Jump to content

ehombie

Leden
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1
  • Country

    Netherlands

ehombie last won the day on April 12 2018

ehombie had the most liked content!

Community Reputation

8 Neutraal

About ehombie

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 11/20/1984

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Venlo
  • Auto
    Kia Rio III (UB)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ehombie

    Accu's

    Inderdaad wat xtra40 zegt. Of ze zijn vergeten dat er een start/stop systeem inzit?
  2. Als je garantie wilt behouden zonder gezeik gewoon naar dealer gaan. Anders naar degelijke universeel garage waar fabrieksonderhoud wordt uitgevoerd. Wat er gedaan moet worden hangt af van je km gedrag. En als je bougies vervangen zijn en die zijn nog geen 5jaar of 50 dkm (even uit mijn hoofd) hoeven ze niet vervangen te worden. Wbt de rest, kan ik niet beoordelen of nodig is. Klepspeling ben ik in die 7jr niet tegengekomen op de factuurtjes. Als de ruitenwissers voot niet gescheurd zijn en voor jouw goed werken hoef je ze niet te vervangen...(zulke dingen kun je toch vooraf afspreken) Het verdienmodel zit hem in onderhoud en niet bij de koop van een (nieuwe) auto.
  3. Ken het schakelschema/ontwerp niet. Maar lijkt mij op een kabel/connector issue zeker als die vollop vol aangeeft. Waar die zit...dat moet je systematisch aanpakken. Als het frequent gebeurd kun je het evt laten op treden door aan (tussen)connectors en kabelharnasjes te friemelen tijdens je diagnose proces... Ze hebben nog niks vervangen?
  4. Bouwjaar? Km stand? Motor? 1 maand zonder filter....nee, onwaarschijnlijk.
  5. Vraag in verkeerd topic gesteld? Dan zou je toch eerst goed moeten vaststellen welke zekering dat is? Afhankelijk van kennis, wageninfo en tools beter dit een garage/kundig laten doen. Zoek maar eens "parasitic draw measurement" als video, indien je er nog zelf aan wil beginnen.
  6. Goeie vraag. Ik denk van wel. Time will tell denk ik.
  7. ehombie

    Waterpomp vervangen

    Hangt beetje af van scantool -->$, maar inderdaad een standaard obd2 protocol (mode6) zal ze misschien niet zien...
  8. ehombie

    Garantie en service

    Natuurlijk mag je overstappen van dealer. Qua onderhoud mag je ook laten uitvoeren door de betere merk UNIverseelgarages die de onderhoudsvoorschriften/intervallen hanteren van kia (europese regelgeving). MAAR doe je dat, en er komen gebreken, ben ik bang dat je een lange adem moet hebben...als je garantie gaat claimen. Waar ik de auto had gekocht is nl. geen dealer meer. Ik kreeg toen een mooie kia brief dat ik naar een andere dealer "moest" gaan ivm garantie. (Daar was de voormalige dealer die nu carprof is niet blij mee want die stuurde een brief na)
  9. ehombie

    KIA laadkabel

    Zoals hippe lip omschrijft...spot on! Btw kijk eens naar je eerste warmtebeeld waar die zo heet is. Daar zie je ook 1 pin rood...toch? (Of komt dat niet zo nou qua beeld)
  10. ehombie

    KIA laadkabel

    Sluit me helemaal aan bij bovenstaande reacties. Dit even goed aankaarten met evt testjes zoals voorganger beschrijft Of evt een andere laadkabel meegeven van showroommodel of iets dergelijks Ik ken de specs ook niet voor warmte ontwikkeling stekker... Wat kan is, dat de betreffende pinnen IN de laadpaal niet goed contact maken met de stekker? Slecht contact zorgt nl ook voor warmte ontwikkeling
  11. Als we het in de brandstof hoek moeten zoeken. Kijk evt of je wat kunt vinden over hoe de brandstofdruk opgebouwd of wordt behouden soms werkt het met een soort membraam. (Hangt van ontwerp af) Indien mogelijk brandstofdruk aflezen met scantool voordat je wilt starten en nadat hij even gestart is en uitgezet?
  12. ISG (Idle stop & go) system equipped vehicle always use the AGM battery only. If flooded battery has installed, this can potentially lead to engine electrical trouble or ISG system error. • Replace same capacity of the AGM battery. Ensure the AGM battery is placed correctly on the battery tray. In all cases, an AGM battery must be installed and the battery sensor calibrated for the ISG system to function. After the battery has been changed or disconnected, the battery sensor must be calibrated. After connecting the battery, start the engine at least once. Then park the car for at least 4 hours with the ignition off. After the 4 hours, the engine should be started two times. At this time the battery sensor will be calibrated.
  13. 980 euro. Opzich, Niks op aan te merken. Blijft veel geld natuurlijk...
  14. Zo verder rijden...ook enkele jaren gedaan met mijn golf4 tdi met zoals ik dit lees, hetzelfde probleem. Wagen toen ingeruild. Zolang je geen vermogenverlies of olie verbruik hebt door aspecten van een turbo, Laten zitten. Vervolgens bedenken hoe lang wil ik nog met deze auto wil rijden. Want je zegt zelf, zoveel wil je er niet insteken. Ik zou evt een gereviseerde ruil nemen van een bedrijf als turbohoet Daarnaast gaat een turbo ook geen autoleven mee mijn inziens Succes met je keuze en misschien heeft iemand anders nog goede argumenten
  15. Niet druk om maken...belast alleen maar je startmotor onnodig (en accu). Op verzoek doe ik deze bij bmw zelfs uitschakelen. Een inleer/aanmeld procedure van de (agm) accu kan nog helpen? Combinatie van starten en uitschakelen binnen gestelde tijd. heb ik ergens vermeld op dit forum.
×
×
  • Create New...