Picanto 2
2011->2017
Discussies, Vragen en Weetjes over de Picanto 2 vind of plaatst u hier
1,178 topics in this forum
-
- 3 followers
- 2.3k replies
- 232.9k views
Ik heb nu 14 dagen mijn picanto, heb nu 2 maal getankt bij de eerste tank beurt verbruik, 1 op 14.4 bij de volgende tank beurt 1 op 12.2 mijn vrouw rijdt meestal in de picanto. motor is 1.0 uit voering is met exterior pack. is het verbruik niet wat aan de hoge kant. of zijn er meer met deze verbruik. had hier voor een peugeot 107 automaat uit 7-2009 in geruild met 31000 op teller. verbruik van die auto (ze rijdt altijd de zelfde route naar het werk en komt dan op 1 op 17 uit. waarom dit grote verschil. heb er nu al eensik van.
Last reply by Beos, -
- 1 follower
- 2 replies
- 155 views
heb eerat linker lampje vervangen, vanbovenaf te bereiken, ging redelijk. daarna rechter proberen te vervangen. vanboven niet bereikbaar, volgens boekje onderplaat ver wijderd, kon met hoop priegelwerk fitting eruithalen, lamp vervangen, maar goed terugzetten niet te doen, kreeg fitting terug met een lipje vast, hoe krijg ik de fitting er weer goed in ?
Last reply by Murcielaygo, -
- 1 follower
- 13 replies
- 6.8k views
Wie kan mij vertellen hoe ik de dagrijverlichting kan vervangen van een picanto uit 2012. Ja de binnenkant van het spatbord "open" maken maar das nou net het probleem. Heb er al menig keer er onder gelegen maar kan geen lipje/opening vinden waar ik deze kan openen. Staat niet gedetailleerd in instrucieboekje en niet you tube te vinden. Help
- 1 follower
- 2 replies
- 282 views
Ik ben me aan het oriënteren op een Kia Picanto. Ik heb een mooi gezien, het enige waar ik mee zit is dat de radio geen bluetooth heeft. Hij heeft ook geen multi media voorbereiding (dus geen usb aansluiting). Is het mogelijk om deze radio te vervangen voor precies dezelfde die Kia picanto's hebben met bluetooth? De verkopen wist het zo niet, en gaf aan dat er wellicht dan ook in de software iets aangepast moet worden. Het gaat dan dus echt alleen om de bluetooth versie (zonder navigatie, zonder carkit etc)
- 1 follower
- 3 replies
- 78 views
Beste allemaal, Ik ben Derk en ik heb een Kia Picanto particulier gekocht uit 2016 met 107k km. Hij doet het goed en rijdt goed ondanks de echte stadwagen hobbelen over drempels. Ik hoor bij scherpe bochten iets verschuiven achter het Dashboard, het lijkt in het midden te zitten. Het geluid is echt een schuif geluid welke daarna abrupt stopt omdat je wss ergens tegen aan komt. Wat ik heb geprobeerd; - dashboard kastje verwijderd en gevoeld of er iets zat zover ik kon, ik heb een vanilleboompje weggetrokken maar dit was het niet. Goed gevoeld verder maar er ligt niks los. - ventilatie laten blazen op verschillende standen, maar geen soelaas. …
Last reply by DerkPicanto, -
- 1 follower
- 3 replies
- 349 views
Kan iemand mij helpen aan de handleiding van een Picanto van juli 2015? Vriendelijk dank!
