HenkM

Leden
  • Aantal bijdragen

    173
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    10

Waardering in de gemeenschap

106 Excellent

Over HenkM

  • Rang
    Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Zuid Limburg
  • Auto ('s)
    2017 Kia Niro 1st Edition wit.
    2013 Kia Picanto 1.2 CVVT wit.
    Motor: 2004 Kawasaki GSX750F

Recente profielbezoeken

744 profielweergaven
  1. Verbruik Niro

    Zo veel mogelijk elektrisch rijden lijkt de oplossing echter als de accu's leeg zijn moet de benzine motor het toch echt zelf doen. De accu's worden allen opgeladen bij uitlopen en afremmen. Bij wegrijden met koude motor wordt er eerst voor gezorgd dat de motor snel op bedrijfstemperatuur is zodat hier een hoge(re) efficiëntie snel wordt bereikt. Hierna gaat het hybride systeem daar ingrijpen wanneer de motor zodanig belast wordt dat het rendement niet optimaal is maar met een beperking dat het accupack binnen bepaalde grenzen geladen blijft (levensduur accu's).
  2. LED koplampen Niro

    Helaas niet, ik heb met een grote gaten zaak hen midden uit de originele doppen gezaagd en DEZE er overheen gelijmd.
  3. Winterbanden voor de Niro

    Nee, de wielen zitten vast met de moeren, de doppen vallen in de "kraag" van de moeren. Ik heb dit met winterwielenwissel geprobeerd. De doppen toch gemonteerd, deze zijn makkelijker schoon te maken als velgen. Kia beweert tevens dat de doppen en positief aerodynamisch effect hebben op het verbruik.
  4. Winterbanden voor de Niro

    De doppen zitten met de wielmoeren vast, beslist niet zomaar er af trekken.
  5. Verbruik Niro

    Hier in het Heuvelland werkt dat niet, met heuvels van > 10% zou je zelf aan de zuip komen . Ik prefereer dan een motorfiets maar die zuipt ook meer dan de Niro (wel meer fun ). Nu in de winter (motor staat op stal) verbruikt de Niro een beetje meer als in de zomer want de baas moet het nu eenmaal warm hebben en een koudere motor is nu eenmaal minder efficiënt. Met 1 op 18.5 blijft het verbruik hier m.i. alles binnen de perken. Met gelijke rijstijl en omstandigheden kwam ik met de Sportage niet beter uit als de 1 op 11.
  6. Dashcam met parkeerfunctie en Accu

    Mijn dashcam hangt achter een geschakelde plus, dus auto uit: dashcam geen 12V. Kan dus nooit de accu leegtrekken. Tijden datum van de camera wordt na opstart altijd gesynct via GPS.
  7. LED koplampen Niro

    Volgens mij gaat H7 niet passen, de Niro heeft HB3 / 9005 lampen. Klikkerdeklik (deze zitten er bij mij in)
  8. caravan trekken

    moet natuurlijk naar links duwen zijn
  9. caravan trekken

    In tegenstelling tot vrouwen is de Niro wel voorspelbaar, als hij wat lang "hoog" in toeren blijft terwijl ik dit onzin vind is het een kwestie van het gas wat lossen en hij schakelt naar de volgende versnelling (pookje naar rechts duwen en handmatig opschakelen kan natuurlijk ook). Bij een handgeschakelde bak moet het gas ook gelost worden tijdens schakelen, de Niro doet het schakelen lekker zelf.
  10. TPMS bandensensoren

    Uhhhh, en het gewicht van de TPMS sensoren dan?
  11. onregelmatig rijden Kia Niro

    Hier een FE zonder horten of stoten bij welke snelheid dan ook.
  12. Starten op benzine of elektro?

    Ik denk ook dat dit normaal is. De motor wordt gebruikt om zo snel mogelijk wat warmte (en smering) in het systeem te krijgen vanwege de efficiëntie van het systeem.
  13. Wanneer verwacht je je nieuwe Niro?

    Qua gemak is het zonder meer een voordeel ofschoon ik mijn wielen binnen 20 minuten heb gewisseld, tevens een signaal om de motorfiets op te bergen voor de winter. Qua veiligheid blijft een all weather band m.i. een compromis. De CC heeft geen micro groeven dus wat er bij minder profiel overblijft van de grip is de vraag (slaat het profiel dicht?). Alle testen zijn immers met nieuwe banden. Mijn ervaring is iig dat winterbanden ook bij 4mm profiel voldoende tractie geven. Een M&S band (met 1/3 micro profiel) bijvoorbeeld met 8mm lukte het niet om mijn besneeuwde oprit op te rijden (zelfde auto andere bandjes). Hier in het Heuvelland prefereer ik "echte" winterbanden gezien de tijden dat ik de weg op moet met de Niro. Voor de Picanto is het echter anders, die MOET niet de weg op. De volgende bandjes worden Cross Climates. E.e.a lijkt me toch een kwestie van wikken en wegen afhankelijk van gebruik en omstandigheden.
  14. Wanneer verwacht je je nieuwe Niro?

    Let er wel op dat in de landen waar winterbanden verplicht zijn deze meer als 4mm profiel moeten hebben. Bij minder, in winterse omstandigheden, kan dit een bon op leveren en bij erger een schuld stelling. Gezien de prijs van de Cross Climates valt de winst dan opeens erg tegen.
  15. caravan trekken

    Vul je kenteken in bij RDW.NL Bij die van mij staat: G Massa rijklaar 1500 kg Massa ledig voertuig 1400 kg F.1 Technische max. massa voertuig 1930 kg F.2 Toegestane max. massa voertuig 1930 kg F.3 Maximum massa samenstel 3230 kg O.1 Aanhangwagen geremd 1300 kg O.2 Aanhangwagen ongeremd 600 kg