Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Goedendag misschien weet iemand een oplossing. Iik wil in mijn picanto uit 2015 met radio een originele kia LG navigatie plaatsen uit een picanto van 2016/2017. Ik heb de navigatie er in gezet en alles werkt perfect. IK wil geen gebruik maken van de achteruitrijcamera, het probleem is dat hij na exact 9 min de melding accu loopt leeg geeft en zet contact aan. DEze melding krijg ik met draaiende motor en na 1 min gaat het scherm op zwart, en om hem weer aan te krijgen moet hij van de stroom af. OOk op de werkbank met een gestabiliseerde voeding krijg ik de melding. De navigatie is 100% in orde . Ik vraag mij af of iemand weet hoe dit kan en of er een verschil zit in…
Laatste antwoord door Reco, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb het gevoel dat de Picanto behoorlijk schokkerig rijdt. Naar de dealer geweest en die vertelde me dat hij niets aparts voelde. Ook met een andere Picanto gereden. Deze vertoonde hetzelfde rijgedrag. Blijkbaar hoort dit bij dit soort kleine wagentjes (al ondervind ik dit probleem niet bij een Twingo of een C1) en voel je elk hobbeltje in de weg gewoon goed. Heeft iemand dezelfde ervaring en zou er eventueel iets verminderd kunnen worden door een andere bandenkeuze?
Laatste antwoord door de Hunter, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Na 134 duizend kilometer en 6 jaar is het tijd voor wat anders. Na jaren Volvo, de laatste was een v60 T4 over gestapt naar Kia Picanto. Volvo ingeruild en een hoop geld toe. Was wel even wennen maar toch de laatste 5 jaar prima mee gereden. Met een gemiddeld verbruik van 6.1 l per 100 km. Met minimaal 120 of 130 dus dat valt niet tegen. En een stuk zuiniger dan de Volvo met zijn gemiddeld 11 liter per 100 km. Maar het laatste jaar wilde ik iets anders meer luxe en net iets meer auto. Ik gewacht op de Stonic maar dat is niet mijn auto dus daarna kijken naar Citroen en eigenlijk was de keus gemaakt de nieuwe Cactus. Dit kwam mede door de pr…
Laatste antwoord door Kia2811, -
- 15 antwoorden
- 4,7k weergaven
Mijn pica rijd ik nu 1 jaar. Na 2 maanden hield ISG (start/stop) er mee op en heeft het sinds vandaag niet meer gedaan. stond ik vanmiddag voor de stoplichten.....”f]$[£><§ck, mijn motor laten afslaan”. Keek ik toevallig ook ff naar het controle lampje links van het stuur..... die was zowaar uit. Systeem werkt weer (fingers crossed)...... Ik rijd erg weinig km......accu zou eerder minder moeten worden. Kan de temperatuur van de afgelopen weken hier invloed op hebben? gr marc
Laatste antwoord door Machlo, -
Led lampen
door Pascal mulder- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Een vraag ik heb een Kia picanto van 2012 met Led verlichting en ik wel voor led lamp voor de hoof verlichting . De lamp voor is nu een halogeen H7 met twee aansluiting wat type led lamp heb ik nodig
Laatste antwoord door Pascal mulder, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Goedendag, Misschien dat iemand raad weet met mijn probleem. Ik heb een originele LG navigatie voor de Kia Picanto uit 2016 ingebouwd in mijn Kia Picanto uit 2015 . Alles werkt perfect plug en play. Na exact 10 min krijg ik de melding zoals op de foto ook met de motor aan, vervolgens gaat hij ook niet meer aan, hij moet eerst van de stroom af dan start hij weer op en vervolgens weer het zelfde verhaal. Ik heb hem ook op een gestabiliseerde voeding gezet en doet weer exact het zelfde. Misschien kan iemand mij helpen met dit probleem. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door xtra40, -
Blazend geluid
door Ali- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Pasgeleden een Kia Picanto 1.0 motor uit 2013 design edition gekocht met bijna 37000 op de teller. Tijdens de proefrit viel al op dat hij een blazend geluid maakt in de lage versnelling (1tm3). Dit is vooral te horen wanneer je doorschakelt van 1 naar 2 of 2 naar 3. Het klinkt alsof de motor even kort blaast. De verkoper zei dat het een normaal geluid was. Nu na aankoop wil ik toch even checken of anderen dit ook hebben. Ik ken dit geluid niet zo van andere auto's. Is dit herkenbaar voor iemand?
