Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zet de auto weg na ritje van zo'n 25 km. Netjes, 4 liter op de 100km gebruik.

Maarrrrr ... ff wat geklooi met USB, telefoon, media speler zonder dat de motor loopt.

DAAR IS IE ALWEER, melding; Start de motor vanwege de accu of zo iets ...

Mijn grootste probleem is hoe serieus is dit accu gedoe; -- komende maanden sta ik 2x een dag of 4 geparkeerd in een bos met m'n tentje ernaast.

Gewoon kut als die accu dat leeg raakt. Moet ik nou een losse start accu gaan kopen? Ik weet van dat knoppie links van het stuur  om de accu direct aan te spreken, maar als ie nou te leeg is? NB een HEV 2021 model heeft waarschijnlijk geen aparte start accu meer?

Posted (edited)

Mijn Niro staat in de zomer vaker weken stil i.v.m. voorkeur voor rijden op 2 wielen, geen enkel probleem (vorige FE niet en huidige PHEV ook niet).

Er zijn geen extra verbruikers aangesloten (dashcam loopt via geschakelde voeding).

Edited by HenkM
Posted (edited)
3 uur geleden, zei fiddler:

een Phev heeft tock en veeeeel grotere accu?

De rij accu is idd groter. de 12V accu is in mijn geval een 42Ah AGM accu (net als de FE) welke rechts achter in de kofferbak is geplaatst.

Er zijn ook Niro's waarbij de 12V accu een onder de achterbank geplaatste Lion accu is (met waarschijnlijk lagere capaciteit).

Die waarschuwing (heb ik ook vaker) geeft m.i. niets aan over de status van de accu maar is gewoon een herinnering (na een bepaalde tijd). Mijn (niet hybride) Sportage gaf deze ook aan bij wat langer op contact staan.

Edited by HenkM
  • Thanks 1
  • 11 months later...
Posted

Gewoon het contact aanlaten. Dan gebruikt ie de grote batterij en als die te ver leegloopt gaat de motor draaien on bin te laden.