ehombie

Leden
  • Aantal bijdragen

    13
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutraal

Over ehombie

  • Rang
    Newbie
  • Verjaardag 20-11-1984

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Venlo
  • Auto ('s)
    BMW 523I E61 LCI
  • Auto ('s)
    Kia Rio III (UB)
  1. Aandachtspunten proefrit Kia Rio

    Waar je evt nog op kunt letten. als je de garage dit niet herkend.. soort resonerend/schrapend geluid van de airco compressor, te horen bij een stationair draaiende motor. Dit hoor je duidelijk als je ervoor staat. anders na aanschaf in de gaten houden (bij stoplichten of iets dergelijks, je hoort dan vanuit de motor een soort zachter onregelmatig resonerend geluid). of vragen of die is vervangen. Even de blaasrichtingen controleren van de binnenventilator (met name naar de voeten of die het doet). Kijk even of je hem lekker vind koppellen / schakelen met name vanuit stilstand.
  2. Rechter buiten spiegel

    Bedoel je dit? http://www.kirmanual.com/mirror_replacement-946.html Of deze http://www.kirmanual.com/turn_signal_lamp_door_mirror_removal-1141.html
  3. Garantie is een wassen neus!

    Frankyman. ik zou hetzelfde doen. Je verlies nemen en zo oplossen. Afweging maken wat je het aan tijd/gezeik kost en lsten repareren zodat je weer een auto hebt. Misschien kunnen ze wel jouw oplossing vergoeden??? Als jij gelijk krijgt met evt. verlies van garantie? (Tenzij je dit weer door een bovag erkend garage doet) enfin...ben even aan meedenken. Wbt ruilmotor... niks mis mee als je volgens de rdw spelregels houdt. Die kia garantie die je verder hebt, zou ik dan ook afschrijven...Beter dan je huidige blok nieuw opbouwen zonder eenduidige oorzaak. (Daar loop ik meer omheen dan een ruilmotor! als ik daar achter kom!) 500 euro...is wat laag maar ik zag ze al voor 750 euro staan ja...niks mis mee als het allemaal klopt. (Het zijn immers GEEN top sigmentmotoren of unieke 6,8, 12 cilinders he jongens..) Een kopende partij kan het wel vreemd vinden ja...als die snel verkocht wordt na zo'n "operatie". Dat zal ik niet ontkennen. Ik betwijfel of zo'n defecte motor met onderhoud kunnen constateren/voorkomen. Zolang de klant niks aangeeft over rare geluiden of weggedrag doen ze niks speciaals bij onderhoud dan een waslijst nalopen aan snelle controles of vervangen(bijv. Olie of filters)....een compressie meting bijv of motor specifieke paramters uitlezen...zit er echt niet in (kan het niet bevestigen want ik sta er niet naast). "Maandag ochtend" blokken zitten nu eenmaal in een productieproces. Dat heeft elk merk wel met een lopende band, hoe streng je kwaliteitseisen ook zijn. Kia denkt dat te kunnen vandaar 7 jaar denk ik... beetje off topic: Mijn kia dealer is overgestapt naar een carprof franchice....als ik daar was gebleven had ik ook kunnen fluiten naar mijn garantie is mijn idee..(zou niet mogen EU regelgeving) maar toch...als ze reden hebben om iets niet te vergoeden begint het gezeik...en dan moet je als koper toch echt aan de bak om gelijk te halen.
  4. Garantie is een wassen neus!

    Wat is er nu gebeurd? Ik hoor alleen dat motor stuk is. Wil wel weten wat de mogelijke oorzaak is...distr. ketting problemen ofzo of olie lekkage...? Even sterk in je schoenen staan...en niet met een kluitje in het riet laten sturen. En Idd rechtsbijstand zag ik al voorbij komen ergens.. 5000 km overschrijding moet echt geen kwaad kunnen kom op zeg.... Zeker als er nu nog voldoende olie in zit. Ja...tenzij dat er ergens verdomd kleine lettertjes staan waar uit blijkt dat je er geen aanspraak op hebt op basis van die 5000 km overschrijding...dan is het f**king bad luck.. sorry..maarja met mijn commentaar red je het ook niet... Sterkte...
  5. Low Tire Pressure lampjes blijft branden

