Cee'd 2
2012->2018
Discussies, Vragen en Weetjes over de Cee'd 2 vind of plaatst u hier
472 topics in this forum
-
- 9 replies
- 1k views
Ik ben van plan een motor swap te gaan doen van een Kia ceed sw gt line 2016 1.0 t-gdi. ik zou hier een 1.6 t-Gdi vanuit een Kia ceed gt voor willen gebruiken. heeft iemand hier al ervaring mee? aangezien het uit een zelfde segment auto/merk/model is lijkt het me goed te doen. Hiervoor wil ik een complete auto aanschaffen en de motoren ombouwen en beide weer op kenteken zetten. mvg Marnix
Last reply by Marnixsterk, -
- 0 replies
- 190 views
Hallo mensen, Ik heb even een vraag. Ik ben sinds kort weer in bezit van een kia. Ditmaal een Ceed sportswagen uit 2013. De antenne k echter een doorn in m'n oog. Nu vroeg ik me af of een antenne van een nieuwer model ook past aangezien het in basis hetzelfde model is vanaf '12 tot '18. Ik heb namelijk een sharkfin van een 2017 model gevonden en deze vind ik een stuk mooier. Mvg Niels
Last reply by Nieles, -
- 0 replies
- 151 views
Auto gekocht waarvan ze de km stand hebben terug gedraaid , is er een manier om hem terug te zetten op de orginele stand ?
Last reply by Michel Smit, -
- 1 reply
- 401 views
Goedendag, Zijn de kosten EUR 283 voor een kleine beurt niet aan de hoge kant, waarbij het verversen van olie nog geen eens wordt meegenomen? Prijs is afkomstig en opgevraagd bij Mossel KIA in Amersfoort Groet, Joost
Last reply by meeder, -
- 1 reply
- 360 views
Goedemorgen, Wij zijn ons aan het oriënteren op een caravan. We hebben een Kia Ceed SW uit 2015 met een 1.6 motor met 135pk. Onze vraag is zijn er mensen met deze auto die deze auto als caravantrekker gebruiken. Wij hebben namelijk een Fendt caravan op het ook. Totale lengte 6.80 Leeg gewicht: 1000kg Max gewicht: 1300kg Zijn er gebruikers die een soortgelijke combi hebben en kan de Kia het goed aan? Als ik caravantrekker.nl bekijk dan lijkt hij wel meer moeite te hebben met de buitenlandse wegen en heuvels/bergen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt voor jullie informatie. Ruben
Last reply by pdakkerman, -
- 4 replies
- 211 views
Sinds een tijdje trekt onze ceed niet erg lekker meer op. Het betreft een 1.6 benzine motor met een 6 bak uit 2012. Ik weet het de profielfoto is het oudere type. Ik kan deze alleen niet veranderen want dat moet achter de pc. Het is eigenlijk begonnen toen ik de bougies vervangen heb (waarvan bleek dat ze alle 4 lek waren). Ik dacht eerst dat de waardes misschien even aan moesten passen met de nieuwe bougies maar er veranderde niks. Ik heb toen het gasklephuis schoongemaakt en daar werd het eindelijk nog erger van. Omdat de kia dealer 100 euro vraagt alleen om de waardes te resetten heb ik dat nog niet gedaan, tevens omdat de computer het zelf zou moeten kunnen rege…
Last reply by SmurfenB, -
- 0 replies
- 122 views
Hallo Kia rijders Van mijn proceed van 2015 wil ik een lampje in het achterlicht vervangen heb de schroefjes los maar dan trekken schuiven ? Krijg het achterlicht er niet vanaf. Aan de binnenkant zie ik ook geen bevestigingen meer zitten. Misschien weet iemand van jullie hoe het zit? Alvast bedankt voor het meedenken.
Last reply by Sevener, -
- 0 replies
- 169 views
Hallo allemaal ik heb een setje velgen gekocht voor mijn kia cee'd het zijn Hyundai velgen. De wielmoeren waren er niet bij en de moeren van mijn vorige velgen zijn niet optimaal dus heeft de garagist de velgen tijdelijk geplaatst met die moeren en nieuwe besteld. Nu passen de nieuwe ook niet welke zou ik moeten bestellen, heeft iemand een idee. Alvast bedankt. Dit is de oem nummer van de velgen OEM 52910-2S210 en die van de moeren zijn 52950.
