Ceed 3
2018->heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de Ceed 3 vind of plaatst u hier
Subforums

Pro Ceed
- 2.8k posts
- 1 follower
2018->heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de Pro Ceed vind of plaatst u hier
- Kia Proceed 1.6 GT probleem versnellingsbak
- Last reply by MauriceDtc,
214 topics in this forum
-
- 1 reply
- 76 views
Bij ons is het accu symbooltje in de Kia connect app oranje. Er is al een nieuwe accu ingezet door de dealer. Maar nu zijn we een paar weken verder en is hij weer oranje. Heeft er iemand een idee hoe dit kan? Bij de dealer weten ze het niet en zeggen dat het geen kwaad kan. Het is een 5 deurs Ceed 1.5 DTC 7 MHEV.
Last reply by SpeedyG, -
- 2 followers
- 24 replies
- 508 views
Na vele jaren tevreden met een Ford focus station te hebben gereden werd het tijd voor een nieuwe auto. We hebben voor de Kia Ceed phev (my22) gekozen. Onze Kia heeft nog het 4,2 inch cluster, dus niet het volledig digitale dashboard. Mooie fijne wagen en handig om de stroom van onze zonnepanelen straks zelf te kunnen gebruiken ipv terugleveren. Ik heb al behoorlijk wat info kunnen vinden hier op het forum, maar ik heb toch nog enkele vragen / onduidelijkheden - ik mis een toerenteller. Er wordt in de handleiding wel gesproken over het toerental, soms zelfs over bepaalde rpm, maar de toerenteller heb ik nog niet gevonden - achteruitrij piep is bizar ha…
Last reply by Breeze, -
- 2 followers
- 4 replies
- 123 views
Goedemorgen allemaal, Ik heb jullie hulp nodig, als nieuwkomer in de Kia wereld! Het is niet mijn sterkste punt, maar ik ga proberen een lang verhaal kort te houden :). Jarenlang reed ik dagelijks in het prachtige Zweedse merk Saab. Dit vergde echter ook veel onderhoud en langzamerhand ben ik voor het dagelijks vervoer in het Aziatische terechtgekomen. Dit bevalt me ook erg goed. Na kennismaking met de Kia Optima van mijn schoonvader een aantal jaar geleden, was ik om. De volgende auto moest een Kia worden. Nu is het moment aangebroken. Ik hoop in juni voor het eerst vader te worden en ben dus op zoek naar een nieuwe auto. Mijn pijlen zijn geric…
Last reply by JeBi, -
- 3 followers
- 17 replies
- 2.6k views
Sinds april 2023 heb ik een Ceed SW 1.5 T-GDI. Vanaf september 2023 begon de auto te schokken. Voornamelijk als ik een constante snelheid reed en als hij onder de 2000 toeren zat. Geen melding van het dashboard. Bij d garage konden ze niks vinden, dus hebben ze alles gereset en toen was het weg. Helaas in januari 2024 opnieuw dezelfde problemen. Na dagen zoeken bleek het de katalysator te zijn. Dit is weer gereset, probleem tijdelijk weg. Nu zijn de problemen weer terug. Is iemand toevallig bekend met dezelfde klachten? Als benzine tank ik meestal V-Power en doe regelmatig wat additief in de tank. Alvast bedankt
Last reply by TheoK., -
- 1 reply
- 145 views
Goedemiddag, Sinds vorige week in het bezit van een ceed sw phev uit 21 (type my22) 27k op de teller pracht van een auto. Nu vielen mij echter een aantal dingen op die je niet test bij de testrit. Navigatiemeldingen hoor ik alleen via de boxen linksvoor bestuurderszijde. Zelfde geld voor telefoongesprekken. Muziek uiteraard wel uit alle hoeken en gaten. Klopt dit? Ik rijd voor mijn werk dagelijks een niro welke je wel over 2 kanten hoort. Verder betreft de auto een duitse import. Ik krijg deze vooralsnog niet aangemeld voor mijkia. Hebben meer mensen daar last van of weten hoe dit op te lossen is? Zodra ik het kentekenbewijs …
Last reply by WillEV, -
- 3 replies
- 143 views
Goedemorgen, Zoals in mijn voorstel topic aangegeven rijd ik sinds September in een Ceed van mn werk. Dit voertuig bevalt verder uitstekend maar er zijn een aantal dingen waar ik mij erg aan stoor: - Windgevoeligheid op de snelweg - Gevoeligheid voor spoorvorming - Infotainment systeem heeft een halve dag nodig voor het opstarten - Auto gooit in een bocht naar rechts zn kont heel snel uit terwijl bij een bocht naar links dit niet gebeurd (achteras staat scheef vanaf fabriek) Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Last reply by Catunambu, -
