Jump to content

MarcelE

Leden
  • Posts

    58
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

MarcelE last won the day on April 8

MarcelE had the most liked content!

About MarcelE

  • Birthday 01/21/1963

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Almere
  • Hobby's
    Mijn gezin, auto's en autorijden, vakantie, klussen in huis...
  • Werk
    Account Manager bij een bedrijf gespecialiseerd in koelverpakkingen voor de transport van medicijnen
  • Auto
    Niro HEV DPL Cityscape Green

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

MarcelE's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • One Year In
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • One Month Later
  • Week One Done

Recent Badges

8

Reputation

  1. Ik vind persoonlijk eigenlijk dat als een optie beschikbaar is, deze ook moet werken. Maar dat is meer mijn autistische kantje (wat eigenlijk iedereen heeft) dan dat het belangrijk is. Zelf gebruik ik de ANWB Onderweg app via Apple Car, maar ook KAARTEN en Google Maps. Op zich brengen ze je op je bestemming maar ze hebben toch allemaal een eigen idee over de route, gek genoeg. In mijn 2 voorgaande auto's had ik TomTom standaard ingebouwd. Misschien wat commerciëler, maar werkt voor mij perfect. En voor die €20,-- p/j, is dat ook nog te doen. De HERE navi in de Niro vind ik echt niet fijn. Voor de rest geniet ik zeer van deze auto. Eigenlijk wilde ik de Executive, maar dat mocht niet van mijn werkgever. Is een leaseauto namelijk. Het contract loopt nu nog 4 jaar, maar dan zit ik ook een jaar voor mijn pensioen dus ik denk maar zo dat dit mijn laatste leaseauto is.
  2. Hoi @chippie777 Kekke-auto reageerde eerder met "je moet wel internetverbinding hebben...". Die heeft mij op een verkeerd been gezet, en ikzelf maakte de verwarring nog groter. Gisteren nog eens uitvoerig in het systeem gekeken. Rechts bovenin het scherm staat het LIVE - Bluetooth - Wifi logootje. Dus dat lijkt me dan verder in orde. Ik heb je raad opgevolgd en die automatische snelheidsaanpassing uitgezet. Dat werkt. ik heb overigens de Niro HEV DPL MY'23.
  3. Ahhh okayyyy. Thanks. Das een goeie. Daar nog maar eens induiken. Ga ik proberen te vinden. Nu nog een optie voor internet toegang zien te vinden... Kan ik hem met de hotspot van mijn telefoon koppelen.
  4. @Kekke-auto Ik realiseer mij nu ineens, na wat zoeken in de handleidingen, dat ik ooit eens mijn huisnetwerk heb toegevoegd. Maar dat moet natuurlijk de hot-spot van mijn telefoon zijn. . Viel me namelijk net op dat ik voor de deur staand, bij POI Tankstations in de lijst wel de prijs p/L zie staan. Zodra ik de straat uit ben verbreekt natuurlijk die internetverbinding. Nu kan ik de WiFi selectie optie nergens meer vinden. Waar jij waar ik die vind?
  5. Ik heb de Kia Niro HEV Dynamic Plus Line van MY23. Volgens mij heb ik internet toegang geregeld, maar hoe weet ik dat zeker?
  6. Ik heb afgelopen week ook de update gedownload en geïnstalleerde. Enige verschil is dat een weggetje hier waarvan de rijrichting is omgedraaid, ik nu niet meer de melding "Pas op, er is een verkeerde rijrichting gedetecteerd", krijg. Wat er niet is opgelost is de zeer slecht werkende snelheidsaanduiding. Na 19:00u blijft deze 100 aangeven terwijl je er dan 120/130 mag. Soms doet ie wel 120 of 130 aangeven maar al vrij vlot springt ie weer naar 100. Ook de cruisecontrol is niet aangepakt. Gebeurd ook regelmatig dat (ondanks ik de CC op 101 of 105 zet) hij dan toch ineens vol in de remmen gaat en dan 90 of zelfs 70 gaat rijden. Totaal geen logica, want er staan ook geen borden. In de software kun je aangeven dat op het scherm de benzine prijzen kunnen worden weergegeven. Dit heb ik aangevinkt, maar ik zie niets. POI's zijn trouwens helemaal niet zichtbaar. Ik rijd nu bijna een jaar in deze Kia Niro. Hij rijd prima, snel genoeg, is een mooie auto, zit ook lekker, voldoende ruimte verrassend genoeg (ik kwam uit een 308SW). Toch zal ik de volgende keer weer een Europese auto kiezen. Mijn voorgaande punten wekken bij mij een hoge mate van irritatie op. Mijn simpele mening is: Als een bepaalde functie er in zit, moet deze ook goed werken. Kia denkt daar helaas toch anders over.
  7. Nu begrijp ik het inderdaad
  8. Ik heb die optie niet in het rijtje staan. Hoe heb je dat gefikst? Bij de stuur-* heb ik de optie wel, maar dan gaat ie gelijk muziek afspelen. Schiet dus ook niet op.
  9. Waarom moet Henk zo SCHREEUWEN????
  10. MarcelE

    Lane Keeping Assist

    Klopt! Iedere keer opnieuw uitzetten, ieder geval bij mij MY'23. Is Europese wetgeving.
  11. @chippie777 Ik heb tot nu toe geen problemen meer gehad na het uitgezet te hebben.
  12. Hallo Chippie. Ik heb die instelling inderdaad aangepast en warempel 2x is het gelukt om mijn vrouw te bereiken. Maar wat ik ook gedaan heb is even een paar minuten gewacht met bellen, na het connecten. Dis ik zet de instelling weer terug en probeer het nog eens.
  13. Afgelopen zaterdagavond zelfde gehad, hier voor de deur. Maar ik heb de HEV. Thuis gekomen, auto geparkeerd, uitgestapt en auto op slot. Na 15 minuten ongeveer weer ontsloten en gestart. Ik kon toen alleen de N selecteren en de P. R en D bleven niet beschikbaar. Auto was dus ook niet meer uit te zetten. Alarmdienst van LM gebeld. Doorverbonden naar KIA Alarmdienst. Daar werd ik niet beantwoord. LM weer gebeld die dan een sleepauto zou sturen. Dus ik wachten en warempel ineens ging alles uit, en weer aan en weer uit. Toen weer zelf gestart en kon de R en D weer selecteren. In eerste instantie dacht ik dat er een update werd geïnstalleerd of zo, en dacht al waarom dat niet in het scherm kwam dan. Nu lees ik net dus deze string... Wordt nu toch wel steeds zeuwachtiger van deze auto...
  14. Dank voor jullie reacties. Ik begrijp nu dus dat ik te veeleisend ben door te verwachten dat goed perfect werkt als het erin zit... Ik heb 8 jaar Peugeot 308SW (T9 versie) gereden en daar werkte het gewoon perfect omdat peugeot dat systeem koppelt aan de navigatie (TomTom). Krijg steeds meer spijt van mijn overstap naar Kia. Ik ben het wel eens dat het Hollandse snelheidsbordenparadijs uniek is in de wereld en snap dat ze daar in Korea geen rekening mee houden.
  15. Dank voor je reactie. Alle contacten hebben de zelfde opbouw, t.w.: +31 6 12 34 56 78 voor mobiel en +31 123 12 34 56 voor de vaste lijn. Het gekke is ook dat het vaak niet lukt, maar soms dus wel.
×
×
  • Create New...