Jump to content

Sigmasailor

Leden
  • Content Count

    763
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    28

Sigmasailor last won the day on December 3

Sigmasailor had the most liked content!

Community Reputation

146 Excellent

2 Followers

About Sigmasailor

  • Rank
    Gevorderd Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Hillegom
  • Werk
    Ja
  • Auto
    64 kWh Kia e-Niro ExecutiveLine 2019

Recent Profile Visitors

2,058 profile views
  1. Ik was daar in maart ook al uit. Zeker met de NL winters zijn winterbanden niet veel meer dan een (overigens best goed gelukte) lobby van de bandenhandel. Ik ga dan we een stap veder: het hele jaar all season banden werkt echt prima. Ik heb de Michelin Cross Climates uit de test; nog geen spijt van.
  2. Zooo, respect; krijg ik niet voor elkaar. Ik zit 50% van de tijd op de snelweg. Ritjes op de binnenwegen komen inderdaad vaak wel uit op rond de 12. 'Helaas' zit ik regelmatig ook op de snelweg.
  3. Nog een leuke verse Youtube om de keuze nog wat makkelijker (of moeilijker) te maken. de Crossclimates blijven toch een leuke allrounder:
  4. Kijk even of je een fatsoenlijke laadkabel krijgt. Mijn eerste was merkloos en had na 4 maanden scheurtjes. De nieuwe is van Kia en wel goed.
  5. Ik heb laatst (met 4 volwassen) meegereden in een M3. Is achterin eigenlijk niet doen als het langer dan een half uur moet duren. Het optrekken (dit was een performance) is een ervaring op zich. Als je er goed over nadenkt natuurlijk volkomen zinloos dat je in 3,5 seconden de 100 haalt (wel leuk ....). Geef mij toch maar de e-Niro met al zijn knopjes (die je al snel doorhebt); zo'n grote iPad in het midden zou voor mij niets zijn. Ik ben wel stilletjes jaloers op de routeplanner, de App en het laadnetwerk van de M3. Deze eigenaar had een gewicht met magneten aan het stuur gehangen; daarmee kan je de M3 voor de gek houden. Dat systeem is trouwens nog lang niet klaar; in de 20 minuten meerijden waren een paar flinke manuele ingrepen toch echt zeer noodzakelijk om rampen te voorkomen.
  6. Het rijden op een 80 km weg zegt eigenlijk niets; ik neem maar even aan dat je daar ook met 80 km/uur rijdt? Zal dan toch aan de calibratie of de een of andere afstelling liggen. Bij werkt het rond de 60 km/uur (zelfs eronder) altijd prima. In de file blijft het zelfs tot stilstand werken. Dat de dealer (of Kia) het niet weet zegt natuurlijk niet alles. Het is allemaal behoorlijk nieuwe techniek; de competentie om daar mee om te gaan is nog niet overal aanwezig (netter kan ik het niet zeggen).
  7. Tsja, ook daar is iets voor te zeggen. Heb je zelf een beter idee? Die bestuurder van de plofauto ken je natuurlijk niet en is in geen velden of wegen te bekennen. Ik heb ook een milde versie (rode kaart zonder plaksel) met een QR code die linkt naar een opvoedkundig filmpje (EV rijder die zijn auto bij een pomp parkeert en wegloopt):
  8. OK, wat hebben ze dan precies aangepast? Bij mij hebben ze er een maand geleden een lik vet op gesmeerd; dat heeft ongeveer een maand gewerkt.
  9. Ik heb een stapeltje moeilijk verwijderbare stickers bij me. Als je die een keer op je voorruit vindt denkt je als plofautobezitter de volgende keer wat beter na als je het nodig vindt een laadpunt te bezetten . Het zou natuurlijk beter zijn als er wat Postbus 51-achtige voorlichting zou komen (en echte handhaving: wegslepen?).
  10. Sigmasailor

    Actieradius

    Het hoeft niet eens echt sterke wind te zijn. Windkracht 4 zit al rond de 25 km/uur. Dan heb je al een verschil van 50 op de heen- of terugweg. We weten allemaal wat het verschil in verbruik tussen bijvoorbeeld 80 en 130 (ook een verschil van 50) al zijn. Zelfs bij windkracht 3 (iets van 15 km/uur) is het al duidelijk merkbaar.
  11. Sigmasailor

    Actieradius

    Het kan liggen aan tegenwind? Ik heb het (ook in de zomer) al een paar keer meegemaakt dat het verbruik terug (naar het westen, dus tegen de heersende wind in) een stuk hoger was dan heen (met de wind mee). Met 'een stuk' bedoel ik dan gewoon 20% of zo.
  12. Hier geen problemen na de laatste update. Een iPhone start toch altijd helemaal opnieuw op na een update?
  13. Ik kan je verzekeren dat het zeer aangenaam is. Echt wennen doe je (ik in ieder geval niet) nooit aan die bijgeluiden (hoorbaar en zelfs voelbaar geratel). des te fijner als het geratel stopt na vervanging van de nodige onderdelen (bij mij alleen de e-motor). Het gaat nu alweer een maand helemaal perfect!
  14. Ik deel je zorg. Juist dat (rapidgate) was voor mij reden om afscheid te nemen van de Leaf (na een half jaar) en een e-Niro aan te schaffen. Grote verschil: de Leaf had er juist in de zomer last van als het accu pakket (al na twee keer snelladen of 400 km bij een Leaf) te warm werd. Is het bij alle 50 kW snelladers hetzelfde of heb je er eentje die gewoon niet waarmaakt wat er op staat? Ik ben reuze benieuwd hoe de importeur hier op reageert. Hou ons op de hoogte.
×
×
  • Create New...