Jump to content

Hippe lip

Leden
  • Content Count

    1,516
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    67

Hippe lip last won the day on January 20

Hippe lip had the most liked content!

Community Reputation

328 Excellent

1 Follower

About Hippe lip

Algemeen

  • Woonplaats
    Regio Zutphen
  • Auto
    Kia e-Niro
    ExecutiveLine 2019
    Runway Red

Recent Profile Visitors

2,099 profile views
  1. Ja, nu zie ik ze ook. Helaas alleen in het zuiden, zo laag kom ik niet. Onze route gaat van Dublin naar Castlebar en nog verder westwaarts: Achill Island. Edit: nee, ze blijken ook op onze route te zitten, tot in Castlebar zelfs! Dank voor de tip!
  2. @Gurby En wanneer was dat?
  3. Hippe lip

    laadpunten in POI

    En over welke routeplanner hebben we het dan?
  4. @Gurby kijk, dat is leuk: ervaringen van een andere EV-Ierlandganger. Wanneer was dat en welke laadpassen waren het nuttigste? En is er een laadpas die je niet had maar met jouw ervaringen er wel bij aanraadt? De pas van de Brits-Ierse ESB heb ik al.
  5. @Bram E-Niro Tis inmiddels ook opgelost. Thnx.
  6. @Murcielaygo Dank je, dat zal ik dan eens gaan proberen. Maar voorlopig werkt het en dat is het voornaamste. Half mei gaan we een aantal weken naar het westelijkste puntje van Ierland. Zou wel fijn zijn als ik tegen die tijd een betrouwbaar real-time systeem heb voor onderweg. Zowel dwars door Engeland (Hull - Holyhead) als dwars door Ierland (Dublin - Achill Island) zijn er niet zo heel veel snelladers onderweg. En áls ze er zijn, is er maar één aansluiting. Die moet het dan wel doen en er moet niet nét iemand vóór mij begonnen zijn met laden. Zeker in Engeland is dat spannend, anders haal ik het niet op tijd van boot (Hull) tot boot (Holyhead).
  7. @Simon Kay Ook die dealers hebben niet de wijsheid in pacht. Het kan idd heel goed zijn dat de wachtrij nu minder lang is en dat het alles bij elkaar (tot je er werkelijk in rijdt dus) beduidend minder dan een jaar kost, maar dat is allerminst zeker. Om te beginnen moet ook die dealer er maar een slag naar slaan; die heeft geen enkele zekerheid. NL krijgt voor 2020 een quotum toegewezen dat over de dealers wordt verdeeld; niemand lijkt te weten volgens welke verdeelsleutel, zelfs de dealers niet, dus hoezo kan die dealer nu een schatting maken voor de levertijd? Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst Bovendien kun je nú bestellen, maar dat betekent nog niet dat die order ook meteen naar de Kiafabriek gaat. Die order blijft eerst nog een tijd hier ergens op de plank liggen, totdat er iets (door wie?) vrijgegeven wordt. Pas dán kan de dealer de order invoeren in het systeem van Kia en krijgt de dealer een productiedatum te zien. Tot dat moment is het allemaal koffiedik kijken. Voor álle partijen: koper, dealer, leasemaatschappij en wellicht zelfs Kia NL....
  8. Nou, daar ben ik inmiddels ook achter: de ABRP-website werkt op de iPhone anders dan op de iPad. Heel vreemd. Op de iPhone krijg je maar beperkte mogelijkheid om te koppelen met EVNotify; zie foto hieronder. Op de iPad krijg je de juiste instructie om te koppelen via EVNotify en wordt je keurig met een link doorverwezen naar Web.evnotify.de, alwaar je de koppeling keurig tot stand kunt brengen. Die twee werken mooi samen! Dit is op de iPhone: En zo ziet het eruit op de iPad:
  9. Stekker net ontvangen en die werkt prima met EVNotify. Maar de koppeling die je hier aangeeft krijg ik niet voor elkaar. Is dit op een iPad of op een Android tablet? Op mijn iPhone krijg ik het in elk geval niet voor elkaar. Je moet dan iets downloaden en installeren, maar dat gaat niet op een iPhone. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen, @Bram E-Niro?
  10. @dekatvandeburen Juist als je de rittengegevens voor je werk nodig hebt en je dus een betrouwbaar registratiesysteem nodig hebt, zou ik me voor kunnen stellen dat je kiest voor zoiets als de hiervoor besproken OVMS. Punt is namelijk als je je rit eindigt op een punt waar de communicatie-unit van de auto geen bereik heeft (in een parkeergarage bijvoorbeeld), dan wordt die hele rit niet geadministreerd! De unit zend de ritgegevens wel weg, maar omdat er geen bereik is, wordt die nooit door de Kiaservers ontvangen. De communicatie is niet fouttolerant, er wordt niets gecontroleerd in die verbinding en dus zijn alle gegevens van de rit foetsie. Gebruik je OVMS daarentegen, dan worden de ritgegevens lokaal opgeslagen op de geheugenkaart van die OVMS. Zodra die in de gelegenheid is, worden de gegevens gesynchroniseerd met de database die je zelf gekozen hebt. Dat kan een commerciële cloudoplossing zijn, maar net zo goed een databaseserver die je thuis hebt staan. Ben je een paar dagen niet thuis, dan worden al die gegevens opgespaard en doorgegeven wanneer je weer thuis bent. Dat is een stuk betrouwbaarder dan het systeem van Kia. Tis maar dat je het weet....
  11. Zit nu net in de ABRP-app te kijken en zie bij ‘Settings’ (in de app dus!) dat je bij ‘Departure SoC’ kunt kiezen voor ‘USE LIVE DATA’. Kun je eens proberen of dat ook werkt?
  12. @Bram E-Niro Koppeling met ABRP gaat goed, zeg je. Bedoel je dat dit inmiddels ook goed gaat in de app? Of alleen nog met ABRP via de brouwser? Mijn Vgate-plug is nu ook aangekondigd. Ik verwacht ‘m dinsdag.
  13. @jwv Nou, volgens mij heb ik ergens toestemming moeten geven voordat ik de eerste keer mijn app kon gebruiken.
  14. @Bram E-Niro Mooi! Goed om te horen dat ook die van Ali het goed doet. De mijne zal er idd wel na het weekend zijn. Intussen heb ik ook een OVMS Monitor met antennes besteld bij openenergymonitor.com in de UK. https://shop.openenergymonitor.com/open-vehicle-monitor-ovms-wifi-3g-europe/ Daar kon ik ‘m ex BTW bestellen.
  15. België is altijd anders geweest In NL is het op dit moment gewoon bar en boos.
×
×
  • Create New...