Jump to content

Ton van Hout

Leden
  • Content Count

    501
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    28

Ton van Hout last won the day on January 2

Ton van Hout had the most liked content!

Community Reputation

144 Excellent

3 Followers

About Ton van Hout

  • Rank
    Gevorderd Lid
  • Birthday 08/28/1975

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Kop van Overijssel
  • Hobby's
    Auto, muziek, film
  • Werk
    nope...
  • Auto
    Kia e-Niro, mj2019 Executive lijn, 64kWh

Recent Profile Visitors

1,249 profile views
  1. Ergernis van de dag: de autoradio kan niet genoeg telefoons koppelen via Bluetooth.
  2. @Richard40 Klopt, er zit een nieuwe motor in. Overigens verdient de dealer er aan hoor, het wordt namelijk gewoon vergoed door de Kia organisatie. Dat het Kia zelf geld kost inderdaad snap ik, maar in iedere verkochte auto zit marge om hier de accruals voor te vullen. Kia legt vervolgens een claim neer bij de fabrikant van de motoren... Uiteindelijk betaal je er dus zelf een beetje voor. En die anderen die geen aanspraak maken op de garantie omdat daar de motor wel goed was. Wel irritant dat de eerste dealer er geen zin in had, door dat soort acties zijn ze jou nu wel als toekomstige klan
  3. Een extra sleutel bestellen wellicht? Vaak hebben sleutelmakers ook de mogelijkheid om de chip in te leren.
  4. @Hippe lip Daar begin ik nu wel aan te denken inderdaad want de winters zijn niet heel sneeuwachtig tegenwoordig. Maar goed, voorlopig heb ik deze banden en laat ik eerst maar wachten tot ze aan vervanging toe zijn.
  5. Winterbanden gemonteerd bij 69.617 km aangezien het voelbaar is dat er beperkt grip is op een koude natte weg. Ook beginnen de voorbanden wat kaal te raken met misschien nog een goede 3mm profiel erop, goede reden om te wisselen want ik wil niet in de berm belanden, of erger. Nu begrijp ik ook dat de kou wellicht niet lang zal aanhouden maar veiligheid -grip met het wegdek- boven alles.
  6. Ik vermoed dat er flink geld voor gevraagd zal worden aangezien de vraag naar gebruikte BEV's met een flink bereik hoog is. Maar misschien kan.je het leasecontract verlengen tot eind 2024 en.blijven genieten van de lage bijtelling en dan wordt de auto ook goedkoper.
  7. Thanks! Ik zou gewoon weer een e-Niro terugkopen en matteerfolie op het dashboard plakken. Geen andere auto is zo zuinig als de e-Niro in relatie tot de aanschafprijs en de grootte. En Tesla hoef ik niet want ik lees teveel dramatische verhalen over afbouwkwaliteit en software, en iets als een Audi eTron is me te duur en verbruikt veels te veel, iets van 260Wh/km, waar wij nu 154Wh/km hebben over de totale afstand berekend. En als de bijtelling overgaat naar 22 of 25%, wat het in 2025 maar zijn mag rij ik dan ofwel geen privekilometers en schrijf hem snel af en doe hem over naar priv
  8. Inderdaad, en omdat er velen waaronder ik de auto zakelijk rijden betaal je geen BTW over de auto op de privebijdrage dan, en in 2019 was de Mia-regeling zodanig goed dat de auto de helft van de netto catalogusprijs kost uiteindelijk. Kortom, je betaalt ongeveer € 19.000 voor de auto en daarnaast nog de 4% bijtelling welke € 150 per maand is. Mijn laadpaal kostte € 599 en de meterkastaanpassing was gratis. Bekabeling en aanleggen was € 125 dacht ik. Netto minder dan de helft want meegenomen in de investering voor de MIA-regeling. Daarnaast heb ik 20 extra zonnepanelen gekocht op de
  9. Gisteren de auto weggebracht naar de dealer en vanmiddag weer opgehaald; hemelverlichting is nu in orde, er moest iets worden toegeknepen in de houder of iets dergelijks de auto heeft een nieuwe motor gekregen ivm de ratelende aandrijving. Km-stand 69.541 bij wegbrengen, 69.546 bij ophalen. ik kreeg een nieuwe e-Niro mee als leenauto en ben blij met mijn matte dashboard. Die nieuwe glimt te hard en dat betekent in de zomer schitteringen in je ogen. En dat driefasenladen is voor mij toch niet interessant want ik heb een enkelfase aansluiting thuis en dat gaat altijd goed.
  10. Dankje @Hippe lip, wat me nog niet tegenviel is dat we toch nog iets van 22.000 km gereden hebben dit jaar terwijl we beiden veel thuis hebben gewerkt. Thuis hebben we 3247kWh in de auto geladen en tijdens de vakanties misschien ook nog eens 120 en 80 via de snelladers. Al met al valt het qua kosten ook enorm mee.
  11. 3 open issues: BT-koppeling telefoon ongedaan: vreemde activiteit van het entertainment systeem; vorige week raakte de autoradio de drie gekoppelde telefoons kwijt en moesten ze middels de BT-koppelprocedure opnieuw toegevoegd worden. En dat kan alleen in de parkeerstand wat ik een kleine irritatie vind. De auto heeft een software update gehad maar dat is weken voordat de telefoons ontkoppeld werden door de auto, daar zit geen causaliteit blijkbaar. Hemelverlichting passagiers was uitgevallen. Is gerepareerd bij de vorige beurt maar hij doet het nog steeds niet, alleen als je het g
  12. Wij rijden in een 2019 e-Niro met JBL audio erin en ondanks dat hij wat weinig stereoscheiding en dieptebeeld heeft en met vlakke equalizer / geen bass boost teveel bas heeft vind ik het voor een af-fabriek systeem helemaal niet slecht en valt het me bepaald niet tegen. Thuis heb ik een audio installatie die je misschien wel hi-fi mag noemen maar daar zitten ook iets meer €€€ in. Kijkende naar waarnaar ik luister ligt het ook voor een deel naar je bron want ik voer de autoradio alleen maar flac-bestanden uit de Tidal app. Radio luister ik nooit. Als je dat wel doet zal je een verminderde
  13. Mijn auto heeft ook een lege accu gehad (rond de vier a vijf Volt gemeten) en de pechhulp gebeld en die hebben de auto gejumpstart. Enkele dagen daarna idem. De auto is voorzien van een dubbele dashcam met spanningsvalafsluiter en alles is door de dealer gemonteerd -net als de trekhaak- zodat ik geen 'schuldvraag' problemen ga krijgen. Accu is vervangen onder garantie en tot nu toe geen problemen meer ondervonden. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld. Kofferbakslot is niet vervangen overigens, wel gaat de auto binnenkort naar de dealer wegens een ratelend geluid uit de aandrijving.
  14. Het is ook overdreven maar dit is mijns inziens gedaan ter funding van de garantiegrootboekrekening, al weet ik niet hoe en of er verrekening naar Kia NL plaatsvindt of dat het ter afdekking van een eigen risico is van de dealer igv het indienen van een garantieclaim bij Kia NL. Niemand adviseert om bij deze doorlooptijden/kilometrages remolie te wisselen. En inderdaad, ik zou de remschijven eens op moeten meten zodat ik kan zien hoeveel er afgesleten is in die 65.600 km, ik vermoed bijzonder weinig. In mijn vorige auto's deed ik al lang met remschijven ivm (1) veel snelweg en (2) weinig
×
×
  • Create New...