Picanto 2
2011->2017
Discussies, Vragen en Weetjes over de Picanto 2 vind of plaatst u hier
1,217 topics in this forum
-
- 1 follower
- 3 replies
- 79 views
Ik overweeg een KIA Picanto 1.2 occasion uit 2014 te kopen. De verkoper meldt dat de airco kapot is en de oorzaak ervan onbekend. Diagnostiek ernaar wordt niet gedaan, maar de auto wordt zoals hij is aangeboden. Vraag: is er een bekende reden bij Picanto's waardoor de airco niet meer werkt? Wat zijn de kosten daarvan? En wat is anders de financiele range waarbinnen een herstelreparatie in het algemeen te verwachten is? Dank voor jullie reacties! Pjot.
Last reply by Pjot Ot, -
- 1 follower
- 18 replies
- 1.3k views
Hallo, wij hebben gisteren, uit een kia picanto 2012, een werkende aircopomp uitgehaald en die geplaats in een picanto van 2013. We hebben alles gecontrolleerd, en na gelopen. Maar de airco word nergens koud, op geen enkele leiding word die koud. We hebben hem al door geblazen en overal komt er lucht uit. Heeft iemand mss enig idee wat dit zou kunnen zijn. De pomp werkt gewoon.
Last reply by xtra40, -
- 2 replies
- 539 views
Hoi, Mijn Picanto schakelt niet meer over op LPG. Het begon allemaal met inhouden en haperen. Toen heb ik de luchtfilter, de bougies en de LPG filter vervangen en toen reed ie weer wat beter maar nog steeds af en toe haperen. Toen heb ik de verdamper laten aftappen (zat aardig wat sludge in) en toen leek het euvel verholpen. Na ongeveer 1000 km begon het haperen weer en ineens wil ie niet meer op LPG, ook niet als ik het met de schakelaar doe. Massa contacten tussen het chassis en de motor lijken in orde. Heb hem bij een garage laten uitlezen en daar hebben ze ook wat stekkertjes schoongemaakt maar nog steeds wil ie niet op LPG. Waar zou ik nog verder kun…
Last reply by ronald2024, -
- 3 replies
- 169 views
Goedemorgen leden, Ik heb een Picanto uit 2012 die niet dagelijks gebruikt wordt. De laatste tijd is de accu geregeld leeg. Ik heb de accu 4 weken terug vervangen omdat deze binnen enkele minuten weer volgeladen was. Maar dat heeft het probleem niet opgelost. Ik heb een aantal zekeringen doorgemeten en zie twee groot stroomverbruikers in rust stand. Zowel de radio als interieur 1 groepen (links van radio zekering) verbruiken circa 0.3A. De radio kan is niet noodzakelijk, maar de interieur 1 groep bevat ook de centrale deurvergrendeling. Dit is nogal onhandig 😅. Heeft iemand een idee waar ik verder kan zoeken? Misschien relevant, af en toe sluiten …
Last reply by Murcielaygo, -
- 3 replies
- 64 views
Wat kost het om een koppeling te laten vervangen?
- 1 reply
- 163 views
Tijdens een rit met een snelheid van 80km/uur stopte het zonder aanleiding gaspedaal er mee. Geen enkele reactie op het intrappen van het pedaal. Motor bleef stationair draaien. Na het uitzetten het contact en op nieuw starten was het probleem weer verholpen. De volgende dag hetzelfde probleem. Wie weet wat dit probleem zou kunnen zijn? picanto 2, 1200cc, 2014
- 0 replies
- 212 views
hoi weet er iemand die inklapbare spiegels setje verkoopt en hoe je die kunt inbouwen? voor kia picanto van bwjr 2017
Last reply by Kia38, -
- 0 replies
- 189 views
Gister lampje van airbag module constant branden. Reset geprobeerd door stroomloos te maken maar helaas. Door Kia daeler laten uitlezen, module stuk kosten ongeveer €575 excl montage. Pfff nog al wat. Op internet gekeken voor 2e handse. Eentje gevonden uit 2017 op bestelnummer van kia en chassisnummer van auto. Maar nu..... waar zit die module van een picanto uit 2012. Op youtube wel wat gevonden maar voor mij nog niet duidelijk genoeg. Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt voor het meedenken.
