Xinix

Leden
  • Aantal bijdragen

    22
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    1

Waardering in de gemeenschap

3 Neutraal

Over Xinix

  • Rang
    Newbie
  • Verjaardag 24-03-67

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Hellevoetsluis
  • Werk
    "gepensioneerd"
  • Auto ('s)
    Kia Picanto 1.0 ComfortlinePlus Navigator
  1. Contactlijst mobiel

    Zou het kunnen zijn dat de nummers dubbel staan omdat ze zowel aan de telefoon als aan een Google account gekoppeld zijn? In de telefoon kan je dan instellen dat je het Google account niet weer wilt geven, misschien in de auto niet. Op mijn Galaxy kan ik het verschil zien doordat er een "g" in een blauw vierkantje staat voor het nummer.
  2. Kia picanto 1.2 sportline

    Die gaat er niet op komen zonder extra lampen toe te moeten voegen aan de voorkant. Dat vind ik niet mooi en hebben besproken het maar even zo te laten. Dagrijverlichting schijnt voor de APK nog steeds geen eis te zijn, toegestane verlichting in plaats van verplichte verlichting. Nu kom ik ook al jaren bij deze dealer dus met APK wordt het alsnog hun probleem. En wsl is het 1 keer APK en dan voor 5e verjaardag inruilen
  3. Trillen / stuiteren op asfalt

    Zo dan! Ik zou de rekening alsnog bij de dealer declareren. Nieuwe banden horen niet op eigen rekening vervangen te worden in zo'n korte tijd. Ze zullen ongetwijfeld het aantal gereden kilometers als afschrijving willen hanteren maar dan nog scheelt het.
  4. Dag dag, heerlijke Kia

    Wat is de vervanging geworden? En 1 op 14,5 is inderdaad fors, maar de grotere auto die hetzelfde verbruikt is dan weer duurder in aanschaf, wegenbelasting en verzekering
  5. Zomaar een hersenspinsel om deel te laten wrappen

    Dank je voor de link. Zal ze eens benaderen voor een offerte
  6. Zomaar een hersenspinsel om deel te laten wrappen

    Ik doelde ook daarmee niet op het wrappen. Dat is van zoveel factoren afhankelijk, als er een ding niet goed is ziet het er niet uit (kijk naar de Golfjes, 3 series etc.). Facebook doe ik niet aan (te oud voor) en ben al aardig forum aan het doorspitten voor tips en adresjes dus zal wel wat vinden. Echter ben ik wel zo van "ieder zijn brood" en ben eerder geneigd te betalen voor het goed laten gebeuren dan het zelf te verprutsen met alle irritaties van dien. Zeker met de electrische installatie wil ik geen risico nemen.
  7. Velgen Kia Rio

    Stoere velgen...zou wel stoer staan 17" op een Picanto. Blijft er weinig band over (en waarschijnlijk weinig comfort)
  8. Zomaar een hersenspinsel om deel te laten wrappen

    250 euro valt op zich nog wel mee. Maar eens met het parlement overleggen. De spiegels wil ik ook nog zo om laten bouwen dat ze bij afsluiten automatisch inklappen, scheelt vaak veel schade op krappere parkeerplaatsen...en LED richtingaanwijzers erin. Probleem is jammer genoeg dat ik dat soort dingen zelf niet kan, dus altijd de portemonnee moet trekken.
  9. Zag op het forum een witte Picanto met gewrapt dak. Dit sprak me wel aan. Even in Paint 3D aan het klieren geweest om te kijken wat dak, spiegelkappen en grille in het zwart voor effect op zou leveren. Hieronder het resultaat (geen high quality, ben niet zo heel handig). Ben wel benieuwd wat de kosten zullen zijn
  10. Vandaag was de afspraak met de dealer om te kijken of er een oplossing gevonden kon worden voor de ontbrekende dagrijverlichting. Helaas is het geen optie om dagrijverlichting te monteren zonder dingen aan het front van de auto toe te voegen. Het vervangen van de koplampen voor projectie koplampen wordt te duur, dan zou het nog goedkoper zijn een andere auto aan te schaffen waar het al in zit (ongeveer €1000 per stuk). Wel zijn de instaplijsten gemonteerd wat net de lelijke krassen op de dorpels op kan vangen. Achteraf een beetje duur om door de dealer te laten doen maar ach...die moet ook wat verdienen Gelijk gevraagd of ze het ISG systeem konden resetten daar ik deze nog niet werkend had gekregen op 600 kilometer. Wat ik al vermoedde bleek juist, de accu had niet voldoende spanning. Ze hebben een zware ventilator aangesloten die de accu zwaar belast en de auto een tijd stationair laten draaien. Bij ophalen auto werkte het naar behoren. Door het stationair draaien zal het verbruik op deze tank wel niet zo best zijn. Eerste tank was 1 op 17 met veel stadsverkeer, dus viel niet tegen. Nu is het ook zo dat ik met de Picanto makkelijk de 1 op 20 haal, maar mijn vrouw net zo makkelijk niet boven de 1 op 13 komt. Voor mij is het een sport zo zuinig mogelijk te rijden, zij heeft dat niet. Wat mij betreft zijn de verhalen over de (on-) zuinigheid van de Picanto grotendeels te wijten aan de bestuurder.
  11. De dag voordat de Panda voor de 4e keer terug moest even op de site van dealer gekeken of eventueel de Panda vervangen kon worden door een Picanto. We hadden een kleine meevaller gehad waardoor het wat makkelijker werd weer een Picanto te gaan rijden. De vaste lasten zijn van beide auto's gelijk, alleen Picanto ligt in aanschaf hoger...en hing er vanaf hoe bereidwillig de dealer was de Panda terug te nemen voor een "normale" prijs. Er zit nu eenmaal een verschil in inkoop en verkoopprijs...dus ik ging er vanuit dat 2 maanden Panda best eens zeer kon gaan doen. Dealer had een 2015 First Edition staan, goede prijs, lage kilometerstand...dus maar even kijken. Jammer genoeg was de vorige eigenaar niet echt zuinig met de auto omgesprongen dus er zaten nogal wat deuken en krassen in. De dealer kon niet garanderen dat deze er allemaal uitgepoetst en/of weggewerkt konden worden voor de verkoopprijs. Er stond wel nog een 2016 ComfortLine Plus Navigator met 3300 kilometer....maar die lag buiten het budget waar ik naar gezocht had. Dealer gaf aan dat we altijd konden kijken of we "in de buurt" konden komen. Hij gaf een zeer schappelijke prijs voor de Panda terug gezien de problemen die we hiermee gehad hebben. Hierdoor paste de Picanto binnen budget en hebben we deze aangeschaft. Doei Panda we zullen je niet missen. Rijden nu alweer 3 weken met de Picanto en het verschil is duidelijk. Veel comfortabeler en in ieder geval betrouwbaarder. Enige waar hij nog voor terug moet is de ontbrekende dagrijverlichting en instaplijsten. Gelijk vragen of ze de ISG na kunnen kijken, deze heb ik nog niet aan het werk gekregen terwijl ik daar bij de First Edition nooit geen problemen mee heb gehad.
  12. Verhuizing

