Jump to content
.nl

Drukgroep koppeling tjilpt Garantie?

Recommended Posts

In oktober particulier Picanto over genomen.. van 28-02-14 .. deze was nieuw bij Dealer gekocht en eerste beurten bij dealer gedaan daarna door een Beunhaas begreep ik  nu 2 maande voor Apk en Grote beurt breng ik hem weg maar mijn monteur constateerde het lichte getjilp dat hij sinds week of 2 doet voortkomt uit kapotte drukproef koppeling. Gezien leeftijd en de 39.000 km. Op de klok adviseert hij om garantie te claimen. Nu ben ik bang dat als onderhoudsboek niet door de beun is ingevuld ik kan gaan fluiten naar garantie.. als ik hem naar Kia dealer ga brengen en die beginnen eraan en het blijkt dan wel of niet terecht garantie te zijn licht het blok toch al open en is het door duurdere dealer al vervangen natuurlijk. Iemand dergelijke ervaringen?

Geen ervaring, maar wat ik hier lees is dat garantie gegeven zou moeten worden als de beurten worden uitgevoerd volgens KIA specificaties (en daar zal ook wel bewijs van worden gevraagd denk ik), ook buiten de dealer om.

Maar als beun er aan heeft zitten werken dan vermoed ik dat je weinig kans maakt.

En ik denk dat je onderhoudsgegevens al vrij snel boven tafel komen (niet dus, als hij niet officieel is onderhouden) en de dealer ontdekt dat hij geen onderhoud heeft gehad volgens het boekje/kia specificaties. 

5 uur geleden, .nl zei:

In oktober particulier Picanto over genomen.. van 28-02-14 .. deze was nieuw bij Dealer gekocht en eerste beurten bij dealer gedaan daarna door een Beunhaas begreep ik  nu 2 maande voor Apk en Grote beurt breng ik hem weg maar mijn monteur constateerde het lichte getjilp dat hij sinds week of 2 doet voortkomt uit kapotte drukproef koppeling. Gezien leeftijd en de 39.000 km. Op de klok adviseert hij om garantie te claimen. Nu ben ik bang dat als onderhoudsboek niet door de beun is ingevuld ik kan gaan fluiten naar garantie.. als ik hem naar Kia dealer ga brengen en die beginnen eraan en het blijkt dan wel of niet terecht garantie te zijn licht het blok toch al open en is het door duurdere dealer al vervangen natuurlijk. Iemand dergelijke ervaringen?

bespaar je de ellende ten eerste is de koppeling een slijt deel dus als die is mishandelt door de vorige bestuurder 

ten twede is het onderhoud door een beun uitgevoerd zo als je zelf zegt dus voor kia is dat beurten overgeslagen of zelfs helemaal niet uitgevoerd 

en dus vervalt zelfs je garantie helaas maar waar 

ik ken zelfs iemand die soortgelijk iets heeft mee gemaakt en er zelfs een er een advocaat op had gezet en er een zaak van heeft gemaakt maar deze gewoon heeft verloren 

als ik jou was zou ik het bij een dealer proberen je weet nooit maar hoop er niet te veel op 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Lisette Tekst
      Dag, ik heb onlangs een Rio uit 2014 gekocht. Nu slaat de motor regelmatig af bij het wegrijden, bv voor een stoplicht, of bij achteruitrijden. M.n. bij een lichte helling, waarbij het toepassen van de hellingproef niet eens nodig is, is veel gas nodig om weg te kunnen rijden. Daarnaast schokt de auto bij het doorschakelen van de eerste naar de tweede versnelling. De dealer heeft, nadat ik het probleem heb aangegeven, de koppeling vervangen en zegt dat de auto technisch 100% in orde is. Het lijkt dus een eigenschap van de Rio. Nu lees ik op dit forum dat meer Rio-rijders deze eigenschap als zeer vervelend ervaren. Bij sommigen is naast de koppeling ook de drukgroep vervangen, al dan leidend tot betere prestaties. Omdat niet alle Rio-rijders genoemd probleem ervaren, vermoed ik dat een bepaalde serie deze problematiek heeft. Weet iemand hier iets van? En heeft iemand goede ervaring met het verhelpen van het probleem? 
    • By MichaelSportage
      Hoi,

Ik zal mij even voorstellen.
      Ik ben Michael 27 jaar en na 4 probleem auto's hoop ik eindelijk een goeie auto te hebben. Namelijk de Kia Sportage 2 2007 2.0 cvvt.
      Ik ben super blij met de auto rijd echt fantastisch vergeleken met mijn vorige auto's.

Echter zit met 1 probleem sinds kort merk ik dat er in de 1e En 2e versnelling (rond 1500 rpm) een duidelijk schurende geluid te horen is geef ik gas bij dan is het geluid weg en ik hoor het ook niet in versnellingen 3/5.
      Ik kwam er achter dat er meerdere mensen zijn met dezelfde probleem echter heb ik niet echt een oplossing gevonden hiervoor.

Is er iemand die er meer van weet?

Ik hoor het graag groetjes Michael
    • By Albert1968
      Ik heb af en toe als ik weg rijdt dat heel de wagen schokt, met op komen koppeling.
      Auto heeft geen lekkage.
      Lijkt net of de koppelingsplaat blijft hangen.
      Motor loopt goed.
    • By Tedus
      Hallo,
      Mijn kia rio 2011 maakt bij het opkomen van de koppeling een zoemend geluid, zie/hoor filmpje. Dit is eigenlijk alleen bij het van stilstand optrekken. Of ik nu achteruit wil, of in zn 1/2 wil optrekken. Heb het ook even geprobeerd bij 3/4/5, zelfde resultaat. Echter als ik eenmaal rij, en dan van 1->2 ga, hoor ik niks. Als de motor warm is, hoor ik het weer bijna niet. Verschilt per keer. Auto heeft 68K gereden... 
      In het filmpje heb ik de auto op de handrem staan, en probeer ik op te trekken (handrem ivm filmen). Verder hoor/voel ik niks aan de koppeling zelf.
      https://youtu.be/c6TWBdpx-6I
      Iemand een idee?
    • By carens2007
      Hallo,
      Even voor stellen mijn naam is Martin Jansen en sinds een half jaar de trotse eignaar van een Kia Picanto LX uit 2005.
      ik rij zelf al een aantal jaar in een Carens 2007 naar volle tevredenheid en die wil ik voorlopig nog niet kwijt.
      aangezien de matiz van mijn vrouw aan het eind was moest er een Picanto komen.Toen we deze kochten wisten
      we dat de koppeling aan het eind was en vervangen moest worden. na een half jaar moest dit maar gebeuren want
      het intrappen ging steeds moeilijker, nu is deze vervangen.
      Nu hebben we het volgende probleem bij zo gangetje of 60 als we dan doorschakelen naar zijn 4 bromt de auto als het een lieve lust is.
      Het beste is dit omschijven als of je te laag in zijn toeren zit, voorheen was dit geen enkel probleem, van 2 naar 3 doet hij dit ook maar in mindere mate.
      als je langer in zijn 3 doortrekt tegen de 70 heb je het probleem niet, maar maakt de motor mijn inziens teveel toeren.
      De garage erkent het probleem wel maar kan er geen vinger opleggen, ze hebben er een nieuwe koppeling ingezet, zelfde probleem, ze gaven nu aan 2 weken
      te rijden om te kijken of het minder wordt door"inslijten" maar ik ben er niet gerust op, kan dit geen kwaad voor de versnellingsbak en motor?

iemand ervaring? tips?

alvast bedankt

• Create New...