Murcielaygo

Leden
  • Aantal bijdragen

    1878
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    17

Waardering in de gemeenschap

404 Excellent

Over Murcielaygo

  • Rang
    Senior Lid
  • Verjaardag 13-07-1976

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Alphen NB (bij Tilburg)
  • Hobby's
    Teveel om hier te schrijven
  • Werk
    Repromedewerker
  • Auto ('s)
    Kia Picanto 2012

Recente profielbezoeken

2287 profielweergaven
  1. Niet meer starten na accu los gehad te hebben

    OBD2-stekkers moeten verplicht binnen 1m van de bestuurdersstoel zitten. Vaak bij de zekeringen of bijv. boven de pedalen.
  2. Niet meer starten na accu los gehad te hebben

    Je zegt "start niet", maar doet de startmotor echt niks, of hoor je wel wat klikken?
  3. Verlichting van raambediening, kleine beurt

    Dat van jouw 107 verbaast me; ik had hiervoor een Aygo, onderhuids precies dezelfde auto, en die had hetzelfde schema als mijn Picanto nu... Rij je misschien relatief weinig?
  4. Verlichting van raambediening, kleine beurt

    Bij mij liggen de "kleintjes" op de 15's en de grote op 30. Dus 15, 45, 75, 105, 135, 165 een kleine en 30, 60, 90, 120, 150, 180 een grote beurt. In december de 150.000km grote beurt met APK laten doen...
  5. Verlichting van raambediening, kleine beurt

    De prijzen van beurten liggen vast. Op de site van Kia zijn deze te zien en/of downloaden. Vwb de knopjes, bij mijn Picanto TA zijn spiegelbediening en inklapknop niet verlicht, de knop voor de sloten maar aan 1 zijde, weet alleen even niet welke. De raambediening is wel verlicht, ik dacht zelfs achter.
  6. Minpuntjes Niro

    Dat verschil in volume zal met gevaarzetting te maken hebben lijkt mij...
  7. Helderheid navigatiescherm.

    Hier een Picanto TA, zonder navi. Ik kan mijn dashboard niet dimmen, de radio dimt als het licht aan gaat...
  8. Verbruik Picanto 2017

    Ik ben zes jaar geleden van een Aygo naar een Picanto TA overgestapt. Het verbruik van de Picanto is bedroevend in vergelijking met de Aygo. En de afmetingen en dergelijke schelen echt niet veel; ik heb thuis nog wel een uitgebreid vergelijk van alle belangrijke maten. Met mijn Picanto in gedachten is het verbruik "normaal". Voor een Picanto dan...
  9. gast

    Misschien in/aan het slot IN de deur? Waarom wil je dat weten?
  10. Verwarming Niro

    Je hebt gelijk; had me er nooit echt in verdiept, omdat Opel de Apera als vol elektrisch presenteert. Maar toen vond ik dit; Dus er IS een koppeling tussen ICE en wielen mogelijk, dan is het toch een hybride in mijn wereld
  11. Verwarming Niro

    "I stand corrected"; ik dacht dat de Ampera/Volt ook ZONDER rangeextender leverbaar was. Ik blijf echter bij mijn standpunt mbt hybride; er is geen mechanische verbinding tussen ICE en wielen; de Ampera rijdt dan feitelijk "benzine-elektrisch", vergelijkbaar met grote diesellocomotieven...
  12. Verwarming Niro

    Mooie uitleg, maar in mijn optiek heeft een hybride altijd een manier om de brandtofmotor rechtstreeks de wielen aan te drijven. Een auto met rangeextender heeft dit niet, "dus" telt voor mij als volledig elektrisch. Bijvoorbeeld de Opel Ampera / Chevrolet Volt; is een full-electric, maar kan voorzien zijn van rangeextender. De BMW i3 dacht ik ook. Tesla was oorspronkelijk ook van plan een optionele rangeextender aan te bieden die in de "frunk" zou komen te zitten.
  13. Verbinding TomTom Services slecht

    Los van waar het hier om gaat; Dit probleem is met de update van gisteren verholpen...
  14. Dashboard lampjes blijven branden, garage nog steeds geen idee

    Geen ervaring, maar puur op gevoel; kabeltje van de handrem of remvloeistifniveau-sensor. En dat zou zijdelings het sleuteltje kunnen beïnvloeden. Maar een beetje garage zou dit zelf ook moeten kunnen bedenken.
  15. Verbinding TomTom Services slecht

    Mijn TomTom is een Go 5200, deze draait feitelijk op Android en heeft dus -net als een telefoon- 3 standen; uit, aan (actief) en stand-by (sleep/lock). Die laatste stand gaat hij in als de voeding loskoppelt. Wanneer je weer voeding geeft is hij meteen weer wakker, omdat hij het OS niet hoeft te laden en kan meteen GPS gezocht worden. Als ik de knop achterop aantik gaat deze in slaap, druk ik die langer in dan krijg ik een keuze tussen slaap of uit. Vanaf uit duurt het bijna 2 minuten voor het systeem draait, dan nog GPS zoeken, ik laat 'm dus normaliter slapen/stand-by gaan. Maar sinds vorige week vrijdag zit er een bug in het OS, waardoor in slaap er teveel actief blijft en de accu in een paar uur zonder voeding meegetrokken wordt. Let wel, naar mijn weten is dit probleem er alleen bij losse systemen van de laatste 2 a 3 jaar, mijn 5200 is iets meer dan een jaar oud.