Ga naar inhoud

wie tijd er echt afstanden op de snelweg met de picanto?


Anouk

Aanbevolen Berichten

Ik rijd regelmatig 2-3 uur op de snelweg.

Enkele keren per jaar 1200 km achter elkaar.

Zijn er mensen die dit met de Picanto doen?

Veel vrienden van mij hebben zoiets van heuh zo'n kleintje, jij rijd toch veel afstanden?

Nu vind ik de auto wel volwassen, het sturen valt me erg tegen maar went misschien/hopelijk? dus ik denk dat het wel kan.

Ervaringen horen zou fijn zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat het sturen betreft, daar is hier al over gesproken, je hebt waarschijnlijk gewoon een software upgrade nodig en dan stuurt ie gewoon als een volwassen auto :wink:

Als ik verder voor mijzelf moet spreken, ik kom zelf uit een Laguna Grand Tour en rij nu toch echt met heel veel plezier iedere dag naar mijn werk heen en weer hoor (70KM)

Nee, hij rijdt echt prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Ben met mijn picanto 1.0 reeds 2 maar naar de Morvan(Frankrijk) geweest.

Ruim 850 km.

Rijd als een auto hoort te rijden.

Stuurt prima,strak en makkelijk.

Bij Luik wel wat moeite met de helingen,maar ja wat wil je 1.0?

Vodoet uitstekend,alleen verbruik blijft een raadsel. 1e rit 1 op 21 en nu 1 op 17??

Volgens mij zelfde rijstyl.

Ronald

post-4318-0-74171500-1317708657_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast velour100

Ik rij iedere dag een kilometer of 15 over de snelweg. En ik heb ook al meerdere keren langere afstanden gereden (langste afstand was 2 uur).

De stoelen zitten super en het rijgedrag is gewoon goed. Het is zoals je zelf al zegt, een volwassen wagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Jeroen66475

Ik rijd regelmatig 2-3 uur op de snelweg.

Enkele keren per jaar 1200 km achter elkaar.

Zijn er mensen die dit met de Picanto doen?

Veel vrienden van mij hebben zoiets van heuh zo'n kleintje, jij rijd toch veel afstanden?

Nu vind ik de auto wel volwassen, het sturen valt me erg tegen maar went misschien/hopelijk? dus ik denk dat het wel kan.

Ervaringen horen zou fijn zijn!

Ik rij bijna alleen snelweg. Elke dag 130 km woon-werk en minimaal 1 x per week een rit van 500 km. Inmiddels meer dan 7000km gereden en ben zeer tevreden. Ondanks mijn 1 meter 98 geen enkel probleem, de auto zit en rijdt echt heel volwassen smile.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat het sturen betreft, daar is hier al over gesproken, je hebt waarschijnlijk gewoon een software upgrade nodig en dan stuurt ie gewoon als een volwassen auto :wink:

Als ik verder voor mijzelf moet spreken, ik kom zelf uit een Laguna Grand Tour en rij nu toch echt met heel veel plezier iedere dag naar mijn werk heen en weer hoor (70KM)

Nee, hij rijdt echt prima!

Hoi

Hoe kom ik aan zo een software update voor het stuur?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even downloaden via Pirate Bay biggrin.gif

Nee, zonder gekheid, je zult even een afspraak met je dealer moeten maken en vragen of ze de software kunnen updaten, dit zal geen probleem zijn lijkt me.

Succes!!

Hoi

Hoe kom ik aan zo een software update voor het stuur?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Snap dat je dat zegt maar het continu van links naar rechts moeten corrigeren stoort mij echt vanaf de eerste kilometer mateloos en de eerste beurt das pas over een kilometer of 12.000 (ruim een half jaar in mijn geval) schat ik, dus dat wachten gaat hem niet worden hoor sad.gif

18 oktober mag ik 's-morgens even langs komen bij de dealer en dan hoop ik dat het opgelost is.

