Jump to content

HenkM

Leden
  • Content Count

    416
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

HenkM last won the day on May 13

HenkM had the most liked content!

Community Reputation

153 Excellent

About HenkM

  • Rank
    Gevorderd Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Zuid Limburg
  • Auto
    2017 Kia Niro 1st Edition wit.
    2013 Kia Picanto 1.2 CVVT wit.
    Motor: 2018 Yamaha tracer 700

Recent Profile Visitors

1,839 profile views
  1. HenkM

    Lane assist / lkas

    Als je netjes de richting aanwijzer gebruikt zou het systeem je niet moeten corrigeren (zo werkt het bij mij i.i.g.).
  2. Uiteraard: rendement verlies, lucht weerstand, rolweerstand, wrijvingsverlies in allerlei lagers enz......
  3. HenkM

    E5 of E10

    Als KIA aangeeft dat ik E10 kan en mag tanken volg ik hun advies. Mijn Niro loopt hier uitstekend op. Het mogelijke gebrek aan vermogen merk ik niet want ik heb het volle vermogen nooit nodig (vermogen bepaald immers de topsnelheid, koppel de acceleratie). Het marginale verschil door andere brandstof heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Die paar pk's lijken mij geen "life savers", defensief rijden wel. I.m.h.o. levert het volledig gebruik van de capaciteit van een voertuig meer schade op dan met een brandstof mogelijk is (mits deze aan de specs van de fabrikant voldoet). Laat mij maar rustig tuffen .
  4. De CC kan ook een hoop bekeuringen voorkomen mits niet te hoog ingesteld
  5. HenkM

    USB.

    USB hub werkt bij mij iig niet. Waarschijnlijk niet door besturingssysteem ondersteund.
  6. HenkM

    Recal NIRO

    Bij mij is de melding weg.
  7. Och, als ik rij zie ik het niet en ik koop geen auto voor wat anderen zien of er van vinden
  8. Voor de kaartupdate gebruik ik een 2e kaartje. als de auto naar de dealer gaat stop ik de originele (met oude kaart) er weer in. Wat niet weet wat niet deert. Software update laat ik aan de dealer over.
  9. Daarom deed ik het net wel. Die elektro dingen zijn idd helemaal absurd.
  10. Ook tegen iets op 2 wielen met vervuilende techniek heb je geen schijn van kans
  11. Dit is natuurlijk afhankelijk met welke ANWB/WW contract e.e.a. wordt vergeleken. Zelf heb ik het meest uitgebreide pakket altijd gehad en gehouden (na lezen van de kleine lettertjes). Ook mijn dealer vergeleek KIW met ANWB. Toch net effe anders. Bij ANWB maakt het niet uit in (of op) welk voertuig ik stap. Als motorrijder is KIW alleen sowieso geen optie.
  12. HenkM

    Zijwindschermen

    Deze worden in de gleuf van het kozijn geklemd. een combinatie van dubbelzijdige tape en U-vormige klemmetjes (onzichtbaar) zorgt er voor dat de zaak niet gaat rammelen of trillen. Zie hier voor installatie: Klikkerdeklik
  13. HenkM

    Lkas

    In de handleiding van de Niro wordt hier geen onderscheid in gemaakt heet hier LKAS. In de "lichte" stand wordt alleen ingegrepen als je over de lijn dreigt te gaan. In de "zware"' stand stuurt de auto tussen de lijnen. In dit filmpje is te zien dat de Niro de auto prima tussen de lijntjes houdt zonder gestuiter tussen de lijnen: Klikkerdeklik
  14. HenkM

    Lkas

    Geen last van, houd hem prima tussen de lijntjes zonder onnodig gezwabber (staat wel in de "zwaarste" stand). Kwestie van calibratie?
  15. HenkM

    Lkas

    Ik gebruik het eigenlijk altijd op max. Net terug uit Berlijn en wat mij betreft ben ik tevreden zeker op wegen die naar een kant weglopen hoef ik niet te corrigeren maar houdt de auto prima de lijn.
×
×
  • Create New...