Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
627 topics in this forum
-
- 12 replies
- 3.4k views
Beste leden, Ik rijd in een Kia Niro Ev 2023 model en sinds kort hoor ik een bonkend klikkende geluid bij het optrekken. Dit geluid is niet constant maar wel 3 op de 5 keer te horen bij het optrekken. Ik ben inmiddels bij de dealer geweest alleen weten zij niet waar dit geluid vandaan komt. Er is mij verteld dat het geluid nog te zacht is om te constateren waar het vandaan komt. Het lijkt voor mij gevoel net of iets los zit en dat het onderdeel bij het optrekken beweegt. Het is zeer vervelend om in een nieuwe auto te rijden en dit telkens te horen. Komt iemand dit geluid bekend voor of weet iemand toevallig waar dit geluid vandaan komt? Alvast bedankt …
Last reply by asty, -
- 12 replies
- 827 views
Hallo, Heb heel wat doorgelezen maar nog niet echt een keuze kunnen maken. Ik wil graag ledlampen vanwege beter zicht met het druilerige weer wat we hebben. Ik heb een Niro hev uit 2018 business line. Wie heeft een betaalbaar type voor mij. Fijne feestdagen. Groet André
Last reply by HappyNiro, -
In dec 2025 kwam ik langs de weg stil te staan toen de melding "cont. elek. sys" tijdens het rijden opkwam. Ik kon nog normaal doorrijden totdat ik toevallig tot stilstand moest komen om voorrang te verlenen. Toen schoot de auto met een "kloenk" in de P en wilde daar niet meer uit. Een buurman sleepte me naar huis. Daar heb ik de 12V accu vervangen voor een zeer vergelijkbare, maar iets meer Wh en iets meer CCA. De volgende avond kreeg ik weer dezelfde storing en de ochtend daarop was dit weg (toen de chauffeur van de sleepdienst "toch maar even probeerde"). Auto aan gelaten en direct naar een Kia dealer gereden. Die konden alleen zeggen dat er een storing in histori…
Last reply by Léon Witteman, -
- 0 replies
- 96 views
Sinds gisteren blijft het middelste display in mijn Niro EV 2023 zwart. Rees geprobeerd het systeem te resetten met als enig resultaat dat ik nu al mijn instellingen in de auto kwijt ben en het display nog steeds zwart blijft. Iemand enig idee hoe dit op te lossen.
Last reply by Bart A, -
- 1 follower
- 0 replies
- 106 views
Hoi allemaal, Ik moest vandaag lang wachten op een parkeerplaats. Netflix op mijn telefoon een film op gezet om de tijd te doden maar het zou handiger zijn als ik Netflix etc ook kan streamen naar het scherm van de auto. Weet iemand of dat mogelijk is? Ik rij een e-Niro exclusive line uit 2020 Ik heb al gezocht bij mijn vriendin Google maar daar kwam ik geen wijs uit.
Last reply by Dedoper, -
- 3 followers
- 69 replies
- 22.1k views
Ik ben op zoek naar passende dakdragers, zonder fixed point bevestiging. Dat lijkt een lastig probleem. Thule zegt nog geen match te hebben en Prorack heb ik nu thuis, maar past net niet op/om de dakrails. Heeft iemand anders wel een positieve ervaring die je wil delen? Welke merk/type etc. 😀
Last reply by Laredo, -
- 15 replies
- 550 views
Als ik in mijn nieuwe Niro EV de cruise control aanzet (linker boven-knopje op het stuur) dan verschijnt de ingestelde snelheid van de vorige keer. Ik merkte dat, omdat ik eergister in de stad 50 km had ingesteld en gister op de snelweg de cruise control weer aanzette, en toen stond die op 50 km en de auto begon gelijk af te remmen op de snelweg, waar iedereen 100 km reed. Dat vond ik een gevaarlijke situatie. Is dat een bug in de software, of doe ik iets verkeerd? Bij mijn vorige e-Niro stond er geen snelheid in de cruise control als ik die aanzette. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Bedankt.