- 3 followers
- 41 replies
- 15.7k views
Dag allen, Mijn Ceed heeft een aantal problemen waar de dealer zich geen raad mee weet en ik ben heel benieuwd of jullie hier ook last van hebben. Ik heb een Ceed 1.4 DCT DynamicPlusLine. Mijn electronica heeft nog wel eens de gewoonte om op hol te slaan. Laatst begon mijn toerenteller te 'dansen' en het hele instrumentenpaneel begon te flikkeren. Zelfs mijn koplampen gingen in stroboscoopmodus. Tijdens het stilstaan begon mijn automaat te ratelen (en de auto heeft nog geen 30.000 gereden). Natuurlijk als je de auto bij de garage brengt werkt die weer normaal. Nadat ze wat geprobeerd hadden en ik de auto weer terug kreeg kwam het probleem ook weer terug. Nu be…
Last reply by MauriceDtc, -
- 2 followers
- 24 replies
- 6.2k views
Ik heb sinds dit weekend een Kia Ceed Sportswagon GT plusline. Ben er erg tevreden mee. Het enige minpuntje tot nu toe is het bandengeruis, het klinkt altijd of ik over ruw asfalt rijd, zelfs op een klinkerweg. De auto is uitgerust met 18 inch Michelins Pilot Sport 225/40. Ligt het aan de banden of aan de auto zelf? Het was me namelijk al met een proefrit opgevallen maar deze auto was uitgerust met kleinere en smallere Michelin Energy saver banden. De dealer zei dat dit aan de banden lag omdat energy saver banden harder zijn. Is hier wat aan te doen? Demping of andere banden? Iemand ervaring hiermee? Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Last reply by Niek1990, -
- 2 replies
- 135 views
Dag, Als ik mijn auto aan het opladen ben mijn de meegeleverde KIA Granny charger weet ik dat de oplaadsessie kan stoppen middels de remote in de app. Binnen een seconde zie je dan de granny charger netjes stoppen met laden (0 watt verbruik) en is het veilig de stekker uit de auto te halen. Maar als ik de app niet bij heb lijk ik niet te kunnen vinden hoe ik het laden volledig stop. Met het openen van de deuren gaat het laadvermogen wel terug naar 500w voor een aantal seconden, maar echt volledig stoppen van het opladen lijk ik - als ik de auto in accessoire stand of zelfs volledige stand (tijdstand is niet beschikbaar met verbonden kabel) - nergens iets te kunn…
Last reply by WillEV, -
- 1 follower
- 10 replies
- 4.9k views
Hi, Weet iemand of de Auto-hold functie altijd aan kan? ik moet hem nu bij het starten van een rit zelf aanzetten... Beetje suf.
Last reply by WillEV, -
- 2 replies
- 227 views
Hallo Ik ben sinds maand of 2 eigenaar van een kia ceed gtline 1.5 met standaard audio . Nu met de audio ben ik niet tevreden , mijn vraag als ik de speakers in de deuren , verander door andere zou dit beter zijn ? En indien ja welke zou ik best in plaatsen ? En is dit makkelijk te doen heb ik extra rongen nodig voor montage of passen er gewoon andere in ? Alvast bedankt
Last reply by WillEV, -
- 2 replies
- 306 views
Gister is m’n Ceed SW 1.5 GT-line bij de wrapper geweest voor een Chrome delete. Ik kon hier niet echt goede voorbeelden van vinden…dus bij deze die van mij als voorbeeld! 😁
Last reply by Metaforze, -
- 1 reply
- 101 views
Hoi, Ik rijd met een Kia Ceed (2019) op bezine, nu heb ik gemerkt bij het tanken dat er geen klep is in de vulhals. Het is de eerste keer dat ik dit opmerk, waar ik vroeger dacht dat er altijd een wit klepje zat. Ben ik hierin fout? Uiteraard is er wel de tankdop aanwezig. Toeval wilt nu ook dat elke keer als het dicht tegen vriezen was of vochtiger weer er een probleem melding kwam op mijn motor en een van de drie cilinders (niet altijd dezelfde) niet werkte. Kan het zijn dat er condens in de benzine aan het komen is?