    Bel anders even met een kia dealer of ga er even buurten. Als niemand snel genoeg reageerd...die weten het besten. Misschien handig om te vragen welk systeem het is. Met abs sensoren of met ventielen. Dan kun je daar evt rekening meehouden met nieuwe banden monteren of zomer/winterielen wissel
  6. Low Tire Pressure lampjes blijft branden

    ik heb zelf een kia uit 2012. zonder tyre pressure systeem. Maar hier staat volgens mij hoe je het moet resetten:
  7. Versleten koppeling Rio bij 51.000 km

    Vind ik lastig te beoordelen. Ik wil je ook graag gelijk geven...(maar daar kom je ook nergens mee) klinkt misschien niet leuk voor jouw...maar ben jij nu de hoofdbestuurder of iemand anders? Verdenk je iemand anders die er in rijdt die het toch wel kan gebeuren...ja...dan zou je deze toch moeten aanleren om goed te schakelen/koppelen. Wat is veel snelweg km's? Een koppeling kun je gewoon snel(ler) omzeep helpen als je die niet goed onder controle hebt. MAAR om je toch bij te staan wat betreft mijn ervaring: Mijn vrouw en ik vinden het koppelingsgedrag sinds aanschaf (2011) van stilstand --> 1 ste versnelling wat lastig, MAAR is wel aan te wennen...als je er dagelijks in rijdt. Met name als ik een tijd niet in de rio heb gereden, ben ik geregeld aan het prutsen. Je kunt slecht het aangrijpingspunt voelen. Hij is er wel degelijk...maar t.o.v. overige auto's krijg ik deze niet snel onder controle. Waardoor hij bij mij soms hoger in de toeren schiet en soms laat ik hem ook af slaan. Is mijn inziens ook gewoon een eigenschap van de auto...(als ik er weer even in gereden heb dan gaat het weer "soepel) Maar ik denk/schat dat deze koppeling van mij ook geen 150dkm haalt. Maar ja... ik heb ook geen glazen bol...voor hetzlefde gaat die 200.000 mee. Heb de kleine lettertjes van de garantie niet voor me. Maar mijn inziens is de koppeling wel een slijtage onderdeel...MAAR hoort echter bij normaal gebruik niet te de geest te geven bij 50.000km. Maar ja dat is je ook je punt...toon maar eens normaal gebruik aan. Als het mij zou overkomen: proberen om een "50/50" constructie af te spreken ofzo, of andere vorm van coulance...? Second opinion andere dealer (op vertoon wat is vervangen)? en als we er niet uitkomen, vervangen die handel en doorgaan met het leven... Ik weet niet hoe je duits is. maar kijk evt. hierna (vanaf 8 min ongeveer) dit toont een koppeling MET overige onderdelen hoe een (oudere) persoon die veel de koppeling gebruikt tijdens rijden.... Succes verder.
  8. Kia Rio Bougies

    Even zelf 1 eruit halen en kijken wat erop staat. En deze kopen of vergelijkbaar. desnoods neem je die mee naar een automatrialen zaak. Prijzen bij dealer is altijd duurder dan internet (hun panden moeten ook betaald worden). Idem voor interieur en luchtfilters. Maar bedenk je wel...als jezelf doet en je doet het verkeerd en je krijgt pech of wat dan ook...dat jij aan het korste eind kunt gaan trekken voor garantie te claimen (wat betreft jezelf doet).
  9. Kia rio 1.2 super pack 2012

    Idd laat je niet afschrikken door deze punten. Elke auto type heeft wel wat als je gaat zoeken. Met autos kun je mazzel hebben of pech qua reparaties. Bij mij in de familie hebben nog 2 andere een rio...deze zijn er ook zeer content mee net al ik.
  10. Kia rio 1.2 super pack 2012

    Bij mij was de compressor zonder enige discussie vervangen en onder garantie bij de dealer. Dit door alleen kenbaar te maken van het geluid...mijn kia is van nov 2011 1e lichting...volgens mij. Hierover is hier en daar wel over geschreven op diverse fora.
  11. Kia rio 1.2 super pack 2012

    Waar je evt nog op kunt letten. als je de garage dit niet herkend.. soort resonerend/schrapend geluid van de airco compressor, te horen bij een stationair draaiende motor. Dit hoor je duidelijk als je ervoor staat. anders na aanschaf in de gaten houden (bij stoplichten of iets dergelijks, je hoort dan vanuit de motor een soort zachter onregelmatig resonerend geluid). of vragen of die is vervangen. Even de blaasrichtingen controleren van de binnenventilator (met name naar de voeten of die het doet). wat extra40 zegt...even op koppelingsgedrag letten. Ik persoonlijk kan er wel mee om gaan...maar heb wanneer ik er een tijd niet in rij wel even moeite om weg te rijden vanuit de 1e versnelling.
  12. Vette ramen

