Jump to content

HenkM

Leden
  • Content Count

    529
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    31
  • Country

    Netherlands

HenkM last won the day on November 16

HenkM had the most liked content!

Community Reputation

178 Excellent

About HenkM

  • Rank
    Gevorderd Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Zuid Limburg
  • Auto
    2020 Kia Niro PHEV Black Pearl.
    2013 Kia Picanto 1.2 CVVT wit.
    Motor: 2018 Yamaha tracer 700

Recent Profile Visitors

2,789 profile views
  1. A;s een dealer al adviseert om niet te updaten vanwege het aantal klachten lijkt me duidelijk dat de "update" niet echt een verbetering is.
  2. De navi van KIA werd in veel auto-testen als positief ervaren. Nu na de laatste update (ik heb hem niet) hoor ik alleen maar klachten en beperkingen en volledige verandering van een intuïtieve interface. In de software branche is er één belangrijke stelregel: "don't fix it if it isn"t broke". Waarom KIA, waarom???
  3. HenkM

    Audio uit?

    Had ik ook graag gehad. Bij mijn PHEV heb ik gezocht: helaas.
  4. HenkM

    Ladder!

    Ok, ok, zal ik ook effe serieus zijn: "Klephouder" Klikt vast in slot en beugel.
  5. HenkM

    Ladder!

    Is me echt te complex, kan m.i. in 3 stappen: Deur open, olifant er in, deur dicht?
  6. Helemaal mee eens. Zelfs als de band in een "lab" omgeving een bepaald resultaat levert is het maar de vraag of dit in een "normale" omgeving dezelfde resultaten oplevert. Kijk naar de door auto fabrikanten opgegeven verbruik cijfers. Je kunt ze misschien benaderen maar halen doe je ze lekker toch niet . Wat ik wel zeker weet is dat mijn PHEV zuiniger is als mijn eerdere FPDV (Full Petrol Driven Vehicle )
  7. Tja en als je zolang op dezelfde banden rijd kun je niet echt een objectief vergelijk maken.
  8. Dus.... Als ik het goed begrijp moet in de nieuwe update eerst in het menu UVO het adres worden geselecteerd alvorens dit als bestemming kan worden gekozen? VERSCHRIKKELIJK!!! Nu krijg ik bij starten netjes een pop-up en kan ik gaan navigeren. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan?
  9. Kortom: defensief rijden en afstand houden, ongeacht de band die je gebruikt, lijkt mij de meeste ellende voorkomen. Ik hoop altijd dat een bumperklever achter me zijn zaken beter voor elkaar heeft als ik .
  10. Voor zo ver ik weet verouderd remvloeistof door hoge temperatuur (belasting) en door vocht (tijd). Bij de Picanto is na 2 jaar de vloeistof gemeten door de dealer, was OK. Gezien de lage kilometerstand is deze toen niet vervangen. Na 3 jaar wel. Bij mijn Motorfiets vervang ik de remvloeistof na 2 jaar (volgens schema). Na 1 jaar lijkt me wat overdreven zeker omdat de remmen bij een E-voertuig minder worden belast.
  11. HenkM

    Lege 12 Volt accu

    Thanks, wist ik niet (niet gezien in handleiding) maar klinkt logisch om ergere schade te voorkomen.
  12. Ik kijk er wat ander naar. Bij het gebruik van niet KIA onderdelen zou er wel eens moeilijk kunnen worden gedaan als er iets mis is (bv met het ventilatie systeem). Reparatie kan dan wel eens heel duur worden als de garantie claim afgewezen wordt. Als ik de meerprijs afzet tegen de totale operationele kosten van de auto (brandstof, onderhoud, afschrijving enz.) vind ik die meer kosten procentueel marginaal. Of eigenlijk zijn die "bespaarde" Euries me de discussie(s) of erger niet waard. Voor banden b.v. ga ik wel naar een bandenboer, die is gewoon goedkoper. Mijn dealer vraagt wel altijd netjes of ze de vloeistoffen (o.a. ruitensproeier) mogen bijvullen.
  13. HenkM

    Lege 12 Volt accu

    Ik denk dat het een ieder kan gebeuren om met een lege accu te blijven staan. Zelfs een Bugatti Veyron doet het niet met een lege accu. Zelf heb ik er nog geen last van gehad maar never say never. Mijn dashcam hangt dan ook aan een geschakelde voeding. Mijn 1e Niro FE had de lood-accu achter rechts in het koffer. Mijn huidige PHEV ook (er zijn blijkbaar ook uitvoeringen met een LION 12V accu). De PHEV zou zelf de 12V accu op conditie houden vanuit het LION pack. Dit moet wel in de instellingen worden ingeschakeld. Het lijkt me vreemd dat deze optie niet aanwezig is in een E-Niro.. Uit de handleiding (PHEV): Aux. Battery Saver+ (voor pluginhybride, indien van toepassing) De Aux. Battery Saver+ is een functie die de laadstatus van de 12V hulpaccu bijhoudt. Als het laadniveau van de hulpaccu laag is, laadt de hoogspanningsbatterij de hulpaccu op. OPMERKING De Aux. Battery Saver+-functie staat niet aan wanneer het voertuig wordt afgeleverd. Als de functie niet nodig is, kunt hem uitzetten in de "User Settings" (gebruikersinstellingen) op het LCD-scherm. Voor meer informatie, zie “Systeeminstelling”
  14. Lijkt me meer een probleem voor diegene die niet vooruit kijkt en anticipeert. Het lijkt me te gek dat iemand harder moet rijden omdat anderen niet opletten. Als iemand een snelheidsverschil van 30 km/h niet kan inschatten of door rij- of kijkgedrag mist lijkt het me een gevalletje van inleveren rijbewijs.
×
×
  • Create New...