Xinix

Leden
  • Aantal bijdragen

    27
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Waardering in de gemeenschap

3 Neutraal

Over Xinix

  • Rang
    Newbie
  • Verjaardag 24-03-1967

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Hellevoetsluis
  • Werk
    "gepensioneerd"
  • Auto ('s)
    Kia Picanto 1.0 ComfortlinePlus Navigator
  1. Vervangen accu's Niro

    De meeste aangedragen punten ben ik het mee eens. Ik bedacht me naderhand ook nog dat de Cee'd qua model wel aan vervanging toe zal zijn en de Niro vers is. Voor mij zou de automaat ideaal zijn, mijn vrouw zal er aan moeten wennen. Ook de keren dat de auto op elektriek verder gaat (geen idee hoe soepel dit gaat en hoe je dat merkt) zal voor haar een schrikaktie opleveren. Het punt van de afschrijving door populariteit is inderdaad wel een goeie...zeker omdat ik er zeker niet langer als 5 jaar mee zal doen. Bedankt voor Uw aller mening.
  2. Vervangen accu's Niro

    Omdat het wagenpark bij ons gehalveerd is van 2 naar 1 auto's en de Picanto dan net iets te klein is ben ik deze overweging ook aan het maken. Voor de Cee'd kijk ik dan naar een SportsWagon. De Niro lijkt aantrekkelijk, maar je moet behoorlijk wat benzine verstoken om het prijsverschil te rechtvaardigen zuiver alleen vanuit kosten oogpunt gezien. Het verschil in aanschafprijs is voor de instapper van beide 5000 euro, neem ik de meest uitgebreide 3000 euro. (uit dealervoorraad) De Niro is flink zwaarder waardoor de houderschapsbelasting hoger uitvalt. De cataloguswaarde van de Niro is hoger waardoor ook de verzekeringspremie hoger is. De onderhoudskosten voor de Niro zijn hoger, neem daar nog bij andere maat banden (duurder) Neem ik dan een verbruik van de Cee'd SW van 1 op 14, voor de Niro 1 op 19 dan kan ik heel wat benzine verstoken in de Cee'd voordat ik zelfs al in de buurt kom van de extra vaste kosten van de Niro. De Niro ziet er, en dat is persoonlijk, wel beter uit en heeft meer speeltjes on-board. Echter is dat in het begin leuk, maar op een gegeven moment doe je daar weinig meer mee. Aandachtspunten voor de Cee'd is vooralsnog de 1.0 Turbo motor, daarentegen heeft de Niro de levensduur van de accu's ook nog niet bewezen.
  3. Winterbanden en bandenspanningssensor

    Dat is verkooppraat. Alleen houdt met alleen het wisselen van de band om de velg rekening met extra kosten. Overigens na een dag toch het lampje van de TPMS branden op het dashboard...waarschijnlijk heeft de auto er even over moeten nadenken
  4. Winterbanden en bandenspanningssensor

    Zo geavanceerd is de Picanto niet daar is alleen het symbooltje van de lege band op het dashboard (zo ver ik weet)
  5. Winterbanden en bandenspanningssensor

    Voor zover ik begrepen heb zit de sensor in het ventiel. Bij alleen banden wissel blijft het ventiel zitten en werkt dus de TPMS. Overigens heb ik gisteren een setje(tweedehands) wielen met winterbanden op de kop getikt (bij de dealer). Kreeg erbij de melding dat inderdaad de sensoren er niet op zaten, echter blijft er bij mij op het dashboard geen lampje branden. Waarschijnlijk heeft de vorige dus deze investering wel gedaan.
  6. Contactlijst mobiel

    Zou het kunnen zijn dat de nummers dubbel staan omdat ze zowel aan de telefoon als aan een Google account gekoppeld zijn? In de telefoon kan je dan instellen dat je het Google account niet weer wilt geven, misschien in de auto niet. Op mijn Galaxy kan ik het verschil zien doordat er een "g" in een blauw vierkantje staat voor het nummer.
  7. Kia picanto 1.2 sportline

