Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi allemaal! Sinds afgelopen zaterdag heb ik een Kia Picanto uit 2012 in het lichtblauw. Ik zou nu graag een haaienvin antenne erop willen hebben maar ik kan het nergens vinden. Ik zie bij ome Ali wel een haaienvin antenne maar daar zie ik 3 tinten blauw die allemaal niet lijken op die van mij. Is er iemand die toevallig een adresje weet waar ik een haaienvin antenne kan bestellen in het licht blauw? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door chicksel, -
E10 of super
door kokkenees- 1 volger
- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
hallo, ik heb een picanto 2012 en tank nu E10. Nu lees ik de laatste tijd dat E10 slecht is voor slangen e.d. wie heeft ervaring met dit topic. kan ik beter super 98 tanken? ik dank jullie vast voor een antwoord.
Laatste antwoord door bigmac, -
- 2 antwoorden
- 973 weergaven
hoe kan de koplampunit uitgebouwd worden zonder schade aan kunststofdelen etc. ?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Heb een kia picanto 1.0 benzine 2005 auto heeft geen vermogen heb benzinepomp vervangen kat leeg gehaald kleppen zijn goed afgesteld weet niet meer iemand een idee ?
10.1inch Android auto radio
door Gast Norbert de Rooy- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Afgelopen dinsdag een android auto radio in laten bouwen 10.1 inch was eerst wat bezorgd dat het te groot zou zijn maar moet eerlijk zijn dat ik het er super uit vind zien, het mooie is dat het in mijn ogen niet misstaat (ook zilver en zwart). Excuses voor mijn arm in de foto. Details; Geen idee of ik erbij mag zetten waar ik hem heb gekocht / in laten inbouwen, dus als mensen dat willen weten hoor ik het graag.
Laatste antwoord door Nitox, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
In oktober particulier Picanto over genomen.. van 28-02-14 .. deze was nieuw bij Dealer gekocht en eerste beurten bij dealer gedaan daarna door een Beunhaas begreep ik nu 2 maande voor Apk en Grote beurt breng ik hem weg maar mijn monteur constateerde het lichte getjilp dat hij sinds week of 2 doet voortkomt uit kapotte drukproef koppeling. Gezien leeftijd en de 39.000 km. Op de klok adviseert hij om garantie te claimen. Nu ben ik bang dat als onderhoudsboek niet door de beun is ingevuld ik kan gaan fluiten naar garantie.. als ik hem naar Kia dealer ga brengen en die beginnen eraan en het blijkt dan wel of niet terecht garantie te zijn licht het blok toch al open en is h…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
De kans is klein, maar heeft iemand toevallig foto's van de onderkant van een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel? Ik merk de laatste tijd enkele harde punten in mijn zitting, welke ik niet voel in de passagiersstoel. Mijn Picanto is inmiddels bijna 8 jaar oud, dus ik kan me voorstellen dat het schuim wat aan het slijten is. En ik ben afgevallen, dus minder zitvlees, waardoor ik dit voel. Maar het voelt vervelend, dus ik wil kijken wat ik kan doen, liefst VOOR ik wat ga demonteren, aangezien 75% van mijn gereedschap nog ingepakt is na mijn verhuizing... Onderkanten van andere Kia's van rond 2011/2012 zijn ook welkom; ik denk dat Kia daarvoor vergelijkbare systemen ge…
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb een DAB+ ontvanger gekocht en daar zit een antenne bij die onder het raamstijl bevestigd moet worden. Wie kan me vertellen hoe ik die stijl kan verwijderen? Ik heb een Kia Picanto uit 2011. Hieronder staat de link van mijn DAB+ ontvanger https://nl.aliexpress.com/item/33057671702.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.26e64c4dWw2e8t
Laatste antwoord door Pootpotter, -
- 3 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo, Ik heb een vraag, ik weet niet hoe het onderdeel genoemd wordt en kan dit dus ook niet vinden. WE hebben een Picanto van 2012. Hier hebben we in de kofferbak handgreep de drukknop kapot. Deze zou ik willen vervangen maar ik zou niet weten naar welk onderdeel ik op zoek moet gaan. Wie zou mij hier mee kunnen helpen. met vriendelijke groet, andy houben
Laatste antwoord door fonzie, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Ik heb een origineel stuurwiel incl klokspring met stuurverwarming. En de originele schakelaar om de verwarming te bedienen. Kan iemand mijn helpen aan het schema. Of een chassis nummer van een Nederlandse picanto waar hij standaard in zit. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Sorento06, -
dashboard symbool
door Wen- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Beste Kia liefhebbers, Ik heb op internet en in de kia handleiding gezocht naar dit symbool. (Auto met 3 stippetjes en een raar symbooltje) Maar kan geen informatie erover vinden. Enig idee?
