Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

KEVINVD

Leden
  • Aantal Items

    7
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    1

KEVINVD heeft de dag voor het laatst gewonnen op 8 Augustus 2020

KEVINVD had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Algemeen

  • Auto
    Kia Proceed GT

Recente Bezoekers van dit Profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

KEVINVD's Prestaties

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente Badges

3

Reputatie

  1. @Murcielaygo Het probleem is gevonden en verholpen. Er bleken bij aflevering verkeerde bougies te zijn gemonteerd. Er zaten bougies in van een 1.6 non turbo. Juiste bougies zijn direct gemonteerd ,foutcode gewist en het probleem is tot nu toe weggebleven. Nu kan ik pas echt gaan genieten van me nieuwe aanwinst FullSizeRender.mov
  2. @Murcielaygo Gisteravond laten uitlezen door een vriend van mij met de KTS. Stond inderdaad een foutcode omtrent de brandstofpomp. Dealer wilde mij de foutcode niet laten zien trouwens. Nu hoeft het niet direct de pomp zelf te zijn. Zodra ik meer weet post ik dat hieronder.
  3. @Murcielaygo Vandaag heeft de lokale dealer proefgereden met de testkast eraan en er zit een fout in het brandstofsysteem. Het is helaas een algemene fout dus om erachter te komen wat het nu precies is moeten ze verder diagnose stellen.
  4. @Murcielaygo Auto is voorzien van CC en die gebruik ik ook liever dan z’n speedlimiter. Op het moment dat het “verslikken” zich voordoet branden er geen lampjes. Heb de auto de volgende dag zelf uitgelezen met een dtc reader en er waren geen foutcodes in het systeem. Wat wel heel erg opvalt is dat het altijd rond dezelfde toeren gebeurt net voor de 3K en 4K toeren daarna trekt die mooi door. Maar enkel en alleen als ik door de zogenoemde “kickdown mechanisme” trap. Maandag gaat de auto naar de dealer voor een garantie claim omtrent de volumeknop op het stuur. Ik ga het daar nogmaals aangeven en kijken of ze wellicht iets kunnen traceren.
  5. @Murcielaygo
  6. @Murcielaygo zoals het in de handleiding word benoemd “kickdown mechanisme” Wat betreft door je speedlimiter heen trappen is opzich ook raar maar ook dit staat zo beschreven in de handleiding. Ik heb dat gisteren zelf uitgeprobeerd en het werkt toch wel op die manier. Je kan dan 80% van je pedaal indrukken blijft die op de gewenste snelheid rijden druk je verder op het pedaal voel je een klik en gaat hij de ingestelde snelheid voorbij. Het enige rare eraan is zonder gebruik te maken van de speedlimiter maar het pedaal verder dan 80% indrukt de auto zich lijkt te verslikken op bepaalde toerentallen. kwa acceleratie merk ik vrij weinig verschil.
  7. Goedemiddag allen, Ik hoop dat ik hier wat nuttige informatie kan inwinnen over de functie van een kickdown switch op een handgeschakelde transmissie. Tot nu toe begrijp ik dat deze switch dient om de speedlimiter te overschrijden. Je zet bijvoorbeeld de speedlimiter op 55km/h. Vervolgens kan je het gaspedaal voor 80% indrukken en de snelheid blijft netjes op 55km/h. De laatste 20% dan voel je een duidelijke klik in je pedaal (kickdown switch) en overschrijdt de auto de speedlimiter. Tot zover alles prima maar nu komt het. Als je geen speedlimiter gebruikt wat is dan de functie van deze zogenoemde switch? Want wat mij opvalt bij optrekken (80%) bij het oprijden van de snelweg is er niks aan de hand maar als ik het pedaal de laatste 20% indruk dan verslikt de auto zich bij circa 2900 toeren daarna trekt hij weer goed op en dan bij circa 3900 toeren wederom verslikt de auto zich en trekt daarna weer normaal op. Zijn er meer mensen die dit wel eens opgemerkt hebben en eventueel weten dat deze switch nu precies doet bij het NIET gebruiken van de speedlimiter. Ik weet dat de nieuwere TGDI motoren en soort beveiliging hebben om motorschade te beperken door de inspuiting cq ontsteking variabel te maken.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...