Jump to content

Murcielaygo

Leden
  • Content Count

    2,683
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    43

Murcielaygo last won the day on February 14

Murcielaygo had the most liked content!

Community Reputation

508 Excellent

3 Followers

About Murcielaygo

  • Rank
    Senior Lid
  • Birthday 07/13/1976

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Alphen NB (bij Tilburg)
  • Hobby's
    Teveel om hier te schrijven
  • Werk
    Repromedewerker
  • Auto
    Kia Picanto 2012

Recent Profile Visitors

5,194 profile views
  1. Ik denk ook niet dat dit via de Hotspot-updates gaat lopen: op mijn losse TomTom kreeg ik vandaag de update binnen. Wat dus inhoudt dat deze vanaf vandaag al de aangepaste snelheden laat zien, best irritant. En of deze na 19:00u ook aanpassen naar de hogere snelheden moet ik nog afwachten; ik weet dat mijn TomTom dit aan moet kunnen, maar of het werkt is toch weer afwachten. Ik ben bang dat mensen met een inbouw-navi tot september of later moeten wachten tot dit is geïmplementeerd, tenzij Kia ineens besluit van haar standaard update-schema af te wijken...
  2. Ik zou beginnen de zekeringen te controleren, maar als beide het niet meer doen zou ik daarna kijken naar de massa-kabel en/of stekkerverbindingen naar de achterklep.
  3. Is je auto geen import? In jet buitenland bestaan vaak andere configuraties en/of zijn opties mogelijk die in NL niet leverbaar zijn/waren.
  4. Het is beschermfolie. Waar blijkbaar vocht onder de tand is gekropen, dat is gaan schimmelen. Schoonmaken zal dus niet lukken want het zit ONDER de tand van de sticker. Die zou je kunnen verwijderen, maar dan mis je bescherming daar en ik weet ook niet of er een lijmlaag achter blijft.
  5. €20!? Dat is een mooi prijsje! Dijn dat het verholpen lijkt!
  6. Snelheid is toeval. Maar kijk ook of de pomp BLIJFT draaien. Het zou zomaar kunnen dat de pomp wel een puls krijgt als je op contact gaat, maar niet als de motor draait niet loopt. Dat zou kunnen verklaren dat de motor aanslaat, maar weer uitvalt. Maar het kan natuurlijk ook in de ontsteking zitten...
  7. Ik zie volgens mij het kastje wel zitten, maar dan ACHTER de ribben van de onder-grille... Of dat is een versteviging in jet paneel, maar dan had ik verwacht dat het aan elkaar zou zitten, dit lijkt er los achter te zitten.
  8. Als het lampje aan is, is het ISG uit. Dat kan door het drukken op de knop, maar ook als niet aan de voorwaarden van ISG voldaan is. Nogmaals; ik weet ook niet alle eisen, maar weet wel dat achterruitverwarming en de stand van de blower/airco ertoe doen. Zoek maar eens op ISG op dit forum.
  9. De DS was leverbaar als "hydraulique" en als "mécanique". Bij de eerste was er heel veel hydraulisch bekrachtigd, waaronder stuur, schakelen en remmen, maar ABS was dat zeker niet. Sterker nog; ABS is in 1978 voor het eerst toegepast op een personenauto, terwijl de DS maar is gemaakt van 1955 t/m 1975. Dus je kunt roepen wat je wilt, een DS kan nooit ABS hebben gehad, al ga je op je hoofd staan...
  10. Zit er geen correct lampje in je reserve setje? Overigens is het IMHO nu veiliger het foute lampje te verwijderen, dan zo door te rijden. Dan mis je wel achter- EN remlicht aan 1 kant, maar heb je iig nog onderscheid tussen beide ipv dat alles elkaar beïnvloedt.
  11. Dat is knap, aangezien de DS nooit met ABS geleverd is. Pas op de CX was dit een optie...
  12. Verkeerd lampje. Je hebt zo te lezen een "gewoon" 21W lampje geplaatst waar een "duplo" 5/21W lampje thuishoort. Die laatste heeft onderaan TWEE contacten: 1 voor achterlicht, 1 voor remlicht. Een gewoon lampje heeft 2 contact in het midden, dat nu de twee contacten in de fitting kortsluit. Daardoor gaat stadslicht aan bij remmen en remlicht bij licht aan. Overigens heb je dan redelijk veel kracht moeten zetten met vastdraaien van het lampje; om dit soort fouten te voorkomen zitten bij een gewoon lampje de pinnetjes aan de zijkanten op gelijke hoogte en bij een duplo-lampje zitten ze op verschillende hoogtes.
  13. Ik heb ook grip & slip gedaan bij ANWB. En later ook nog de gevorderden cursus. Daar keren ze je kijktechniek en stuurtechniek, maar zeggen ze JUIST dat ABS belangrijk is, want een deel van wat je leert is juist afhankelijk van ABS. Pompend remmen raden ze pertinent AF! VOL in de remmen (en koppeling bij een handbak), kijken waar je heen wilt en sturen. En dan doet het er niet toe of je op ijs rijdt of niet. Dat een DS toen fl.13.000 kostte heeft hier helemaal niets mee te maken trouwens...
×
×
  • Create New...