Last reply by Xling, -
- 1 follower
- 2 replies
- 393 views
Ik heb een Picanto uit 2011. Al een hele tijd heb ik problemen met het openen van de bijrijdersraam (rechtsvoor). De garage heeft al een keer gekeken tijdens garantie en toen zei men dat het vuil was en dat hij vast zat. Daarna was het weer een tijdje goed. Nu is de motor kapot of het raam zit weer vast. Ik heb gemeten op de connector van de motor en daar komt +12V en -12V binnen. Bij het schakelen hoor ik wel een tsjop geluid. Hoe kan ik het raam handmatig naar beneden krijgen zonder de hele motor + arm te verwijderen? Alvast bedankt.
Last reply by Pootpotter, -
- 4 replies
- 316 views
Ik kan van binnenuit mijn deur niet meer openen. De grijze kabel binnen in het portier het eindstuk dat in het portierslot gaat is namelijk kapot. Ijzeren deeltje is afgebroken. Weet iemand of ik deze kabel separaat kan bestellen en wat het artikelnummer hiervan is? Alvast bedankt.
- 1 follower
- 2 replies
- 232 views
Beste leden, De navigatie van onze 2017 Picanto blijft helaas op deze locatie staan, zie foto. Weet iemand hoe dit op te lossen is? Het is ineens ontstaan, niet na een update ofzo. Hoor het graag.
Last reply by xtra40, -
- 1 reply
- 144 views
Heb een dikke deuk met forse lakschade in mijn rechtervoorportier opgelopen. Heb zelf een paaltje gemist bij een bocht (of eigenlijk geraakt...). Nu had ik hier al eens dit staatje gezien: "2004: SA 2007: BA 2011: TA 2015: FE 2017: JA Een FE is in bodystijl hetzelfde als een TA, maar dan gefacelift. De voor- en achterbumpers zijn het grootste verschil. Picanto 3 is de JA. En om het dan compleet te maken; de Picanto 1 begon als SA en werd de BA na de facelift." Mijn vraag: Kan ik mijn rechtervoorportier (5deurs) vervangen door een tweedehands, uit de serie BA,TA, SA of FE?
- 1 follower
- 2 replies
- 516 views
Help iemand met Picanto 2. Airco werkt alleen op hoogste stand en anders niet. Filter ziet er prima uit. Alles schreeuwt dus kachelweerstand kapot maar daar is eigenlijk nauwelijks iets aan te zien. Hooguit wat corrosie. kan het (zie foto) toch dat ie stuk is? Is dit door te meten anders? alvast dank!!
Last reply by Wimmie67, -
- 1 follower
- 2 replies
- 378 views
Hallo, de kia picanto 2011 van vrouwlief heeft Led achterlichten Ze heeft er een kapotgereden, alleen het rode "glas" , tijdens achteruit rijden een kliko geraakt dacht er goedkoop eentje bij winparts te scoren, maar zij hebben alleen gloeilampversies Dus uiteindelijk een originele LED unit bij de dealer gekocht (694,- euro !! ) Geplaatst en nu doen beide achterlichten het niet (meer?). Moeten die dingen ingeleerd worden o.i.d. ? Wie heeft de gouden tip? (fuses ok)
- 1 follower
- 7 replies
- 442 views
Leuk! Ik (of ja, eigenlijk mijn Picanto) sta ik de Autoweek (week 16/2024) in de rubriek Klokje Rond! Zelfs een verwijzing op de voorpagina! Een paar weken geleden een leuke ochtend in Soesterberg geweest voor interview, keuring, foto's en video. Binnenkort ook op YouTube, maar die video zijn ze nog aan het editen... Eigenlijk geen echte verassingen en wat werk nodig heeftvwordt binnenkort gedaan; de auto staat nu bij de garage voor inspectie en offerte...
Last reply by Auke Riemsma, -
- 1 follower
- 10 replies
- 901 views
Enkele weken geleden heb ik voor het eerst in lange tijd twee volwassenen op de achterbank van mijn Picanto TA MY 2011 meegenomen, dus met 4 volwassenen gereden. Tijdens die rit voelde de auto heel anders aan, maar met zo veel meer gewicht achterin dat normaal met een baby en een kleuter leek me dat normaal. Maar sindsdien lijkt de auto op de achteras te "stuiteren" bij korte, snelle hobbels, zoals naden in de weg. Soms alsof de auto iets opzij hupst. Glooiende hellingen zoals drempels voelen normaal. Ik heb de bandenspanning al nagekeken, profiel van de banden, gekeken of alle wielmoeren vast zitten en zelfs de auto opgepakt met een heftruck en gevoeld of de wielen e…
- 0 replies
- 425 views
Ik hen wwn andriod radio , alle sgelukt met aansluiten maar heb een key 1 en 2 en ground over en kan bergen vinden waar in de kabelboom deze aangesloten kunnen worden en of het dan ook werkt. Heeft er iemand tips of enig idee?
