Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo ik heb een Picanto 2012 zonder stuurbediening, als ik een stuur met alle bediening er in plaats werkt het dan ? radio ziet er het zelfde uit. mvg Ferry
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo, Ik rij al een aantal jaar met veel plezier een Kia Picanto. Onlangs is de sleutelbaard uit de klapsleutel gevallen. Daarom heb ik besloten een nieuwe klapsleutel te vervangen. Dat gaat redelijk voorspoedig. Alleen lijkt de transponder verlijmd. Iemand ervaring met het verwijderen van de transponder, of misschien zelfs tips? Weet iemand misschien hoe de transponder er uit ziet? Alvast bedankt Pikapicanto
Laatste antwoord door xtra40, -
Thuiskomer
door Silvesterslk- 16 antwoorden
- 7,8k weergaven
Hoi forumleden, Heeft iemand interesse in een thuiskomer plus krik etc. Dit is een stuk gemakkelijker dan de reparatieset die er standaard bij de picanto zit. Ik vraag er compleet 50euro voor het is nog geheel nieuw. groet silvester
Laatste antwoord door Beos, -
- 0 antwoorden
- 894 weergaven
goedemiddag. ik zag al meerdere berichten mbt cpv voor een kia picanto. maar kom er niet echt uit ik heb wat meer info nodig voor mijn picanto uit 2011 nu heb ik een universeel setje met alleen een module en een afstandsbediening. de cpv werkt alleen op de bestuurdersdeur, vanaf daar stuurt hij de andere deuren aan. nu wil ik deze dus gaan bedienen met een afstandbediening. moet ik dus in deze deur een motortje plaatsen? en weet iemand mbv fotos en of schema hoe ik deze moet aansluiten? overigens, mijn passagierdeur gaat niet dicht met een sleutel, deze kan ik alleen op slot doen via de cpv aan de bestuurderskant? bvd …
Laatste antwoord door Joostpicanto1988, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 12,7k weergaven
Hallo, Ik heb een probleem, mijn elektrisch bedienbare raam van de bestuurders kant gaat niet meer open. De auto is pas 2 jaar oud. Weet iemand wat het zou kunnen zijn, ik kan er niks over vinden. Gr truffel.
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Beste allen, Korte vraag: kunnen er MAK torino velgen worden geplaatst op mijn kia picanto ? Gegevens over de MAK torino velgen en kia picanto onderstaand: MAK TORINO velgen 5.5X14 ET35 4X98 58.1 Steek:4x98 Et:35 Inch14 Naafgat 58.1 Productnummer 613889 https://www.bandenleader.nl/merken-van-aluminium-velgen/mak/torino-1257/5.5x14-et35-4x98-58.1-614671?utm_source=compare&utm_medium=google-shopping&utm_campaign=alu&gclid=Cj0KCQjwqfz6BRD8ARIsAIXQCf2ysDekjEKbSfY4ngCB3fOg3bzyM21Z43QM9z-gzL1ga_CePhMRwu0aAsEkEALw_wcB Kia picanto boekje staat het volgende ( zie ook foto) - 165/60 …
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Wie van de techneuten kan mij helpen aan de juiste kleur voor de stuurdraden van de centrale vergrendeling van mijn picanto uit 2013 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allen... Ik heb in mijn Picanto een standaard radio zonder bluetooth. Ik heb nu dezelfde radio met Bluetooth functie gekocht maar kan nergens een handleiding van dit model vinden, of iniedergeval willen weten of er een microfoon in zit voor het bellen. Hoop dat iemand hetzelfde model radio heeft(foto) en wat uitleg kan geven. Alvast bedankt!
