Jump to content

Sigmasailor

Leden
  • Posts

    1,053
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    50

Sigmasailor last won the day on December 16 2022

Sigmasailor had the most liked content!

2 Followers

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Hillegom
  • Werk
    Ja
  • Auto
    64,8 kWh Kia Niro EV (DPL) 2023

Recent Profile Visitors

6,110 profile views

Sigmasailor's Achievements

  1. Ah, ja daar was ik ook al achter. Voorverwarmen deed ik toch al niet dus laat ik dat maar even zo. Probleem bij mij was dat ik dat vorige week nog niet wist omdat niemand je dat even verteld.
  2. Heb even in de brochure gekeken (van begin april) toen ik hem (ook DPL) bestelde. Was toen nog met HK maar zonder HUD. De HUD zat alleen bij de executive line (prijslijst feb 2022). September kreeg ik bericht dat als ik HK voor HUD zou omruilen hij eerder geleverd zou worden: niks van terecht gekomen. Twee kleurwisselingen later kwam hij vorige week met HUD en zonder HK. Ik ben helemaal tevreden met het geluid en de de HUD is een leuke toevoeging die ik weer zou kiezen.
  3. Nog niet geprobeerd maar wel ontdekt dat het ook werkt met de keyfob (lang ingedrukt houden van onderste knopje). Zo kan je ook de ramen bedienen. Wat zou het vierde knopje doen?
  4. Dat laatste ging bij mij dus niet. het systeem raakt zo in de war dat je hem niet meer uit krijgt. Ook de deuren afsluiten werkte niet. Was 'over' toen ik een uur later terugkwam. Nadeel van het eerste is dat je vooraf niet weet hoe lang van te voren je moet beginnen om zeker te weten dat het klaar is als je instapt.
  5. Zo, de eerste 250 km er 'al' opzitten in de nieuwe Niro EV. Bij deze mijn eerste indrukken: - punten 5 maanden levertijd werden er 10 (nooit proactief gemeld); niet geleverd in de kleur die ik zelf uitgekozen heb (Steel Grey is niet lelijk) Op dag 2 schoot de nieuwe auto in Zombie Mode en werd een soort veredelde baksteen. Kwam voor mij als verrassing maar bleek een al 4 maanden oud probleem (waar KIa 'alles' aan doet) waar ik niet voor gewaarschuwd was (te voorkomen door niet vooraf voor te verwarmen) De een of ander gogeme Kia medewerker heeft de zoekfunctie in de PDF uitgezet........ (klantvriendelijkheid??) Knopjes op stuur zijn van links naar rechts verhuisd (en andersom); superlastig omdat je gewent bent de ACC rechts te hebben Verbruik lijkt veel hoger (ik hoop nieuwigheid); ik haalde gemiddeld 13 kW/100 km; nu 15!! Er is geen fatsoenlijke plek meer om een telefoon op te hangen (de Brodit oplossing is ronduit waardeloos); voorlopig rommelig los snoertje. Ik hoop dat hier nog iets voor komt + punten Besteld nog voor mei 2022; gelukkig dus nog vaste prijs, ik wacht op de SEPP Smoelt veel modernerner; de e-Niro ernaast lijkt echt ouderwets Stiller Soepeler (vooral te merken bij verkeersdrempels) Rijdt allemaal net wat verfijnder en rustiger dan de e-Niro Open dak! Frunk Bagageruimte lijkt echt groter App met veel meer mogelijkheden HUD (ipv HK); echt een (onverwacht) goede toevoeging; zou ik weer voor kiezen (is nu (gelukkig) 'opgedrongen'); audio systeem is ook prima ? In de e-Niro had je een soort van score menu waarin je kunt zien hoeveel % ECO je hebt gereden (nog niet gevonden in de EV; alleen in de App) In de e-Niro had kon je live aflezen hoeveel energie naar de verwarming en elektrische verbruikers gaat (nog niet gevonden in de EV; wel in de App) Ik mis de knopjes; alles werkt nu via twee wisselende (nog onwennige) touchscreens Nog steeds geen draadloos Carplay? Ik heb het nog niet gevonden. Instellingen voor stuurassistentie nog niet gevonden; je moet de stuurassistent iedere keer zelf aanzetten (zit vast wel ergens een verstopt vinkje); ook de mate van ondersteuning kan je niet veranderen (of toch?)
  6. Kijk, dat soort tips krijg je niet van Kia. Ik ga voortaan een half uur vooraf de dealer maar bellen, kan hij mooi iemand langsturen om dat telkens even voor me te doen. Is toch van de gekke dat dit al 4 maanden bekent is (terwijl Kia er alles aan doet) en er geen oplossing is. Het lijkt wel VW……
  7. De houding van Kia (het spijt ons en we doen er alles (al 4 maanden????) aan om het op te lossen) is ronduit waardeloos. Inderdaad, verwijzen naar de dealer (die het ook niet allemaal (kan) weet) en dan weer terug maar vooral geen fatsoenlijk eerlijk antwoord geven. Misschien moeten we ons eens verzamelen op het hoofdkantoor?
