Jump to content
  • Sign Up

Hippe lip

Leden
  • Content Count

    1,251
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    47

Hippe lip last won the day on September 11

Hippe lip had the most liked content!

Community Reputation

225 Excellent

1 Follower

About Hippe lip

  • Rank
    Senior Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Regio Zutphen
  • Auto
    Kia e-Niro
    ExecutiveLine 2019
    Runway Red

Recent Profile Visitors

1,110 profile views
  1. tja, mij is het anders geleerd. En eerlijkgezegd vind ik het ook duidelijker voor de 'tegenliggers' die de rotonde op willen rijden duidelijk en tevoren zien dat je linksafslaat, de rotonde driekwart neemt. Vooral als tegenhanger van mensen die rechtdoor gaan en helemaal geen richting aangeven, met name op de wat kleinere rotondes. En als je dat dat idee van een weg in een cirkeltje (ja, die definitie ken ik) doortrekt, dan zou je eigenlijk ook rechts richting aan moeten geven bij het oprijden. Je komt bij het naderen van de rotonde immers op een T-kruising waar je rechtsaf, dat cirkeltje op gaat. Ik weet het, dat is niet de bedoeling en we moeten dat ook niet doen, maar toch...
  2. Hippe lip

    Small Wraps

    @Markvh Gefeliciteerd!
  3. Die heb ik ook op 5x staan, maar juist bij rotondes vind ik die onhandig. Zeker als je eerst naar links aangeeft en even voor het verlaten naar rechts aan moet geven. Je bent dan aan het stuur aan het draaien en dan is de coördinatie van die 'one touch' wat lastiger.
  4. Hippe lip

    Traag opladen

    Van 1000 Volt zal de kabel niet warm of koud worden. Dat heeft-ie niet in de gaten, zolang er geen doorslag plaatsvindt in de isolatie. Maar die 350 Ampère is inderdaad niet nix. De kabel van de lader mag dan misschien gekoeld zijn, maar in de auto verwacht ik dat niet. Daar zal dus wel flink dikke kabel gebruikt worden.
  5. Nee, in tegendeel. Ik probeer de laatste tijd uit te zoeken hoe ver het stuur uit de middenstand gedraaid moet worden om dat knipperlicht weer uit te zetten. Ben er nog niet precies achter, maar als het bovenste punt tot ‘3 uur’ gedraaid wordt (en terug) gaat het in elk geval goed. ‘Half drie’ lijkt ook goed te gaan. ‘Twee uur’ is een twijfelgeval.
  6. Hippe lip

    Small Wraps

    @Platinum K Goh, ziet er fraai uit! Sjieke wagen geworden. Veel beter dan alleen dat zwart. En gelukkig zonder dat aparte blauw. Bij rood vond ik het (ook) niet staan.
  7. Hippe lip

    Traag opladen

    De vraag was. Iet of die 800V kan hebben, maar voor welke maximum spanning de stekker ontworpen is. Kan deze bijvoorbeeld 1500V aan? Of nog meer?
  8. Ja, daar zit heel wat bergruimte. Op de plaats waar nu je reservewiel zit, zit oorspronkelijk nog zo'n bak van hetzelfde materiaal als de bak erboven. Heb je die onderste bak (van de plek waar nu je reservewiel zit) nog meegekregen? Daar kun je nog een leuke 'frunk' mee maken, of iemand anders (mij?) een plezier mee doen. Als je die niet meegekregen hebt, vraag dan zo snel mogelijk (voordat die écht weg is) aan de garage of ze 'm nog hebben!
  9. Hippe lip

    Traag opladen

    Ja inderdaad. Weet iemand tot welke spanning de CCS getest is? Wat is de maximale spanning die de plug mag hebben, oftewel: voor welke maximum spanning is die ontworpen?
  10. Hippe lip

    Actieradius

    Ja, dat is mij ook al eens opgevallen: als je met de linker flipper ingetrokken tot stilstand komt, dan gebeurt dat volledig magnetisch. Ook als er een (lichte) helling in de weg zit waar je stil staat blijft de auto op zijn magneten (motor) stil staan. Maar als je met de SCC (ACC?) tot stilstand komt worden inderdaad de schijfremmen gebruikt. Maar dan heb je het wel over de laatste halve meter remmen. Alles daarvóór gebeurt, net als anders, gewoon op de motor. Dat regenereert dus ook allemaal. Die laatste halve meter op de schijfremmen zullen je 0,001% aan regeneratie schelen misschien. Maar die verdien je weer terug omdat de auto niet op de magneten (motor) stil gehouden hoeft te worden; dat verbruikt dan dus geen energie.
  11. Hippe lip

    Traag opladen

    In de toekomst gaat het laden een stuk sneller. Nu alleen nog de vraag hoe je dit doet met de bekabeling. Hoe ga je 64 kWh in een paar seconden door de kabels jagen zonder ze rood(wit?)heet te stoken? https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/future-transportmobility/32391/autobatterij-opladen-seconden?q=%2Ffuture-transportmobility%2F32391%2Fautobatterij-opladen-seconden&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=e-mail&utm_campaign=Daily+Focus+18+September
  12. .... die jij kennelijk steeds graag demonstreert.
  13. @stevedem Dat klinkt wel erg als onbalans in de banden. Vooral doordat het er telkens wel en niet is, met een regelmaat van een aantal seconden. Toch eens goed naar die banden laten kijken, lijkt me.
  14. Hippe lip

    Actieradius

    Begrijp ik hieruit dat je actieradius omlaag is gegaan (mede) door die lagere bandenspanning? Vind je regenereren op 3 niet erg onrustig rijden? Probeer het eens een tijdje op 2. Dat gaat een stuk soepeler omdat de auto niet zo abrupt afremt wanneer je je voet van het gas haalt. En bijremmen kan je dan altijd nog met je linker flipper, al dan niet in combinatie met je gaspedaal.
  15. @Cabjo Begrepen of geprobeerd? Alleen dat laatste geeft zekerheid. En de combinatie met FCA heb ik niet geprobeerd. Wie wil dat nou ooit uitzetten......
×
×
  • Create New...