Niro-EV
2018->heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de Niro-EV vind of plaatst u hier
429 topics in this forum
-
- 7 replies
- 138 views
heeft iemand een niro ev met afneembare trekhaak en zou die aub een foto kunnen maken van de achterkant? we hadden een afneembare trekhaak op onze oude niro en vond de 'hap' uit de bumper altijd zo lelijk, ben benieuwd hoe dit op de nieuwe niro ev smoelt!
Last reply by Murcielaygo, -
- 1.6k replies
- 184k views
Dit is een centrale plek voor vragen, ervaringen, wensen en natuurlijk ook antwoorden voor de levertijden en bestellingen
Last reply by Prednas, -
- 2 replies
- 163 views
Mijn Niro EV DL geeft een optisch signaal als een ingestelde snelheid wordt overschreden (icoontje op scherm licht op). Vlgs de handleiding kan daarbij ook een akoestisch signaal worden gegeven waarbij het geluidsvolume kan worden ingesteld. Het lukt mij niet om dit akoestisch signaal hoorbaar in te stellen. Ook de dealer lukt het niet en heeft geen verklaring) . Heeft ienand hier ervaring mee? (handleiding pag 6-90)
Last reply by GerZ, -
- 29 replies
- 2.4k views
Ik ben op zoek naar passende dakdragers, zonder fixed point bevestiging. Dat lijkt een lastig probleem. Thule zegt nog geen match te hebben en Prorack heb ik nu thuis, maar past net niet op/om de dakrails. Heeft iemand anders wel een positieve ervaring die je wil delen? Welke merk/type etc. 😀
Last reply by Scott, -
- 5 replies
- 143 views
Hallo, ik heb een probleem met het verbinding maten met kia connect. Thuis moet ik altijd de wifi verbinding op mijn toestel uitzeten voordat ik verbinding krijg. m.a.w. verbinding lukt alleen over mobiel netwerk. Dit is onhandig want ik krijg dus met homeassist ook geen verbinding. Heeft iemand in dit forum hiervoor een oplossing? Groet
Last reply by Sjef tenkoppel, -
- 24 replies
- 2.9k views
Ik ben sinds eergisteren de gelukkig bezitter van een e-Niro ExecutiveLine 64kWh uit april 2019 en ben alle mogelijkheden aan het ontdekken, en dat zijn er heel wat - wat een mooie auto! Ik heb u ook de Kia Connect App op mijn telefoon en probeer nu de e-Niro te koppelen met mijn telefoon; in de App moet ik dan eerst de auto 'toevoegen': dat kan ik doen met 2 opties: 'QR CODE' en 'ENTER VIN'. Eerst proberen via de 'QR CODE SCAN': in de App staat 'Access [Kia Connect] > [Kia Connect settings] > [Modem information] on your vehicle's touchscreen display to scan the QR code.', maar het icoon 'Kia Connect' staat niet tussen de icoontjes in het hoofdmenu (Ook geen ic…
Last reply by KvdB, -
- 4 replies
- 145 views
Apple CarPlay werkt ongeveer een kwartier en schakelt dan automatisch uit. Media uit verschijnt er in het display. iPhone is verbonden met een nieuw originele usb kabel. Instellingen gereset en zelfs teruggezet naar fabrieksinstellingen geeft helaas geen verbetering. Iemand een idee?
Last reply by EricEV, -
- 14 replies
- 1.1k views
Omdat ik in de toekomst over-the-air updates wil gaan gebruiken probeer ik de nieuwste update (software apr22, kaart nov21) te installeren op mijn my21 e-Niro m.b.v. een geschikte USB stick, de versie die wordt aangegeven op de update site van Kia is my22. Ondanks dat ik heb gelezen dat er geen verschil is tussen de software versies van my20 en my22 (er is geen software specifiek voor my21) kan ik deze versie niet installeren, zie foutmelding. Ik vermoed dat dit toch te maken heeft met verschillende modeltypes: - mijn my21 modelnr. DEAE.S5BLC.AEU - het my22 modelnr. van de update: DEBE.S5BLC.AEU Wie weet hier meer van?