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste Kia rijders(sters), ik ben van plan om de huidige radio te vervangen door een Android multimedia car pc van Auto Wolf te Ridderkerk. Zie foto. is iemand van jullie bekend met dit bedrijf? Er komt ook nog een stuurwiel interface bij en een bijpassende front. DAB+ is een optie. Deze kan DVDs en CDs afspelen. Hoor het graag van jullie, andere opties zijn ook van harte welkom. mvg. Marco
Laatste antwoord door Marco Dolleman, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi , terug van weggeweest , rij al 4,5 jaar geen pica meer ,dochter heeft hem nu , maar nu is de s100 ermee gestopt dwz. scherm wordt zwart en verloopt dan naar wit en weer naar zwart etc etc , achteruitcamera doet het wel , denk dus dat de unit ze beste tijd heeft gehad maar nu zit de originele radio er weer in en doet de stuurbediening het niet , zou de sleepring kapot zijn ,geeft geen fouten aan ivm airbag etc , claxon doet , mvg Jan
Laatste antwoord door Picawhite, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
In mijn Picanto 2 (sept 2013) blijkt de 12V-aansluiting het niet te doen. Eerder nooit nodig gehad maar we willen er binnenkort een koelbox op aansluiten. Deze koelbox doet het prima in andere auto, dus ligt niet aan koelbox. Ik wilde de zekering checken maar op schema in zekeringenkastje twijfel ik welke zekering het is. Power outlet? Sigaret? Andere? Enkele zekeringen verwisseld met nieuwe zekering, maar probleem blijft. Iemand een idee?
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 9,2k weergaven
Hallo iedereen In de manual kan ik hier weinig over vinden: maar als ik met de auto wegrijdt, gaan bij een bepaalde snelheid de deuren op slot. Is er een mogelijkheid deze functie uit te schakelen? Misschien kan het een gevaarlijke situatie opleveren als de auto te water raakt. Weet iemand trouwens waarom er een lampje op het dashboard brandt als ik de passagiersairbag heb ingeschakeld? Dan zou er toch geen lampje moeten branden? Ben benieuwd.
Laatste antwoord door kokkenees, -
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Kia Picanto uit 2012. Geweldige auto, rijdt lekker, ben er zeer tevreden mee. Onlangs is plotseling de rechtersproeier van de voorruit en de achterruitsproeier ermee gestopt. Ik weet niet precies waar dit aan ligt. De ruitenwisservloeistof is bijgevuld, en als ik de pomp aanzet (voor en/of achter) hoor ik gewoon een zoempje van de pomp. Met andere woorden: de pomp lijkt te werken, maar er komt geen water uit de voorkant rechts en de achterkant. Ik vind het frappant dat die twee er tegelijkertijd mee stoppen. Kan dit een verstopping zijn? Heb het al geprobeerd door te prikken aan de voorkant, maar da…
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoi, hoi, Ik heb 2 vraagjes......heb afgelopen week een android radio (made in China) binnen gekregen. Niet al te ingewikkeld apparaat, ook geen dure, beetje recht toe recht aan. Nu heeft hij ook een DAB+ functie. Heb er tegelijkertijdeen DAB+ antenne los bij gekocht. Ontdek nu dat er geen DAB antenne aansluiting zit achterop de radio. Alleen wifi en gps. Op de foto de aansluiting van de DAB antenne. Kan ik deze aansluiten op de FM antenne? Met een splitter of adapter of zo? Nog een andere vraag...als ik Bluetooth heb aanstaan op mijn telefoon doet de stem begeleiding van de navi het niet. Weet er iemand welke instellingen ik ergens aan of uit moet zetten?…
Laatste antwoord door Machlo, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Goedemiddag, Ik rij al een tijdje met de Kia Picanto 1.2 Bouwjaar 2012 Nog geen 60000 km en onderhouden bij de kia dealer. Ik heb het volgende probleem. Wanneer ik mij afstand bediening indruk gaan me deuren niet opslot. Wanneer ik van binnen uit de knop van de centrale deur vergrendeling in druk gaat die na 20 a 30 keer allemaal opslot.(de waarschuwinglampjes knipperen niet bij het dicht doen van de deuren, wel bij het open doen) Gisteren bij de kia dealer me auto opgehaald. Daar hebben ze hem handmatig doorgemeten, en het schijnt dat de zekeringkast de storing geeft. Dit zou 700 euro gaan kosten. Aangezien het gee…
Laatste antwoord door Joery Van Dilllen, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste Kiaclub Nederland leden, Binnenkort ontvang ik van de dealer mijn eerste auto, de Kia Picanto Businessline uit 12-2014. In dit model zit de Pioneer navigatie met type; avic-f920bt. Omdat dit al een redelijk verouderd systeem is en ik deze niet kan koppelen aan mijn iPhone zou ik graag een ander multimedia systeem willen inbouwen. Zelf heb ik even gekeken en lijkt mij het type sph-da230dab wel wat. In deze Kia Picanto zit ook gehele stuurbediening inbegrepen, welke ik graag weer zou koppelen aan dit multimediasysteem. Omdat ik totaal nieuw ben, en niet veel verstand van dergelijke systemen heb vroeg ik mij het volgende af; 1. Wat is het oude systeem…
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, Heb gezocht op het forum, maar niets kunnen vinden. De Kia Picanto 2012 van mijn vrouw is gestopt met een geluid te geven bij het aanzetten van het knipperlicht. Heb gelezen dat er waarschijnlijk ergens een speakertje zit die kapot kan zijn. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en waar dit eventuele speakertje geplaatst is. Alvast bedankt voor de reactie.