  8. Beste KIA, Ik heb 'voor de grap' een paar willekeurige dealers eens gevraagd of ze klanten, die een Niro EV afgeleverd krijgen, nog iets bijzonders meegegeven. Uiteraard een beetje geholpen door te vragen naar het gebruik van de App en daarna met name de functie voorverwarmen. Resultaat: niet alle dealers zijn voldoende op de hoogte met dit 'Zombie' probleem. Een enorme kans op verbetering voor KIA. Zolang de correctie (reparatie van de software) er niet is (laat staan een corrigerende maatregel (hoe voorkom je dit soort blunders helemaal) is het minste wat KIA zou moeten doen de dealers nadrukkelijk instrueren klanten goed te informeren. Via de mail krijg je een keurig 'het spijt ons' mailtje en 'we doen er alles aan om het op te lossen' (al ruim 3 maanden??) bericht. Ik ben er niet van overtuigd dat KIA inziet dat er laaghangend fruit is wat ze vanmiddag nog kunnen plukken (als de wil er is). Eric Sorry; ik werk de laatste 30 jaar in de kwaliteitszorg en heb geleerd dat communicatie en het adequaat oplossen van probemen (signalen uit de markt) best wel belangrijk zijn. Ik wil KIA met alle plezier eens een '4-O' training geven.
  9. Beste Erik-Jan, was ik net zelf ook achtergekomen (Tweakers forum wist dit al 3 maanden geleden); vind je het niet jammer dat Kia de Dealers dit niet duidelijk (vooraf) even meldt? Scheelt een hoop stress. Wanneer komt de update? Kia moet hoognodig eens leren dat communicatie erg belangrijk is.
  10. Ik was oa een melder van dit probleem .. wat je kan doen? Zorgen dat je ruim van te voren dit aanzet. Als je eenmaal in zombie zit kan je niks doen, behalve wachten... Deze functie werkt wel, maar niet gaan rijden als het niet afgerond is! Dat is de 'quickfix'. Heb vorige week al gemaild naar de dealer of er al eens een update hiervoor is. Bij afleveren kreeg ik ',december' als geplande software update... OK, ik begrijp niet goed dat een dealer (die zou het via Kia toch moeten weten?) je hier niet voor waarschuwt. Mijn Dealer zegt van niets te weten (maar dat hoor je wel vaker). De mijne is 2 dagen 'oud' en het probleem is niet opgelost. Zouden ze vergeten zijn de software te updaten of is het er 'gewoon' nog niet? Enfin, communicatie is ronduit slecht bij KIA, gelukkig zijn er forums. Ik ga het niet meer gebruiken.
  11. Ja hoor, vanmorgen (uiteraard toen ik haast had) mijn twee dagen oude Niro EV stond voor het eerst op voorverwarmen en gedroeg zich daarna als een baksteen. Even googelen levert het fenomeen Zombie Modus op. De auto was al lekker warm toen ik, een minuut of 5 nadat ik via de App het verwarmen had aangezet, instapte; het dashboard gaat nog aan (soort van ACC stand?), ready niet en je kunt dus ook niet wegrijden. Daarna schiet het systeem volledig in de stress, het wil niet meer uit en je kunt de auto ook niet meer afsluiten. Gelukkig had ik mijn oude trouwe e-Niro nog bij de hand dus die maar gebruikt. De auto onafgesloten achter gelaten (thuis, dus nog te overzien). Een uur later leek alles weer normaal?? Op Tweakers (heb ik net pas gelezen) is het 'fenomeen' al bekend sinds begin oktober 2022 (ruim 3 MAANDEN geleden!?). De dealer weet van niets; bij Kia weten ze ook van niets en kunnen ze je niet doorverbinden: stuur maar een mailtje.... Hele slecht beurt van Kia; het minste wat ze kunnen doen is je instrueren wat je NIET moet doen. Ik denk dat je de App beter maar niet moet gebruiken om het verwarmen aan te zetten. ZUCHT!!!!!!
  12. Japanse (oh nee: Koreaanse) logica..... ???
  13. Gewoon direct zelf doorverkopen (direct op nieuwe eigenaars naam laten zetten?); door het tekort aan Kia's kan je er waarschijnlijk zelfs wat winst op maken? In ieder geval kom je onder de annuleringskosten uit.
  14. Ik had een blauwe DPL met HK besteld, dat werd HUD, Toen HUD zwart en nu dus HUD (steel) grijs. En 10 maanden geduld in plaats van 5. Enfin; het is het wachten waard; ziet er mooi uit. Heb de dealer er wel een half dozijn keer voor 'lastig gevallen'; proberen de importeur rechtstreeks te bereiken is compleet zinloos. De customer frustration department van Kia weigert 'gewoon' antwoorden te geven. Voor de dealer lijkt het niet veel beter. De aanhouder heeft nu toch gewonnen!!
  15. Ik heb de 'mijne' (nog VPMS) afgelopen vrijdag bij de dealer zien staan (nog in de folie); er komt dus eindelijk schot in de zaak. Best mooi dat Steel Grey in combinatie met de zwarte vlakken op de deuren. Ik ben er wel van overtuigd dat je niet moet gaan zitten afwachten. Doen Lease bedrijven ook niet en ik denk nog steeds dat 'brutalen de halve wereld hebben'. Ik ben benieuwd hoeveel Kia's van netjes afwachtende particulieren stilletjes naar de Lease doorgesluisd zijn.
×
×
  • Create New...