Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
Hoi, Heeft er iemand een tip? Heb bij Ali wat Picanto sierstrips voor de dorpels gekocht. Gisteren willen opplakken nadat ik de dorpels met ammonia heb gezuiverd. Blijkt de 3-m tape " kwalitatief uitermate teleurstellend" te zijn. Had ze er net zo goed los op kunnen leggen. Strips laten los. Is er een bepaald soort of type 3-m tape die écht plakt en blijft zitten? Of een ander merk of soort? thnx alvast. Marc
Laatste antwoord door Machlo, -
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
Picanto uit 2011 Vanmorgen reed ik naar mijn werk en alles was goed. Vanmiddag stap ik in om terug te rijden en constateer ik dat mijn portier open lampje blijft branden. Het is nu ook niet mogelijk om de auto op slot te krijgen, omdat hij denkt dat er een deur open staat. Is er een manier om de deuren wel op slot te krijgen? Tijdens het rijden gaan de deuren wel automatisch op slot boven 15km/h. Is uit te lezen welke portier of motorkap verkeerd doet? Even over het financiële, valt dit ook onder garantie?
Afscheid
door Muldermans- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Beste mede Picanto eigenaren/forummers, Voor mij is het tijd om afscheid te nemen. Ik heb met zeer veel pijn in het hart onze Picanto verkocht. Man, wat een heerlijke auto is dat. Maar Ik wil dolgraag een automaat en de Picanto met automaat vind ik te duur/ te onzuinig. Het is een ander merk geworden. Graag wil ik iedereen bedanken die de afgelopen jaren op mijn vragen gereageerd hebben. Andere vragen en antwoorden heb ik met belangstelling gelezen. Langs deze weg wil ik iedereen het beste toewensen met hun Picanto en ook zakelijk en privé het beste! Met vriendelijke groet, Martin Muldermans
Laatste antwoord door Muldermans, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Onze Picanto uit oktober 2014 heeft airco deze dient handmatig ingesteld te worden. Is het mogelijk de bediening hiervan te vervangen voor climate control unit? Ik zie deze units op eBay aangeboden worden maar ook dat die aan de achterkant behoorlijk verschillen qua stekkers.
Laatste antwoord door Michiel193, -
- 1 volger
- 60 antwoorden
- 32,8k weergaven
Hallo allemaal, zoals velen van jullie waarschijnlijk al gedaan hebben is de standaard audio upgraden. Ik heb de Picanto nu een weekje en ben niet te spreken over de kwaliteit van de standaard speakers. Er is al een Pioneer autoradio ingebouwd, type moet ik jullie nog ff schuldig blijven. Voorin in het dashboard zitten nog de 2 standaard 10cm Kia speakers welke vervangen gaan worden. Tevens dacht ik dat er speakers in de achterdeuren zaten maar het blijkt na het verwijderen van het deurpaneel dat er helemaal geen speakers gemonteerd zijn. Hier komen ook speakers in. Tevens wil ik het nieuwe geheel nog wat kracht bijzetten door het plaatsen van een actieve sub onder d…
Laatste antwoord door Ronaldus, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi, even een korte vraag, kan wellicht aan een set winterbanden en velgen komen met de volgende waarden: steek 4x100 ET49 5,5J 175x65x14 voor een TA dus, gaat dat passen? dank voor het meedenken alvast. marc
Laatste antwoord door xtra40, -
- 33 antwoorden
- 9,6k weergaven
Wie weet of deze sticker zich makkelijk in zijn geheel laat verwijderen? Omdat de sticker erg verweerd is,wil ik hem verwijderen,mits dit probleemloos kan.
Laatste antwoord door Wero, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi! Ik ben aan het kijken voor winterbanden en ik heb een vraagje. Er is mij verteld dat als ik winterbanden met velgen neem daar nog een ventiel/sensor (?) bijkomt a 300 euro. Dit omdat daarmee de bandenspanning wordt gemeten en anders het halve seizoen mijn bandenspanningslampje blijft branden. Nu vroeg ik mij af wat er gebeurt als ik alleen de banden laat wisselen. Blijf je dan gewoon gebruik maken van je sensor of doet hij het dan ook niet meer? Groetjes Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Laatste antwoord door Xinix, -
Het vorige topic is doodgebloed in 2011 & 2009. Bovendien zat ik het Rio-gedeelte vol te spammen met mijn Picanto Omdat ik ook het plan heb een sportuitlaat te nemen, besloten een nieuw topic te openen. Op 01/09/2012 heb ik een afspraak staan bij Little Exhaust in Almelo. Daar word er een Red Back Sportcat ondergezet. Over het sierstuk nog geen besluit kunnen maken. Comments zijn hieronder welkom. Wordt vervolgd....