Last reply by Honda toyota, -
Sporty Wagon 1.6 X-ecutive 2010 - rammelend geluid rechtsvoor bij lage snelheden, bij en/of warme auto.
by Guest Seferinus- 0 replies
- 422 views
Hallo, Ik heb Kia Sporty Wagon 1.6 X-ecutive 2010. Als ik een een paar uur rij, en/of bij warm weer, ontstaat bij lage snelheden een rammelend geluid rechtsvoor. Als ik vervolgens parkeer kun je de rammel nog horen als ik het stuur heen en weer haal. Mijn garage heeft al van alles geprobeerd maar het is nog niet verholpen. In de winter is komt het bijna niet voor. Het is lastig te traceren omdat je eerst een paar uur moet rijden. Kent iemand dit probleem? Met vriendelijke groet Sander
-
- 2 replies
- 683 views
Hallo allemaal, Ik heb kia ceed uit 2012, nooit geen problemen gehad totdat ik van de week naar me werk wilde gaan en mijn auto starte niet. Accu is niet leeg want alles brand, koppeling in trappen en dan hoort hij te starten maar helaas. Mijn start knop gaat wel op ON en hoort daarna naar Acc tegaan zodat ik starten maar dat gebeurd niet. Anwb langs geweest kon niet vinden, nadat de auto was uitgelezen stond er, remklauw achter geblokkerd, naar de garage geweest kon niets vinden, de KIA dealer kon ook niets vinden.. wat nu..
Last reply by Wendyram, -
Achteruitrijcamera geeft vreemd beeld
by Guest wil51- 13 replies
- 3.5k views
Sinds 2 dagen geeft de achteruitrijcamera een vreemd beeld. Aan de onderzijde van het beeld lijkt het of er 1 cm hoog ander beeld is waar ik mijn nummerbord gedeeltelijk op zie. Toevallig moest de auto vandaag voor een servicebeurt. Wordt ik gebeld dat ze er niets aan kunnen doen. Camera heeft een vaste positie en kun je niet verdraaien voor een ander beeld. Ik denk dat het een andere oorzaak heeft. Het beeld lijkt duidelijk in tweeën gedeeld. Maar de dealer gaat er dus niets aan doen. Kan het zijn dat vocht in de camera zit? Dat was een probleem dat jaren geleden wel gemeld werd.
Last reply by HANSIEBOY1974, -
- 0 replies
- 95 views
Hallo allemaal, Ik heb kia ceed uit 2012, nooit geen problemen gehad totdat ik van de week naar me werk wilde gaan en mijn auto starte niet. Accu is niet leeg want alles brand, koppeling in trappen en dan hoort hij te starten maar helaas. Mijn start knop gaat wel op ON en hoort daarna naar Acc tegaan zodat ik starten maar dat gebeurd niet. Anwb langs geweest kon niet vinden, naar de garage geweest kon niets vinden, de KIA dealer kon ook niets vinden.. wat nu..
Last reply by Wendyram, -
- 7 replies
- 1.1k views
Hoi, iemand ervaring mee dat keyless entry niet werkt aan de bestuurders kant, bijrijders kant functioneert wel gewoon goed?
- 1 reply
- 425 views
Als ik de stoelverwarming aanzet gaan 2 vd 3 lampjes knipperen en krijg ik het ook niet meer uitgeschakeld. De stoel warmt ook niet.. Wat kan dit zijn en hoe verhelp ik dit.
- 5 replies
- 2.1k views
Beste, Ik heb momenteel het probleem dat men steeds moet corrigerend rijden. Maw moet men de wagen steeds bijsturen om in een rechte lijn te rijden. Uitlijning is gebeurd nieuwe banden zijn er ook al op voor en achter Herkalibiratie van de stuur inrichting in de wagen is ook gebeurd. Zie onderstande link waarover ik spreek: https://www.youtube.com/watch?v=zKwcnxRJnvA&t=3s
Last reply by Treespotter (aka Birdy), -
Hallo mede Kia autobezitters, Ik lees veel over radio en navi problemen sinds Kia deze navigatie update (gratis) heeft vrij gegeven. Bij oudere modellen (zoals de mijne Kia Ceed september 2012) gaat de nu gratis update in heel veel gevallen niet lukken (te veel data in een (te) klein geheugen). Wil bij mijzelf gaan updaten naar een aftermarket radio/navi, maar lees veel verhalen dat bijvoorbeeld de microfoon voor het bellen of de achteruitrij camera niet meer werken. Verder lees ik over problemen met de bedieningsknoppen op het stuur ... Vraag: Is er iemand op dit forum die wel een geslaagde update naar een aftermarket radio/navi heeft gehad en dit met mij/…
Last reply by Murcielaygo, -
- 1 reply
- 375 views
Ik heb een Procee'd uit 2016. Graag zou ik de navigatie update. Het één en ander over gelezen, maar nog niets geprobeerd. Nu vraag ik me af welke versie navigatie ik heb, ik heb het idee dat het gen1 is, maar weet dat niet zeker. Is dat op onderstaande afbeelding te zien? Mijn navigatie werkt met een SD-kaart. Nu zie ik in alle handleidingen dat je de navigatie moet update vanaf deze SD-kaart. Wat ik niet helemaal begrijp is dat wanneer ik de huidige SD-kaart verwijder, de navigatie het niet meer doet. Draait de navigatie dan vanaf de SD-kaart en is het enkel de bedoeling om hier de nieuwe data op te zetten. Hoop dat iemand me even op weg kan helpen?