Daarnaast wordt dan misschien mijn standaard grille gelijk gewisseld voor eentje met een rode bies er in, dus erg leuk allemaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


maar het continu van links naar rechts moeten corrigeren stoort mij echt vanaf de eerste kilometer mateloos en de eerste

Ik heb hier geen last van, vd week nog in 1 dag 300km snelweg gereden... :unsure:

Morgen op de snelweg even kijken of het inderdaad heeft geholpen. Rij meestal snelweg en bevalt prima de Picanto.

Ben wel benieuwd naar die software-update,: heb er zelf geen last van of nog niet gemerkt of 't komt door mijn banden..

plaats maar even een reactie wat je bevindingen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na een paar dagen wat kilometers op de snelweg, kan ik bijna geen verschil merken in het stuurgedrag.

Was vandaag even bij mijn dealer in Almere. En had het over een SW update ivm het sturen op de snelweg. Voor ik was uitgesproken stond de auto in de werkplaats voor een update.

Morgen op de snelweg even kijken of het inderdaad heeft geholpen. Rij meestal snelweg en bevalt prima de Picanto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus nog steeds een trekkend stuur wat je steeds moet corrigeren? Ik moet zeggen ik heb in een 8tal verschillende auto's gereden, proefritten en dit was alleen bij de KIA echt een heel vervelende ervaring. Toen de verkoper zei dat dit met een update verholpen werd en eigenlijk niemand hier last van leek te hebben dacht ik, nou dan zal dat wel overgaan, de auto is verder heerlijk. Maar dit zou mij toch echt heel erg storen...

Gaat KIA NL hier iets aan doen? Is dit een punt van zorg???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Anouk,

Jij maakt kilometers met die picanto!

Wat voor bouwjaar heb je?

Toen ik in 2005 ging kijken voor een Kia, keek in budgettair in eerste intsantie ook naar een Picanto. Maar omdat ik best een flinke kerel ben (lengte en gewicht) en ik ook nog best wat kilometers maak (destijds c.a. 20.000 in 1 jaar) werd mij aangeraden geen picanto te nemen, maar een maatje groter.

Zo kwam ik destijds in elk geval bij de Rio terecht.

Maar goed.. Gezien mijn lengte plus gewicht plus het formaatje auto, werd mij dus afgeraden een Picanto te nemen...

Nu is de Picanto 2011 natuurlijk weer een héél andere auto geworden, dus wellicht dat die beter geschikt is voor de langere ritten.

Tot slot: Als je een topic opent, zou je dan iets specifieker willen zijn in wat je post? Niet verkeerd bedoeld, maar je stelt een vraag over lange ritten met een picanto, maar je vergeet er bij te zetten op welk type / bouwjaar picanto je doelt. Een Picanto van 2004 zal héél anders rijden dan een 2011 versie.

Als je wat duidelijker aangeeft waar je precies naar vraagt, kunnen mensen ook gerichter antwoorden en dan heb jij zelf ook wat aan de antwoorden. (Wie weet is een ander er dan ook nog wel mee geholpen..)

Groet,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Peter

Ik heb nog geen Picanto, vandaar mijn vraag. Ben bezig met een picanto 1.2 . Misschien krijg ik wel spijt en had toch een hyundai ix20 of verso S moeten kopen.

We zullen het wel zien.

Misschien moet je helemaal niets kopen en gewoon met de bus en trein reizen.

Tussen zeer veel positieve berichten over de Picanto 2011 op dit forum, internet en in artikelen valt jij, op dit forum met je negatievere houding wel op. Dat is je goed recht maar dan zo ik voor het openbaar vervoer gaan. Je kunt dan in ieder geval geen spijt krijgen dat je aankoop zoals een Picanto of andere merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


NouNou, we laten Anouk natuurlijk gewoon eerst alles vragen hoor, daar is dit forum voor...

Ook voor twijfelbibsen...

zoals gezegd, het is geen krentebol die je koopt en elk eurootje is er 1.

Laat Anouk nou even, heb haar al een PB gestuurd en misschien helpt dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


kom Effenix, niet zo lomp. Niet iedereen is snel in zijn besluitvorming.

