Jump to content

Murcielaygo

Leden
  • Posts

    3,541
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    89

Other groups

Leden

Murcielaygo last won the day on January 11

Murcielaygo had the most liked content!

2 Followers

About Murcielaygo

  • Birthday 07/13/1976

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Alphen NB (bij Tilburg)
  • Hobby's
    Teveel om hier te schrijven
  • Werk
    Repromedewerker
  • Auto
    Kia Picanto 2012

Recent Profile Visitors

13,481 profile views

Murcielaygo's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • One Year In
  • One Month Later
  • Week One Done

Recent Badges

661

Reputation

17

Community Answers

  1. Is de electrodenafstand en het temperatuur bereik van de bougies wel correct?
  2. Waarop baseer je dat het systeem doorloopt? Dat de poelie blijft draaien van de compressor?
  3. Hoor je de pomp wel lopen? Als dat wel zo is zou ik beginnen de brandstoffilter(s) na te kijken, ik weet alleen niet waar die zit(ten) bij een Sorento.
  4. Kabeltje en schakelaar? Ik heb flink terug zitten lezen in dit topic, maar ik kijk er ws overheen...
  5. Murcielaygo

    Wifi

    Er gaan volgens mij wat termen door elkaar nu. Voor UVO heeft de auto een eigen SIM. Voor spelen van audio van je telefoon kun je BT gebruiken. Android Auto en CarPlay gebruik je met een kabel. WiFi Hotspot zou niet nodig moeten zijn voor navi. Geluid van Spotify op je telefoon kan via BT naar de speakers vd auto, maar bediening doe je op je telefoon. Of je gebruikt AA of CP en draait Spotify op het scherm, maar dan MOET je dus met kabel verbinden. Draadloos ondersteunt Kia niet. Met extra hardware KAN het overigens wel, maar dat is dan niet van Kia.
  6. Dan zit er dus wel een schakelaar, want dat is wat je beschrijft. Maar als het lichtje VOOR wel reageert op de deuren (en een evt. lichtje op het dashboard ook) zou ik eerst de aansluiting bij het lampje achter nakijken...
  7. Als het met de knop wel werkt en het licht voor wel aan gaat op de deuren lijkt me dat er iets is op de aansturing naar achter. Het eerste dat ik zou nakijken is of het signaal wel goed achter aankomt. Als dat zo is dan de schakelaar van het lampje nakijken; misschien dat die niet goed contact maakt.
  8. Weer twee jaar later [emoji50] Lucas gaat inmiddels naar school en ik heb mijn hobbyruimte moeten afstaan aan hem. Zijn kamertje is nu namelijk nodig voor zijn zusje! Zondag 9 januari 2022 is Emma namelijk geboren! Enne, mijn werkruimte is inmiddels sinds een klein jaar verplaatst naar zolder; paar nette wandjes geplaatst, stroom, licht en netwerk aangelegd en ik ben (letterlijk) weer onder de pannen!
  9. Bij mijn oude Nissan 100NX met carburateur was 2x per jaar het verschil goed te merken. Bij mijn Picanto doen ze iedere beurt zo'n flesje in de tank, maar daar merk ik weinig van. Moderne injectiemotoren regelen natuurlijk op basis van sensoren een hoop zelf bij, dus ik denk dat het verschil daar minder merkbaar is, maar waarschijnlijk wel wat doet voor de levensduur van je slijtdelen... Maar vergeet ook andere delen niet; als je auto wat ouder is en niet de gehele onderhoudsgeschiedenis bekend is kan het geen kwaad om bijv. de bougies en O2-sensor eens te vervangen. Met name die bougies merk ik zelf iedere 60.000km heel duidelijk.
  10. Precies. Mooi voorbeeld; mijn vader heeft een iPhone. Kocht een Qi-basis, want handig. Maar kocht GEEN andere adapter. En met de 5W adapter van zijn telefoon komt er nauwelijks vermogen bij de telefoon binnen, terwijl de adapter heel warm werd. En er ging ook met regelmaat een error-lichtje aan... Nieuwe adapter van 12W, probleem opgelost. Voor de TO: als je een lader voor in de auto koopt, neem er 1 met USB-C en minimaal 12W, dan zit je meestal wel goed. Wil je snelladen, dan minimaal 18 of 20W.
  11. Vermogen bereken je door de spanning te vermenigvuldigen met de stroom. Dus een lader van 15W bij 5V kan 3A leveren. 3000mA is hetzelfde als 3A; milli=1000. Je moet kijken wat jouw telefoon nodig heeft, de lader moet dan minimaal dat vermogen kunnen leveren. Een zwaardere lader zal je telefoon niet sneller laden als de telefoon daarmee niet overweg kan. Je kunt dus gerust een telefoon die max. 5W gebruikt opladen met een 20W adapter. Net als thuis; je stopcontact KAN 3,5kW leveren, maar je apparaat verbruikt slechts wat nodig is. Via USB-A (de platte stekkers) is het vermogen beperkt tot ca.10W. Wil je sneller laden dan heb je USB-C PD (PowerDelivery) nodig. Daarbij kan de spanning hoger liggen, dus het vermogen ook. Snelladen is trouwens nadelig voor de levensduur van je accu, dus als het niet nodig is kun je beter "gewoon" laden met 5W. En mbt de Qi-lader; daarvan is de efficiency in de meeste gevallen maar zo'n 65% en is het vermogen wat je telefoon ontvangt vaak beperkt tot zo'n 15W. Qi is handig omdat je geen stekker hoeft te gebruiken, maar als je je telefoon snel vol wilt hebben is bedrading laden altijd aan te raden.
  12. Is er bij je Cee'd een knopje op de deurgreep? Want dat is bij Keyless Entry ook niet altijd. Als dat er is, is dat waarschijnlijk het probleem; dat slijt namelijk, de antennes niet... En het kan vast komen zitten, ik merk dat bij mijn Picanto met Keyless Entry als het vriest. Ik gebruik zelf eigenlijk in 80% vd gevallen de remote. Volgens mij was er vandaag ook iemand met een Rio met versleten knopje...
  13. WAT werkt er dan precies niet? Het knopje? (Als dat er is) Of gaat de deur niet van slot?
  14. Storing op ontvangst kan altijd gebeuren, niet alleen met spullen van Action. Maar het gaat hier om een Picanto uit 2014, dus tenzij daar een andere radio in is gezet heeft die geen DAB+ aan boord.
  15. De 12V aansluiting is waarschijnlijk afgezekerd met 10 of 15A, dus effectief 120W of meer. Als je een autolader koopt die in de plug past en voldoende vermogen geeft voor jouw telefoon zal het verder geen probleem zijn. Deze van Action voldoet al; https://www.action.com/nl-nl/p/re-load-usb-dual-auto-oplader/ En heeft mooi een USB-A en een USB-C aansluiting, dus zijn meteen de meest voorkomende kabels bruikbaar.
×
×
  • Create New...