Last reply by Stefan9, -
- 0 replies
- 119 views
Hi allemaal, ik rij sinds 3 jaar in de niro ev kleur blauw... Heb een scheur in de armsteun bij de voorstoelen en wil die vervangen.. Gezocht op het grote www. maar kan zo niks vinden. Weet iemand van jullie hoe dit moet, mijn dank zou groot zijn. Een nieuw armsteun heb ik al. Grzzz blefke
Last reply by blefke, -
- 2 followers
- 10 replies
- 2.3k views
Mijn Niro EV DL geeft een optisch signaal als een ingestelde snelheid wordt overschreden (icoontje op scherm licht op). Vlgs de handleiding kan daarbij ook een akoestisch signaal worden gegeven waarbij het geluidsvolume kan worden ingesteld. Het lukt mij niet om dit akoestisch signaal hoorbaar in te stellen. Ook de dealer lukt het niet en heeft geen verklaring) . Heeft ienand hier ervaring mee? (handleiding pag 6-90)
Last reply by exc, -
- 1 follower
- 2 replies
- 216 views
Wij vinden dat de verlichting van onze Kia Niro ev 2024 niet voldoende licht op de weg bied. Is dit een bekend verschijnsel ? Zouden de koplampen gesteld moeten worden ? Zitten er “pitten” in die je kunt vervangen voor sterkere ? Het model van onze units is gelijk als de afbeelding die ik hierbij post.
Last reply by T47, -
- 3 replies
- 1.8k views
Af en toe verschijnen er mededelingen in het LCD display. Echter die blijven maar kort staan en ik mis ze daarom vaak. Weet iemand of het mogelijk is een overzicht van deze meldingen terug te halen? Bv met Kia Connect? Ik heb het nog niet kunnen vinden. Bedankt alvast
Last reply by Joop R, -
- 9 replies
- 435 views
Ik heb mijn e-Niro uit 2021 ingeruild voor de Niro EV, Light Advantage, zeer moderne uitstraling. Maar nu zie ik dat de koplampen een geel licht uitstralen. Mijn eerdere e-Niro had mooi wit licht. Is dat gele licht te verhelpen? Ik heb de zoekfunctie gebruikt om te zien of dit onderwerp al eens eerder er was, maar ik zie niets voor de EV. Ik lees veel over H7 en HB 83, en Led enzo, Geldt dat voor de EV ook? Ik kijk uit naar jullie opmerkingen.
Last reply by HenkM, -
- 1 follower
- 1 reply
- 192 views
Sinds 31-10-2025 zijn wij de eigenaar van een kia e Niro executive. Al tijdens de proefrit en nog voor de aankoop bemerkten wij een vreemd geluid met rijden, optrekken en gas los laten tot ongeveer 50 kmh . De verkoper ( vestiging van Suzuki en Mitsubishi )gaf aan dat dit waarschijnlijk het geluid was van het regenereren. Omdat dit onze eerste ev is gingen wij er vanuit dat dit dus normaal was. Aangezien de auto een week later stond ingepland voor onderhoud, wat nog moest gebeuren, dit geluid ook aangegeven aan de monteur, die na een proefrit aangaf dat dit geluid niet goed is, en afkomstig is van de lager(s) van de gdu enof de electromotor. Kortom , er moest een afspraa…
Last reply by MarcelE, -
- 2 replies
- 511 views
Kom er net achter dat de Kia app per 1 januari 2027 gewoon waardeloos wordt omdat er van een 2g netwerk gebruik gemaakt wordt? Wij hebben juist een kia e-niro uit 2020 aangeschaft en maken behoorlijk vaak gebruik van de app. Vooral het checken van batterij status en voorverwarmen van de auto. Zijn er mensen die hier al een oplossing voor hebben gevonden? Bijvoorbeeld het upgraden van modem oid naar 4g? Baal er enorm van dat dit niet door Kia zelf opgelost wordt.
