ehombie

Leden
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutraal

Over ehombie

  • Rang
    Newbie
  • Verjaardag 20-11-84

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Venlo
  • Auto ('s)
    BMW 523I E61 LCI
  • Auto ('s)
    Kia Rio III (UB)
  1. Even zelf 1 eruit halen en kijken wat erop staat. En deze kopen of vergelijkbaar. desnoods neem je die mee naar een automatrialen zaak. Prijzen bij dealer is altijd duurder dan internet (hun panden moeten ook betaald worden). Idem voor interieur en luchtfilters. Maar bedenk je wel...als jezelf doet en je doet het verkeerd en je krijgt pech of wat dan ook...dat jij aan het korste eind kunt gaan trekken voor garantie te claimen (wat betreft jezelf doet).
  2. Idd laat je niet afschrikken door deze punten. Elke auto type heeft wel wat als je gaat zoeken. Met autos kun je mazzel hebben of pech qua reparaties. Bij mij in de familie hebben nog 2 andere een rio...deze zijn er ook zeer content mee net al ik.
  3. Bij mij was de compressor zonder enige discussie vervangen en onder garantie bij de dealer. Dit door alleen kenbaar te maken van het geluid...mijn kia is van nov 2011 1e lichting...volgens mij. Hierover is hier en daar wel over geschreven op diverse fora.
  4. Waar je evt nog op kunt letten. als je de garage dit niet herkend.. soort resonerend/schrapend geluid van de airco compressor, te horen bij een stationair draaiende motor. Dit hoor je duidelijk als je ervoor staat. anders na aanschaf in de gaten houden (bij stoplichten of iets dergelijks, je hoort dan vanuit de motor een soort zachter onregelmatig resonerend geluid). of vragen of die is vervangen. Even de blaasrichtingen controleren van de binnenventilator (met name naar de voeten of die het doet). wat extra40 zegt...even op koppelingsgedrag letten. Ik persoonlijk kan er wel mee om gaan...maar heb wanneer ik er een tijd niet in rij wel even moeite om weg te rijden vanuit de 1e versnelling.
  5. Vettige ramen...nee. wel bij wat kortere ritjes en snel weer instappen na een boodschap ofzo. merk ik dat die wel eens wat sneller beslaat
  6. Hallo allemaal, Bij deze stel ik mijzelf voor, wel zo netjes vind ik altijd, mocht ik vragen hebben en men wil mij polsen... Vóór de kia reed ik (samen met mijn vrouw) een golf4 TDI met 2ton op de teller. Deze hadden we niet meer nodig, want we maakte ook geen diesel kilometers meer, dus ook motivatie om in te ruilen tegen kia. De kia rio superpack september 2011 aangeschaft (november gekregen).+/- 2 jaar "milieu/belasting" voordeel gehad meen ik . Deze auto nieuw gekocht omdat we deze auto als 2e auto wilde gaan gebruiken na 5/7 jaar. ivm gezins uitbreiding. Voorheen keek ik nooit naar kia (bedoel dit niet denigrerend). Maar sinds het uitkomen van dit model, vind ik ze waardige auto's maken qua uiterlijk en niet te vergeten uitrusting! t.o.v. vergelijkbare auto klasse. extra opties: - 17inch velgen bij gekocht - Heb ook spatlapjes eronder laten zetten omdat ik een beetje in een buitengebied maar die spatlapjes. Ze zitten er, maar ze houden niet veel tegen (te klein). Maar ja...het is niet anders. - trekhaak (moest tegen de dealer zeggen dat het een afneembare moest zijn i.v.m. kenteken) Opties die ik niet gekozen heb: - Heb bewust geen navigatie erbij besteld omdat ik twijfelde over de ondersteuning/updates...na verloop van tijd. - uitlaat Sierstukje vond ik iets te kitcherig met dat bochtje...(dan maar liever geen zicht op de uitlaat) Over de kia zelf. Nu dus al een aantal jaren in bezit van de kia..en ben wel content met de wagen. echt dik tevreden over de comfort systemen. Keyless, regensensor, airco, bediening enz.. Ik heb er eigenlijk niks ernstigs mee gehad. Rij ongeveer 10.000km per jaar. Alleen de kinderziektes van de 1e generatie volgens mij. - ventilatie mechanismie naar de div roosters (voetcompartiment) deed het niet meer...(kom even niet op de naam). maar de kenner weet wel wat ik bedoel. Ik zocht op een gegeven moment naar kinderziektes van dit model en kwam toen hierbij uit en toen ging ik eens kijken of die van mij dat ook had. en jaa geen warme voetjes meer. Klimaat staat eigelijk altijd op AUTO. - bij stationair draaien van motor hoorde je een resonantie (repeterende gegrom) t.h.v. de aircocompressor. Aircocompressor reeds vervangen nov 2016. Was mij al lang opgevallen van binnen de auto maar ja...ik dacht dit is gewoon een resonatie van de distributie ketting...oid. totdat ik een keer in de voortuin bezig was en vrouw lief vroeg mij wat vanuit de auto, en toen vond ik het een wel erg "hard"geluid voor een resonantie bij stationair draaien. Verbruik vind ik wat tegenvallen...maar dat had ik al met een korreltje zout genomen bij aanschaf. Daarnaast het gebruikelijke onderhoud bij de dealer. Heb me dit nog eens bekeken en het is natuurlijk wel duurder...maar vergeet niet dat men ook een "wegenwacht service" bijzit. en je moet toch daarheen voor de garantie te behouden. Ik ben me bewust van de europesche regelgeving over dealer onderhoud/garantie, maar als er keer wat gebeurd en je bent naar een andere universeel (bovag) garage gegaan dan trek ik aan het kortste eind ben ik bang (dan heb je ook geen zin in discussies). Dus ben altijd naar dealer geweest. Wanneer de garantie verlopen is, zien ze me denk ik niet meer, want dan doe ik het onderhoud zelf en gaat die naar mijn vaste garage. Garage deed ook nooit moeilijk over de reparaties van de kinderziektes, dus dat was altijd netjes geregeld Ik ben lid geworden op 03-02-17.