Murcielaygo

Leden
  • Aantal bijdragen

    1675
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    15

Murcielaygo last won the day on 16 augustus 2016

Murcielaygo had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

373 Excellent

Over Murcielaygo

  • Rang
    Senior Lid
  • Verjaardag 13-07-76

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Alphen NB (bij Tilburg)
  • Hobby's
    Teveel om hier te schrijven
  • Werk
    Repromedewerker
  • Auto ('s)
    Kia Picanto 2012

Recente profielbezoeken

1410 profielweergaven
  1. Heeft Ron Penguin misschien toch gelijk [emoji16]
  2. Kost minder vermogen. Best van belang met -in mijn geval- een kleine motor. En vermogen kost ook brandstof... Ik heb mijn CC altijd op Auto staan, maar dan met A/C uit en die setting blijft gelukkig bewaard. Pas als het echt warm is tik ik de A/C erbij en voor de ontwaseming gaat 'ie toch al automatisch aan (en weer uit als je die uitzet).
  3. Het gaat om de typegoedkeuring; als de auto VOOR die datum is gekeurd voor type hoeft het dus niet.
  4. Als dat het probleem is zou je kunnen werken met een verleng/verloop/splitter met een plug met versmalde "neus" zoals deze die kan er meestal wel in. Gebruik iig NOOIT zo'n universele stekker met rode ring die er af kan voor in een caravan, want die doen vaak meer kwaad dan goed... Of als je TomTom met een USB-kabel werkt een adapter zoeken die wel past. Mijn nieuwe TomTom past enkel in de 12V, niet in de aansteker, de oude had een ronde "neus" en deed het in beide....
  5. Is het echt IETS kleiner, of scheelt het iets van 5mm? Dan zou het kunnen dat er een "boordspanningsbus" is ingebouwd, populair in caravans en dergelijke. Of bedoel je de diepte? Dat laatste is een bekend probleem met 12V-aansluitingen waar specifiek geen aansteker in kan. Mijn Picanto TA heeft een aansteker EN een 12V aansluiting en sommige pluggen passen maar in 1 van de twee gaten.
  6. Je kunt volstaan met 1 draad; voeding vanaf het lampje. En dan de schakel-massa aan de schakelaar. Maar een tweelingsnoertje en dan parallel aansluiten bespaart je wel het uitzoekwerk mbt de draad aan het kofferbakslot...
  7. Volgens mij moet je dan wel TWEE draden trekken; voeding EN de geschakelde massa...
  8. Nu bedenk ik me net pas dat je sowieso een draad de kofferdeksel in moet trekken; er ligt geen constante voeding in de klep naar mijn weten en de schakelaar zit in de massa...
  9. Bij mijn Picanto TA zit de schakelaar in het slot in de klep, ik verwacht dat ze dat bij de Rio ook wel zo gedaan hebben. Testen is simpel; klep openen en dan met een schroevendraaier het slot dichtklikken. Lichtje uit = schakelaar in slot. Druk op knop buiten, lichtje uit=extra bevestiging. Tijdens het testen de klep NIET omlaag doen; er zijn ook auto's (zoals de Peugeot 206) met een kantelschakelaar in de klep...
  10. Iedere technische vraag die ik tot nu toe aan de importeur/KMNL heb willen stellen waar de dealer geen antwoord op had ben ik telkens voor naar de dealer verwezen. ZELFS als ik aangaf dat de dealer geen antwoord had...
  11. Onderdelenlijn.nl Onderdelenzoeker.nl Via deze services kun je enkele honderden demontagebedrijven ineens bevragen op jouw specifiek gezochte onderdelen.
  12. Ja, ik heb dit gelezen, omdat ik uit interesse bijna alles lees. Maar idd geen Sorento, dus geen antwoord...
  13. Later dus wel gelukt blijkbaar...
  14. Is volgens mij zelf wel te doen. Ik zie op oa eBay nog wel eens van die paneeltjes langskomen, maar bij een sloop moet je ook wel kunnen slagen, misschien zelfs MET stekkers. Dan zou het een kwestie zijn van de juiste draden afsplitsen. Mijn Picanto TA uit 2011 heeft rechts 12V, links een echte aansteker en ertussen USB/AUX/iPod.
  15. Kijkend naar dat filmpje denk ik dat die houder links en rechts achter het paneel vastgeschroefd zit.