Last reply by Peter-036, -
- 6 replies
- 705 views
Hallo allemaal, Sinds kort ben ik de blije eigenaar van een Kia picanto businessline uit 2014. Er zat nog geen cruise control in, dus deze heb ik laten inbouwen bij de dealer. Het is een cruise control met een apart hendeltje en niet in het stuur. Hij werkt in principe prima, alleen als je met cruise control aan rijdt dan is de snelheid niet constant, maar schommelt die een beetje. Alsof de auto de hele tijd iets zachter en dan weer iets sneller gaat. (ik word er een beetje "zeeziek" van.) Heeft iemand ervaring met een later ingebouwde cruise control met hendeltje? Is dit normaal, of is er iets verkeerd met de afstelling oid? Ik heb er nog niet heel ve…
- 1 reply
- 96 views
Dinsdag is er in m'n Picanto automaat uit 2011 een cruisecontrol ingebouwd. Werkt prima.vals ik de auto start gaat automatisch de dagrijverlichting aan, de led-verlichting. Nu, na de inbouw vd cruisecontrol gebeurd dat niet meer. Het gaat pas aan als ik de lichthendel op stadslicht of grootlicht zet. Zojuist heb ik geprobeerd om een zekering te vervangen. Heeft geen effect. Zou iemand me advies kunnen geven? De cruisecontrol is ingebouwd in Zevenhuizen en ik woon zelf in Overijssel. Ik heb contact gehad met de zaak vd cruisecontrol en die weet het ook niet. Gr. Gert-Jan
- 0 replies
- 214 views
Hallo allemaal, Nieuw hier op het forum, maar ik lees al best een tijdje mee. We hebben net onze Gaskia uit 2015 naar Veenendaal gehaald. Uiteraard willen we die wat opleuken/updaten. Deze post gaat over led lampen. Eigenlijk willen we alle gloeilampen vervangen voor led (kenteken, binnen, achterlicht (incl. achteruit) en de koplampen). Dat hebben we bij onze Benz (canbus) ook gedaan, maar ik lees o.a. in deze post uit 2014 https://www.kiaclub.nl/topic/16375-picanto-led-richtingaanwijzers/ en op andere posts steeds over ‘snel knipperende’ ledlampen vanwege de stroombelasting (weerstanden ertussen). Speelt dat issue nog steeds? Naar mijn weten las ik…
Last reply by Gaskia, -
- 1 follower
- 9 replies
- 446 views
Hallo Allemaal. Ik post een berichtje om een familielid te helpen.Zij is in het bezit van een Kia Picanto 2012. Sins een paar weken werkt de centrale portier vergrendeling niet meer . De vergrendeling gaat wel open met de AB maar niet meer dicht. AB Batterijen zijn vervangen van beide modules. Als je de centrale knop van de bestuurderszijde indrukt gaan de deuren ook niet dicht. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen. Het is ineens opgetreden. Alvast bedankt voor de hulp Gr Rob
Last reply by Tamer, -
- 1 follower
- 1 reply
- 475 views
Advies gevraagd. Ik was vandaag bij de automonteur. Hij geeft aan dat een geluid van de ABS pomp kan zijn dat deze gevoelig kan zijn. Als ik met mijn auto ´hard´rem hoor ik een vast soort schurend geluid. Wie herkent dit probleem, het is vooral bij koud, vochtig en vies weer. Rem hard intrappen en je hoort Grrrrr. Jullie advies wat het nog kan zijn of klinkt het iemand bekend.
Last reply by Ledie416, -
- 9 replies
- 364 views
In mijn Picanto 2 (2014) wil ik graag mijn Samsung-telefoon (max 25W laden) kunnen opladen terwijl ik navigeer. Ik heb begrepen dat ik dat het best in de 12V sigarettenaansluiting kan doen. Met een autolader met 5V output, die ik nog had, lukt dat niet goed, omdat deze waarschijnlijk te weinig spanning levert om het verschil tussen ontladen (scherm aan bij navigatie) en opladen op te vangen. Maar wat voor autolader moet ik dan kopen? Waar moet ik op letten? Bij alle autoladers staat het wattage dat ze leveren, bijvoorbeeld 15W of 18W, maar wat past bij de 12V aansluiting in mijn Picanto?