Last reply by Breeze, -
- 3 replies
- 767 views
Goedemorgen, Ik zal een heel lang verhaal proberen kort te maken. We zijn nu al een half jaar bezig met de bandenspanning namelijk en het begint ons nu echt de keel uit te hangen. Sinds een half jaar geeft de auto regelmatig (lees dagelijks) een melding dat de bandenspanning niet klopt. Het is een Kia Ceed SW uit 2020 en die beschikt over een ABS systeem. Welke band het is weten we dus niet. Echter zijn alle banden steeds goed als we meten. Kia garages houden zich ten eerste niet echt aan afspraken en plannen geen tijd in om er echt naar te kijken. We zijn al afgescheept met: "koud weer dus lage bandenspanning" en "banden moeten minimaal 2.5 bar zijn". De laat…
Last reply by HaPe, -
- 14 replies
- 377 views
De Ceed PHEV met semi analoog dashboard cluster heeft helaas geen toerenteller. Die heb je niet vaak nodig, maar die enkele keer dat ik met een caravan rij vind ik het wel fijn om handmatig te kunnen schakelen in de bergen etc en dan wil ik wel een toerenteller kunnen zien ipv afgaan om mijn gehoor. Heeft iemand een OBD2 adapter in gebruik met de Ceed PHEV en zo ja, kan het aantal toeren worden getoond? Als dat zo is dan ga ik op zoek naar een betaalbare en goed werkende adapter. Als die ook olie/koelvloeistof temperatuur kan tonen is dat mooi meegenomenen.
Last reply by Breeze, -
- 1 reply
- 226 views
Ik ben even benieuwd op welke manier de 12v accu in de CEED PHEV wordt gebruikt en opgeladen, maar kan hier niet zoveel over vinden op het net. Er is over de NIRO PHEV wel veel te vinden. Daarover lees ik dat de Niro geen dynamo heeft die de 12v accu oplaadt, maar dat er een DC/DC omvormer in zit die hoog voltage van het hybride accupakket gebruikt om de 12v accu te laden. Is dit bij de CEED ook zo? Ik lees ook over een knopje in de Niro waarmee je een soort boost van het accupakket aan de 12v accu kan geven wanneer deze "leeg" is. Dit heeft de (mijn) CEED my22 niet. Wanneer wordt de 12v accu van de Ceed opgeladen? - Tijdens het laden aan laadpaal? …
Last reply by Dsil, -
- 1 reply
- 116 views
Momenteel zijn wij aan het rondkijken voor een vervanging van onze huidige auto. De KIA Ceed Sportwagon staat aardig hoog op het lijstje, mede vanwege de redelijk ruime achterbak. Nu vroeg ik me af, zitten er 4 bagage-ankers/bevestigingsringen in de kofferbak die vast zitten aan de carosserie? Gisteren ben ik even bij een CEED sportwagon wezen kijken en heb 'r 2 gevonden achter de achterbank en 2 uitklapbare ringen bij de achterklep. Maar die 2 bij de achterklep zitten aan de bekleding en niet aan het chassis. Daarnaast vroeg ik me af hoe strikt KIA is met de garantie? Bijvoorbeeld als 1 van de beurten net iets over de tijds- of kilometer-interval …
Last reply by Breeze, -
- 0 replies
- 117 views
Sinds een aantal maanden heb ik een kia ceed uit 2018. Er zaten standaard velgen om, deze heb ik inmiddels vervangen voor velgen van een proceed uit 2019. Daar volgt dan ook gelijk de vraag. Bij mijn oude standaard velgen werd de druk per band weergegeven. Bij de nieuwe velgen niet, er staat dat ik moet rijden, maar er verschijnt niets. De vorige eigenaar van de velgen gaf aan dat hij alleen een melding krijgt als de bandenspanning te laag is. Nu heb ik gelezen over een direct en indirect tpms systeem. Bij mij zit denk het directe systeem. Is het mogelijk om indirect aan direct te koppelen en de bandenspanning per band te zien of zijn daar andere tpms sensoren voor nodig?…
Last reply by Dirk199, -
- 3 replies
- 376 views
Ik heb een Kia Ceed SW Phev en ben met mijn vrouw dakkoffer (zaten vooral lichtgewicht spullen in) fietsdrager en camping spullen met vakantie gegaan. Deze vakantie zijn wij in de bergen (alpen) geweest. Ik reed in de HEV stand maar had toen heel weinig vermogen om de berg op te komen. dus schakelde ik naar de Sport stand. tot mijn grote verbazing was binnen no time de hele accu leeg en had ik nagenoeg geen vermogen meer. Sterker nog ik moest de auto langs de kant zetten en in de vrij laten draaien om weer wat accu te kunnen bijladen. Uiteindelijk weer kunnen rijden maar het geeft geen prettig gevoel. Doe ik iets fout. Ik heb gelezen dat de accu nooit helemaal lee…