Last reply by rob2u, -
- 555 replies
- 56.4k views
Indien het in de forumregels past wil ik hier mijn toekomstige auto gaan plaatsen en bijhouden wat ik er mee beleef zoals verbruik, (on)gemakken en reparatiezaken. Mijn auto is besteld en zal in de nabije toekomst geleverd worden, het wordt een in Gravity Blue uitgevoerde Exec Line. Volgens mij zijn er verder geen opties te bestellen op de auto zelf af fabriek en zit hij al lekker vol in de opties tot en met een verwarmd stuur; heerlijk! Laden zal ik met een Zappi gaan doen op 1x 32 A, deze is aangekocht zodat er gebruik kan worden gemaakt van de 20 zonnepanelen op het dak. Het zal dus vooral in de zomermaanden in de weekenden thuisladen worden want overdag zit ik op…
Last reply by Hippe lip, -
- 1 reply
- 95 views
weet iemand op welke wijze je zonder beschadigingen de kunststof kappen bij de achterruit verwijderd voor het plaatsen van een dashcam
Last reply by Hippe lip, -
- 7 replies
- 173 views
Sinds twee weken gaat mijn KIA Niro EV DPL niet meer automatisch wegrijden (D en R) als ik rempedaal loslaat bij stoplicht of bij wegrijden vanuit parkeersituatie. Ik moet dan eerst 'gas'pedaal indrukken en kan dus niet meer 'wegglijden'. Dealer zegt: helaas kunnen wij dat niet verhelpen: u remt te weinig waardoor zich roest heeft gevormd. Ik rij vanaf oktober. Heeft iemand hier ervaring mee en klopt het antwoord van de Dealer?
Last reply by Elhovo, -
- 7 replies
- 1.7k views
Vul koelvloeistof spanningsregelaar! Kent iemand deze melding?
Last reply by Christian Crekillie, -
- 1 reply
- 50 views
Ik heb een dashcam aangeschaft en die moet ik aansluiten op een vaste plek in het zekeringen kastje waar constant stroom op staat. Ik heb daarvoor gebruikt de zekering voor de elektrische stoelbediening, maar ik heb geen elektrische stoelbediening in de auto (DynamicLine), echter het controlelampje geeft wel constante stroom. Echter mijn dashcam krijg ik niet in de parkeermodus. Wat doe ik verkeerd?
Last reply by Rick O, -
Zorg dat je met deze "lus" de negatieve pool van je startaccu even ontkoppelt, dan start je auto weer. En hoef je niet telkens de motorkap te openen om de - pool van je startaccu los te maken. Dan kun je de auto dus wel voorverwarmen. Het ziet er natuurlijk wel sneu uit dat je een kabel vanuit je motorkap naar je cabine hebt. Al 4 x stil gestaan omdat de opwarmmodus van de Kia Niro EV een bug heeft. Dit geeft de dealer toe, KIa Nederland ontkent het en verwijst voor problemen naar de lokale dealer, die weer verwijst naar Kia NL
Last reply by Sigmasailor, -
- 1 reply
- 78 views
Ik krijg bij gebruik van Type 2 spraakherkenning bij veel telefoon-commando's: 'deze functie wordt niet ondersteund' terwijl het gegeven commando wel gewoon op de display verschijnt. Er is geen verschil tussen 'bel <naam>', 'bel <naam> mobiel' of 'bel <naam> op mobiel'. Het is echter niet consequent. Iemand enig idee?
Last reply by Rokil, -
- 7 replies
- 201 views
Tijdens een rit al een paar keer gehad, dat er iets begint te piepen. Zijn een stuk of drie pieptonen heel snel achter elkaar. Rare is dat er verder niets gebeurd. Geen waarschuwing van iets en ook geen lampje. Soms bij het rijden op de snelweg, maar ook al gehad tijdens het wachten voor een verkeerslicht. Was enige maanden weg, maar sinds de onderhoudsbeurt afgelopen vrijdag zijn de pieptonen weer terug. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken of dit ook al gehad? Gaat om een e-Niro van mei 2022 met 15k op de klok.