    Vettige ramen...nee. wel bij wat kortere ritjes en snel weer instappen na een boodschap ofzo. merk ik dat die wel eens wat sneller beslaat
  13. Hallo allemaal, Bij deze stel ik mijzelf voor, wel zo netjes vind ik altijd, mocht ik vragen hebben en men wil mij polsen... Vóór de kia reed ik (samen met mijn vrouw) een golf4 TDI met 2ton op de teller. Deze hadden we niet meer nodig, want we maakte ook geen diesel kilometers meer, dus ook motivatie om in te ruilen tegen kia. De kia rio superpack september 2011 aangeschaft (november gekregen).+/- 2 jaar "milieu/belasting" voordeel gehad meen ik . Deze auto nieuw gekocht omdat we deze auto als 2e auto wilde gaan gebruiken na 5/7 jaar. ivm gezins uitbreiding. Voorheen keek ik nooit naar kia (bedoel dit niet denigrerend). Maar sinds het uitkomen van dit model, vind ik ze waardige auto's maken qua uiterlijk en niet te vergeten uitrusting! t.o.v. vergelijkbare auto klasse. extra opties: - 17inch velgen bij gekocht - Heb ook spatlapjes eronder laten zetten omdat ik een beetje in een buitengebied maar die spatlapjes. Ze zitten er, maar ze houden niet veel tegen (te klein). Maar ja...het is niet anders. - trekhaak (moest tegen de dealer zeggen dat het een afneembare moest zijn i.v.m. kenteken) Opties die ik niet gekozen heb: - Heb bewust geen navigatie erbij besteld omdat ik twijfelde over de ondersteuning/updates...na verloop van tijd. - uitlaat Sierstukje vond ik iets te kitcherig met dat bochtje...(dan maar liever geen zicht op de uitlaat) Over de kia zelf. Nu dus al een aantal jaren in bezit van de kia..en ben wel content met de wagen. echt dik tevreden over de comfort systemen. Keyless, regensensor, airco, bediening enz.. Ik heb er eigenlijk niks ernstigs mee gehad. Rij ongeveer 10.000km per jaar. Alleen de kinderziektes van de 1e generatie volgens mij. - ventilatie mechanismie naar de div roosters (voetcompartiment) deed het niet meer...(kom even niet op de naam). maar de kenner weet wel wat ik bedoel. Ik zocht op een gegeven moment naar kinderziektes van dit model en kwam toen hierbij uit en toen ging ik eens kijken of die van mij dat ook had. en jaa geen warme voetjes meer. Klimaat staat eigelijk altijd op AUTO. - bij stationair draaien van motor hoorde je een resonantie (repeterende gegrom) t.h.v. de aircocompressor. Aircocompressor reeds vervangen nov 2016. Was mij al lang opgevallen van binnen de auto maar ja...ik dacht dit is gewoon een resonatie van de distributie ketting...oid. totdat ik een keer in de voortuin bezig was en vrouw lief vroeg mij wat vanuit de auto, en toen vond ik het een wel erg "hard"geluid voor een resonantie bij stationair draaien. Verbruik vind ik wat tegenvallen...maar dat had ik al met een korreltje zout genomen bij aanschaf. Daarnaast het gebruikelijke onderhoud bij de dealer. Heb me dit nog eens bekeken en het is natuurlijk wel duurder...maar vergeet niet dat men ook een "wegenwacht service" bijzit. en je moet toch daarheen voor de garantie te behouden. Ik ben me bewust van de europesche regelgeving over dealer onderhoud/garantie, maar als er keer wat gebeurd en je bent naar een andere universeel (bovag) garage gegaan dan trek ik aan het kortste eind ben ik bang (dan heb je ook geen zin in discussies). Dus ben altijd naar dealer geweest. Wanneer de garantie verlopen is, zien ze me denk ik niet meer, want dan doe ik het onderhoud zelf en gaat die naar mijn vaste garage. Garage deed ook nooit moeilijk over de reparaties van de kinderziektes, dus dat was altijd netjes geregeld Ik ben lid geworden op 03-02-17.