Ceed 3
2018->heden
Alles over de Kia Ceed 3 vind je hier
231 topics in dit forum
-
Vandaag een spuitbus removable coating van motip binnen gekregen in hoogglans zwart als de temperatuur iets hoger wordt ga ik zelf proberen de gril zwart te maken. na goed ontvetten en afplakken wil in de garage gaan spuiten, volgens mij moet dit goed te doen zijn als ik dunne lagen opbouw. ik laat weten of het gelukt is, spuitbus was 10 euro dus als het mislukt haal ik het er af en probeer opnieuw
Laatste antwoord door Jeroensw, -
Onderhoudsmelding
door Huisman- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoe kan ik bij de ceed de onderhoudsmelding verwijderen? Deze zijn ze bij de laatst beurt vergeten te resetten. Ik zie veelal de wijze op de vorige versie voorbijkomen, echter lijkt dit nu niet te werken
Laatste antwoord door Huisman, -
Verlichting
door evdk- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi vraagje. Ik wil graag led-verlichting in de koplampen bouwen. Mijn vraag aan jullie is waar moet ik op letten?? Welke lampen kan ik beetje beste gebruiken??
Laatste antwoord door evdk, -
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben troste eigenaar van een een mooie Kia Cee'd 2018, alleen heeft deze geen DAB of DAB+ beschikbaar. Terwijl bij het kopen van de auto dit wel op het optie en accessoires lijst stond. Ik ben hiermee naar de autodealer gegaan en deze zegt dat DAB of DAB+ via Android auto of Iphone auto (mobiel aansluiten via USB) Deze optie beschikbaar komt. Ik heb dat geprobeerd maar ik zie geen DAB of DAB+. Op mijn scherm zie ik alleen staan FM en AM in de auto Weet iemand hoe dat zit? Software update? Ik heb de optie lijst gedeeld. Auto gegevens: Kia Cee'd 1.4 T-GDI - DynamicPlusLine - Full Led - Navi - Camera - 141PK Bouwjaar 2018
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Is het mogelijk om via software diverse functies van de dynamic plusline in de dynamic line in te schakelen zoals bijvoorbeeld verkeersbord herkenning enz. Zijn er hier van die slimme programmeurs? ik heb een Xceed 1.0 dynamic line.
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
Kan iemand mij helpen met het volgende: Ik wil graag alle verlichting in mijn te bestellen auto (Kia Proceed) naar LED omzetten. Er is al veel LED in de Proceed, maar helaas nog niet alles. De volgende lampen in de auto zijn nog geen LED: - Kentekenplaat verlichting achter - Lamp in de kofferbak - Lampjes bij de make-up spiegels voorin (onder de zonneklep) - Mistlampen voor Deze lampjes zullen hetzelfde zijn als in de normale Ceed en de Ceed SW >2018, iemand ervaring met het vervangen van deze lampjes naar LED? Welke lampjes hebben jullie goede ervaring mee (wel of niet canbus?)
Laatste antwoord door Jeroensw, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Weet iemand hoe ik kan oplossen dat ik Teams in mijn auto op kan nemen. Ik wordt best veel gebeld via Teams en 9 van de 10x hoor ik hem wel overgaan maar kan ik hem niet opnemen. Dan moet ik onder het rijden mijn telefoon pakken om dan op te nemen. Als ik heb opgenomen werkt het wel via de speaker en de microfoon in de auto en niet in mijn telefoon.
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 8 antwoorden
- 4,2k weergaven
Probleem: Raar geluid na starten auto. Hoe klinkt het ? : Als een electrische pomp of iets , het is vrij hoog maar geen piepend geluid . Het klinkt een beetje alsof je in een gehorig huis woont en de buren aan het stofzuigen zijn. Maar het enige wat je hoort is de frequentie zoem / piep van de electromotor van de stofzuiger. Wat beinvloed het geluid? : Als ik aan de knoppen van de stoel verwarming of raam verwarming zit. Dan gaat het geluid in frequentie een beetje omlaag , maar daarna weer omhoog naar de originele frequentie. Auto rijden / gas geven etc heeft geen enkele invloed op het geluid zelf. Hoe ik het gas in trap heeft geen invloed op het geluid. …
Laatste antwoord door Sniperjp, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste forumleden, binnenkort ruil ik mijn Cee'd gt line in voor de nieuwe xceed. Zijn er toevallig leden die deze auto besteld hebben? Ik kom dan graag in contact met jullie. Wordt er ook een apart Xceed model geopend of valt de discussie onder de groep Ceed 3? Voor mij begint nu het lange wachten tot eind december [emoji53] Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
Laatste antwoord door Aldvors, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Op mijn vorige auto had ik een all weather stand zitten. Hier stond de ESP en de DSC wat scherpen afgesteld om eerder in te kunnen grijpen bij slecht grip situaties. Zit er op de Ceed ook een optie om de veiligheidssystemen anders in te stellen?