Hoi Peter

Ik heb nog geen Picanto, vandaar mijn vraag. Ben bezig met een picanto 1.2 . Misschien krijg ik wel spijt en had toch een hyundai ix20 of verso S moeten kopen.

We zullen het wel zien.

Het belangrijkste is gewoon je gevoel in de auto. Altijd proefrit maken, mag best een uurtje duren hoor. Even snelweg pikken en met alle voor jou belangrijke merken en typen.

Twee dingen die mij gelijk opvielen: stil (maar 1.0 gaat niet lekker mee op snelweg) en zitcomfort.

Nu moet ik zeggen dat ik nou niet bepaald de meest betrouwbare factor ben betreffende autokennis, maar heb al flink wat stukken gereden in Golf (3 en 4), A3, Aygo (en 107 nu als leen), Excel en CT200h, niet chronologisch btw. Ik vond het zitcomfort erg dicht bij, al dan niet gelijk aan, de Lexus komen moet ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Effenix doet zijn naam wel eer aan :lol:

Mijn twijfel is het beroerde stuurgedrag. Heb in een tiental auto's gereden en deze krijgt een dikke onvoldoende. Dat kan beter worden maar blijft wel hangen.

Ik gaf al aan dat ie verder boven aan de lijst pronkt als ik kijk naar prijs/kwaliteit/zitcomfort.

Het is en blijft een klein ding en ik heb altijd groter gereden dus dat speelt mee. En het verbruik is gewoon wat hoog voor zo'n klein ding.

Fijn dat jullie zo snel helemaal blij waren van de Kia Picanto, is alleen maar goed toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Effenix doet zijn naam wel eer aan :lol:

Mijn twijfel is het beroerde stuurgedrag. Heb in een tiental auto's gereden en deze krijgt een dikke onvoldoende. Dat kan beter worden maar blijft wel hangen.

Ik gaf al aan dat ie verder boven aan de lijst pronkt als ik kijk naar prijs/kwaliteit/zitcomfort.

Het is en blijft een klein ding en ik heb altijd groter gereden dus dat speelt mee. En het verbruik is gewoon wat hoog voor zo'n klein ding.

Fijn dat jullie zo snel helemaal blij waren van de Kia Picanto, is alleen maar goed toch.

Het spijt me maar ik herken het stuurgedrag dat je beschrijf als een dikke onvoldoende totaal niet. Ik heb 2 keer een proefrit gemaakt van ruim anderhalf uur zowel op binnenwegen en op de snelweg en ik herken het stuurgedrag dat je beschrijft totaal niet. Ik ga ervan uit dat ik nog niet gereden heb in het model dat al een update in de software heeft gehad.

Hetzelfde geluid hoor je ook over de Sportage 3 en ook daar heb ik er geen last van.

Over het verbruik is ook al een hele discussie gaande. Bij de ene rijdt de Picanto 1:15 en bij de ander ruim 1:20 We zullen zien waar het uiteindelijk op gaat terecht komen.

Ik weet wel dat Kia dit altijd veel mooier (maar welk merk niet) voorstelt dan het in werkelijkheid is. Maar zelf mijn Sportage gaat langzaam maar zeker naar de 1:11,5 en die begin ook op 1:10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het stuurgedrag ook niet zodanig dat ik er tussendoor voor langs mijn dealer zou willen rijden. Het zou (iets) beter en strakker kunnen bij de middenstand op hogere snelheid, maar vind het zeker geen onvoldoende.

Het benzineverbruik in de stad zou beter kunnen; dat nekt 'm.

Met mijn vorige auto (Daihatsu Sirion, vergelijkbaar met de Picanto) reed ik ongeveer net zo zuinig als nu met de Picanto, alleen heb ik nu een boordcomputer en kan het dus gemakkelijker meteen controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik rijd er wel afstanden mee hoor. Al moet ik zeggen dat ik beter toch voor de 1.2 liter moter had kunnen kiezen, net te weinig picanto om het maar eens zo te zeggen.

Straks rijd ik er weer mee naar Zuid Marokko, en als Mauretanie rustig is, dan kar ik even door naar Senegal ofzo. Net als vorig jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...