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Heb dit forum ontdekt, omdat mijn dochter een Kia Picanto 1.2 2013 heeft gekocht. Heb haar daarbij geholpen en daarbij veel gelezen op dit forum. Wat een informatie is hier te vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag. De bediening van de ventilator heeft 2 functies. 1 deel voor interne circulatie of lucht van buiten en het andere deel voor de verschillende blaasstanden. Nu blijkt dat de eerste knop iedere keer naar de interne circulatie gaat. Het lijkt erop dat dit vanzelf gebeurt. Mijn dochter geeft aan dat zij zich bewust is dat het makkelijk voorkomt dat ze per ongeluk allebei knoppen tegelijkertijd bedient, maar toch lijkt het achterste dee…
Laatste antwoord door GUNMETALBLACK, -
- 2 volgers
- 61 antwoorden
- 12,3k weergaven
hier is hij dan de andere picanto na een slechte start met de picanto 1.0 is die omgeruild voor deze sportline 1.2 en wat zijn we hier blij mee wat is dit een fijne auto dus kunnen we weer wat gaan pimpen
Laatste antwoord door Xinix, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi Allemaal, Ik ben opzoek naar nieuwe 15 inch lichtmetalen velgen en had een mooie set gezien. Echter heb ik gelezen dat er onder de Picanto 2 maximaal 15inch met een ET waarde van 45 onder zou kunnen. Kan iemand mij toelichten hoe dit werkt en wat een mooie banden maat zou zijn?
Laatste antwoord door Twan20, -
- 1 volger
- 27 antwoorden
- 9k weergaven
Beste leden van deze club. Ik heb een Kia Picanto uit 2012 benzine 51.0 kW (69 pk). Mijn 2 vragen aan jullie zijn: Kun je de Picanto sneller laten lopen zonder dat je verbruik er erg achteruit gaat of je slijtage (sport uitlaat ?, lucht intake ,enz) ? En heeft iemand ervaring met het pimpen met het uiterlijk van de Picanto want ik wil hem namelijk wat agressieve/sportive uitlaten zien (velgen,sport pook,sport pedalen ,enz). Wat ik zelf al gedaan heb is: Lere stoer met bediening , leds onder de stoelen , gloss black vinyl in het interieur trim,subwoofer onder de stoel en nieuwe speakers, Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen. …
Laatste antwoord door jupiler666, -
- 8 antwoorden
- 4,3k weergaven
Beste kiaclub mensen! Ben nieuw op dit forum, heel veel informatie al rijker door een groot database aan vragen en antwoorden Ik heb een paar weken terug 2x led kenteken units besteld (die plug en play en storingsvrij zijn volgens waren de beschrijving) en heb ze eindelijk binnen, maar ik weet even niet hoe je ze moet aansluiten. M'n originele kentekenverlichting unit heb ik eruit gehaald (zie foto's), maar helaas kwam ik er achter dat de aansluiting anders is? De kentekenunit zelf is wel echt precies het juiste formaat. Moet ik die twee rode draadjes gewoon lostrekken en aansluiten op de nieuwe unit? Help! Bedankt alvast voor een verlossend antwoord! Greet…
Laatste antwoord door Beus, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Zag op het forum een witte Picanto met gewrapt dak. Dit sprak me wel aan. Even in Paint 3D aan het klieren geweest om te kijken wat dak, spiegelkappen en grille in het zwart voor effect op zou leveren. Hieronder het resultaat (geen high quality, ben niet zo heel handig). Ben wel benieuwd wat de kosten zullen zijn
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Mijn Picanto uit 2012 heb ik destijds gekocht met de standaard bandenmaat 165-60-14. Vorig jaar waren de voorste banden wat versleten en heb ik ze laten vervangen. Thuis aangekomen bleek het om 165-65-14 banden te gaan. De bandenboer gebelt en aangegeven of ik wel zo kon blijven rijden, volgens hem geen enkel probleem nu de banden op de assen gelijk waren. dus nu heb ik al een jaar voor 165-65-14 en achter 165-60-14. nu komt het, nu zijn mijn achterste banden aan de buurt. Ik twijfel nu welke bandenmaat ik moet nemen. De voorste banden zijn nog bijna helemaal nieuw en kan morgen achter ook een setje met 165-65-14 laten plaatsen. Wat …
Laatste antwoord door Derrek, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Er wordt veel vermeld over led
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
Het toerental van mijn Picanto 2014 daalt na intrappen van het koppelingspedaal (als ik bijna stil sta) tot bijna 0 en gaat dan terug naar stationair. Iemand bekend met dit probleem?
