Xinix

Leden
  • Aantal bijdragen

    36
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Waardering in de gemeenschap

3 Neutraal

Over Xinix

  • Rang
    Newbie
  • Verjaardag 24-03-1967

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Hellevoetsluis
  • Werk
    "gepensioneerd"

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Xinix

    En de Picanto is (al)weer exit

    Voor mij staat Kia nu dankzij de dealer voor Kies Iets Anders
  2. Na een krappe 5 maanden alweer afscheid genomen van de Picanto...en van Kia. De Picanto bleek achteraf als enige auto toch te klein te zijn. Zelfs voor een weekendje Duitsland, de hond op de achterbank, bleef er te weinig ruimte over om spullen mee te nemen. Gezien dat er straks nog een Bobtail pup bijkomt gaat dit niet meer lukken. Tevens nogal wat gezeur met de plaatselijke dealer. Bij het monteren van de winterbanden hadden ze zelfs banden tegen de draairichting in gemonteerd. Vakwerk! Tevens bleek de eerstejaarsbeurt 3 maanden te laat te zijn uitgevoerd wat waarschijnlijk meteen het einde van de garantie na 2 jaar betekend in plaats van de 7 jaar. Opvallend was op onze 1.0 de Sportsline voorbumper, volgens dealer waar ik hem gekocht heb standaard daarmee afgeleverd. Door nog wat vage rammeltjes en klachten heb ik uiteindelijk zelf de dealer gebeld die hem nieuw heeft geleverd. Deze was wel behulpzaam en vertelde dat hij met de normale voorbumper was geleverd. Gevalletje flinke schade geweest dus Dit verklaart meteen dat wij al de derde eigenaar in anderhalf jaar tijd waren. Dit zijn zaken die ik wel had kunnen checken, maar niet heb gedaan omdat ik hem tenslotte bij de merkdealer heb gekocht. Ik had zelf de zomerbanden al opgehaald na een discussie met de dealer over de auto, de laatste 3 occasions die ik bij deze dealer heb gekocht hadden allemaal wat. Terwijl je toch 595 euro afleverkosten betaald stonden we bij de vorige al na 2 weken zonder remmen. Echt vakwerk van de garage dus Het vertrouwen in de dealer ligt dus onder het nulpunt, dus daar ook niet de opvolger aangeschaft. Het verschil tussen aankoop en inruil doet wel even zeer, maar hoop nu in ieder geval meer vertrouwen in de auto te kunnen hebben. De eerste 2000 kilometer met de opvolger zitten er al op, het is een Ford Focus uit 2013 geworden.
  3. Xinix

    Motormanagment lampje

    Toevallig viel mijn oog laatst op dit topic: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/kia-niro-problemen-motormanagement?id=594703 Denk dat het er vanaf hangt hoeveel ervaring de dealer met de Niro heeft. Ik hoop dat je een goede dealer hebt.
  4. Xinix

    Twijfels, wel of geen Niro kopen....

    Naar mijn bescheiden mening zou ik al om 1 reden voor de Volvo kiezen; de turbo. Als je met de caravan een heuvel(tje) op moet, zal de Niro met zijn 1.6 motor met net over de 100 pk. Als de electromotor bij kan springen 140PK. De ervaringen over het verbruik van de Niro zijn ook heel wisselend. Een dealer vertelde mij dat hij vlak aan de snelweg woont, het bedrijf ook vlak aan de snelweg zit...hij dus ook maar net de 1 op 14 haalt. De accu's laden niet genoeg op om op EV over te gaan. Bij de Volvo heb je de beschikking over de turbo altijd! Bepaal je dus zelf in plaats van dat de auto dit voor je doet. Zeker met een caravan lijkt het mij dus vrij logisch. De inruilwaarde zal na een periode van 7 jaar elkaar niet veel ontlopen. De inruilwaardes van de Niro zijn nu nog wel hoog omdat er nog niet heel veel wordt ingeruild. De inruilers die bij de dealers staan zijn over het algemeen demo's of auto' s waar problemen mee waren (zie het verhaal van de 4 maanden oude Niro op Kassa.nl). De Volvo's zijn tweedehands redelijk waardevast (zelfs met hoge kilometerstanden), en de periode die je hem zelf rijdt heb je toch een iets degelijker in elkaar gezette auto. Just my 2 cents Edit: wat een wezenlijk verschil in de auto's is, en weet niet tot hoever dat van toepassing is op jullie situatie: de kofferruimte van de Niro is best beperkt
  5. Xinix

    Terugval in toeren, electrisch probleem?

    Dank je....inderdaad van stationair tot bijna afslaan. Toch de accu maar eens laten doormeten bij een andere dealer.
  6. Xinix

    Terugval in toeren, electrisch probleem?

    Niemand?
  7. Xinix

    1.0 T-GDI stokkende motor indien koud + andere problemen

    De motor is uiteraard wel geschikt om op Euro 95 te werken, echter voor elke auto met turbo is het beter de "premium" benzines te tanken. Hierin zitten meer middelen die de boel smeren en daardoor extra koelen. Door het iets hogere rendement uit de brandstof hoeft de boel ook iets minder hard te werken. Ik wilde er vroeger ook nooit aan, benzine is tenslotte duur genoeg, maar met een turbo motor scheelt het op termijn dure reparaties (mijn ervaring met Peugeot 508 met turbo). Wat ook prima werkt als je de premium brandstoffen echt te duur vindt is 2 x normaal tanken en dan een tank premium.
  8. Xinix

    Terugval in toeren, electrisch probleem?

