Jump to content

Murcielaygo

Leden
  • Content Count

    3,232
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    68

Murcielaygo last won the day on April 16

Murcielaygo had the most liked content!

Community Reputation

574 Excellent

2 Followers

About Murcielaygo

  • Rank
    Senior Lid
  • Birthday 07/13/1976

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Alphen NB (bij Tilburg)
  • Hobby's
    Teveel om hier te schrijven
  • Werk
    Repromedewerker
  • Auto
    Kia Picanto 2012

Recent Profile Visitors

9,874 profile views
  1. Zonder de Cerato te kennen zou ik in eerste instantie zoeken naar storingen in het snelheidssignaal en de servo. Als de auto een vacuümservo heeft is die misschien losgeraakt met het werk aan de koppeling?
  2. Heb jij je banden serieus op 4,5 bar staan? Dat is echt idioot hard! Sterker nog; dat kan zomaar meer zijn dan de maximale druk die de bandenfabrikant voorschrijft. Veel banden mag ja maar oppompen tot 50 psi, ruwweg 3,5 bar. Dat het fluisterstil is vind ik dan ook moeilijk te geloven, want harde banden zijn lawaaiig en geven slecht (lees gevaarlijk) weggedrag.
  3. Die foto had ik gezien, maar een kaal gat zegt mij niks. Ik heb dus gezocht op Number Plate Light Kia Venga. Maar dan is deze ws. van een ander bouwjaar, want jouw bouwjaar weet ik natuurlijk niet... Heb je al geprobeerd bij demontagebedrijven? Bijv. via onderdelenlijn.nl of onderdelenzoeker.nl? Of "gewoon" bij een Kia dealer? Misschien kan die laatste je op zijn minst aan een onderdeelnummer helpen, dan heb je weer een extra ingang om te zoeken...
  4. Volgens mij is in NL een typeplaatje waarop dit staat verplicht. Maar het lijkt mij dat de maximale belasting van de AUTO leidend is. Geen idee hoe het zit met de 2016, maar van de 2011 weet ik dat het slechts 25kg is/was.
  5. Dit? https://www.totalparts.nl/eng/car-part/J30000TO8W/license-plate-light+kia+venga-mpv-1-6-cvvt-16v-g4fc+2010-2011-2012-2013-2014-2015-2016-2017-2018-2019-2020-2021
  6. Is er geen EV-knopje zoals in een Prius? Volgens mij wordt de ICE gestart om te checken of deze werkt zoals verwacht en om 'm vast op temperatuur te brengen, zodat 'ie ook belast kan worden als dat nodig is...
  7. De chemie van moderne lithium raakt letterlijk beschadigd bij te ver op-of ontladen. Daarom regelt de software dat dit niet -of iig zo min mogelijk- gebeurt, net als bijv. bij je telefoon. Bij de e-Niro hebben ze dit zelfs ingebakken door van het accupakket vsn 67kWh, maar 64kWh bruikbaar te maken. Een 100% volle accu zorgt er trouwens voor dat je niet meer regeneratief kunt remmen en met een accu op 0% kom je acceleratie tekort, omdat de brandstofmotor ZO zuinig is afgesteld dat deze ondersteuning nodig heeft om van zijn plek te komen heb ik begrepen. Dus laat de auto het lekker zelf doen,
  8. Daar vergis je je; een hotelschakeling hoeft slechts aan of uit te schakelen, bij raambediening moet je ompolen. Maar om die reden denk ik dus dat er wel degelijk 12V aanwezig is op de rechter raamschakelaar.
  9. Guppen kan ook veroorzaakt worden door je ophangingsgeometrie. Bij de Picanto TA is dat bijv. een bekend fenomeen vanwege de semi-onafhankelijke torsie-as achter...
  10. Leuk idee! Ik heb nog even verder gedacht en er is toch een kleine kans dat er +12V aanwezig is. Mijn redenering; richtingaanwijzer op spiegel ligt aan massa, signaal is pulserend. Spiegelverstelling is ws. 3-draads, geen enkele draad voert spanning zonder bediening. Deurslot idem. Maar dan de raambediening; MEESTAL liggen beide motordraden in "slaaf-deuren" via de slaafschakelaar op die deur vanaf de masterschakelaar bij de bestuurder aan massa. Die draden kunnen vanaf de bestuurdersdeur naar +12V schakelen. Alleen kan dat dus OOK op de passagiersdeur! En daarvoor is spanning nodig, dus di
  11. Ik denk niet dat er een geschakelde +12V in de passagiersdeur zit, maar zeker weten doe ik dat niet. Sowieso moet je je niet blind staren op "standaard" kleuren, want dan kom je bedrogen uit... Maarre, wat wil je doen waarvoor je die spanning nodig hebt?
  12. HEB je al een telefoon gekoppeld? Want alleen dan is er iets om contacten vanaf te halen. Meestal gebeurt het downloaden dan al vanzelf, bij een iPhone weet ik dat je op de telefoon zelf nog kunt aangeven welke groep contacten overgezet mogen worden, MITS je contactgroepen gemaakt hebt, anders is alleen Recent, Favorieten en Alles aan of uit te zetten. Bij een Android telefoon zal dit vergelijkbaar zijn. Vervolgens zou het een kwestie van knop indrukken en spreken moeten zijn, maar als je niet zeker bent wat je kunt is bij heel veel voice command systemen "help" een goed commando om wegwijs t
  13. Met stembesturing dus. Oftewel, je kletst weer maar wat...
  14. Nou... Misschien IS de stekker er wel, maar zit deze aan de kant weg getapet. Ik zou iig nog even kijken of je in het gat wat kunt zien, of bijv. vanuit het dashboardkastje omhoog kijken richting de sensorlocatie?
×
×
  • Create New...