Laatste antwoord door Starry, -
- 1 antwoord
- 3,4k weergaven
Net even de nieuwe prijstlijst bekeken voor de ceed SW Paar vraagjes: Weet iemand het verschil tussen de motor 1.5 T-GDI MHEV DCT7 en de 1.5 T-GDI DCT7 de eerste heeft alleen mild hybrid maar is wel goedkoper? Enige verschil wat ik kan zien is dat de gewone DCT 7 wel in gt plusline leverbaar is en de MHEV alleen in executiveline maar de opties tussen GT plusline en exectuveiline zijn volgens mij hetzelfde.
Laatste antwoord door OwN4UtReG, -
- 11 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb zojuist een goede set winterbanden besteld inclusief de stalen velgen ervoor. Niet via de Kia dealer maar een banden boer. Die hadden me geadviseerd om de stalen velg in ET 50 te nemen . Nu zie ik op een velgen afmeting site dat de originele stalen velg normaal et51 is maar ET50 passen er ook op . Moet ik nu de ET50 om laten zetten naar ET 51 velgen of zeggen jullie dat het niets uitmaakt ? Iemand hier ervaring mee ?
Laatste antwoord door Case, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Mijn CEED3 1,0 maakt bij koude start heel kort (paar seconden) een ratel of rammel geluid. Daarna loopt hij mooi rond. Overigens mijn CEE'D 2 hiervoor had precies hetzelfde met dezelfde motor. Iemand een idee wat dit is? En wordt dit herkent?
Laatste antwoord door Ronald_S, -
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Nou na maanden lang bestellen , wachten, bellen met de dealer en maar geen auto voor de laatste 7 maanden ... heb ik dan eindelijk gisteren een voor mij nieuwe MY20 Kia Ceed SW CRDI 136 GT-Line opgehaald van de dealer. Hij is 5 maanden oud en altijd als demo auto gebruikt. 9500 km op de teller en is een Kia officiele occasion. Alles er op en eran wat ik wilde. Helaas geen Full Led voorlichten maar dat mag de pret niet drukken. Hopelijk snel wat kleine modificaties maar daar moet ik wat meer voor sparen :). Ik neem aan dat als ik hem laat chippen dat ik dan de motor garantie kwijt raak dus daar begin ik maar niet mee. Hij kan goed met het verkeer meekome…
Laatste antwoord door OwN4UtReG, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Mijn 12 jaar oude kia had dit nit dus vandaar de vraag. Als ik het gaspedaal gans indruk kan ik nog doordrukken (lijkt op een schakelaar die ik indruk dan). Wat doet dit juist ? Is dit om de CC limit te omzeilen? (1.6CRDI 6MT) Groeten en alvast bedankt.
Laatste antwoord door Vinz3nt, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hey, Na 11 jaar en 275.000km op de teller begon de ophanging van mijn oude Kia cee'd SW rare geluiden te maken en zouder er kosten aan komen. Omdat de koppeling ook al even raar aanvoelde en er toch hier en daar wat begon te mankeren is er de keuze gemaakt om naar een andere uit te kijken. Zaterdag is hij aangekocht een fonkel nieuwe KIA ceed 1.6CRDI (diesel) more met een navigatie pack. Een stockwagen in mijn lievelingskleur dark penta metal.... Begin 2021 schrijven we hem in. Ik zie nog weinig dieselrijders hier en dat is te begrijpen maar door mijn hoog aantal km (+25.000/j) en ik hoop toch weer 10j verder te kunnen was voor mij diesel de juiste keuze. Ev…
Laatste antwoord door Luxata , -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik was vanmiddag met kia aan het chatten omdat in de ceed prijslijsten staat aangegeven dat alleen de prijs geld voor voorraadmodellen. Nu gaf de medewerker aan dat er eind deze maand 1.5 mild hybrid motoren komen. Heeft iemand al meer informatie van zijn/haar dealer of nieuwe prijzen en hoeveel PK deze motoren gaan leveren?
