Jump to content

Accu vervangen, garantie?

OMEGA-ThundeR
 Share

Recommended Posts

Hallo,

De coronaperiode heeft mijn Kia stonic geen goed gedaan en ondanks dat de auto een krappe 3 jaar oud is is de accu niks meer waard.  Na 2 weken stil staan kan die aan de startkabels om de boel weer aan de praat te krijgen, en na een week of 4-5 is de accu zo goed als leeg dat de deur niet eens meer open gaat.

Nu lees ik via MijnKia dat een nieuwe accu (ik ga er maar even van uit incl. de service) 300 piek moet gaan kosten.  Dat vind ik een beetje aan de prijs.

De basisgarantie is sinds begin dit jaar verlopen, de 'basis plus'  loopt nog tot begin 2025.   Valt een defecte accu onder die garantie?  Na amper 3 jaar al een defecte accu met nog geen 30k op de teller vind ik wel bijzonder dat het nu al zo slecht is.

Beste @OMEGA-ThundeR,
ik zou in jouw geval gewoon even met de garage / dealer bellen en de situatie uitleggen. Gegarandeerd dat ze iets voor je kunnen betekenen. En zo niet, dat zelf een accu aanschaffen. Kosten liggen tussen de €80 en €160 zie ik hier op het www verschijnen.

• 3 weeks later...

Na 8 jaar gaf de dealer aan dat de accu van de Picanto ver op was (50% capaciteit). Kosten idd rond de €300.

Door vak garage in de buurt een AGM (start/stop) exemplaar laten plaatsen voor de helft.

Het ligt ook aan de dealer. In de garantie voorwaarden staat 2 jaar garantie voor startaccu. Na 4.5 jaar had ik 2 keer in een maand stardhulp nodig, auto maar dealer gebracht voor controle en gratis leenauto meegekregen. Later op de dag auto weer opgehaald. De oorzaak was een grote spanningsval tijdens het starten en ze hadden een nieuwe accu gemonteerd.
Ik wist inmiddels hoeveel hiervoor bij Kia wordt gerekend en vroeg of dit een gouden accu was. Nee meneer dat kunnen we u niet aan doen en is service.
Zo kan het dus ook.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By GerardPicanto
      Hallo Kia rijders,
      Ben nieuw hier en heb een witte Picanto 2 uit 2015. Ik heb een kia navigatie in willen bouwen en het werkte prima echter na een aantal minuten krijg ik deze melding: "Waarschuwing accu loopt leeg! Systeem wordt over 1 min. afgesloten! Gebruik systeem met contact aan." en de navigatie sluit zichzelf af, dit terwijl ik de motor heb lopen.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Mvg Gerard

• By Nia Kiro
      Tijdens het rijden blijft de elektro accu altijd tussen ongeveer 25% en 75% lading.
      Soms wil ik dit zelf aan kunnen passen.

a. Hoe kan ik zorgen dat tijdens het rijden de accu tot 100% gevuld wordt?

b. Hoe kan ik zorgen dat de accu helemaal leegstromen wordt tot 0% ?

Iemand een idee?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    • By MJL
      Ik heb sinds januari  de nieuwe Mild Hybrid Kia Rio. Nu heb ik daar ook de UVO app aangekoppeld.
      In de app kun je de status van allerlei onderdelen bekijken en daar staat ook Battery bij. Nu is mijn vraag is dit de gewone accu of de accu voor het Mild Hybrid systeem?

• By Marjan fiets
      Hallo allemaal ik heb een vraag ik heb deze kia maar mijn accu is stuk als ik op internet kijk en het kenteken invul zegt de ene site dat ik een gewone accu nodig heb en de andere site zegt weer je hebt een mga accu nodig met start stop systeem??? Die er nu ook inzit.
      maar nu twijfel ik welke ik nodig heb en of dat nu verschilt van accu met start stop systeem??? En of dit kwaad kan als ik een gewone accu erin doe met hetzelfde ampere??? 
      Alvast bedankt
    • By Dingo
      Een vraag over een Sportage uit 2016.
      Na een kleine onderhouds beurt aan mijn auto bij een Kia dealer ging spontaan het alarm af dat de bestuurders deur open stond.
      Op advies van de Dealer is een slot besteld en mogelijk een vocht probleem werd gezegd.
      Wat punten die opvielen waren: binnen verlichting blijft branden en spiegels gaan niet open als de afstand bediening werd in gedrukt.
      Na vervanging van het slot leek alles te werken.
      Ca. drie dagen later was de accu schoon leeg, 6 a 7 Volt.
      De accu opgeladen zodat er voldoende spanning aanwezig was en bij een banden boer mijn accu laten controleren.
      Deze was in orde.
      De accu klem los gehaald en ik constateerde een lekstroom van ca 2 Ampere.
      Deze loopt terug na 10 a 20 seconden naar 0,65 Ampere.
      Dit is nog veel te hoog.
      De binnen zekeringen uit geschakeld maar dat had geen effect.
      De zekeringen onder de motor kap 1 voor 1 uitgeschakeld ,De zekering B+4 50 Amp. had het grootste effect, weg was de 0,65 Amper stroom.
      Er liep nog wel 0,1 Amp. dacht ik .
      De zekering B+4 is van de onder staande verbruikers
      Deze is  van de Smart- verbindingsblok ( Zekering -E-Call, Tail Gate ,P/Seat Pass, Door Lock, Awd, P/seat, Zekering automatische lekstroomonderbreker- memory, Interior |Lamp, Multimedia.
      Is hier iemand bekend mee met deze storing.

• Create New...