Last reply by Moniquesummergirl, -
- 7 replies
- 697 views
Picanto uit 2015, 1200 Iemand enig idee : sinds vandaag geen dim en groot licht meer. Dashboard laat wel de lichtjes zien, maar buiten geen groot en dim licht meer ? Handel aan het stuur gebruiken om bv een gootlicht signaal te geven dan hoor ik uit de motorruimte een geklik maar er gebeurt verder niets. Lijkt een relais of iets dergelijks te zijn, maar iemand ooit eerder meegemaakt ? Alvast bedankt Joep
Last reply by Joepvdsteen, -
- 3 followers
- 2 replies
- 531 views
Hoi allemaal, ik wil graag de mistlamp grill/cover vervangen van mijn kia picanto 2(5 deurs). Moet ik hiervoor de gehele bumper demonteren of is dat niet nodig? Ik heb heel internet en youtube afgespeurd maar kan t niet vinden Het betreft deze voorkant
Last reply by Stefan1979, -
- 0 replies
- 362 views
Hallo allemaal, ben vandaag bezig geweest met het verwijderen van de originele armsteun uit onze kia picanto uit 2012. We verwijderen deze omdat het leer op deze armsteun helemaal gescheurd en beschadigd is. Ik wil deze vervangen door een die je over de middenconsole heen schuift. Nu heb ik de armsteun er wel al af alleen de grote bevestigingsbout die inde stoel zit komt met geen mogelijkheid los. Heeft iemand hier ervaring mee? alvast bedankt voor jullie reacties.
Last reply by sander van Dijk, -
- 1 follower
- 3 replies
- 475 views
Hoi allemaal, helaas heb ik mijn voorbumper van mijn zwarte Kia Picanto (uit 2013) kapot gemaakt. En nu ben ik op zoek naar een nieuwe bumper. Echter vroeg ik mij af of er verschil zit tussen een 5-deurs en een 3-deurs uitvoering (qua voorbumper). Weet iemand dat? Heel erg bedankt alvast! En mocht er iemand zijn met een voorbumper te koop kom ik graag in contact
- 1 follower
- 2 replies
- 874 views
Het rechter voorwiel van mijn Kia Picanto automaat wordt warm .Remklauw schijven en blokken vervangen inclusief remslang en remolie wat te doen Het wiel blijft warm lopen Groet Dorus
Last reply by SmurfenB, -
- 3 replies
- 684 views
Goedenmiddag, Ik heb een kia picanto uit 2016. Ik heb deze verlaagd dmv eibach veren. Het probleem nu is dat de achterkant ( bestuurderskant) lager ligt dan alle andere hoeken. Ik heb vervangen: Schokbrekers incl alle rubbers verenrubbers, aanslagrubbers. Hebben jullie een tip hoe ik deze kant omhoog kan krijgen?
- 6 replies
- 1.1k views
Dinsdag is er in m'n Picanto automaat uit 2011 een cruisecontrol ingebouwd. Werkt prima.vals ik de auto start gaat automatisch de dagrijverlichting aan, de led-verlichting. Nu, na de inbouw vd cruisecontrol gebeurd dat niet meer. Het gaat pas aan als ik de lichthendel op stadslicht of grootlicht zet. Zojuist heb ik geprobeerd om een zekering te vervangen. Heeft geen effect. Zou iemand me advies kunnen geven? De cruisecontrol is ingebouwd in Zevenhuizen en ik woon zelf in Overijssel. Ik heb contact gehad met de zaak vd cruisecontrol en die weet het ook niet. Gr. Gert-Jan
- 1 follower
- 36 replies
- 14.5k views
Op mijn nieuwe Picanto van 2013 wil ik op de geinstalleerde navigatiesysteem Pioneer F940BT een achteruitrijcamera aansluiten (Pioneer ND-BC6). Hiervoor moet o.a. de "reverse gear signal"draad worden aangesloten (violet-wit bij navigatie-systeem) op de draadboom van de auto. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe herken ik deze draad (kleurcode) ?? Graag jullie reactie's.
Last reply by Chielio,