Jump to content

Murcielaygo

Leden
  • Content Count

    2,733
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    44

Murcielaygo last won the day on March 1

Murcielaygo had the most liked content!

Community Reputation

514 Excellent

3 Followers

About Murcielaygo

  • Rank
    Senior Lid
  • Birthday 07/13/1976

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Alphen NB (bij Tilburg)
  • Hobby's
    Teveel om hier te schrijven
  • Werk
    Repromedewerker
  • Auto
    Kia Picanto 2012

Recent Profile Visitors

5,503 profile views
  1. Hoi Garry, Je lijkt foto's uit het topic te hebben overgenomen, want de foto's die ik zie lijken mij een passende set. Ik snap je vraag dus niet; kun je laten zien met eigen foto's wat er in je auto zit en wat op je nieuwe radio?
  2. En dat willen ze vast zo houden #blijfthuis @Frank ME, als je daarom al je deelname beëindigd is dat jouw keuze. Maar dat mensen in deze tijden trots komen vertellen Watvoor domme dingen gaan doen vind ik erger dan een beetje forum-vervuiling.
  3. Geen idee van wie die tekst nou echt is, maar de schrijver snapt mijn opmerking even niet. Ik blijf thuis, rij alleen naar de supermarkt en 1 dag in de week maar mijn werk; in mijn beroep kan niet alles thuis. De voorschriften ken ik maar al te goed; deel van mijn werk bestaat uit het maken van voorlichtingsmaterialen, die zelfs in een krant te zien zijn geweest... Henk is echter 74+ naar mijn weten. Echt een risicogroep dus. Gepensioneerd, maar vindt het blijkbaar niet nodig om thuis te blijven en gaat zelfs in Duitsland tanken. DAAR doelde ik op, ik vind dat onverantwoord en ronduit dom. Maar goed, dat heeft niks meer met zuinig rijden te maken en off-topic of onbegrijpelijk reageren is Henks specialiteit, niet de mijne.
  4. Mag je Duitsland nog in of uit dan nu? Ik mag niet eens tanken in het Nederlands/Belgisch buurdorp. Maar dat hoef ik ook niet; ik hou me aan de regels en ben niet eens een risicogroep. Itt sommige mensen hier...
  5. Ik heb ook van dergelijke schermen in mijn Picanto TA en dat bevalt erg goed. Had ze hiervoor ook in mij Aygo. Makkelijk te plaatsen, simpel te verwijderen en de ramen kunnen zelfs nog open zonder verlies van verduistering. Enige "nadeel" is dat ik op de achterruit een naad heb, maar dat went; in een bestelwagen is het erger. En mijn achterste dashcam heeft wat moeite met door het scherm heen kijken, maar dat ga ik nog oplossen.
  6. Het zou ook wel eens aan dat "heel Europa" kunnen liggen; lever een model in 1 Europees land niet uit en je hoeft geen eCall in te bouwen...
  7. Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het een aanpassing van een bestaand model is, ipv een compleet nieuwe auto.
  8. Ik denk dat Vos bedoelt dat je de navigatie kunt verbinden met de data-connectie van je mobiel, om zo live verkeersinformatie binnen te halen.
  9. Je hebt sowieso een inbouwframe nodig en een verloop van ISO naar de bekabeling van je Picanto. Waarschijnlijk ook een antenneverloop en indien van toepassing een interface voor stuurbediening en/of een verloop om de standaard USB-aansluiting met een andere radio te gebruiken.
  10. Heeft jouw Venga ook parkeersensoren (PDC)? Want het lijkt mij dat DIE piepen, niet je camera. Dus je zou moeten zoeken naar het uitschakelen daarvan, bij sommige auto's gebeurt dit automatisch bij het aansluiten op de aanhangerstekkerdoos, bij andere kan het niet, of moet het handmatig met een knopje voorin of zelfs achterin de auto.
  11. Murcielaygo

    Dagrijverlichting

    Dit IS waarschijnlijk niet eens met een update te verhelpen; een hoop is bij Kia's niet centraal geregeld zoals bijv. bij VAG. Kia gebruikt nog heel veel dedicated of zelfs hardwired systemen.
  12. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar er staat me iets van bij dat de koeling juist gebruik mAkt van de ruimte tussen de cellen. En als je ze in een honingraat-structuur plaatst is het ruimte verlies ook minder dan "vierkant".
  13. Interessant leesmateriaal. Maar nu ik gezien heb dat er platte cellen in de modules zitten weet ik helemaal zeker dat goede ondersteuning belangrijk is; als zo'n cel teveel buigt kan deze exploderen. Wat dat betreft is de accu van Tesla wel steviger; daarin zitten enkele duizenden "18650" cellen van 3,7V per stuk, die zijn rond, net als een conventionele huishoudbatterij. Dan heb je ook meer vrijheid in de vorm van je accu EN meer redundantie in de groepering van de cellen (serie/parallel). De accu-techniek staat wat dat betreft nog in de kinderschoenen. Ik denk dat we nog hele mooie dingen kunnen verwachten in de toekomst.
  14. Ik denk niet alleen het gewicht, maar idd ook goede ondersteuning. Als zo'n pakket te veel buigt lijkt me ook niet bevorderlijk. Bovendien heb je ook nog eens met honderden Volts te maken, met een capaciteit voor heel veel Ampères en natuurlijk voorzieningen voor koeling/verwarming van de accu zelf (heeft de e-Niro eigenlijk vloeistofkoeling?) Nee, dit wil je goed doen, er zijn iets TE veel riskante factoren.
×
×
  • Create New...