Jump to content

Murcielaygo

Leden
  • Posts

    3,421
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    81

Other groups

Leden

Murcielaygo last won the day on October 2

Murcielaygo had the most liked content!

2 Followers

About Murcielaygo

  • Birthday 07/13/1976

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Alphen NB (bij Tilburg)
  • Hobby's
    Teveel om hier te schrijven
  • Werk
    Repromedewerker
  • Auto
    Kia Picanto 2012

Recent Profile Visitors

12,495 profile views

Murcielaygo's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • One Year In
  • One Month Later
  • Week One Done

Recent Badges

614

Reputation

13

Community Answers

  1. Dat is idd de eerste actie als de EV er komt. Want dat duurt nog minimaal een half jaar; eerst moet mijn vrouw bevallen en dan is het de vraag of haar contract in haar verlof verlengd wordt... En als dat niet zo is moet er dus eerst een nieuwe baan gevonden worden, anders krijgen we niks rond... Gelukkig is de Picanto voor nu nog voldoende groot, maar met bijna 250k op de klok komt die ook aan het eind van zijn leven; het onderhoudsschema van Kia hield op bij 150k [emoji2957]
  2. Ja, die ICE daartegen, maar wie doet dat? Handhavers of agenten zie je hier nauwelijks en die hebben wel wat beters te doen. En zeker weten dat die Mini bij dat adres hoort doe je niet... Mijn insteek is overigens een BEV tehebben met "een week" aan range. Dan kan ik laden op mijn werk, als de auto daar toch een werkdag moet staan en hoef ik thuis dus enkel te laden als ik bijv. naar familie aan de andere kant van het land ga.
  3. Dit is dus heel waardevolle informatie voor mensen als ikzelf; ik overweeg EV, maar ben ook gebonden aan openbaar laden. Met in het dorp waar ik woon 1 enkele en 1 dubbele paal zou de enkele hierdoor dus mijn voorkeur hebben. Maar daar zit ook meteen een probleem; deze enkele paal was de eerste in het dorp en ligt tegenover het VOORMALIG huis van "de Teslarijder" van ons dorp. Inderdaad; door hem gebruikt als privé parking. Maar nu hij er niet meer woont parkeren de huidige bewoners met regelmaat hun ICE Mini Cooper daar... En de dubbele paal staat vaak vol met een Kona Electric en een Model 3. Aan de paal op mijn werk staat vaak een i-Pace te laden, dus moet je ook weer delen. Deze wetenschap is voor mij erg belangrijk in mijn besluit...
  4. Dat klinkt alsof er wat los zit in je lamp of misschien zelfs het lamphuis zelf.
  5. Dat zou wel een stap terug zijn; mijn 2011 Picanto kon dat niet, de radio uit een 2015 die ik nu heb wel. Zou stom zijn als de nieuwere Picanto's dat nu niet meer kunnen. Maar op de 2011 kon ik wel (bijna) alle contacten bellen via voicecontrol, zij het enigszins omslachtig...
  6. Ik heb me idd vergist door het feit dat het om resterende range ging, dus dat moeten we maar vergeten [emoji3061]
  7. Ik reageerde op Xmoo, die op dezelfde rit met 18" ongeveer 2km minder " over had" dan op 16". Niet heel wetenschappelijk, maar dat verschil is dus ca.10%.
  8. 2km lijkt weinig, maar van 22 naar 20km is toch bijna 10% en DAT vind ik wel significant...
  9. Waarschijnlijk wel, maar dan is er dus maar 1 telefoon actief; die met prioriteit. Gaat de tweede telefoon dan komt die NIET op de HandsFree terecht. Dit is overigens bij de meeste systemen zo, ik heb zelf nog maar 1x een carkit gehad die wel "Multipoint" ondersteunde; mijn Bury CC9060. Daarbij kon ik gesprekken starten vanaf telefoon 1, maar ook opnemen van zowel telefoon 1 als 2. Inkomend op toestel 2 werd zelfs aangekondigd als "vsn tweede telefoon".
  10. Heeft je auto een trekhaak misschien? Op het bij de Niro ook zo is weet ik niet, maar bij sommige trekhaken zit er een piepje in de elektrische interface om aan te duiden dat er een lichtje stuk is. En dat kan zo'n systeem al denken als er een afapterstekker van 13 naar 7 in het stopcontact zit... Het is een gok, maar wel iets dat vaker voorkomt...
  11. Volgens mij is dit mogelijk vanaf de FE in 2015. Herkenbaar aan een gewijzigde voor- en achterbumper. De SA was het allereerste model van 2004-2011 (facelift in 2007). De TA kwam in 2011 op de markt, de facelift FE in 2015. De huidige generatie is uit 2017 en begon met de JA.
  12. En wat doet 'ie dan? Want zo puur op het icoon kan ik ook enkel gokken en ik ben nu wel nieuwsgierig...
  13. Wat het schema laat zien wil niet altijd wat zeggen... Het eerste punt van "inspecteren" is bijv. het uitlezen van de computer via OBD. Dat is het bij mijn Picanto ook. Echter zit er in mijn auto een OBD-scanner die ze dan moeten lospluggen. Als mijn scanner uitgeplugd wordt kan ik dat later zien. In 240.000km en dus minimaal 16 beurten is dat minimaal 7x niet gedaan...
  14. Dit gaat niet meer over de gezochte wieldeksels, maar met deze calculator kun je mooi maten vergelijken; https://www.miata.net/garage/tirecalc.html Overigens kiezen ze soms ook juist voor kleinere velgen omdat er dan smallere banden op kunnen, dus met minder rolweerstand. Of Eco-banden die in grotere maten niet verkrijgbaar zijn...
  15. Weet je zeker dat die doppen geen invloed hebben? Ik meen me te herinneren dat de doppen op een Tesla Model 3 iets van 4% bereik schelen...
×
×
  • Create New...