Jump to content

Xinix

Leden
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Xinix last won the day on June 23 2020

Xinix had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutraal

About Xinix

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 03/24/1967

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Hellevoetsluis
  • Werk
    "gepensioneerd"

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Voor mij staat Kia nu dankzij de dealer voor Kies Iets Anders
  2. Na een krappe 5 maanden alweer afscheid genomen van de Picanto...en van Kia. De Picanto bleek achteraf als enige auto toch te klein te zijn. Zelfs voor een weekendje Duitsland, de hond op de achterbank, bleef er te weinig ruimte over om spullen mee te nemen. Gezien dat er straks nog een Bobtail pup bijkomt gaat dit niet meer lukken. Tevens nogal wat gezeur met de plaatselijke dealer. Bij het monteren van de winterbanden hadden ze zelfs banden tegen de draairichting in gemonteerd. Vakwerk! Tevens bleek de eerstejaarsbeurt 3 maanden te laat te zijn uitgevoerd wat waarschijnli
  3. Toevallig viel mijn oog laatst op dit topic: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/kia-niro-problemen-motormanagement?id=594703 Denk dat het er vanaf hangt hoeveel ervaring de dealer met de Niro heeft. Ik hoop dat je een goede dealer hebt.
  4. Naar mijn bescheiden mening zou ik al om 1 reden voor de Volvo kiezen; de turbo. Als je met de caravan een heuvel(tje) op moet, zal de Niro met zijn 1.6 motor met net over de 100 pk. Als de electromotor bij kan springen 140PK. De ervaringen over het verbruik van de Niro zijn ook heel wisselend. Een dealer vertelde mij dat hij vlak aan de snelweg woont, het bedrijf ook vlak aan de snelweg zit...hij dus ook maar net de 1 op 14 haalt. De accu's laden niet genoeg op om op EV over te gaan. Bij de Volvo heb je de beschikking over de turbo altijd! Bepaal je dus zelf in plaats van dat de aut
  5. Dank je....inderdaad van stationair tot bijna afslaan. Toch de accu maar eens laten doormeten bij een andere dealer.
  6. De motor is uiteraard wel geschikt om op Euro 95 te werken, echter voor elke auto met turbo is het beter de "premium" benzines te tanken. Hierin zitten meer middelen die de boel smeren en daardoor extra koelen. Door het iets hogere rendement uit de brandstof hoeft de boel ook iets minder hard te werken. Ik wilde er vroeger ook nooit aan, benzine is tenslotte duur genoeg, maar met een turbo motor scheelt het op termijn dure reparaties (mijn ervaring met Peugeot 508 met turbo). Wat ook prima werkt als je de premium brandstoffen echt te duur vindt is 2 x normaal tanken en dan een tank p
  7. Klopt, ik ken de beperkingen/voorwaarden van het start-stop systeem. Onze vorige Picanto had het ook, daar hadden we geen problemen ermee (ook Climate Control etc. Vandaar gezien de terugval in toeren denk ik dat er misschien wel een sluiting zou kunnen zitten in de AGM accu.
  8. First things first; het start-stop systeem heeft het precies 1 dag gedaan nadat door de dealer de accu volledig volgeladen was, daarna nooit meer. Het viel me al een tijdje op dat bij het uitrijden naar bijvoorbeeld een stoplicht, de toerenteller soms terugvalt tot bijna 0. De auto schokt dan ook of als de motor af wilt slaan. (wat waarschijnlijk ook zo is). Dit is niet altijd, en had nog geen manier gevonden om het te kunnen triggeren. Tot gisteren: als de motor stationair draait en ik druk dan de knopjes van de raambediening omhoog, vallen de toeren zo snel terug dat de motor bijn
  9. De meeste aangedragen punten ben ik het mee eens. Ik bedacht me naderhand ook nog dat de Cee'd qua model wel aan vervanging toe zal zijn en de Niro vers is. Voor mij zou de automaat ideaal zijn, mijn vrouw zal er aan moeten wennen. Ook de keren dat de auto op elektriek verder gaat (geen idee hoe soepel dit gaat en hoe je dat merkt) zal voor haar een schrikaktie opleveren. Het punt van de afschrijving door populariteit is inderdaad wel een goeie...zeker omdat ik er zeker niet langer als 5 jaar mee zal doen. Bedankt voor Uw aller mening.
  10. Omdat het wagenpark bij ons gehalveerd is van 2 naar 1 auto's en de Picanto dan net iets te klein is ben ik deze overweging ook aan het maken. Voor de Cee'd kijk ik dan naar een SportsWagon. De Niro lijkt aantrekkelijk, maar je moet behoorlijk wat benzine verstoken om het prijsverschil te rechtvaardigen zuiver alleen vanuit kosten oogpunt gezien. Het verschil in aanschafprijs is voor de instapper van beide 5000 euro, neem ik de meest uitgebreide 3000 euro. (uit dealervoorraad) De Niro is flink zwaarder waardoor de houderschapsbelasting hoger uitvalt. De cataloguswaarde v
  11. Dat is verkooppraat. Alleen houdt met alleen het wisselen van de band om de velg rekening met extra kosten. Overigens na een dag toch het lampje van de TPMS branden op het dashboard...waarschijnlijk heeft de auto er even over moeten nadenken
  12. Zo geavanceerd is de Picanto niet daar is alleen het symbooltje van de lege band op het dashboard (zo ver ik weet)
  13. Voor zover ik begrepen heb zit de sensor in het ventiel. Bij alleen banden wissel blijft het ventiel zitten en werkt dus de TPMS. Overigens heb ik gisteren een setje(tweedehands) wielen met winterbanden op de kop getikt (bij de dealer). Kreeg erbij de melding dat inderdaad de sensoren er niet op zaten, echter blijft er bij mij op het dashboard geen lampje branden. Waarschijnlijk heeft de vorige dus deze investering wel gedaan.
  14. Xinix

    Contactlijst mobiel

    Zou het kunnen zijn dat de nummers dubbel staan omdat ze zowel aan de telefoon als aan een Google account gekoppeld zijn? In de telefoon kan je dan instellen dat je het Google account niet weer wilt geven, misschien in de auto niet. Op mijn Galaxy kan ik het verschil zien doordat er een "g" in een blauw vierkantje staat voor het nummer.
×
×
  • Create New...