Machlo Posted September 5, 2017 Posted September 5, 2017 Hoi, Heeft er iemand een tip? Heb bij Ali wat Picanto sierstrips voor de dorpels gekocht. Gisteren willen opplakken nadat ik de dorpels met ammonia heb gezuiverd. Blijkt de 3-m tape " kwalitatief uitermate teleurstellend" te zijn. Had ze er net zo goed los op kunnen leggen. Strips laten los. Is er een bepaald soort of type 3-m tape die écht plakt en blijft zitten? Of een ander merk of soort? thnx alvast. Marc Quote
xtra40 Posted September 5, 2017 Posted September 5, 2017 waarschijnlijk te veel ammonia residu achter gebleven maar gewoon dubbelzijdig tape vervangen kan je bij elke automaterialen handel verkrijgen dorpels goed schoonmaken desnoods met een beetje dasty daarna goed schoon en droog wrijven met keukenrol op het werk maak ik de delen die ik ga plakken beetje warm met een fone voor ik ze plak 1 Quote
Machlo Posted September 5, 2017 Author Posted September 5, 2017 1 minuut geleden zei xtra40: waarschijnlijk te veel ammonia residu achter gebleven maar gewoon dubbelzijdig tape vervangen kan je bij elke automaterialen handel verkrijgen dorpels goed schoonmaken desnoods met een beetje dasty daarna goed schoon en droog wrijven met keukenrol op het werk maak ik de delen die ik ga plakken beetje warm met een fone voor ik ze plak Thnx.......even een blonde vraag.......warm maken om de lijm wat vloeibaarder/plakkeriger te maken, toch? Quote
xtra40 Posted September 5, 2017 Posted September 5, 2017 1 minuut geleden zei Machlo: Thnx.......even een blonde vraag.......warm maken om de lijm wat vloeibaarder/plakkeriger te maken, toch? juist dat bedoel ik er mee Quote
Machlo Posted September 5, 2017 Author Posted September 5, 2017 Oeffffff.....begon al aan mezelf te twijfelen..., thnx! Quote
xtra40 Posted September 5, 2017 Posted September 5, 2017 Zojuist zei Machlo: Oeffffff.....begon al aan mezelf te twijfelen..., thnx! niet nodig hoor Quote
Beus Posted September 6, 2017 Posted September 6, 2017 Als je nog een andere goede tape zoekt, ik gebruik deze: Tesa Outdoor Montageband, kosten zo'n 5 euro per rolletje maar als dit er eenmaal op zit gaat het er echt niet meer zomaar vanaf en is weer bestendig! Quote
Machlo Posted September 6, 2017 Author Posted September 6, 2017 2 uur geleden zei Beus: Als je nog een andere goede tape zoekt, ik gebruik deze: Tesa Outdoor Montageband, kosten zo'n 5 euro per rolletje maar als dit er eenmaal op zit gaat het er echt niet meer zomaar vanaf en is weer bestendig! Top, bedankt voor de tip. Verkrijgbaar in de reguliere bouwmarkten? Quote
Beus Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Op 9/6/2017 om 12:38 zei Machlo: Top, bedankt voor de tip. Verkrijgbaar in de reguliere bouwmarkten? Ik haal ze bij ons bij Enorm van Driel, ik denk idd wel dat ze via de Praxis of Gamma ook te verkrijgen zijn. Misschien als je een webshop kan vinden dat je dan wel goedkoper uit kan zijn, een rolletje achter de hand kan nooit geen kwaad, liggen bij mij in de auto Quote
Machlo Posted September 11, 2017 Author Posted September 11, 2017 @Beus de gamma had ze liggen....plakken prima! 1.5 meter ben je zo doorheen merk ik al. Als ik tegen een koopje aanloop dan sla ik er wat in. Quote
Beus Posted September 13, 2017 Posted September 13, 2017 Op 9/11/2017 om 12:17 zei Machlo: @Beus de gamma had ze liggen....plakken prima! 1.5 meter ben je zo doorheen merk ik al. Als ik tegen een koopje aanloop dan sla ik er wat in. Ja klopt ben je zo doorheen idd, niet de goedkoopste maar wel heeel erg goede tape! Quote
Machlo Posted December 16, 2017 Author Posted December 16, 2017 Op 11-9-2017 om 12:17 zei Machlo: @Beus de gamma had ze liggen....plakken prima! 1.5 meter ben je zo doorheen merk ik al. Als ik tegen een koopje aanloop dan sla ik er wat in. Paar maanden verder. De Tesa outdoor montagetape laat toch los. Toch maar opzoek naar andere tape.... Quote
