Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

USB aansluit poorten, er zijn er bij mij 3, en maar een in het midden is voor telefoon (googlemaps via AndoidAuto) en een eventuele USB dongle met muziek.

De ander zijn m.i. een beetje overbodig, en trekken alleen de accu maar leeg als de motor niet loopt.

Kan je op die ene nuttige een USB splitter gebruiken voor onderweg?

Posted

ALs je niks aansluit op een poort zul je daarop geen stroomverbruik hebben.
En aangezien je USB niet zomaar kunt splitten, maar een Hub nodig hebt zal dat niet werken. Zelfs al kun je een hub aansluiten dan zal er in je systeem geen mogelijkheid zijn om een bron te kiezen. Waarschijnlijk zou dan enkel het eerste apparaat gevonden worden.

• Thanks 2
Posted
Op 8-7-2023 om 11:43, zei fiddler:

Kan je op die ene nuttige een USB splitter gebruiken voor onderweg?

Murcielaygo slaat de spijker op zijn kop.

Een USB hub die op mijn PC werkt doet het gewoon niet in de Niro.

De (windows) PC heeft drivers voor USB hubs aanwezig en is dus in staat de hub en achterliggende apparatuur te adresseren, het infotainment systeem van de Niro heeft deze blijkbaar niet 😵‍💫.

• Confused 2
Posted

sof ... heb net deze besteld, ook 1 voor mijn dochters landrover:

USB._AC_SL1000_.thumb.jpg.9554d2bed5b1909df842d2122e4f4576.jpg

Posted
De (windows) PC heeft drivers voor USB hubs aanwezig en is dus in staat de hub en achterliggende apparatuur te adresseren

Nu je dit zo schrijft; de hub zelf heeft ook een adres; dus als je die inplugt zal de Headunit die zien, niet weten wat er mee moet en waarschijnlijk een fout geven of gewoon niks doen.
Er zijn maar weinig systemen die daadwerkelijk meerdere USB-devices tegelijk kunnen afhandelen. Dan moet er bijv. in de software ook een optie zijn om de drive te kiezen...
Posted (edited)
On 7/10/2023 at 12:58 PM, Murcielaygo said:

Nu je dit zo schrijft; de hub zelf heeft ook een adres; dus als je die inplugt zal de Headunit die zien, niet weten wat er mee moet en waarschijnlijk een fout geven of gewoon niks doen.
Er zijn maar weinig systemen die daadwerkelijk meerdere USB-devices tegelijk kunnen afhandelen. Dan moet er bijv. in de software ook een optie zijn om de drive te kiezen...

NB test was zelfs zo erg dat de auto pas starte nadat ik het accu reset knopje links van het stuur indrukte na test   .toeval?

Maar gelukt: Gelukt, AndroidAuto en GoogleMaps tezamen met VLC media player !

Edited by fiddler
  • Like 1