Jump to content
  • Sign Up

Ton van Hout

Leden
  • Content Count

    422
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

Ton van Hout last won the day on June 13

Ton van Hout had the most liked content!

Community Reputation

106 Excellent

3 Followers

About Ton van Hout

  • Rank
    Gevorderd Lid
  • Birthday 08/28/1975

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Kop van Overijssel
  • Hobby's
    Auto, muziek, film
  • Werk
    nope...
  • Auto
    Kia e-Niro, mj2019 Executive lijn, 64kWh

Recent Profile Visitors

397 profile views
  1. Mijn ervaring mon cher... En Jip en Janneke taal is denigrerend naar de EV-prospects toe, het zijn geen kinderen van vier jaar oud hoor. Er is alleen veel desinformatie dus een lijstje feiten zou handig zijn. Denk hoeveel Ampere er aangeboden wordt maximaal in een thuissituatie met de verschillende aansluitwaarden die mogelijk zijn in de meterkast en welke laadpaaltypen (1- of 3-fasen) zorgen voor welke maximale laadstroom. Dat zijn namelijk de vragen die je hier op het forum leest. En nogmaals, toen ik mijn auto kocht werkte er géén electronica ingenieur bij Kia, misschien is dat nu anders.
  2. Niet nodig. Zappi werkt met 1 stroomklem en weet precies wat grijze/groen stroom is, en registreert dit ook gewoon. Alles is volgens de handleiding aangesloten en je kan ook op het display zien hoeveel er teruggeleverd wordt of hoeveel er uit het net gekocht wordt.
  3. Daarnaast, als je vienden op bezoek krijgt met een EV die net aan laden toe is, wil je dat het wel zo snel mogelijk gaat. Kunnen ze ook weer rustig naar huis toe zonder moeilijkheden. Bij je vrienden laden tegen kostprijs of voor niks is altijd leuker dan bij een commerciële aanbieder van laadpalen.
  4. Je moet je alleen afvragen wat het kennisniveau is van de specialist, in het land der blinden is éénoog koning namelijk. Toen ik mijn auto kocht wisten ze er totaal niets van, en ik durf er geld op te zetten dat ze het niveau van @Hippe lip niet halen. Dat je als specialist verwijst naar een tekst op een commerciële site en een app zegt al genoeg eigenlijk. Maar, dit sluit natuurlijk niet uit dat ze er wel ooit verstand van gaan krijgen want elektrische auto's worden steeds gewoner.
  5. Nee, stroomklem zit - inmiddels - goed. Ik vermoed dat de Zappi geen zin had in 32A en daardoor richting zijn maximale vermogen ging er er even uitklapte, juist door de loadbalancing werkt het prima en kan ik nu alles vol aanzetten maar volgens mij wil de Zappi zelf niet het volle vermogen hebben. Kan ook zijn omdat het voltage wel eens iets hoger kan zijn en je daarom over de 32A heenkwam, is dat een optie @Hippe lip? Eerder in mijn introtopic staan foto'svan de Zappi waarbij je op het scherm ziet dat het vermogen naar de auto teruggeschroefd wordt waarbij je ook ziet wat de maximale vermogens zijn die het huis ingaan. Als ik nu overdag zou gaan laden zie je drie meetpunten; vermogen af(of naar) het publieke net, vermogen uit de zonnepanelen en het vermogen dat de auto ingaat.
  6. En ik kan je uit ervaring vertellen dat laden met 30A prima te doen is, ik heb wel eens stroomuitval gehad omdat ik alle zware verbruikers had aangezet wat er maar een beetje power kon trekken om te zien of de Zappi ingesteld op 31.8 of 32A het zou trekken. Nou, dat deed hij dus niet... Er ging dik 40A mijn huis in waarvan +- 32A naar de auto, en ongeveer 6 a 7A naar de kookplaat en daarnaast nog een waterkoker ofzo. Ineens vond de toegewijde autogroep het niet leuk meer en schakelde zichzelf uit. Daana heb ik de Zappi teruggezet naar 30A en met de kookplaat en andere verbruikers is de Zappi nooit meer uitgevallen.
  7. @bob Niet iedereen werkt op jouw manier, dat is wel gebleken.
  8. Dat is wel heel erg zwart-wit gesteld hoor, mijn installateur wist het ook niet omdat hij geen laadpalen plaatst maar uitsluitend de iets traditionelere werkzaamheden uitvoert. De link van @Hippe lip heb ik naar mijn installateur gestuurd, hij heeft het gelezen en mijn laadpaal daarna conform aangesloten. Verder geloof ik ook niet dat @bob alle nieuwe ontwikkelingen van zijn vakgebied weet want in de meeste kennisgebieden is er teveel om bij te leren in relatie tot de beschikbare tijd en budget. Daarom kiest men voor hetgeen dat praktisch is / waarmee men werkt.
  9. Draai dan even een VM met W7 op je Mac... Dat deed ik ook vanuit een W10 laptop voor VagCom onder een virtuele W7 machine.
  10. Bij mij gaat hij als thuisaccu ingezet worden tenzij er een alternatief is dat goedkoper in aanschaf is dan de euro waard is op de tweedehands markt. Gebruik in je huisnetwerk een Pi-Hole ipv een adblocker, is beter.
  11. Hett maakt autorijden plezierig als je weet dat je weinig onkosten gaat krijgen
  12. Artikelcode "BEV-onderhoud kleine inspectie" zal waarschijnlijk nog niet beschikbaar bij deze dealer. Het kenteken en chassisnummer klopt namelijk wel op de factuur.
  13. Nee, hij is in Huis ter Heide gekocht, omdat ik in het verleden daar in de buurt werkte. Onderhoud kan je overal doen, daar ben ik niet zo moeilijk in.
  14. De auto staat inmiddels gewassen weer buiten op me te wachten: De versie van de software: Vorige versie: Software: DE_EV.EUR.SOP.005.7.STD_M Navigatie: Geen idee Kaart: geen idee Huidige versie: Software: DE_EV.EUR.SOP.005.7.181019.STD_M Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.KMC.180914.MICOM Kaart: EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2/E.E2) De werkzaamheden waren geprojecteerd op € 71.00 en dat werd ook gehaald, de tijd hebben ze voornamelijk besteedt aan de software update vermoed ik en even snel de wasstraat door. Ik heb mijn telefoon twee keer Android Auto zien starten tijdens de update procedure, dat betekent dat de auto een groter bereik heeft qua Bluetooth als ik dacht. Naar mijn idee was het altijd 10 meter voor BT, maar dit was zeker het dubbele. Financieel: € 58.67 netto. Da's betaalbaar om je 7 jaar garantie te behouden... (en ik weet dat de auto in onderhoud mag bij een universele garage zolang het fabrieksvoorgeschreven onderhoud aantoonbaar uitgevoerd is om de garantie te houden, maar met dit soort uurtarieven doe ik daar niet moeilijk over). Tijdens de update ging niet alles helemaal goed zo te zien maar gelukkig draait alles weer! Goed gedaan Admins @Jheroen en @xtra40
  15. De showroom van Van Mossel Kia in Zwolle, gezien vanuit de koffiecorner: Niet alleen mijn auto krijgt onderhoud zo te zien:
×
×
  • Create New...