Jump to content

Hippe lip

Leden
  • Posts

    2,468
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    179

Hippe lip last won the day on January 26

Hippe lip had the most liked content!

1 Follower

Algemeen

  • Woonplaats
    Regio Zutphen
  • Auto
    Kia e-Niro
    ExecutiveLine 2019,
    Runway Red +
    Zappi V2 op 3x32A
    (huis=3x25A+PV=3x7A)

Recent Profile Visitors

8,531 profile views

Hippe lip's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post
  • Posting Machine Rare
  • Collaborator
  • Reacting Well

Recent Badges

807

Reputation

4

Community Answers

  1. Betekent ‘workaround‘ niet ‘een andere manier’? Dat houdt dus in dat je niet met je app gaat voorverwarmen. Dat bedoelde ik in elk geval.
  2. Ik ken die klep niet, maar moet je er blijven staan, of moet je zoals bij sommige andere auto’s je voet onder de bumper bewegen? Wat zegt het boekje erover?
  3. Hoezo bijzonder? Dat is toch gewoon met jou overlegd? De fabriek kan niet precies leveren wat jij wilt en de dealer vraagt je wat je wilt. Doorgaan met alternatieve specs of annuleren. Jij kiest voor doorgaan. Das toch een iets andere nuance dan hoe jij het hierboven beschrijft.
  4. Twee workarounds: 1. Je zorgt dat je dat voorverwarmen op tijd stopt. Als die dat voorverwarmprogramma gewoon helemaal af kan maken is er nix aan de hand. 2. Stap in de auto, zet ‘m aan en stap weer uit. Nu verwarmt je auto ook en kun je any moment ermee wegrijden. Simple comme bonjour.
  5. Als het geen gescheiden circuits zijn, dan wordt die 12V-accu dus gewoon bijgeladen uit de DC-DC-converter, zoals waar we het eerder over hadden. En dan staan de (uitgang van) de DC-DC-converter en de 12V-accu parallel en worden de 12V-verbruikers gevoed uit die twee. Nooit specifiek uit de converter, dat kun je dan niet stellen als die twee parallel staan.
  6. Hmm, ik zou er bijna de upgrade voor binnenhalen. Maar gezien de overige ‘kenmerken’ die ik hier zo lees wacht ik toch maar even. Een goede navi is me lief. Mijn vrouw gebruikt die en als dat mis gaat krijg ik de wind van voren…
  7. Als dat zo is, dan zijn er twee onafhankelijke 12V-circuits die gescheiden zijn van elkaar, want anders laadt die DC-DC-converter nog steeds de 12V-startaccu op. Maar dat brengt me dan tot de vraag hoe het kan dat bijvoorbeeld een defect kofferslot (of welke gebruiker dan ook) die startaccu leeg kan trekken. Dat gaat dan niet, want die zit op het andere (DC-DC) circuit. Ergo: het zijn geen gescheiden circuits.
  8. @Fietsp Zelf heb ik het niet meegemaakt, zo’n defect slot van de achterklep, dus wat je dan precies ervaart weet ik helaas niet. Misschien dat iemand met die ervaring het hier kan melden? Je kunt het hoogstens je garage vragen, maar aangezien Kwik Fit zegt dat je accu prima in orde is zou het daar toch niet in zoeken. Er moet ergens iets anders aan de hand zijn. Als het aan blijft houden zou ik in jouw geval aan de garage voorstellen dat ze de auto een weekje houden en dagelijks gebruiken. Als het euvel bij jou minstens eens per week voorkomt, dan zullen zij het ook ervaren en weten ze in elk geval dat het echt is.
  9. @Uphill Dat kan toch nooit kloppen. Al je verbruikers zitten op die 12V accu: stoelverwarming, radio, ruitenwissers, om maar eens een paar totaal verschillende dingen te noemen. Als je zoiets hoort is wel duidelijk dat je met een totale no-know te maken hebt helaas en dan kun je het gesprek net zo goed beëindigen.
  10. Nou, de teneur is duidelijk. Ik ga voorlopig maar even niet updaten. Teveel dingen die mis gaan… If it ain’t broken, don’t fix it!
  11. @Fietsp Helaas is dit een euvel dat een aantal rijders hier treft en waarvoor in het verleden maar één oorzaak is gevonden en dat is het slot van de achterklep. Daarbij wil ik duidelijk aantekenen dat dit weliswaar het (voor zover ik weet) enige bekende euvel is dat die lege accu veroorzaakt, maar dat je dat niet om moet draaien: een lege 12V-accu komt niet noodzakelijkerwijs door een defect slot van de achterklep.
  12. @Jan Hemel Het startscherm bestaat uit meerdere pagina’s, he. En die kun je herrangschikken. Dus als je die ‘Alle menu’s’ op de eerste pagina wilt hebben, dan kun je die daar neerzetten, toch?
  13. Oh, daar heb ik eergisteren toevallig ook mee geworsteld. Zonder handleiding erbij weliswaar, omdat ik die niet zo gauw bij de hand had en vond dat ik het zo ook wel zou moeten kunnen vinden. Maar helaas, in mijn MY19 blijven de radiostations op titel gesorteerd. En omdat Radio 4 opeens anders heet staat die niet meer op de plek waar die eerst stond. Stom systeem eigenlijk…
  14. Dat sommigen een Tesla gekozen zouden hebben als ze ‘xxxx’ geweten hadden vind ik toch wel een opvallende keuze. Liggen de Niro EV en de Tesla nou zo dicht bij elkaar, of gaat het je er alleen om dat je vier wielen onder je kont hebt (sorry voor de term) en dat het elektrisch rijdt? Voor mij is een Tesla ZO wezenlijk anders dan de Niro EV, dat ik dit niet snap. En dan heb ik het er niet over dat ik de Tesla nix vindt, maar gewoon dat objectief die twee auto’s voor mijn gevoel verschillen als dag en nacht. Totaal andere rijervaring, totaal ander interieur, totaal ander model, totaal andere indeling, totaal andere … (zeg het maar). Toch?
×
×
  • Create New...