    Klopt, ik ken de beperkingen/voorwaarden van het start-stop systeem. Onze vorige Picanto had het ook, daar hadden we geen problemen ermee (ook Climate Control etc. Vandaar gezien de terugval in toeren denk ik dat er misschien wel een sluiting zou kunnen zitten in de AGM accu.
  9. Xinix

    Terugval in toeren, electrisch probleem?

    First things first; het start-stop systeem heeft het precies 1 dag gedaan nadat door de dealer de accu volledig volgeladen was, daarna nooit meer. Het viel me al een tijdje op dat bij het uitrijden naar bijvoorbeeld een stoplicht, de toerenteller soms terugvalt tot bijna 0. De auto schokt dan ook of als de motor af wilt slaan. (wat waarschijnlijk ook zo is). Dit is niet altijd, en had nog geen manier gevonden om het te kunnen triggeren. Tot gisteren: als de motor stationair draait en ik druk dan de knopjes van de raambediening omhoog, vallen de toeren zo snel terug dat de motor bijna afslaat. Hij weet zich nog net te redden. Nu vraag ik me af of er ergens een storing in het electrisch systeem zou zitten. Gezien de start-stop die het niet doet (bij de vorige Picanto nooit geen last mee gehad, werkte prima dus ligt niet aan rijstijl) en het bijna uitvallen van de motor. Daarbij in aanmerking nemende dat ik echt mijn best moet doen om 1 op 16 te halen t.o.v. de 1 op 18 tot 20 bij de vorige. Als ik op de snelweg boven de 90 ga rijden haal ik de 1 op 15 niet eens, absoluut diepterecord is 1 op 13! Ik schakel vroeg door, rij nagenoeg altijd op de cruise control dus zou toch weer makkelijk 1 op 18 verwachten. Zou een mede Picanto rijder eens kunnen uitproberen wat het toerental doet bij stationair draaiende motor en dan de ramen bedienen?
  10. Xinix

    Vervangen accu's Niro

    De meeste aangedragen punten ben ik het mee eens. Ik bedacht me naderhand ook nog dat de Cee'd qua model wel aan vervanging toe zal zijn en de Niro vers is. Voor mij zou de automaat ideaal zijn, mijn vrouw zal er aan moeten wennen. Ook de keren dat de auto op elektriek verder gaat (geen idee hoe soepel dit gaat en hoe je dat merkt) zal voor haar een schrikaktie opleveren. Het punt van de afschrijving door populariteit is inderdaad wel een goeie...zeker omdat ik er zeker niet langer als 5 jaar mee zal doen. Bedankt voor Uw aller mening.
  11. Xinix

    Vervangen accu's Niro

    Omdat het wagenpark bij ons gehalveerd is van 2 naar 1 auto's en de Picanto dan net iets te klein is ben ik deze overweging ook aan het maken. Voor de Cee'd kijk ik dan naar een SportsWagon. De Niro lijkt aantrekkelijk, maar je moet behoorlijk wat benzine verstoken om het prijsverschil te rechtvaardigen zuiver alleen vanuit kosten oogpunt gezien. Het verschil in aanschafprijs is voor de instapper van beide 5000 euro, neem ik de meest uitgebreide 3000 euro. (uit dealervoorraad) De Niro is flink zwaarder waardoor de houderschapsbelasting hoger uitvalt. De cataloguswaarde van de Niro is hoger waardoor ook de verzekeringspremie hoger is. De onderhoudskosten voor de Niro zijn hoger, neem daar nog bij andere maat banden (duurder) Neem ik dan een verbruik van de Cee'd SW van 1 op 14, voor de Niro 1 op 19 dan kan ik heel wat benzine verstoken in de Cee'd voordat ik zelfs al in de buurt kom van de extra vaste kosten van de Niro. De Niro ziet er, en dat is persoonlijk, wel beter uit en heeft meer speeltjes on-board. Echter is dat in het begin leuk, maar op een gegeven moment doe je daar weinig meer mee. Aandachtspunten voor de Cee'd is vooralsnog de 1.0 Turbo motor, daarentegen heeft de Niro de levensduur van de accu's ook nog niet bewezen.
  12. Xinix

    Winterbanden en bandenspanningssensor

    Dat is verkooppraat. Alleen houdt met alleen het wisselen van de band om de velg rekening met extra kosten. Overigens na een dag toch het lampje van de TPMS branden op het dashboard...waarschijnlijk heeft de auto er even over moeten nadenken
  13. Xinix

    Winterbanden en bandenspanningssensor

    Zo geavanceerd is de Picanto niet daar is alleen het symbooltje van de lege band op het dashboard (zo ver ik weet)
  14. Xinix

    Winterbanden en bandenspanningssensor

    Voor zover ik begrepen heb zit de sensor in het ventiel. Bij alleen banden wissel blijft het ventiel zitten en werkt dus de TPMS. Overigens heb ik gisteren een setje(tweedehands) wielen met winterbanden op de kop getikt (bij de dealer). Kreeg erbij de melding dat inderdaad de sensoren er niet op zaten, echter blijft er bij mij op het dashboard geen lampje branden. Waarschijnlijk heeft de vorige dus deze investering wel gedaan.
  15. Xinix

    Contactlijst mobiel

    Zou het kunnen zijn dat de nummers dubbel staan omdat ze zowel aan de telefoon als aan een Google account gekoppeld zijn? In de telefoon kan je dan instellen dat je het Google account niet weer wilt geven, misschien in de auto niet. Op mijn Galaxy kan ik het verschil zien doordat er een "g" in een blauw vierkantje staat voor het nummer.