Last reply by Hoppaa, -
- 3 replies
- 278 views
Ik heb recent een Kia gekocht (JDJ16B) die via parallelle import Nederland in is gekomen. Datum van 1e toelating is maart 2022. Tot mijn verrassing en teleurstelling kent dit voertuig een 1 fase lader (de onderste 2 pennen zijn niet aanwezig). De batterij laadt dus erg traag; t.w. 3,6 kw. Nu wil ik graag weten of ik die 1 fase lader ook kan aansluiten op een 32A laadstroom (door koppeling van 2 fasen van 16 A). Kia Nederland geeft hierover geen uitsluitsel, omdat het voertuig nog niet bij Kia Nederlands is aangemeld. Ook stelt de dealer dat er geen ombouwset is om de auto alsnog te voorzien van een 3 fase lader. Wie weet raad?
Last reply by Retrofit 3 fase lader, -
- 1 follower
- 5 replies
- 263 views
Mijn Kia e‑Niro uit 2020 heeft een defecte Audio/Video/Navigatie (AVN)‑unit (radio blijft aan of gaat juist niet meer aan, mogelijk lekstroom). Tot mijn verbazing leer ik net dat die AVN maar 3 jaar onder garantie valt, terwijl Kia de auto als geheel met 7 jaar garantie verkoopt. Via het web verneem ik net ook dat het een waanzinnig duur component is (tussen 3600-4300 euro!) dat niet gerepareerd wordt door Kia, maar alleen vervangen kan worden. Wat ik lastig te begrijpen vind: in een EV is de AVN geen 'accessoire', maar een essentieel onderdeel van het voertuig dat je kocht; een deel van de beleving. Energieverbruik, laadinstellingen, rijbereik, camera’s en voertuig…
Last reply by Murcielaygo, -
- 3 followers
- 7 replies
- 628 views
Hoi allemaal, Ik ben benieuwd of er meer Kia Niro EV-rijders zijn (bouwjaar 2024) die iets soortgelijks ervaren: Sinds een paar maanden hoor ik bij mijn Niro EV een ratelend, metaalachtig geluid tijdens het accelereren. Het is alleen hoorbaar als de auto in D of R staat en ik het gaspedaal iets indruk – dus echt wanneer er tractie wordt geleverd. In stand N is er niks te horen. Het is een soort blikkerig, krakend geluid dat duidelijk uit de aandrijflijn lijkt te komen. Dit geluid was de eerste 9 maanden volledig afwezig en is dus plotseling ontstaan. Ik ben hiervoor meerdere keren bij de dealer geweest: Tijdens een rit met een monteur werd het gelui…
Last reply by John2762, -
- 1 follower
- 6 replies
- 635 views
Onlangs heb ik een 11 KW (3fase) Laadbox van Zonneplan laten installeren. Dit systeem werkt "slim" zodat er geladen wordt als het stroom voordelig is of zelfs gratis. Mooi natuurlijk alleen ontstaat er toch een probleem omdat de Kia na ongeveer een uur in "slaap" valt. Omdat er langere tijd geen stroom op de stekker van de wallbox staat, sluit de Kia zich af en is laden onmogelijk. Ook eventueel via "uitgesteld laden" via de Kia App lukt niet, want dan is de beperking ook weer een uur en niet langer... Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft eventueel een oplossing ? Graag ff een reactie
Last reply by Cor Posthumus, -
- 2 followers
- 14 replies
- 4.7k views
Ik merkte laatst, toen het fris was en ik de airco aanzette, en de temperatuur knop op 21 graden zette, dat er geen warme lucht ingeblazen werd. Het lichtje van de airco brandde wel. Ook de stoel- en stuurverwarming deden het normaal. Is dit iets groots, of is het zo verholpen?