    Die gaat er niet op komen zonder extra lampen toe te moeten voegen aan de voorkant. Dat vind ik niet mooi en hebben besproken het maar even zo te laten. Dagrijverlichting schijnt voor de APK nog steeds geen eis te zijn, toegestane verlichting in plaats van verplichte verlichting. Nu kom ik ook al jaren bij deze dealer dus met APK wordt het alsnog hun probleem. En wsl is het 1 keer APK en dan voor 5e verjaardag inruilen
  8. Trillen / stuiteren op asfalt

    Zo dan! Ik zou de rekening alsnog bij de dealer declareren. Nieuwe banden horen niet op eigen rekening vervangen te worden in zo'n korte tijd. Ze zullen ongetwijfeld het aantal gereden kilometers als afschrijving willen hanteren maar dan nog scheelt het.
  9. Dag dag, heerlijke Kia

    Wat is de vervanging geworden? En 1 op 14,5 is inderdaad fors, maar de grotere auto die hetzelfde verbruikt is dan weer duurder in aanschaf, wegenbelasting en verzekering
  10. Zomaar een hersenspinsel om deel te laten wrappen

    Dank je voor de link. Zal ze eens benaderen voor een offerte
  11. Zomaar een hersenspinsel om deel te laten wrappen

    Ik doelde ook daarmee niet op het wrappen. Dat is van zoveel factoren afhankelijk, als er een ding niet goed is ziet het er niet uit (kijk naar de Golfjes, 3 series etc.). Facebook doe ik niet aan (te oud voor) en ben al aardig forum aan het doorspitten voor tips en adresjes dus zal wel wat vinden. Echter ben ik wel zo van "ieder zijn brood" en ben eerder geneigd te betalen voor het goed laten gebeuren dan het zelf te verprutsen met alle irritaties van dien. Zeker met de electrische installatie wil ik geen risico nemen.
  12. Velgen Kia Rio

    Stoere velgen...zou wel stoer staan 17" op een Picanto. Blijft er weinig band over (en waarschijnlijk weinig comfort)
  13. Zomaar een hersenspinsel om deel te laten wrappen

    250 euro valt op zich nog wel mee. Maar eens met het parlement overleggen. De spiegels wil ik ook nog zo om laten bouwen dat ze bij afsluiten automatisch inklappen, scheelt vaak veel schade op krappere parkeerplaatsen...en LED richtingaanwijzers erin. Probleem is jammer genoeg dat ik dat soort dingen zelf niet kan, dus altijd de portemonnee moet trekken.
  14. Zag op het forum een witte Picanto met gewrapt dak. Dit sprak me wel aan. Even in Paint 3D aan het klieren geweest om te kijken wat dak, spiegelkappen en grille in het zwart voor effect op zou leveren. Hieronder het resultaat (geen high quality, ben niet zo heel handig). Ben wel benieuwd wat de kosten zullen zijn
  15. Vandaag was de afspraak met de dealer om te kijken of er een oplossing gevonden kon worden voor de ontbrekende dagrijverlichting. Helaas is het geen optie om dagrijverlichting te monteren zonder dingen aan het front van de auto toe te voegen. Het vervangen van de koplampen voor projectie koplampen wordt te duur, dan zou het nog goedkoper zijn een andere auto aan te schaffen waar het al in zit (ongeveer €1000 per stuk). Wel zijn de instaplijsten gemonteerd wat net de lelijke krassen op de dorpels op kan vangen. Achteraf een beetje duur om door de dealer te laten doen maar ach...die moet ook wat verdienen Gelijk gevraagd of ze het ISG systeem konden resetten daar ik deze nog niet werkend had gekregen op 600 kilometer. Wat ik al vermoedde bleek juist, de accu had niet voldoende spanning. Ze hebben een zware ventilator aangesloten die de accu zwaar belast en de auto een tijd stationair laten draaien. Bij ophalen auto werkte het naar behoren. Door het stationair draaien zal het verbruik op deze tank wel niet zo best zijn. Eerste tank was 1 op 17 met veel stadsverkeer, dus viel niet tegen. Nu is het ook zo dat ik met de Picanto makkelijk de 1 op 20 haal, maar mijn vrouw net zo makkelijk niet boven de 1 op 13 komt. Voor mij is het een sport zo zuinig mogelijk te rijden, zij heeft dat niet. Wat mij betreft zijn de verhalen over de (on-) zuinigheid van de Picanto grotendeels te wijten aan de bestuurder.