Jump to content
  • Sign Up

ehombie

Leden
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

ehombie last won the day on April 12 2018

ehombie had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutraal

About ehombie

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 11/20/1984

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Venlo
  • Auto
    Kia Rio III (UB)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Als je de melding van de reset/uitlezing niet weet is het een beetje gissen...(mijn inziens) Als het onder de garantie valt is er niks aan de hand. (Buiten dat het wel vervelend is dat je de auto moet wegbrengen enz...)
  2. ehombie

    Schakelkabel Rio 2013

    Goed bezig ewijk! Mocht het mij overkomen neem ik bovenstaande mee. Wbt werkplaats handleidingen heb ik via ebay bemachtigd. Voor nog geen 10 euro ofzo.
  3. Zie bijlages, De ignitionlock switch heeft hij inderdaad nodig om de start motor te bedienen. (ga nu even niet verder in detail) Wat ik al eerder voorstelde kijk even of die goed ignition lock switch goed staat afgesteld op je koppelings pedaal....desnoods stel hem even bij. Misschien kan die NET niet goed genoeg contact maken.... Laat evt een handige harrie even met een voltmeter testen op continuïteit. Mocht het je helpen, graag kleine terugkoppeling....zodat andere daar ook profijt van kunnen hebben. Succes
  4. Ignition System Symptom Suspect area Remedy Engine will not start or is hard to start (Cranks OK) Ignition lock switch Inspect ignition lock switch, or replace as required Ignition coil Inspect ignition coil, or replace as required Spark plugs Inspect spark plugs, or replace as required Ignition wiring disconnected or broken Repair wiring, or replace as required Spark plugs cable Inspect cable, or replace as required
  5. Waar maak je de andere kant van dat elektriciteitsdraadje dan aan vast op de startmotor, is dat bij de + pool aansluiting van de startmotor ? Gewoon op het relais gedeelte van de startmotor... En hoe ben je hierop gekomen, of wie heeft je dat verteld waarom je dat zo moet doen ? Ik denk de ANWB Heeft diegene ook uitgelegd waarom dat het zo wel werkt? Dit zal men zowel geprobeerd hebben wanneer men deze op contact zet. (trial & error van de ANWB...opzich niks mis mee) Ben even brutaal om evt de vragen te beantwoorden... Voor het starten heeft die "input" nodig van die 2e schakelaar "zeg ben ik ingetrapt of niet? Ja --> dan mag je starten". Als die een voltage geeft waardoor die NEE blijft zeggen... dan ziet de computer ook niet of die kapot is of afwijkend. Heb even een voorbeeld gevonden...het is wel in het duits en betreft een Hyundai (kans dat dit hetzelfde principe is)... vanaf 17.25min Ik zal kijken of ik vanavond tijd heb om specifieke info wbt de rio erover op te zetten
  6. Wanneer je de startknop induwt de koppeling intrapt doet die dus helemaal niks? Wat het kan zijn....nogmaals ik moet het van een bericht doen. Bij/op het koppelingspedaal zitten meen ik 2 schakelaars even kort door de bocht: Een met als doel om te weten dat je de koppeling instampt "tijdens het rijden". De andere om met starten te bevestigen of je de koppeling intrapt. Indien deze schakelaar kapot is of misschien afstelling verschoven kan die zorgen voor jouw situatie... Met de betere scantools kun je evt. kijken wat de status is van zo'n schakelaar wanneer je die intrapt. Betreft het een keyless uitvoering...welke motor variant? kan wel even kijken..of dit van toepassing is.
  7. ehombie

    Agm batterij 60Ah

    Dat hangt van zoveel factoren af...hoe lang een accu mee gaat. ik doe er bijna 8 jaar mee en rond de 65 dkm. (staat veel in een garage). Start/stop begint die al niet meer aan... Zal eens keer kijken wanneer ik mijn picoscoop heb, om de accu testen onder startcondities. Mijn oude fiat sceicento 1.1 had de originele accu nog na 12 jaar en vergelijkbare omstandigheden.
  8. Zo kun je maar zien wat een slechte Accu verbinding invloed kan hebben op evt een vraag om vervanging...
  9. Als de verkoper hem terug neemt en je geld terug, is het nog netjes opgelost.... de tijd voor het ongemak moet je dan maar als verlies nemen...en verder geen energie insteken. als de 1e beurt stempel in je boekje staat en niet in hun systeem dan is het toch hun probleem...jij kunt dat toch niet controleren. Daarnaast kan en mag een universele garage ook onderhoud voeren op een kia op behoud van garantie...(daar is wetgeving voor meen ik) maar ga maar je gelijk halen....dan trek je idd aan het kortste eind of je moet een lange adem hebben de dealer waar ik die heb gekocht is overgegaan naar een franchise carprof...(toen ik nog 4 jaar garantie had) toen ben ik ook maar naar een andere kia dealer gegaan...voor dit soort ongein...(en zijn toen 2 dingen vervangen onder garantie) of dat ook bij die ex dealer was gebeurd.....ik denk het niet.
  10. Oke zonder navigatie... Heb geen idee maar.... Heeft het wel gewerkt op dezelfde usb? Sommige apparaten ondersteunen maar tot x aantal gb van geugendrager. Misschien bestandsysteem op usb ongemerkt veranderd (fat fat32 of ntfs enz)? Waardoor die evt van pad tje raakt Heb de functie nooit gebruikt eerlijk gezegd.... Zomaar wat gedachtes...
  11. Ik zou eerst kritisch naar de kabels op de accu en startmotor controleren. Tevens de massa kabels van de motorblok/versnelling <---> chassis. Zitten die goedvast en maken ze goed contact, zijn ze schoon? Accu kun je nog testen....ik prefereer een test onder representatieve startbelasting...(niet met een simpel tester zonder belasting en er komt een kassabon uit met de uitslag). Maar dat terzijde... Maar je omschrijft ook een falende startmotor en/of slechte accu.... Maar slaat de motor over....en start niet. Of hoor je alleen de startmotor (bendix komt er niet goed uit en grijpt net naast tandkrans vliegwiel) Over haperingen tijdens rijden...betwijfel of dit aan de brandstof ligt...maar even naar andere pomp kan geen kwaad. Ga jezelf de reparatie uitvoeren?
  12. Welk radio systeem heb je?
  13. ehombie

    Eco stand......?

    Naar mijn weten zit er geen eco stand op...buiten startstop. En schakel suggestie. De enige eco stand dat mijn verbruik werkelijk beinvloed is de stand van mijn rechtervoet.... Of kom je erbij dat een (marketing) sticker opzit met ecodynamics?
  14. wat voor systeem heb je? aangezien je superpack hebt, climate control denk ik. Bij de climate control brand die continu (bij mij althans), Hij staat bij mij altijd op automatisch... In het display staat ook altijd A/C weergegeven. Als je twijfelt naar de dealer...want je hebt misschien nog net garantie.
  15. Uhmm minder als 500 km is idd niet veel. Ik ben benieuwd wat andere zeggen. Bij mijn 1.2 2011 staat er 6.7L/100km. Tussen de 500-550 km kom ik wel uit op een volle tank. (50/50 stad snelweg km) Maar binnena de bebouwde kom is die best dorstig ook bij mij. En als je korte ritjes maakt vooral. (Ook wel logisch)
×
×
  • Create New...