Ga naar inhoud

Oude KIA 275k km maakt plaats voor nieuwe KIA


Nick W

Aanbevolen Berichten

Hey,

Na 11 jaar en 275.000km op de teller begon de ophanging van mijn oude Kia cee'd SW rare geluiden te maken en zouder er kosten aan komen. Omdat de koppeling ook al even raar aanvoelde en er toch hier en daar wat begon te mankeren is er de keuze gemaakt om naar een andere uit te kijken.
Zaterdag is hij aangekocht een fonkel nieuwe KIA ceed 1.6CRDI (diesel) more met een navigatie pack. Een stockwagen in mijn lievelingskleur dark penta metal.... Begin 2021 schrijven we hem in.
Ik zie nog weinig dieselrijders hier en dat is te begrijpen maar door mijn hoog aantal km (+25.000/j) en ik hoop toch weer 10j verder te kunnen was voor mij diesel de juiste keuze.

Even de handleiding gedownload die ik via jullie forum vond en eens rustig doorgenomen.... zo benieuwd om er eindelijk mee rond te rijden en het 'verschil' te voelen met men oude Kia.

-Is er ergens een soort van manual te vinden voor het navigatie / radio / uvo gedeelte is er deze ergens online? Ik heb niet gevraagd of de radio met DAB is (ik verwacht van wel maar ben graag zeker)
-En de vraag ik zie ze veel gesteld her en der maar ik vind geen duidelijk antwoord.... Ketting of riem distributie bij deze nieuwe ceed? In het boekje staat vervangen naar 240.000 km dus ik denk dan ketting maar er staat de benaming riem voor. Zeer dubbel voor mij.
-Alarm .... in het boekje staat het als optie maar ik zie nergens een alarm als optie . Wat zit er standaard op de kia van alarm ? 

Alvast bedankt en groeten van een ongeduldige Kia Fan

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Hi nick nice , goede keuze . Ik heb na veel leveringsproblemen met de 1.4 ook net een diesel gekocht alle opties behalve full led en dan in het wit ! Dus je bent niet de enige :)) ik rij ook met gemak 25.000 plus km maar ik woon in Denemarken en dat is de beste optie hier . Stukken goedkoper in gebruik en belastingen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...