Last reply by Andre078, -
- 7 replies
- 250 views
Ik rijd sinds januari in een nieuwe Niro EV. Het gebeurt me regelmatig dat ik de auto open met sleutel maar dat in de diplay het signaal “oranje auto met sleutel” aanblijft met tot gevolg ik niet R of D kan selecteren. Oplossing volgens de dealer is: auto uitschakelen, uitstappen, deur op slot, enkele minuten wachten, daarna opnieuw porberen. Een zogenaamde reset van het systeem. Ik heb enkele vragen: heeft iemand een idee van de oorzaak? Is het te verhelpen? Is er een slimmere manier om te resetten? groet Hans
Kinderslot 1 2
by JeanB- 31 replies
- 6.8k views
Echt supersuf, maar mij lukt het dus niet om het kinderslot op de achterdeuren uit te zetten. Iemand een idee? Ik ben al met een schroevendraaier in de weer geweest, maar ik durf niet harder te draaien uit angst wat kapot te maken. Auto uit, aan, in P-stand, van alles geprobeerd, maar het kinderslot zit muurvast. Ik haal het ook niet uit het boekje.. Dank alvast namens de achterpassagiers
Last reply by Hendrik Mathijs, -
- 1 reply
- 160 views
Is er ergens een lijst/beschrijving van de mogelijke Type2 Nederlandse stemcommandos'?
Last reply by SpeedyG, -
- 5 replies
- 159 views
Sinds enkele weken werkt Kia Connect niet meer. Melding: Geen service beschikbaar in dit gebied. Enig idee hoe op te lossen? Terug naar default wil ook niet vanwege deze melding.
Last reply by vandekamp, -
Toegegeven, in deze Corona-tijd rijd ik een stuk minder dan normaal, maar mijn e-Niro staat toch nooit meer dan een paar dagen stil. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik bij mijn auto kwam en merkte dat die nergens op reageerde. KIA service gebeld en de monteur die langskwam wist me te vertellen dat ik te veel korte stukjes zou rijden en dat je toch echt minstens iedere week wel een stuk van een uur zou moeten rijden om te voorkomen dat de 12 Volt accu leegraakt. Ben ik erg "afwijkend" als mijn mond openviel van verbazing over deze opmerking?
Last reply by Nico de Bruin, -
- 8 replies
- 480 views
Zo, de eerste 250 km er 'al' opzitten in de nieuwe Niro EV. Bij deze mijn eerste indrukken: - punten 5 maanden levertijd werden er 10 (nooit proactief gemeld); niet geleverd in de kleur die ik zelf uitgekozen heb (Steel Grey is niet lelijk) Op dag 2 schoot de nieuwe auto in Zombie Mode en werd een soort veredelde baksteen. Kwam voor mij als verrassing maar bleek een al 4 maanden oud probleem (waar KIa 'alles' aan doet) waar ik niet voor gewaarschuwd was (te voorkomen door niet vooraf voor te verwarmen) De een of ander gogeme Kia medewerker heeft de zoekfunctie in de PDF uitgezet........ (klantvriendelijkheid??) Knopjes op stuur zijn van links naar rechts…
- 15 replies
- 1.1k views
Welke winterbanden worden geadviseerd voor de Kia Niro EV?
Last reply by Hansi2124, -
- 1 reply
- 161 views
Iemand een idee hoe ik de adaptive cruisecontrol uit kan zetten? Vind het vervelend rijden en kan volgens mij alleen de detectie afstand instellen, geheel uitschakelen is niet mogelijk? Het gaat om een eNiro DPL
- 23 replies
- 889 views
Ja hoor, vanmorgen (uiteraard toen ik haast had) mijn twee dagen oude Niro EV stond voor het eerst op voorverwarmen en gedroeg zich daarna als een baksteen. Even googelen levert het fenomeen Zombie Modus op. De auto was al lekker warm toen ik, een minuut of 5 nadat ik via de App het verwarmen had aangezet, instapte; het dashboard gaat nog aan (soort van ACC stand?), ready niet en je kunt dus ook niet wegrijden. Daarna schiet het systeem volledig in de stress, het wil niet meer uit en je kunt de auto ook niet meer afsluiten. Gelukkig had ik mijn oude trouwe e-Niro nog bij de hand dus die maar gebruikt. De auto onafgesloten achter gelaten (thuis, dus nog te overzien). …
Last reply by Murcielaygo,