Last reply by Nonno Giovanni, -
- 3 followers
- 12 replies
- 754 views
Ik moet voor mijn android auto altijd de usb kabel gebruiken. Nu zoek ik een dongel welke ik zo kan insteken maar daarbij ook ruimte blijft voor mijn draadloze oplader , nu is er genoeg te koop op de markt maar ik vraag naar jullie ervaringen alvorens ik zo,n ding aanschaf . De auto is een Kia niro van 2022
Last reply by thermostond, -
- 3 replies
- 263 views
Na 2.5 jaar start accu kapot zeer teleurstellend en dan het volle pond van ruim € 200-. moeten betalen.
Last reply by PieterJ, -
- 2 replies
- 391 views
Sinds vorige week loopt mijn accu opeens leeg. ANWB heeft er zelfs twee keer een nieuwe ingezet, maar dat mocht niet baten. Dit is het eerste gedoe met mijn Kia e-Niro EV uit 2020 die ik vorig jaar oktober kocht bij Van Mossel in Hengelo (geen geweldige ervaring overigens). Mijn ai-assistent vertelt me dat er heel veel (inter)nationale fora zijn waar geklaagd wordt over het plotseling leeglopen van de accu zonder heldere oorzaak. Mij werd gevraagd of ik een checklist wilde hebben om later met de dealer te bespreken en het lijkt me een goed idee die hier te delen. Als er evenwel mensen zijn met aanvullende op- of aanmerkingen ... welkom! Hier de checklist: …
Last reply by PieterJ, -
- 1 follower
- 572 replies
- 91.7k views
Indien het in de forumregels past wil ik hier mijn toekomstige auto gaan plaatsen en bijhouden wat ik er mee beleef zoals verbruik, (on)gemakken en reparatiezaken. Mijn auto is besteld en zal in de nabije toekomst geleverd worden, het wordt een in Gravity Blue uitgevoerde Exec Line. Volgens mij zijn er verder geen opties te bestellen op de auto zelf af fabriek en zit hij al lekker vol in de opties tot en met een verwarmd stuur; heerlijk! Laden zal ik met een Zappi gaan doen op 1x 32 A, deze is aangekocht zodat er gebruik kan worden gemaakt van de 20 zonnepanelen op het dak. Het zal dus vooral in de zomermaanden in de weekenden thuisladen worden want overdag zit ik op…
Last reply by Ton van Hout, -
- 1 follower
- 2 replies
- 244 views
Hoi allemaal. Ik heb in 4 dagen tijd twee keer dezelfde rit gereden van 150 km. Omstandigheden relatief hetzelfde, buiten temperatuur, drukte op de weg etc maar bij de eerste rit vloog het stroomverbruik de auto uit, 100 km meer verbruikt dan de afstand van de rit, namelijk 250 km ipv 150 km. Bij de tweede rit maar 4 km meer stroomverbruik., totaal 154 km. Het enige verschil is dat ik tijdens de eerste rit per ongeluk de mistlampen aan de voorkant aan had, nog zo laten staan van de dag eerder toen het wel mistig was. Beide ritten lekker de kachel en stoelverwarming aan gehad en overige omstandigheden wat nagenoeg hetzelfde. Zijn de mistlampen aangesloten op…
Last reply by Dedoper, -
Hallo allemaal, Dit is mijn eerste post hier. Ik heb gezocht, maar kon geen andere berichten vinden waarin dit probleem werd beschreven. Sinds februari rijd ik een Kia Niro EV (MY25) als leaseauto, met een actief Kia Connect-abonnement. Voor zowel werk als vakantie gebruik ik veel de ingebouwde navigatie. Het plannen van snellaadstops werkt doorgaans prima en ik heb er al meerdere lange ritten mee gemaakt. Maar ik loop tegen het volgende probleem aan: In juni heb ik via de navigatie-updater en een USB‑stick een update uitgevoerd. Na die update zag ik in het routeoverzicht (als je in het kaartscherm drukt op het knopje rechts van de knop…
Last reply by BimT,