Last reply by Peter-036, -
- 1 reply
- 265 views
Goedeavond allemaal, Ik ben nieuw op het forum, maar omdat ik al aantal topics heb gelezen over stuurproblemen bij ceed dacht ik dat hier misschien ook de oplossing te krijgen was. Mijn ceed is uit 2013 station 1.6gdi. Het probleem is het stuurgedrag op de snelweg, kleine correcties kosten veel kracht waardoor je vervolgens vaak te snel stuurt. Nu wil ik langs de dealer of een garage om dit te verhelpen, maar het is mij onduidelijkheid welk onderdeel dit specifiek veroorzaakt. Ik lees in topics het stuurhuis, maar dat vind ik raar want de stuurbekrachtiging die probleem zou veroorzaken zit toch op de kolom. Heeft iemand dit laten oplossen buiten garantie en wat…
Last reply by Treespotter (aka Birdy), -
- 3 replies
- 614 views
Ik heb inmiddels al bij 2 verschillende bedrijven geprobeerd om mijn kia ceed uit 07-2017 gechipt te krijgen. De eerste keer was de software na uitlezen weg en was ik de auto een week kwijt en bij de 2e durfden ze het niet aan na de helft van de software uitgelezen te hebben om op datzelfde probleem uit te komen. Weet iemand of er een soort beveiliging op de ecu zit of dat er gewoon een probleem met de ecu zelf is. Alvast bedankt
Last reply by E. Yari, -
- 1 reply
- 181 views
Beste, De versnellingsbak heeft olie waarbij daar de homokineet word aangedreven aan linkervoorwiel.= geolied Echter de homokineet aan de rechter word niet geolied? Of hoe komt die olie erin?
Last reply by Murcielaygo, -
- 6 replies
- 4.8k views
Hoi Kia medeweggebruikers! Het is al vaker voorbijgekomen maar ook mijn achteruitrijcamera staat plotseling op zwart van mijn Kia ceed uit 2013. Ik denk dat dan de camera stuk is. Nieuw zijn ze schreeuwend duur!! En geen garantie meer op deze onderdelen. Weet iemand of er voordeliger camera's-zijn die passen op de ceed? Het is een blokje van 3 x 3 cm maar vraag me af of de aansluiting dan passend is en of je zomaar een andere camera in kan bouwen. Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.
Last reply by boyac, -
Hoi Ik heb dus een cee'd 2013 met standaard ingebouwde led verlichting. Nu heb ik vanavond gemerkt dat deze rechts vooraan knippert als mijn dimlichten aanstaan (deze gaan automatisch aan als het donkerder wordt) . (Het knipperen: deze gaat voluit branden alsof er geen dimlicht brand en dan weer wel, soms sneller & soms trager. Dit terwijl dimlicht aanstaat) als dimlichten uit zijn Gaan ze links en rechts Volop branden zoals het hoort en is er geen geknipper. Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn / veroorzaken & hoe dit ineens kan ontstaan? Mvg Sent from my iPhone using Tapatalk
Last reply by axcellent, -
- 0 replies
- 683 views
Hallo allemaal, ik ga een Android radio inbouwen en ik ben opzoek naar de aansluitingen van de microfoon en usb poort achter op mijn blue tooth radio van mijn Ceed 2013 kan iemand mij helpen? gr. Marco
Last reply by Kia familie Roosendaal, -
- 8 replies
- 606 views
Hallo luitjes, Ik ben opzoek naar een Kia Ceed automaat. Nu is mijn vraag: hebben alle Ceed's een DCT-automaat of zijn er ook vol-automaten? [DCT= Double clutch-transmissie] Ik heb nu nog een Hyundai i30 met een vol-automaat. Met vriendelijke groet, Ruud
Last reply by RudiH, -
- 2 replies
- 463 views
Ik wil een powerfilter gaan installeren op m'n auto enig idee of dat ook gaat lukken? Ik heb een Kia Cee'd sw uit 2009. Alvast bedankt
Last reply by Dick Raaijmakers,