Laatste antwoord door de Hunter, -
Stekkers navigatie
door Reco- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi ben nieuw op dit forum ik wil een orgineel kia picanto navigatie van lg plaatsen en heb er 1 op markplaats gekocht, mijn vragen zijn. 1 waar moet de gps antenne in en waar de radio antenne adapter 2 er zat ook een kabeltje bij met 2 blauwe stekkertjes waar dient dit voor? er zit een blauw fakra ingang op en links onder een kleine grijze ingang. Ik probeerbeen foto te plaatsen maar die is tebgroot. misschien ka iemand mij verdervhelpen. groeten rene. Spoiler
Laatste antwoord door Reco, -
Blazend geluid
door Ali- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Pasgeleden een Kia Picanto 1.0 motor uit 2013 design edition gekocht met bijna 37000 op de teller. Tijdens de proefrit viel al op dat hij een blazend geluid maakt in de lage versnelling (1tm3). Dit is vooral te horen wanneer je doorschakelt van 1 naar 2 of 2 naar 3. Het klinkt alsof de motor even kort blaast. De verkoper zei dat het een normaal geluid was. Nu na aankoop wil ik toch even checken of anderen dit ook hebben. Ik ken dit geluid niet zo van andere auto's. Is dit herkenbaar voor iemand?
Laatste antwoord door Moo, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Goedendag, Afgelopen weken heb ik een Witson ingebouwd. Superleuk. Nu heb ik er een universele achteruitrijcamera bij gedaan en het lukt me nog niet echt om deze aant e sluiten. Het inbouwen is gelukt. Hij zit boven de kentekenplaat. Nu zoek ik in de bedrading die via de rechterkant naar achteren loopt. Daar zit een witte stekker, maar die loopt naar mijn idee naar de verlichting rechts achter. Een wat dunnere sliert van stroomdraden met een groene, zwarte, groen-zwarte, twee rode draden. Ik vermoed dat ik daar draden van moet pakken om te verbinden naar voeding (+ en-) en rode draadje naast de tulp. Als ik het dan goed aansluit zou de camera dan direct oms…
Laatste antwoord door jackowacko, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
wiel moeren chroom roesten binnen het jaar wie heeft daar meer last van
Laatste antwoord door oude, -
- 8 antwoorden
- 5,3k weergaven
Afgelopen woensdag de nieuwe picanto opgehaald. Ik heb er de originele radio bijgekregen (comfortline heeft normaal geen radio) maar zonder usb aansluiting onderin uiteraard. Kan ik een kabeltje achterin de radio doen voor usb en dan b.v in dashboardkastje uit laten komen? Heb al op internet gekeken voor juiste kabeltje,maar zonder succes. Dennis betere foto's komen nog..........
Laatste antwoord door Hans1962, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Projector light aansluiten op binnenverlichting Kia picanto 2012 welken kleuren bekabeling AUB
Laatste antwoord door Pascal mulder, -
- 5 antwoorden
- 5,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben sinds Maart dit jaar de eigenaar van een Picanto 1.0 uit 2012. Ik heb de auto bij een garage gekocht die er op zijn zachts gezegd een potje van heeft gemaakt. Losse schroeven gevonden, luchtfilter met een ijzerdraadje vast gezet, kale remblokjes een kapotte slang naar de koelvloeistof (tank was helemaal leeg). Nu hebben we deze dingetjes opgeknapt en komt alweer een nieuw probleem kijken: De auto maakt een schrapend geluid bij een bepaalde snelheid/toerental. Dit gebeurd heel consequent bij een bepaalde snelheid (20 km p/h, 45, 60, 70 en 80). Zodra ik dan wat eerder opschakel is het weg. Naar de dealer geweest en die hebben 23 augustus pa…
Laatste antwoord door Jana, -
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Volgende speelt bij mijn Picanto TA 1.2 automaat uit 2011. Ik heb géén stuurwielbediening maar wel een Kia radio voorzien van Bluetooth. Voor het aanmelden -pairen- van mijn telefoon vraagt het systeem om een naam in te spreken. Aangezien ik géén microfoon heb lukt dat niet. Zover waarschijnlijk logisch vrees ik. Maar wie weet hiervoor de oplossing? Kan ik zelf een losse microfoon monteren op de radio? Zo ja, hoe? Ik zie aan de achter zijde van de radio geen enkele aansluit mogelijkheid. Moet dus via de 2 bestaande connectoren denk ik. Ik zou uiteraard graag gebruik maken van de carkitfunctie maar het afspelen -streamen- van de muziek of …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
In navolging van een forumlid, ook eens de onderste spoilerrand beplakt. Heeft wel wat vind ik, moet bij de voorkant van een witte pica 2 wel eens denken aan een “StarWars stormtrooper”......