Laatste antwoord door marijn.hak, -
Dakdragers
door MvS85- 8 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hoi allemaal, Welke dakdragers zijn geschikt voor de nieuwe KIA Ceed SW? Groet Martijn
Ik heb 2 telefoons aangemeld in de auto, privé en zakelijk. Er is er echter maar 1 actief voor spraak. Als ik gebeld wordt op de andere kan ik niet via de carkit bellen. Bij mijn vorige auto's (Skoda, Renault) kon ik meerdere telefoons aanmelden en al naar gelang ik welke telefoon gebruikte om te bellen, of ik werd gebeld op 1 van de telefoons schakelde de carkit naar de betreffende telefoon qua spraak. Kan dat bij Kia niet? Is de laatste versie met het hele brede scherm van JBL. Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Laatste antwoord door Vinz3nt, -
trekhaakinstalatie
door el_tom- 2 antwoorden
- 1k weergaven
Hey iedereen Ik ben bezig met elektrische gedeelte van een trekhaak te instaleren wat goed ging tot ik de canbus aansluiting moest maken. Ik gebruik een set van brink (720774) en daar zou ik volgens de handleiding een bruine en een witte draad van de canbusstekker moeten verbinden met hun module maar aan die stekker zitten 3 witte en 3 bruine draden . Je kan het probleem al raden welke van de 3 mag ik nemen ? Heeft er al iemand ervaring met deze kit van brink? Mvg Tom
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 4 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hallo, Mijn Kia heeft 3 weken geleden de laatste software update gehad via de dealer. Nu ontdek ik dat ik sinds 26 september geen online verbinding meer heb met de UVO app en de online diensten vanuit de auto. Iemand dezelfde ervaring hiermee? Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Laatste antwoord door Danny_57, -
- 43 antwoorden
- 10,6k weergaven
Ik ben eigenlijk wel even benieuwd naar het verbruik van mensen met dezelfde motor? Gaat dus om de Ceed SW GT-PlusLine 1.4 T-GDI met DCT7 automaat. Ik heb ook de 18" velgen eronder. Ik kom namelijk op mijn dagelijkse tripje van thuis naar werk, een ritje van 45,4 km, waarvan een groot deel snelweg, niet heel erg veel hoger dan 1:11,4 Wat ik toch wel even schrikken vond... Ik rijd dan in de normal stand, dus geen sportstand, en ook redelijk netjes naar mijn idee. Op de snelweg gewoon op Cruise Control. Beste wat ik me zon beetje kan herinneren is 1:13,8 wat wat meer 80 weggetjes waren.
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Vandaag voor de beurt van m’n Ceed SW bij de dealer gaf ik aan dat ik vooral aan de linkerzijde van het stuur van die kleine witte puntjes heb. Je voelt ze niet. Ik vroeg me af wat dat was en had de dealer gevraagd om er even naar te kijken. Toen ik eind van de dag de auto weer ophaalde bleek dat zij er foto’s van hebben gemaakt en deze hebben gedeeld met Kia Nederland. Het zou gaan om slijtage van de verflaag. Ze hebben een nieuw stuur besteld en deze wordt onder garantie vervangen. Dus mochten meer mensen dit ‘probleem’ hebben, dan weet men dat er een oplossing voor is.
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Laatste antwoord door theomonika, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Heeft er iemand misschien een goede tip voor welke caravan spiegels ik het beste kan gebruiken op mijn Ceed? Ik heb er nu universele spiegels van de halfords op zitten, maar dat bevalt mij totaal niet. Het liefst zet ik er weer universele op, maar als het niet anders kan dan zijn specifieke spiegels natuurlijk ook goed.
Laatste antwoord door Huuv,