aan hun bij ons bezoek.
  11. Het zal een heel kein percentage zijn met fouten hopen wij mee voor u
  12. Vooral dat de dealer geen info verstrekt vindt ik vervelend
  13. Wij zijn zondag in panne gevallen met onze nieuwe Niro, 2 maand oud en 3107Km op de teller Storing Hybridesysteem op het dashboard, staan midden op een drukke weg, even herstarten denk ik om 30 meter verder de parking te halen, lukt net niet, vermogen valt weg indicator geeft aan dat we direct contact moeten uitschakelen en dat er geen remmen meer zijn, ook de stuurbekrachtiging was uitgevallen. Me hulp van iemand de contact nog even op en in zijn vrij de parking opgeduwd. Kia assistance opgebeld, die gingen hersteller sturen maar de wachttijd zou 3 uur zijn, buiten -2° en niets in de buurt waar je binnen kan natuurlijk, en effectief een goede 3 u verder is de VAB(wegenwacht) daar, die kijkt even meet de stroom op de relaiskast onder de motorkap, en meet 11volt, hij neemt zijn jumpstarter er even bij en het ondertussen totaal uitgevallen elektronica systeem start terug op, ik vertel hem van de batterijresetknop links naast de stuurkolom hij drukt de knop in en even lijkt het probleem opgelost, tot even later dezelfde melding weer op duiken, en hij weer geen vermogen meer heeft. De wegenwachter heeft de wagen op het laadplateau gereden met behulp van de stroom uit de jumpstarter. Maandagmorgen heb ik de verdeler gebeld met de melding van wat er geb eurde en de vraag zo snel mogelijk op de hoogte te worden gehouden van de situatie, maandag namiddag nog eens gebeld, geen nieuws. Maandag in de late namiddag kreeg ik een bericht van de wegenwacht dat mijn wagen net was afgeleverd bij de verdeler. Dinsdag 14U30 de dealer opgebeld om een situatieverslag te vragen, men ging in de werkplaats even horen en zouden met terug bellen, tot nu woensdag 9U40 nog niets gehoord, ik weet dat de werkplaats maar 20 meter van het bureel is :'( Het hele voorgaande topic maakt me ongerust net als andere info die over deze melding op internet is te vinden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...