Ga naar inhoud

Case

Leden
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

0 Neutraal

Over Case

  • Titel
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Outlander PHEV

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Case

    KIA e-Niro

    Nee er blijven WLTP 455 km over. Ik wilde aangeven dat, zelfs als in de praktijk de range veel lager uitvalt, het nog altijd ruim voldoende is voor mij persoonlijk.
  2. Case

    KIA e-Niro

    Heb net de (aangetekende) brief van KIA ontvangen, met begeleidend annuleringsformulier. Dat ga ik niet gebruiken; van de 455 WLTP-km's blijven er in de praktijk zeker meer dan 300 over, genoeg voor mij.
  3. Case

    KIA e-Niro

    Precies. 485 km of 455 km is voor mij allebei ruim voldoende. Als ik bij het slechtst mogelijke verbruik (snelweg +vrieskou +airco +verwarming) maar tenminste 300 km kan rijden, is dat voor mij goed genoeg. Ik laat hem er dus niet voor staan. Overigens wel van KIA bericht gekregen, maar nog niks gehoord van de dealer.
  4. Case

    KIA e-Niro

    Ik heb er een beetje aan gerekend: de e-Niro heeft maar 1 versnelling, waarin wordt opgetrokken, maar waarin ook de topsnelheid wordt gehaald. Die versnelling is een compromis tussen deze twee gebruikstoestanden. Hoog genoeg om bij het maximale motortoerental een redelijke topsnelheid te halen, en laag genoeg om vlot op te trekken. De trekkracht aan de wielen vanuit stilstand is bij de e-Niro maar ongeveer 2/3 van de trekkracht die de gewone Niro's in de 1ste versnelling kunnen ontwikkelen. Hiervoor heeft de e-Niro kortstondig het piekkoppel van 395 Nm beschikbaar, terwijl continue naar schatting maar 135-150 Nm voorhanden is.
  5. Case

    KIA e-Niro

    Grappig, zo heb ik het ook gedaan. Ik houd de Outlander PHEV erbij. Deze gaat naar privé, vooral voor vakanties en het trekken van de aanhanger. Omdat mijn vrouw de e-Niro in Runway Red wil, wordt hij waarschijnlijk pas in februari geleverd.
  6. Case

    KIA e-Niro

    Let op, de ene Niro is de andere niet! Voor de e-Niro is er (nog) GEEN typegoedkeuring voor een trekhaak.
  7. Case

    Niro PHEV

    Inderdaad, dat is ook mijn ervaring met de Outlander PHEV. Ik rijd iets minder zuinig, maar teruggerekend naar benzine toch ook 1 : 14,5-15,0 bij lege accu (hybride mode). Als je in de buurt werkt, kun je woon/werk helemaal elektrisch doen. Als je de auto's in deze test alleen met elkaar vergelijkt, wint de Niro dat natuurlijk eenvoudig. Deze test ging er alleen over of de plug-in versie voordelen had t.o.v. de normale versie, en daar ontneemt de gewone Niro HEV blijkbaar de PHEV het bestaansrecht, heeft de MINI PHEV een te hoge meerprijs, en heeft alleen de Outlander PHEV een duidelijk voordeel over de gewone benzineversie.
  8. Case

    KIA e-Niro

    Op de beurs 'Energie' begin oktober in den Bosch stond er ook een. Mocht helaas nog niet de weg op. Wel een rondje gereden met de Kona EV, om een idee te krijgen van de aandrijving. Afgelopen vrijdag bij de KIA dealer geweest om de e-Niro te bestellen. Jammer genoeg (nog) geen mogelijkheid voor een trekhaak. Er wordt blijkbaar wel gekeken of die er kan komen voor het plaatsen van een fietsendrager, wsl. niet voor een aanhanger. Kees
  9. Case

    Goedemorgen

    Na 5 jaar met de Outlander PHEV wordt het tijd voor de volgende stap. Naast de Outlander komt er een e-Niro. Vrijdag besteld in de kleur Runway Red. Wordt waarschijnlijk pas in februari geleverd. Groet, Kees.
×