Beus Posted December 22, 2017 Posted December 22, 2017 Op 12/16/2017 om 14:44 zei Machlo: Paar maanden verder. De Tesa outdoor montagetape laat toch los. Toch maar opzoek naar andere tape.... Dat verbaast me echt, wel goed ontvet?? Ik gebruik het om 2 plastic delen op mijn kleine zij raampjes te houden en die zitten er al meer dan een jaar op, echt zonder problemen !! Quote
Machlo Posted December 22, 2017 Author Posted December 22, 2017 36 minuten geleden zei Beus: Dat verbaast me echt, wel goed ontvet?? Ik gebruik het om 2 plastic delen op mijn kleine zij raampjes te houden en die zitten er al meer dan een jaar op, echt zonder problemen !! Ja, goed ontvet. De tape zit nog wel op de carrosserie, maar de sierstrip laat los. Dat die sierstrip licht bol gebogen staat helpt ook niet echt mee. Quote
Michiel193 Posted January 4, 2018 Posted January 4, 2018 Welke sierstrips zijn dit toevallig instaplijsten van AliExpress? Quote
Machlo Posted January 4, 2018 Author Posted January 4, 2018 45 minuten geleden zei Michiel193: Welke sierstrips zijn dit toevallig instaplijsten van AliExpress? Klopt, Ali-strips....... Quote
Michiel193 Posted January 4, 2018 Posted January 4, 2018 4 uur geleden zei Machlo: Klopt, Ali-strips....... Die heb ik ook besteld.... Heb je ze inmiddels goed vast gekregen? Quote
Machlo Posted January 4, 2018 Author Posted January 4, 2018 32 minuten geleden zei Michiel193: Die heb ik ook besteld.... Heb je ze inmiddels goed vast gekregen? De strips die ik had gekocht staan een beetje bol, niet echt handig als je ze goed wilt vastplakken. Ik had 1 rol tesa outdoor gekocht (best wel prijzig voor zo’n klein rolletje) en heb stukken tape gebruikt om alle 4 de sierstrips vast te plakken. Die stukken tape zitten wel goed vast op de dorpels maar de sierstrips zélf laten steeds los. Denk dat ik het beste nog eens goeie tape moet gaan zoeken, goed ontvetten en dan over de hele lengte van de strips tape plakken. Klusje voor in het voorjaar....... Quote
Michiel193 Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 Hoe ontvet jij? Zag in je eerste post dat je ammoniak had gebruikt, ik kan me voorstellen dat indien je de instaplijsten te snel na het ontvetten plakt ook de dubbelzijdige lijm van de lijst oplost en deze dus weer loskomt van de auto. Quote
Machlo Posted January 14, 2018 Author Posted January 14, 2018 34 minuten geleden zei Michiel193: Hoe ontvet jij? Zag in je eerste post dat je ammoniak had gebruikt, ik kan me voorstellen dat indien je de instaplijsten te snel na het ontvetten plakt ook de dubbelzijdige lijm van de lijst oplost en deze dus weer loskomt van de auto. Bedoel je dat de lijm van de sierlijsten oplost door de ammoniak ? Heb eerst de dorpel ontvet, daarna met een schone doek afgenomen en toen de tape in stukken (had niet voldoende voor hele repen) vast geplakt op de sierstrip en die vervolgens op de dorpel. De stukken tape zitten nog op de dorpel, de sierstrip inmiddels niet meer Wat denk ik ook meespeelde was dat de sierstrip ligt bol staat/stond en wellicht wat onder spanning. Ik ga op zoek naar nieuwe (andere) tape die ik dan wel over de hele lengte van de sierstrip ga plakken.......... Quote
Michiel193 Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 Ja dat bedoel ik inderdaad zie ook deze site over ontvetten... https://www.drsticker.nl/nl/blogs/nl/4-tips-voor-schoon-en-vetvrije-sticker-ondergrond/ Het loskomen kan goed komen doordat de dorpel zelf gebogen is denk ik... Want de tape zit daar nog goed aan vast dus de tape werkt? Quote
Machlo Posted January 14, 2018 Author Posted January 14, 2018 11 minuten geleden zei Michiel193: Ja dat bedoel ik inderdaad zie ook deze site over ontvetten... https://www.drsticker.nl/nl/blogs/nl/4-tips-voor-schoon-en-vetvrije-sticker-ondergrond/ Het loskomen kan goed komen doordat de dorpel zelf gebogen is denk ik... Want de tape zit daar nog goed aan vast dus de tape werkt? @Michiel193..........thnx voor de tips. Als het warmer wordt ga ik het nog eens proberen. De tape werkt op zich wel inderdaad.......aan de dorpel zit hij nog prima vast, is er zelfs lastig af te pulken.... Quote
Recommended Posts