Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste leden, 

Ik rijd in een Kia Niro Ev 2023 model en sinds kort hoor ik een bonkend klikkende geluid bij het optrekken. Dit geluid is niet constant maar wel 3 op de 5 keer te horen bij het optrekken. Ik ben inmiddels bij de dealer geweest alleen weten zij niet waar dit geluid vandaan komt. Er is mij verteld dat het geluid nog te zacht is om te constateren waar het vandaan komt. Het lijkt voor mij gevoel net of iets los zit en dat het onderdeel bij het optrekken beweegt. Het is zeer vervelend om in een nieuwe auto te rijden en dit telkens te horen. 

Komt iemand dit geluid bekend voor of weet iemand toevallig waar dit geluid vandaan komt?   

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Posted

Dat is toevallig want dat had ik ook. Voor mijn gevoel kwam het van de achterwielen na een paar dagen stilstaan. Zo plotseling als het begon zo plotseling was het ook weer weg? 3 maanden geleden en nooit meer gehoord.

Posted
2 uur geleden, zei Dutchman:

Dat is toevallig want dat had ik ook. Voor mijn gevoel kwam het van de achterwielen na een paar dagen stilstaan. Zo plotseling als het begon zo plotseling was het ook weer weg? 3 maanden geleden en nooit meer gehoord.

Hi Dutchman, 

Dit geluid komt niet van de achterwielen, het komt echt vanuit de voorkant/midden en dan aan de onderkant. Lijkt net of het onder de schakelbak vandaan komt of meer naar de voorkant van de auto toe. Alsnog bedankt voor je reactie!

• 4 weeks later...
Posted

Ik heb dit probleem ook al 4 maanden bij mijn Kia Niro EV. Wagen is nu 1 jaar oud. Krakend geluid aan de rechter voorkant vooral bij een bocht nemen of optrekken. Garage zoekt hier ook al lang naar en hebben al stukken vervangen bij de ophanging van een andere niro met hetzelfde probleem. Ondertussen heeft de garage nu al 4 wagens met dit probleem.

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
Posted

Trekhaak gemonteerd? Dan is er iets los geweest dat niet goed is vast gezet. Bij mij bleek een loszittende module een klapperend geluid te maken. Goed laten vastzetten en het geluid was weg.