Jump to content

Murcielaygo

Leden
  • Content Count

    3,150
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    62

Murcielaygo last won the day on January 20

Murcielaygo had the most liked content!

Community Reputation

558 Excellent

2 Followers

About Murcielaygo

  • Rank
    Senior Lid
  • Birthday 07/13/1976

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Alphen NB (bij Tilburg)
  • Hobby's
    Teveel om hier te schrijven
  • Werk
    Repromedewerker
  • Auto
    Kia Picanto 2012

Recent Profile Visitors

8,790 profile views
  1. Staat dat niet gewoon in het boekje? Of op YouTube staat ook nog wel eens wat, best zoek je dan in het Engels.
  2. Heb je mogelijkheid om via OBD codes uit te (laten) lezen? Het is niet zeker dat er codes zijn, maar als er wel iets is opgeslagen kan dat je misschien in de juiste richting wijzen.
  3. Geen ervaring met deze auto of motor, maar mijn gevoel zou de olie zijn die met kou wat dikker is en dus langer duurt eer deze de motor daadwerkelijk smeert.
  4. Heeft je auto een startknop? Want dan zou het kunnen dat de computer niet "ziet" dat de motor rond draait en dus meteen de startmotor stopt. Dan zou ik een sensor vermoeden, wellicht die van de nokkenas? Dat weet ik voor jouw model niet, maar in die richting zou ik zoeken.
  5. Geen kabel misschien, maar WEL een dataverbinding dus... Lijkt mij dat ze dit relatief makkelijk ook kunnen gebruiken voor gebruik van een "gewone" terminal voor PIN- of NFC-betaling... En inderdaad; hoe fijn is het nu dat je met Maestro bijna overal kunt betalen... Ik heb in het verleden een DeLorean gehad en was lid van de Nederlandse club, waarmee we ook naar Belgische meetings gingen. Als Brabander lekker dichtbij, maar de Hollanders moesten tanken. In België. Op zondag. Die waren maar WAT blij dat er een Belgisch lid bij was, want hij had wèl Bancontact en wij Nederlanders niet. Hij heef
  6. Ik ben natuurlijk geen EV-rijder, maar is het nu niet al zo dat al die palen een dataverbinding hebben? Die RFID-tags worden toch naar een centrale database toe geverifieerd?
  7. Dat is wel echt een eerste wereld probleem Hoeveel dan de e-Niro er opslaan? Stuk of vijf? Hoe is dat dan niet genoeg?
  8. Dat zou zeker kunnen ja. Losse klem = extra weerstand. En bij hoog stroomverbruik van bijv. Blower en achterruitverwarming, ruitenwissers e.d. geeft weerstand spanningsval, waardoor bijv. de ECU uitvalt. Ik zeg niet dat dit het IS, maar het is niet zomaar mijn eerste suggestie.
  9. Als je auto FCAS heeft (Front Collision Avoidance System) of Adaptieve Cruise Control heb je een radar aan de voorkant. Maar als die vol zit met sneeuw werkt die niet, dus ik vermoed dat dit aan de hand was gisteren. Ik verwacht dat je dit in het boekje ook kunt terugvinden...
  10. Ik zou beginnen met kijken of de accuklemmen goed vast zitten. Andere ideeën heb ik even niet.
  11. Dat vermoeden had ik al; dat de auto EV rijdt, met de ICE als range extender. Maar ik ken de auto niet uit de eerste hand, dus dat wilde ik niet suggereren. Dat bij 40% accu de ICE gaat bijladen wist ik niet, maar maakt de 45km nog onwaarschijnlijker...
  12. Een sleutel bij laten maken is waarschijnlijk goedkoper dan de slotenset vervangen. Die zou je bij een demontagebedrijf wel kunnen krijgen, maar als de sleutels een transponder hebben werkt dat alsnog niet zonder inleren. En dat kun je zelf ws. niet...
  13. Als de accu is doorgemeten en goed bevonden, welke problemen ondervind je dan? Waarom zou je een goed geteste accu vervangen?
  14. Zou dat niet in het boekje staan? Of vergis je je met een oudere generatie Nissan Micra? Die kon je zelfs feliciteren met je verjaardag...
×
×
  • Create New...