Nokkenassensor
door josua- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo sinds kort checkengine lampje gaan branden, bleek nokkenassensor te zijn. Deze vervangen dag erna weer melding. Toen sensor vervangen voor weer een andere dachten dat nw ook defect was. Na 25 km weer checkengine lampje weer nokkenassensor. Krijgen euvel niet verholpen weet iemand raad? Het gaat om picanto bwj 06 met 72000km motor loopt rustig geen bijgeluiden en start normaal. Gr. Jos
Laatste antwoord door lodewijk, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo. ik hoop dat ik deze nieuwe topic goed uit breng. de verlichting in het deurpaneel voor oa. Raam etc. Laat naar mijn inzien zeer te wensen over. Iemand die soortgelijk probleem heeft opgelost misschien ? Zo ja ik hoor graag wat en vooral hoe je dit aangepast hebt mvg. h.v.n
Laatste antwoord door .nl, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste mensen wie kan mij helpen , mijn achterruitverwarming van mijn Picanto ( uit 2015 , 1 l motor , 51kw ) doet het niet meer ?? Als ik de koop aanzet hoor ik relais (klik) maar het lampje op de knop wordt niet oranje en achterruit wordt niet warm . Heeft iemand een elektrische schema van deze module ??? Bedankt Gryg
Laatste antwoord door Gryg, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Goedemiddag, Mijn vrouw heeft een kia picanto uit 2016 met alleen zo'n sigaretten plug en een radio met alleen een cd speler. Nu zie ik op internet van die USB modules van een andere kia picanto. Zou ik die gewoon kunnen inbouwen en kan mijn vrouw dan via een usb stick muziek luisteren?
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik heb zelf een picanto 2013 en heb naar allerlei mogelijkheden gekeken om mijn mountainbike voor 30-60min te vervoeren aan de picanto. Een trekhaak wordt lastig i.v.m. gewicht montagekosten etcetc. Een dakdrager met alle accesoires zou ook redelijk aan de prijs worden en dan zijn er nog de dragers voor aan de kofferklep maar die blokkeren mogelijk de kentekenplaat en/of de verlichting. Nu heb ik zelf van de week een rockbros dakdrager gekocht met zuignappen voor op het dak. Het werkt goed, het zit muurvast op het dak. Ik heb het achterwiel redelijk aan de zijkant moeten plaatsen aangezien het metaal van het dak nogal wat speling heeft wat meer in het midden. Al met…
Laatste antwoord door timmert26, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben Erik en rij al 5 jaar een Kia. ik heb een vraagje over het aansluiten van een electrisch raammechansme linksvoor van een Kia Picanto TA 5 deurs uit 2014. Het huidige defecte mechanisme heeft een 6 polige aansluiting (o.a. vanwege comfort functie), echter het mechanisme dat ik heb ontvangen heeft een 2 polige aansluiting. Weet iemand toevallig welke draden ik moet aansluiten op de 2 polige motor? Alvast bedankt.