- 1 antwoord
- 2,9k weergaven
Goedeavond, Nadat ik vanavond mijn ruitenvloeistof resevoir had bijgevuld, en daarna tijdens het rijden de voorzijde sproeide kwam ik erachter dat er een spoor ruitenvloefstof achter de auto vandaan kwam (wanneer ik de proeier aan de voorzijde gebruikte) Alleen tijdens het gebruik, tevens kwam er maar een klein straaltje uit aan de voorkant Heeft iemand anders dit wel eens gehad? En valt dit onder de garantie van kia? De kia picanto is nieuw gekocht in Aug 2016, dus nog geen 2 jaar oud. Alvast bedankt, Glenn.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Destijds rond 2012 kwamen er soms klachten over de besturing van de Picanto, dat deze nogal eens een "zoekend" karakter had. Oftewel, je blééf sturen om in een normaal spoor te blijven... Dat was bij mij dus van begin af aan een klacht en ergernis. Afijn, na een dik half jaar heeft de Dealer de auto nog een goed Uitgelijnd en het verschil was helaas minimaal. Moet er nog even aan toevoegen, dat er van nieuw af aan, al diverse loodblokjes aan de Aluminium velgen zaten voor de uitbalancering. Intussen, na een APK en onderhoudsbeurt, zijn er 4 nieuwe Hankook banden op gekomen, omdat de oude wat uitgedroogd waren en niet meer door de APK konden. Profiel zat er nog…
Laatste antwoord door ouwe, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 5,9k weergaven
Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn condensor lek is en de A/C daardoor niet meer koelt. Omdat de Picanto 160.000km+ gelopen heeft vat dit buiten de garantie, maar misschien nog in de coulance; hierover krijg ik bericht. Helaas kon de garage mij geen " reguliere" prijs geven voor vervanging, omdat dit niet in het systeem zou staan. Ik zou dit graag weten om iig het "worst case scenario" helder te hebben. Heeft iemand hier al eens een condensor laten vervangen buiten garantie? Wat was je ongeveer kwijt?
Laatste antwoord door xtra40, -
s100 systeem
door Picawhite- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
hallo , tijd weggeweest maar heb de kia niet meer ,dochter rijd er in, nu is de radio er mee gestopt ( witson o i d) is er iemand die nog zo,n ding in de aanbieding heeft toevallig , s100 systeem
Laatste antwoord door Picawhite, -
Saaie teller unit
door Machlo- 13 antwoorden
- 3,7k weergaven
Inzet bezit van een Picanto ta. Een behoorlijke basisversie zónder toerenteller. linker deel van de teller unit is dus errug saai....zit in een zwart gat te kijken. Iemand nog interessante opties om er iets leuks van te maken? Vind een toerenteller plaatsen nét te ver gaan (lees duur). Ali heeft vlg mij ook niets te bieden.....
- 3 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo allemaal, weet iemand wellicht wat dit voor een onderdeel is en hoe je het kunt vervangen ? Op de foto lijkt het op een slang welke naar het luchtfilter gaat. Er zit een heel klein barstje in en vroeg me af of het kwaad kan. thanks !
Laatste antwoord door obeja, -
Reservewiel
door dvv- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik zoek een reservewiel voor een picanto uit 2008. Met een krik en sleutel als het kan.
Laatste antwoord door dvv, -
wieldoppen 1 2
door oude- 1 volger
- 25 antwoorden
- 8,9k weergaven
Heb wieldop rechts voor van de picanto flink langs het trottoir gehaald, dus flink beschadigd. Op internet gezocht, maar 4 wieldoppen origeneel kosten ruim 60 euro. Is er soms iemand die ook eigenlijk wel 1 of 2 wieldoppen wil ver- vangen, maar 4 wieldopjes voor 60 piek teveel vind? Kunnen we misschien samen kopen. 14 inch doppen dus. grt. oude
Laatste antwoord door Beos, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Van de week heeft mijn hond de dak bekleding van mn auto kapot gemaakt en het touwtje van de hemelairbag door gebeten die aan de stalen balk langs het vooruit vast zit. Heeft iemand een idee wat de functie van de witte touwtje is? Zou je dit kunnen repareren of moet gelijk de hele airbag vervangen worden? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Pjotr,