Jump to content

Case

Leden
  • Content Count

    118
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Case last won the day on March 7

Case had the most liked content!

Community Reputation

18 Goed

About Case

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Regio Eindhoven
  • Auto
    Mitsubishi Outlander PHEV Instyle (2013).
    KIA e-Niro 64 kWh Executive Line (2019)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Voor de prijs van de nieuwe Kuga PHEV heb je ook een Mitsubishi Outlander PHEV, met 1500 kg trekgewicht en 4WD.
  2. Deze passen waarschijnlijk niet. E-Niro heeft velgen vanaf 17 inch, met bovendien een grotere ET-waarde (48 of 50 mm).
  3. Wat ik er van gezien heb, hebben de velgen van de e-Niro een andere ET-waarde (50mm) dan die van de (P)HEV.
  4. Case

    Kia laadpas

    Ik gebruik de KIA/Plugsurfing laaddruppel, gekoppeld met de KIA public charging app. Als eigenaar van de auto in een eenmanszaak worden de laadkosten automatisch geincasseerd van de zakelijke rekening. Net als bij NewMotion, maar dan iets voordeliger. Ik heb dus juist de NewMotion pas als backup.
  5. Case

    Kia laadpas

    ik heb de plugsurfing druppel die ik bij de e-Niro kreeg nu 2 keer gebruikt (beide keren deze maand). In de bijbehorende plugsurfing app is de ene "activiteit" (opladen bij een type-2 laadpaal) wel al te zien, maar de andere (opladen aan een FastNed 150kW snellader) nog niet. Ik verwacht dat ze begin volgende maand de rekening opmaken, en het bedrag incasseren. Ik heb voor het laden de tarieven vergeleken met NewMotion (heb deze pas bij de Outlander gekregen), maar die zijn consequent een paar cent per kWh duurder...
  6. Ik heb ook steeds problemen met gepland opladen. Soms ziet hij niet dat ik thuis ben, soms denk ik dat hij gaat laden, gebeurt dat toch niet. Kun je weer naar buiten, auto 'starten' om de instelling te veranderen. Waardeloos systeem. Ook de tijdslots voor daltarief niet goed in te stellen: wij hebben daltarief 's nachts van 21:00 tot 07:00, maar ook in het weekend. Je kunt maar een van de twee kiezen. Als hij alleen in daltarief laadt, is de geplande vertrektijd niet interessant, laat dat dan ook weg.
  7. Case

    Traag opladen

    De kabels en de stekker zijn vloeistofgekoeld, dus dat zou mee moeten vallen.
  8. Case

    Traag opladen

    Max rated voltage CCS combo 2 is 1000 Volt
  9. Case

    Actieradius

    Heb je de airco of de verwarming aangezet?
  10. Op de snelweg kun je ca 500 meter met losse handen, tot de 1ste waarschuwing; bij 1 km krijg je dan de 2de waarschuwing, die wordt in het dashboard in rood weergegeven. Ik weet niet of de lengte van het 'losse handen' traject nog afhangt van de snelheid. Die was bij mijn test 115 km/u op de ACC (110 km/u op GPS).
  11. Case

    lka LKA-perikelen

    @Hippe lip, de LKA is niet bedoeld om de auto te sturen, is alleen om te waarschuwen of wat tegenstuur te geven, als je onbedoeld over een streep dwaalt. De LFA stuurt de auto wel actief, maar alleen in combinatie met de ACC. Naast het LKA symbool onder in het display verschijnt een tweede symbool (een stuurtje). Alleen als dit groen kleurt, werkt de LFA, en blijft de auto actief het midden van de rijstrook volgen. Is/blijft het stuurtje wit, is LFA niet actief. Dit gebeurt wanneer de belijning te vaag wordt, of aan een zijde afwezig is. Het lijkt erop dat je de LKA wil gebruiken als een soort autopilot, maar die heeft deze taak niet. De LFA wel, maar daarvoor geldt dus dat ACC ingeschakeld moet zijn.
  12. Reken je niet te rijk met het hoge koppel van een EV. De vertraging van de elektromotor naar de wielen bij de EV ligt tussen de 2de en 3de versnelling van een brandstofauto, zodat er bij de EV niet zoveel meer trekkracht voorhanden is als je op basis van het maximum koppel zou verwachten. Ook zijn er intussen al e-Niro's met een 'versleten' vertragingsbak, waarbij deze moest worden vervangen. Hoge belastingen bij lage snelheden werken slijtage in de hand.
  13. Bij de productie van waterstof uit elektriciteit gaat energie verloren. Bij het comprimeren en koelen van de waterstof, om het snel te kunnen tanken, gaat energie verloren. De omzetting naar elektriciteit in de brandstofcel geeft energieverlies. Een deel van de in de auto geproduceerde energie moet opgeslagen worden in een accu, omdat de brandstofcel niet snel kan reageren op wisselende belastingen. Een accu-EV slaat deze extra stappen allemaal over, is dus inherent veel zuiniger. Waterstof-tankstations zijn bovendien complexe machines, erg duur. Voor zover ik weet wordt de bouw ervan ook gewoon gesubsidieerd. Zolang deze stations hun waterstof niet direct uit een waterstof-gasnet betrekken (zodat ter plekke alleen gecomprimeerd en gekoeld hoeft te worden), is de snelheid waarmee waterstof gemaakt kan worden zo laag, dat je minder auto's per uur kunt bedienen dan een snellaadpaal. Voor gelijke capaciteit moet er dan ca. 3x zoveel stroom naar het waterstofstation.
  14. Ik verwacht dat ze dat 's nachts terugleveren aan het net. Zou toch zonde zijn om zoveel energie verloren te laten gaan!
×
×
  • Create New...