Ga naar inhoud

adaptive cruisecontrol en lane keep assist standaard uitzetten?


Ampeter

Aanbevolen Berichten

Heeft iemand enig idee hoe ik lane keep assist en adaptive cruise control standaard kan uitzetten op een nieuwe niro ev?

Lane keep assist staat standaard aan, ik kan het uitzetten via de button op het stuur of via het instellingen menu, maar elke keer als ik de auto opnieuw start staat het weer aan.

Cruise control werkt alleen maar in combinatie met adaptive cruise control, ik kan dus geen keuze maken tuseen met of zonder adaptive cruise control rijden, zeer irritant aangezien hij een erg ruime afstand hanteert.

hebben meer mensen hier last van? is er een workaround voor?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze vraag is al heeel vaak hier gesteld dus even door zeken en dan zul je er achter komen dat dit niet kan en mag het is een veiligheids dingetje die van de wet gewoon moet werken dus na contact uit gewoon weer actief is 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De volg-afstand die de ACC gebruikt is instelbaar (op mijn Soul wel tenminste) en in het instructieboekje staat hoe je de ACC (tijdelijk) omschakelt naar 'normale' CC.

Na elke 'verse' start staat 'ie weer op ACC, dat wel..........

LKA en/of LFA mogen niet permanent uitgezet kunnen worden, zoals xtra hierboven al schrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...