    Begin 2016: na behoorlijke fysieke achteruitgang werd vastgesteld door een arts dat ik om medische redenen naar een gelijkvloers appartement moest verhuizen om het traplopen tot een minimum te beperken. Daar het houden van een tweede huis, en de daarbij komende inrichtingskosten niet bepaald weinig zijn, besloten de Peugeot weg te doen. Om in ieder geval de verhuizing te kunnen doen met een beetje ruimte de Peugeot verkocht en hier een oude Ford Focus voor in de plaats genomen. De bedoeling was dat hij in ieder geval de verhuizing zou overleven en daarna direct weer verkopen. Gezien de enigszins onderschatte kosten in mei helaas moeten besluiten de Picanto First Edition ook te verkopen om inrichting appartement op een fatsoenlijke manier af te kunnen maken. Auto vertegenwoordige nu eenmaal nog een flinke waarde en de financiën voor het huis waren op. Dus beter niet je centen op de parkeerplaats laten staan. Om het zonder al teveel tijd (en gezeur) te kunnen afhandelen heb ik hem aan de dealer terug verkocht. Eind juli was het inrichten etc. klaar en de verhuizing afgerond. Dit was ook het moment waarop de Focus dacht dat hij voldoende mishandelt was, deze stopte ermee. Omdat géén auto ook geen optie was, om budget technische redenen een Fiat Panda gekocht bij de Kia dealer. Niet eerste keus, maar er waren geen Picanto's in het toenmalig budget. Qua zuinigheid niets over te mopperen, maar qua comfort en betrouwbaarheid was het het niet. In 2 maanden (en 4000 kilometer tijd) had ik 2 keer stil gestaan en moest de Panda voor de 4e keer terug naar de dealer voor een reparatie. Gelukkig wel allemaal onder garantie.
  13. Mijn vrouw was iets minder gecharmeerd van de Picanto vanwege het ontbreken centrale portiervergrendeling en airco. In juni een email van de dealer dat ze de "nieuwe" First Edition op voorraad hadden en me een voorstel wilden doen wat ik niet kon weigeren (jaja). Nou....uiteindelijk was de inruilprijs erg goed. Hoewel de nieuwe Picanto wel veel duurder was moest er evengoed een voor de dealer vrolijkmakend bedrag bij, maar kwam wel een complete auto voor terug.
  14. 2014

    In 2014 de Picanto vanwege lage kilometerstand (13000) overgedragen aan mijn vrouw omdat zij meer kilometers maakt. Een lage kilometerstand scheelt wel met inruil, maar na een aantal jaren maakt dit ook niet meer uit. In de voorgaande jaren buiten het onderhoud nergens voor terug gehoeven naar de dealer. Voor mezelf een nieuw setje wielen aangeschaft.
  15. Na de nodige reparaties aan voorgaand voertuig en het weer stilvallen ervan gestrand bij de Kia dealer voor de deur. Aangezien ik fysiek afhankelijk ben van mijn auto hier naar binnen gelopen voor een nieuwe auto. Dit was een combi-dealer Kia, Toyota en Suzuki. Omdat ik snel weer moest kunnen rijden was er keuze uit een Toyota Aygo, Suzuki Alto of een Kia Picanto. Omdat de Picanto de enige 4 cilinder was heb ik hiervoor gekozen. Het was een basis auto met alleen spiegels en bumpers in carrosserie kleur, geen electrische ramen, airco etc. Alleen als extra lichtmetalen velgen erop.