Jump to content

Ton van Hout

Leden
  • Content Count

    475
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26
  • Country

    Netherlands

Ton van Hout last won the day on May 15

Ton van Hout had the most liked content!

Community Reputation

132 Excellent

3 Followers

About Ton van Hout

  • Rank
    Gevorderd Lid
  • Birthday 08/28/1975

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Kop van Overijssel
  • Hobby's
    Auto, muziek, film
  • Werk
    nope...
  • Auto
    Kia e-Niro, mj2019 Executive lijn, 64kWh

Recent Profile Visitors

1,045 profile views
  1. Dat is een flinke afstand zeg, is dit in Korea gereden? Zij hebben de auto het langst volgens mij dus meer tijd om dat bij elkaar te rijden. Ben benieuwd wat de SOH dan daadwerkelijk is bij die stand. Iemand bekend met de testprocedure om dit te achterhalen?
  2. Dit is gewoon een dertien uit een dozijn Android dubbeldin radio uit China, als je op Aliexpress kijkt zie je er nog veel meer, variërend van 80 tot 500 euro. Verwacht er vooral niet teveel van, vaak zitten er slome RokChip processors in en te weinig werkgeheugen om prettig te werken. Maar goed, ik ken jouw wensenlijstje niet en misschien volstaat de goedkoopste al.
  3. @Hippe lip dat is idd alleen "cam uitzetten adhv spanningsinstelling laagvolt accu".
  4. En kijk even welke module erin zit, Blackvue heeft een extra accu en een spannings-instellingenkastje en de laatste heeft zelf geen interne accu. Een foto is vaak handig...
  5. @Hippe lip ik denk dat jouw accu leger was want bij ons is dit de tweede keer dat hij flink leeg is, eerst met mijn vrouw en nu bij mij maar met 11km op de guess-o-meter kon ik nog meekomen met het verkeer op het trage optrekken na, al was dat niet langzamer dan de rest van het verkeer. Je zal dus wel onder de 3% SOC gezeten hebben.
  6. Vorige week even op vakantie geweest met de auto en deze week de accu netjes leeggereden en weer volgeladen om de accu te 'resetten'. Dit was mijn eerste keer met een bijna lege accu en wat komisch is dat de auto zich gedraagt als een astmatische benzineauto; er zit totaal geen gang meer in.
  7. Dat bedoel ik, service van @Murcielaygo Het is altijd goed om iets te leren doen maar doe het onder begeleiding van iemand die weet wat hij doet. Dit ter voorkoming van veroorzaken van andere problemen.
  8. Welk probleem ben je aan het oplossen? Begin eerst met het omschrijven van de reden om je bougies te willen vervangen. Daarnaast is het doodsimpel, kap van je motor afhalen, bougiekabels indien ze niet overduidelijk zo van lengte zijn dat je weet op welke bougie hij zat even een merktekentje opzetten (1, 2, 3, 4), doppen eraf trekken en een bougiesleutel op de bougie zetten en voorzichtig linksom draaien. Demontage mag bij warme motor maar montage moet je bij koude motor doen wegens temperatuurverschil en uitzettingscoëfficiënten. Lees, ze komen vreselijk vast te zitten... Waarom denk je dat je nieuwe bougies nodig hebt? Als je onregelmatige ontsteking hebt, of hij loopt op een cilinder minder kan je ook even de kabels lostrekken, ze met staalwol opschuren en daarna WD40 erop spuiten ter voorkoming van corrosie en weer monteren.
  9. Inderdaad, dat is handig. Zo heb ik ook een agenda-item om iedere paar maanden de stoelen met ledervet te behandelen.
  10. Stamtafel is bedoeld voor off-topic
  11. Yep, ik heb de grootste tweede accu er bijbesteld want ik zit nogal eens in lange meetings op lokaties zonder power. Standaard zit er volgens mij een tweede accu van 35Wh bij.
  12. Zo doe ik dat met mijn Lenovo laptop ook, die heeft een instelling 'frequent aan de stekker' waardoor je de accu's kan laten laden tot 80% ter voorkoming van voortijdige slijtage.
  13. Zo doen wij dat ook, de auto laadt thuis langzaam naar de 80% toe en wanneer er een rit van 2 keer 200 km is gaat hij naar 100% geladen worden en de dag erop rijden we hem leeg. Soms zit er te weinig bereik in (vrouw rijdt te snel) en laden we op het bezoekadres een paar uur met 16A om er makkelijk mee naar huis te komen. Bij ons wordt de auto bij thuiskomst altijd aan de lader gezet want dan heb je nooit de kans dat de accu onvoldoende bereik heeft. Ik heb haar ook al uitgelegd dat snelladen niet handig is want wanneer je sneller rijdt verbruik je meer per km en moet je onderweg snelladen en doe je er alsnog lang over waardoor je beter rustig aan kunt doen. Inmiddels snapt ze het spelletje van voldoende bereik vantevoren instellen, rustig rijden en zonder onderweg te stoppen op je doel aankomen.
  14. Overigens is mijn postje het woordje "vier" niet getypt... ik kom bijna nooit bij de snellader waant dankzij de geweldige range van dik 400 km hoeft dat nooit. En inderdaad zijn de taxichauffers met onbeperkt gratis snelladen aan de Tesla geraakt. Een taxi rijdt het liefst de hele dag want dan is hij 24 uur per dag rendabel en dan moet je wel snelladen omdat je dan ook je jaarkilometrage van 90 a 100dkm haalt, oftewel 317 km per dag als je 6 dagen in de week werkt. Ik denk dat ze beter langzaamlader kunnen neerzetten overal waar je SOH van de accu minder snel achteruitgaat igv met een snellader, en dat alle taxi's bij standplaatsen aangekoppeld zitten tot er een rit is, maar dan moet het systeem van 'de voorsta taxi' ook veranderen naar 'de eerstvolgende die aan de beurt is maar op zijn laadplaats staat' middels een parkeerplaats indicator. Klant ziet naar welke laadplek hij moet gaan, of de chauffeur komt naar de klant en bespreekt de wensen en haalt de auto op, dit om te voorkomen dat de hele dag de auto's een paar meter door moeten schuiven wanneer de voorste taxi wegrijdt en dan ook weer de laadsessie moet onderbreken en herstarten, 6 meter verder.
  15. "De zakelijke rijder" is wel wat kort door de bocht, je kan beter zeggen "taxichauffeurs". Ik ben ook een zakelijke rijder met een kleine 50.000 km per jaar en heb inmiddels plusminus de snellader gezien en dat was om rond de 23kWh te laden, niet meer.
×
×
  • Create New...