Last reply by thasala, -
- 1 reply
- 230 views
Pas een grote beurt bij de Kia dealer laten uitvoeren van de Kia Ceed. Gevraagd naar airco check/beurt want auto is al 3 1/2 jaar en is nog niet gedaan. Antwoord van dealer: meneer, als de airco goed werkt en koelt (dat doet hij) hebben ze ook geckeckt dan niet doen. De airco kan soms wat koelmiddel kwijtraken maar dan merk je dat doordat hij minder goed koelt en werkt. Dus eigenlijk adviseren wij dat te doen indien u merkt dat hij minder functioneert. Dat is mooi want aircobeurt kost met nieuwe koelmiddel al snel rond de 200 euro. Toch lees je overal dat je om de twee jaar moet vervangen (controleren kan niet) Wat is de ervaring van and…
Last reply by Erasmus, -
- 2 replies
- 241 views
Weet iemand hier of je op de juiste manier halogeen kan vervangen voor led? En dan niet met die Ali setjes of iets dergelijks maar op een goede veilige manier liefst bij de dealer. Graag wat tips aub.
Last reply by MauriceDtc, -
- 0 replies
- 240 views
Hallo allemaal, Al een tijdje is onze Ford Focus wagon aan vervanging toe. Afgelopen weekend heb ik een proefrit gemaakt in een Ceed SW Phev ExecutiveLine uit 2021. Was erg fijne rit en onder de indruk van het interieur en rijeigenschappen. Toch zit ik met een aantal vragen waarop jullie mij hopelijk antwoord kunnen geven! - Panoramadak/elektrische stoel: in hoeverre belemmert deze combinatie je hoofdruimte? Ik zat niet met hoofd tegen plafond maar had wel het gevoel dat het wat krapper allemaal is dan ik gewend ben. Ik hield niet gek veel over (ben 1.88). En wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van panoramadak/elektrische stoel (is het onmisbaar?)…
Last reply by Timboektoe, -
- 2 replies
- 1.1k views
Ik heb nu een aantal keren tijdens het rijden een terugkerend piep geluid gehoord zonder een melding ergens te zien. Het geluid van de radio wordt ook zachter zoals tijdens een melding of waarschuwing. Het duurt ongeveer 20-30 seconden en de piep hoor je om de 3 seconden zoiets. Als afsluitend geluid hoor je een dubbele piep op een andere toon. Herkent iemand dit?
Last reply by Erasmus, -
- 5 replies
- 322 views
Mijn Kia dealer voegt bij elke onderhoudsbeurt Tunap 974 toe (dat moet ik maar aannemen trouwens) Ik vind het een beetje overbodig want ik rij veel kilometers ook langere afstanden dus de motor blijft mooi schoon en brandstof systeem ook. Ik heb gevraagd dit niet meer toe te voegen maar dat werd niet gewaardeerd, zou echt nodig zijn. Nu kan ik natuurlijk andere dealer zoeken maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit ervaren. ANWB vind het alleen nodig als je weinig kilometers maakt, anders zonde van je geld (mijn mening ook) Ga niet armoe lijden van 28,95 maar spekt alleen de dealer en dat is nu ook weer niet nodig. Hoe kijken a…
Last reply by Erasmus, -
- 1 follower
- 0 replies
- 933 views
Beste Kia rijders, waarschijnlijk een herkenbare melding "Neem een pauze". In mijn nieuwe Kia Ceed (MY2025) die ik sinds eind augustus rij komt deze melding zeer regelmatig voor. Het record staat op vijf minuten na vertrek. Heel irritant omdat de melding volstreks onnodig is. DAW (driver attention warning) zou de oorzaak zijn, maar uitzetten levert geen effect. Navraag bij de dealer levert ook geen resultaat op. Bij mijn vorige auto (Kia Ceed SW MY2020) was de veiligheidsoptie DAW uitschakelbaar. Weet iemand of je deze "assistent" kunt uitschakelen? Naast de Snelheidslimietinformatie en Rijbaan assitentie (LFA), die je gelukkig kunt uitschakelen, l…
Last reply by cgyj,