Last reply by PauloPicanto, -
- 2 replies
- 471 views
Beste, Onlangs met een Picanto 1.0 TA uit 2012 gaan rijden welke een tijdje stil had gestaan. De auto had 98.000 kilometer gelopen maar klonk niet goed en gaf regelmatig flink witte rook met wegrijden en daarom besloten er een gebruikt blok in te leggen met 46.000 kilometer uit 2014, zelfde motorcode G3LA. Maar nu doet dit nieuwe blok hetzelfde als het oude blok. Namelijk witte rook geven wanneer je weg rijdt als de auto een paar minuten stationair heeft gelopen. Je trekt dan een wit rook gordijn waar je U tegen zegt. Als je start en meteen weg rijdt is er niks aan de hand en zie je zo goed als niks. Ik merk wel aan de uitlaatgassen dat dit anders ruikt voor mijn gev…
- 1 follower
- 4 replies
- 383 views
in dec 2019 kochten wij onze kia picanto 1.2L benzine deze reed probleemloos en was onzettend pittig wel was de koppeling wat zwaarder maar dat deerde niet en af en toe wou hij moeilijk in de achteruit in december 2020 apk gehad en warempel op 8 januari 2021 nog geen 1 km van huis voor de rotonde weigerde de auto verder te schakelen dus bellen en in zijn 2 naar de dealer toe het bleek de druklager te zijn grapje van 900 euro nu hebben we de auto alweer een tijdje terug met een vederlichte koppeling maar ik vind dat de auto lui is en soms heb ik het gevoel dat hij inhoud meer in de zin dat hij de uitlaat moet door blazen te hoge tegen druk ofzo en dan vrij…
Last reply by Rinus30, -
- 0 replies
- 135 views
nu de winter haar intrede doet. schijnt de stoelverwarming niet te werken. rijderskant ik duw het knopje in en na plm 10 seconden gaat hij weer uit. ik heb wel het idee dat de stoel warm word. weet iemand wat het zou kunnen zijn hartelijk dank voor de moeite
Last reply by kiaatje55, -
- 2 replies
- 328 views
De achtergordel in mijn Picanto (2011) is beschadigd en moet ivm APK vervangen worden. Ik heb al een andere gordel, maar moet die er nog inzetten. Daarvoor moet de kap / bekleding eraf. Ik las dat dat een kwestie is van eraf wippen, klopt dat idd? Of gaan er dan dingen stuk...?? Alle tips zijn welkom om dit klusje te klaren Dank alvast!
Last reply by Adriaan101, -
- 1 follower
- 5 replies
- 526 views
Hallo Kia rijders, Ben nieuw hier en heb een witte Picanto 2 uit 2015. Ik heb een kia navigatie in willen bouwen en het werkte prima echter na een aantal minuten krijg ik deze melding: "Waarschuwing accu loopt leeg! Systeem wordt over 1 min. afgesloten! Gebruik systeem met contact aan." en de navigatie sluit zichzelf af, dit terwijl ik de motor heb lopen. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Mvg Gerard
- 8 replies
- 21.6k views
Hoeveel liter gaat er nou echt in de tank van een Picanto? Reden dat ik hierom vraag is: de specificatie van de auto geeft aan dat er een 35L tank inzit. Maar ik heb vandaag ongeveer 35,5 L getankt. En dat terwijl m'n benzine lampje daarvoor brandde en de boardcomputer aangaf dat ik nog ~ 58 KM kon rijden. Of is die specificatie van 35L zonder de reserve tank gerekend? Hoeveel liter heb je eigenlijk nog in je tank als het lampje gaat branden?
Last reply by Peter-036, -
- 2 followers
- 7 replies
- 1.5k views
Na ongeveer een jaar gereden te hebben met weinig kilometers, kreeg ik nogal eens last van een stotterende koppeling bij het optrekken in de 1e versnelling. Dat komt ook terug in de opvang van een hogere versnelling naar een lagere. Intussen is het mijns inziens gebleken, dat de Picanto minder geschikt is voor korte eindjes rijden. Wanneer je zo met kleine regelmaat wat langere afstanden rijdt, gaat het probleem weer weg. Dit gegeven voor anderen die er ook problemen mee zouden kunnen hebben.