- 11 antwoorden
- 2k weergaven
Beste Picanto rijders (sters). ik heb een vraag over de stuur bediening van een Picanto van 2014. Als er een Bluetooth verbinding ( IPhone) is gemaakt met de standaard radio, kan men dan via de stuurbediening met name het rechter knopje, naar en ander nummer scrollen? Bv Spotify?. zoniet werkt het dan wel met een aux kabeltje? zijn er nog andere opties? hoor het graag van jullie. bvd. Namens mijn dochter.
Laatste antwoord door Marco Dolleman, -
Ik wil de boegies van mijn kia vervangen betreft kia picanto 1.2 ta model 2 maar weet niet hoe kan iemand mij helpen ?
Laatste antwoord door Ton van Hout, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Welke wieldoppen passen er op een picanto van 2015? Kunnen dit alleen wieldoppen met 4 gaten zijn? Of vallen de universele wieldoppen wel over de bouten heen? De originele wieldoppen zijn achter de bouten en moeren geïnstalleerd.
Laatste antwoord door GC80, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo Allemaal, Ik lees dat jullie veel de pioneer TS-E1002i en de pioneer TS-E1302i gebruiken als vervangende speakers voor de standaard speakers. Alleen zijn deze speakers nergens meer te krijgen. Welke speakers raden jullie nu aan en passen in de picanto 2014? Mvg, Bas
Laatste antwoord door weert14, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo. Ik heb net een kia picanto gekocht en ik wil graag de radio vervangen zodat ik muziek vanaf mijn telefoon kan beluisteren. Ik zat te denken aan eenPioneer MVH-A210BT Of een vergelijkbare radio. Mijn vraag is is dit een kwestie van plug and play of moet ik dan zelf nog kabels gaan veranderen. En heb ik nog speciale kabels nodig om een andere radio aansluiten in de kia Alvast bedankt
Laatste antwoord door chris_gaming1997, -
Aanhaalmoment
door vickia- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hi, ik ga mijn voorremschijven en blokken vervangen. Weet iemand de aanhaalmomenten van de diverse bouten waarmee het anker vast moet?
Laatste antwoord door vickia, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Picanto uit 2012 en nu vroeg ik mij af of ik wanneer ik thuis kom de koplampen op standje aan kan laten staan wanneer ik de motor uitzet. Ik krijg geen melding dat mn lampen nog aan staan als ik de motor afzet en ik vind het op zich wel handig dat mn lampen al aan staan als ik de auto start. Ik heb alleen geen zin dat mn accu leeg gaat wanneer ik dit zou doen, iemand een idee of dit zonder problemen kan? Tevens viel het mij op wanneer ik mn koplampen op stand uit heb staan dat het icoontje van het stadslicht wel aan staat, hoort dat?
Laatste antwoord door chicksel, -
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
Goedendag, is er iemand die mij kan vertellen vanaf welk bouwjaar en welke types je een originele cruise control kan laten installeren in het stuur. De kosten hiervan bedragen inclusief inbouw € 200,--
Laatste antwoord door Machlo,