claxon / Relais
door eduke- 1 volger
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste Kia club, Ik ben Eduard en nieuw op dit forum. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. ik heb een kia picanto 2012 Mijn claxon werkt niet.(wel als alarm afgaat) Ik heb alle zekeringen nagekeken en de slaapring in het stuur vervangen maar geen resultaat. Nu zoek ik het claxon relais maar krijg deze niet gevonden. Weet er iemand waar deze zit? of waar het probleem kan zitten Groetjes Eduard
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Laatst ledstrips als extra led/knipperlicht aangebracht. Begrijp nu dat een extra DRL voor apk een afkeur is. Tegen die tijd maar even loskoppelen dus. Maar nu heb ik bij ABC-led 2 ledjes gekocht (geen e-keur) die ik in de plaats van de huidige lamp wil plaatsen in de DRL. Weet iemand of dit ook APK afkeur wordt. Dacht dat de enige eisen waren: - geen dubbele set DRL - wit licht - niet verblinden
Laatste antwoord door Vibravis, -
- 2 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik heb het volgende proleem met mijn Kia Picanto uit 2016: Laatst reed ik op een 80km weg (cruise control) en uit het niets viel de auto uit. Vervolgens kon ik bij stilstand de auto gewoon weer starten zonder problemen(geen haperende motor). Vervolgens is dit probleem weken niet meer voorgekomen en begon ik te twijfelen of ik niet per ongeluk iets raars had gedaan waardoor het gebeurde, maar de laatste paar weken is het weer 3x voorgekomen. Wat me nu opgevallen is, is dat het wel altijd gebeurt als ik een vaste snelheid aanhoudt (cruise control). Ik weet niet of dit van belang is, maar het probleem heeft zich nu al een aantal keer voorgedaan en de garage heeft met h…
- 0 antwoorden
- 957 weergaven
Heb kort geleden mijn voorlampen voorzien van ledstrips (knipperlicht, drl). Ziet er best grappig uit. Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe die ledstrips eruit zouden zien op de knipperlichten achter. Vooral knipperend. Vraag me mn even af hoe dit eruit ziet vanwege de vorm van die lampen. Ik weet niet of je er gelukkig van wordt als dit omhoog loopt ipv horizontaal. Heeft iemand toevallig op een Picanto TA een knipperlichtledstrip achter zitten? Eventueel een filmpje?
Laatste antwoord door Machlo, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste Clubleden, ik heb onlangs bij onze Alie een nw mulitimedia autoradio besteld en tevens ook speakers en achteruitrijcamera, ben alleen niet zo technisch om dit zelf allemaal in te bouwen en aan te sluiten. mijn vraag is wie kan en wil dit voor mij doen, of weet waar ik dit kan laten doen, hoor het graag
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb een Pica 1.2 uit 2012. Ik wil hier een trekhaak onderzetter om elektrische fietsen te vervoeren. De kogeldruk zou dan 75 kg moeten zijn ( fietsen+drager zijn 65kg). Kan dit wel? Volgens mij is de maximaal toegestane kogeldruk voor deze auto's 28 kg...
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Wellicht wat tips van iemand.....?? Heb vandaag 2 ledstrips binnen gekregen die ik wil gaan aansluiten op het knipperlicht en de DRL. @xtra40 heeft deze upgrade ook op zijn auto toegepast. Ziet er erg leuk uit.... Nu ben ik al op zoek gegaan naar de juiste draden, maar de koplampen van nu zijn niet meer de units van "vroegah". Alle draden komen centraal binnen en worden binnen in de koplampunit verdeeld. Er gaat niks appart naar het knipperlicht toe bv. Heeft er al eens iemand met de verlichting zitten stoeien en kan mij misschien vertellen welke kleur draden voor de knipperlichten zijn? En weet er iemand of de draden naar de DRL ook wat hoger in de m…
Laatste antwoord door Machlo, -
Nieuwe banden
door Stefan1- 0 antwoorden
- 994 weergaven
Hallo, Het zoveelste topic voor nieuwe banden. Momenteel heb ik al 2 jaar een Kia Picanto uit 2012. De bandenmaat die er momenteel onder ligt is: 195 45 R15. Ik heb weinig ervaring met het aanschaffen van banden. Nu begrijp ik wel dat deze maat eigenlijk niet de standaard maat is. Dit is, volgens mij, 175 50 R15. Een brede band oogt sportiever maar zorgt denk ik ook voor een hoger verbruik. Denken jullie dat een smallere band kiezen voordelen heeft? Vredestein komt altijd goed uit de laatste tests echter is deze ook bij veel bedrijven, kwikfit profile momenteel niet leverbaar, iemand een idee hoe dit komt? Ik wil gerust banden online bestellen, onderstaande…
Laatste antwoord door Stefan1,