Last reply by ouwe, -
- 8 replies
- 3.8k views
Beste mensen, Sinds kort ben ik de eigenaar van een kia picanto 2011 model. Na een weekje of twee heb ik een probleem met het slot. Als ik deze met de afstandbediening open/dicht maak dan blijft de slot open/dichtgaan en blijft in de huidige stand vastzitten. Ook als ik de auto op slot wil doen klappert de slot open/dicht/open/dicht/open en blijft open. Als ik met de sleutel op slot zet met behulp van de sleutelgat gaat deze echter wel normaal op slot. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Last reply by Beos, -
- 1 reply
- 291 views
Hallo mensen, Wij zijn sinds een week eigenaar van een picanto uit 2013. Hier zit een standaard radio in met stuurbediening. Allemaal prima maar nu het volgende. Als ik wil bellen en ik druk op het groene hoorntje dan moet ik een naam of nummer inspreken maar dit werkt op geen ene mogelijkheid. De beste vrouw herhaalt steeds ''pardon'' en na 4 a 5x gaat hij terug naar Radio. Als ik via mijn mobiel een contact kies dan gaat hij wel over de radio en als ik gebeld word en ik neem op via het groene hoorntje lukt dit ook gewoon. Het probleem ligt hem puur bij het zelf kiezen van een contact via de radio zelf. Is er iemand die hier misschien een oplossing voor weet?…
- 2 replies
- 464 views
Auto start niet, alles brandt controlelampjes, verlichting etc. Als ik de motor start blijft alles mooi branden, controlelampjes vallen niet weg, maar de startmotor geeft geen kik. Met startkabel gestart, start in 1 keer, mee gereden en nog half uurtje laten draaien. Motor weer uit, weer op normale manier gestart geen kik. Meet op de accu als de motor draait, met mijn bouwmarkt multimeter, 11,2 volt. Iemand een idee of tip? Auto heeft nog geen 80000km gereden. Vr.Gr. Dirk
Last reply by Ledie416, -
- 18 replies
- 3.5k views
Hallo beste mensen van kia club Nederland . Ik ben nieuw op deze form . En ik ben pas een trotse bezitter van me rijbewijs en van me eerste auto een kia picanto 3 deur uit 2011 . Ik zou graag aan jullie me auto willen laten zien en wat ik er al aan geknutseld hebt . Rgb led strip . Gaat aan als de deur open gaat . Dit was het . In de toekomst ben ik nog misschien verplan om een wiston navigatie er in te laten bouwen , maar daar ben ik nog niet helemaal zekker van , want daar heb ik nog te veel vragen over zoals : Waar koop je zo iets ? Hoe zit het met garantie ? Het updaten van de navigatie ? Werkt de navigatie optimaal en als een tom tom ? Kun …
Last reply by Kop Koffie, Lekker, -
- 1 follower
- 9 replies
- 1.2k views
Eindelijk ben ik toe aan een audio upgrade voor mijn Picanto. Nu staan er genoeg tips over de aan te schaffen apparatuur, en genoeg foto's hoe het een en ander uit te voeren. Ben zelf best wel handig, alleen bang dat er hier en daar wat afbreekt als ik de diverse covers demonteer. Ik kom graag in contact met iemand die voor/met mij een audio upgrade uitvoeren. Uiteraard tegen vergoeding. Bedankt alvast.
Last reply by capono, -
- 2 followers
- 21 replies
- 2.7k views
Beste, Ik wil graag alle speakers vervangen om een beter geluid te krijgen in de picanto uit 2016. Ik lees dat de radio 4x15 W ondersteund. ik wil geen nieuwe radio erin zetten maar alleen de speakers. Wat bevelen jullie mij aan? Er was een onderwerp in 2015 maar deze speakers bestaan niet meer. Budget 400 euro Alvast Bedankt voor het reageren Gr Roger
Last reply by Stefan1979,