Laatste antwoord door theomonika, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de kilometerteller. En dan bedoel ik de teller die je zelf op nul kunt zetten. Dus om b.v uit te kunnen rekenen hoeveel km je kan rijden op een volle tank. Nu had ik nog een halve tank benzine en de km teller stond al op 614 km. Ik dacht nou dat ziet er goed uit. Maar ben s'middags boodschappen gaan doen en heb misschien 10 km totaal gereden, maar de km teller stond inmiddels op ruim 700 km. Heel vreemd en tot mijn verbazing zie ik terwijl ik bij het stoplicht sta de teller gewoon oplopen. Heb vanmorgen de mijn Kia Picanto geparkeerd en ik stapte later weer in en deed het contact aan en de teller loopt weer op terwijl ik nog stil s…
Laatste antwoord door Axisissi_NL, -
- 18 antwoorden
- 4,5k weergaven
Picanto 2015 Sportsline - LED Richtingaanwijzers - DIT HEB JE NODIG! Klaar met de conversie van de knipperlichten! Ik post dit zodat je meteen weet wat je nodig hebt, hoe, waar en hoeveel Achterkant: 2x P21W BA15S 30watt LED CREE +/- 13 euro per 2: Voorkant: 2x PY21W BAU15S 30watt LED CREE +/- 15 euro per 2: 4x 50W 6ohm weerstanden +/- 7 euro per 4: Ik heb ze aan de binnenkant van het achterlicht gemonteerd. Ruimte zat en zitten daar droog en koel: Ik ben overgegaan op LEDs omdat mijn Pico, vooral achter, bijna alles al in LED had, dus merendeels uit uniformiteit. Ben met deze configuratie heel tevreden deze zijn meer dan fel genoeg. …
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
Spatlappen
door RuudJ- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, ik zit er over te denken om spatlappen voor te doen bij mijn Kia Picanto. Maar kan ze eigenlijk nergens vinden behalve bij de Kia dealer. Heeft iemand misschien een link waar ze te koop zijn? Alvast bedankt voor je reactie!
Laatste antwoord door RuudJ, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 8,6k weergaven
Beste leden, In 2013 hebben we een kia Picanto gekocht uit 2012 met 6000 km op de teller. Bij aankoop heeft deze direct een beurt gekregen en hieropvolgend: 2013 kleine beurt 2014 kleine beurt 2015 grote beurt 2016 kleine beurt 2017 binnenkort dus een grote beurt schrik niet mensen maar hij heeft in de middag de 30.000 aangetikt dus in bijna 5 jaar tijd 24.000 km gereden. het grappige is afgelopen jaar 2500 km. Jah! en voor 2500 km verder een grote beurt vind ik te absurd. Vorig jaar bij de kleine beurt rond de 5500 km gereden. wat kan ik doen? Alleen oliewissel bij de dealer? de dealer overslaan en naar een…
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Ff wezen pimpen
-
- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo allemaal, Wil graag weten of iemand mij kan helpen met een zijspiegel van een Picanto 2 uit 2011. Zij spiegel en achterlicht allebei aan de rechterkant zijn beschadigd. Nu heb ik bij de garage navraag gedaan en de kosten zijn best hoog. Zijn er mogelijkheden om zelf onderdelen voordelig ergens in te kopen? Zo ja is het dan makkelijk om deze zelf te vervangen? Zijspiegels zijn elektrisch, eigenlijk is alleen de kap stuk, spiegels zijn nog in orde. Alvast bedankt.
Levensduur accu
door erik V- 1 volger
- 9 antwoorden
- 5,5k weergaven
Mijn Picanto is dit jaar 4 geworden. Het begon me op te vallen dat het start stop systeem niet veel (lees niets) meer gedaan heeft het laatste half jaar. In het begin merk je dat niet direct. Door al de vereisten die er nog aan hangen. Maar zelfs tijdens de zomer had hij geen zin. Een paar topics hierover gelezen hier en dan tot het besluit gekomen dat het 9 v/d 10 aan de accu ligt. In vervanging de varta start-stop D52 gekocht. Blijkbaar moet die dan nog 4 uur acclimatiseren in de auto. En dan max 2 uur rijden met minstens 80km/h. Dat laatste dus niet gedaan. Gewoon mijn korte rit naar werk als anders. En deze avond is alles terug beginnen werken als nieuw. Elk sto…
Laatste antwoord door motorfanatic,