Ga naar inhoud

3-m prut


Machlo

Aanbevolen Berichten

Hoi,

Heeft er iemand een tip? Heb bij Ali wat Picanto sierstrips voor de dorpels gekocht. Gisteren willen opplakken nadat ik de dorpels met ammonia heb gezuiverd. Blijkt de 3-m tape " kwalitatief uitermate teleurstellend" te zijn. Had ze er net zo goed los op kunnen leggen. Strips laten los.

Is er een bepaald soort of type 3-m tape die écht plakt en blijft zitten? Of een ander merk of soort?

thnx alvast.

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites


waarschijnlijk te veel ammonia residu achter gebleven 

maar gewoon dubbelzijdig tape vervangen kan je bij elke automaterialen handel verkrijgen

dorpels goed schoonmaken desnoods met een beetje dasty daarna goed schoon en droog wrijven 

met keukenrol 

op het werk maak ik de delen die ik ga plakken beetje warm met een fone voor ik ze plak 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden zei xtra40:

waarschijnlijk te veel ammonia residu achter gebleven 

maar gewoon dubbelzijdig tape vervangen kan je bij elke automaterialen handel verkrijgen

dorpels goed schoonmaken desnoods met een beetje dasty daarna goed schoon en droog wrijven 

met keukenrol 

op het werk maak ik de delen die ik ga plakken beetje warm met een fone voor ik ze plak 

Thnx.......even een blonde vraag.......warm maken om de lijm wat vloeibaarder/plakkeriger te maken, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei Beus:

Als je nog een andere goede tape zoekt, ik gebruik deze:

Tesa Outdoor Montageband, kosten zo'n 5 euro per rolletje maar als dit er eenmaal op zit gaat het er echt niet meer zomaar vanaf en is weer bestendig!

1_1920_1440_tesa_montageband_outdoor.jpg

Top, bedankt voor de tip. Verkrijgbaar in de reguliere bouwmarkten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 9/6/2017 om 12:38 zei Machlo:

Top, bedankt voor de tip. Verkrijgbaar in de reguliere bouwmarkten?

Ik haal ze bij ons bij Enorm van Driel, ik denk idd wel dat ze via de Praxis of Gamma ook te verkrijgen zijn.

Misschien als je een webshop kan vinden dat je dan wel goedkoper uit kan zijn, een rolletje achter de hand kan nooit geen kwaad, liggen bij mij in de auto :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 9/11/2017 om 12:17 zei Machlo:

@Beus

de gamma had ze liggen....plakken prima! 

1.5 meter ben je zo doorheen merk ik al. Als ik tegen een koopje aanloop dan sla ik er wat in.

:dup:

Ja klopt ben je zo doorheen idd, niet de goedkoopste maar wel heeel erg goede tape!  :dup::dup:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...
Op 11-9-2017 om 12:17 zei Machlo:

@Beus

de gamma had ze liggen....plakken prima! 

1.5 meter ben je zo doorheen merk ik al. Als ik tegen een koopje aanloop dan sla ik er wat in.

:dup:

Paar maanden verder. De Tesa outdoor montagetape laat toch los.  Toch maar opzoek naar  andere tape....:roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 12/16/2017 om 14:44 zei Machlo:

Paar maanden verder. De Tesa outdoor montagetape laat toch los.  Toch maar opzoek naar  andere tape....:roll:

Dat verbaast me echt, wel goed ontvet??

Ik gebruik het om 2 plastic delen op mijn kleine zij raampjes te houden en die zitten er al meer dan een jaar op, echt zonder problemen !! :?

Link naar reactie
Delen op andere sites


36 minuten geleden zei Beus:

Dat verbaast me echt, wel goed ontvet??

Ik gebruik het om 2 plastic delen op mijn kleine zij raampjes te houden en die zitten er al meer dan een jaar op, echt zonder problemen !! :?

Ja, goed ontvet. De tape zit nog wel op de carrosserie, maar de sierstrip laat los. Dat die sierstrip licht bol gebogen staat helpt ook niet echt mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
32 minuten geleden zei Michiel193:

Die heb ik ook besteld.... Heb je ze inmiddels goed vast gekregen?

De strips die ik had gekocht staan een beetje bol, niet echt handig als je ze goed wilt vastplakken. Ik had 1 rol tesa outdoor gekocht (best wel prijzig voor zo’n klein rolletje) en heb stukken tape gebruikt om alle 4 de sierstrips vast te plakken. Die stukken tape zitten wel goed vast op de dorpels maar de sierstrips zélf laten steeds los. 

Denk dat ik het beste nog eens goeie tape moet gaan zoeken, goed ontvetten en dan over de hele lengte van de strips tape plakken. Klusje voor in het voorjaar.......

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
34 minuten geleden zei Michiel193:

Hoe ontvet jij? Zag in je eerste post dat je ammoniak had gebruikt, ik kan me voorstellen dat indien je de instaplijsten te snel na het ontvetten plakt ook de dubbelzijdige lijm van de lijst oplost en deze dus weer loskomt van de auto. 

Bedoel je dat de lijm van de sierlijsten oplost door de ammoniak ? 

Heb eerst de dorpel ontvet, daarna met een schone doek afgenomen en toen de tape in stukken (had niet voldoende voor hele repen) vast geplakt op de sierstrip en die vervolgens op de dorpel.  De stukken tape zitten nog op de dorpel, de sierstrip inmiddels niet meer :roll:

Wat denk ik ook meespeelde was dat de sierstrip ligt bol staat/stond en wellicht wat onder spanning. 

Ik ga op zoek naar nieuwe (andere) tape die ik dan wel over de hele lengte van de sierstrip ga plakken..........

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden zei Michiel193:

Ja dat bedoel ik inderdaad zie ook deze site over ontvetten...

https://www.drsticker.nl/nl/blogs/nl/4-tips-voor-schoon-en-vetvrije-sticker-ondergrond/

Het loskomen kan goed komen doordat de dorpel zelf gebogen is denk ik... Want de tape zit daar nog goed aan vast dus de tape werkt?

@Michiel193..........thnx voor de tips. Als het warmer wordt ga ik het nog eens proberen.  De tape werkt op zich wel inderdaad.......aan de dorpel zit hij nog prima vast, is er zelfs lastig af te pulken....:online2long:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...