Jump to content

Case

Leden
  • Content Count

    70
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Case last won the day on March 7

Case had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutraal

About Case

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Regio Eindhoven
  • Auto
    Outlander PHEV
    KIA e-Niro 64 kWh Executive Line, runway red

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Case

    Kleine en grote ergernissen

    de VESS geeft zo'n irritante pieptoon, vooral buiten goed hoorbaar, maar als je de radio/mediaspeler uit hebt, hoor je het binnen ook.
  2. Case

    echte verbruik Kia Niro

    De vraag was, dacht ik, wat het werkelijke verbruik was; niet wat de boordcomputer aangeeft. Dus hoeveel liter heb je in totaal hiervoor gebruikt?
  3. Case

    Verbruik Niro

    Voor zover ik het zie is gewone benzine allemaal E5. De E10 wordt o.a. verkocht als 'Blue One'.
  4. Case

    banden Banden

    Let wel op: de rolgeluid waarde van het bandenlabel zegt iets over het geluid dat de band afstraalt naar de omgeving. Dat wordt vooral bepaald door het profiel van de band. Het geluid binnen in de auto wordt vooral bepaald door de stugheid van het loopvlak en de wangen van de band. Een band met een lagere dB waarde hoeft dus in de auto niet stiller te zijn.
  5. Case

    Trekhaak voor fietsendrager

    Mobis, dacht ik.
  6. Case

    Elektronische parkeerrem (EPB)

    Ja, na een tijdje is de olie tussen de tanden weggedrukt, en ontstaat een metaal op metaal contact. Op het moment dat de zaak weer in beweging komt (elkaar rakende tandwielflanken glijden langs elkaar!!) is het contactpunt nog 'droog'. Niet fijn.
  7. Case

    Elektronische parkeerrem (EPB)

    De elektromotor van de e-Niro draait, op de topsnelheid van de auto, tot boven 10000 omw/min. De wielen draaien dan ca. 1275 omw/min. Dus is er een (vaste) vertraging nodig van de motor naar de wielen. De Outlander PHEV heeft dat ook. Die heeft daarnaast ook een vaste vertraging van de benzinemotor naar de voorwielen, maar daar zit ook nog een koppeling tussen, zodat de benzinemotor ook onafhankelijk van de wielen kan draaien (om de generator aan te drijven) of kan stilstaan. De elektromotoren draaien altijd mee met de wielen.
  8. Case

    Elektronische parkeerrem (EPB)

    Ik heb de e-Niro op een helling voor mijn garagedeur staan. Als ik de P-knop indruk en de voetrem loslaat, zakt de auto op de blokkering. De kracht die op de blokkering staat, zorgt er tevens voor dat er tandwielen in de vertragingsbak constant tegen elkaar gedrukt blijven. Als rechtgeaarde werktuigbouwer heb ik dat liever niet bij stilstaande tandwielen. Daarom gebruik ik altijd de EPB.
  9. Case

    Elektronische parkeerrem (EPB)

    Dat weet ik ook niet..
  10. Case

    Elektronische parkeerrem (EPB)

    Jawel hoor. De P-knop op de draaiknop activeert ook een blokkeerpal in de aandrijving (voorwielen). De EPB werkt zoals een gewone handrem op de achterwielen.
  11. Case

    Kaartupdates voor de Niro

    Maar in de handleiding kun je ook gewoon plaatjes kijken!
  12. Case

    Kleine en grote ergernissen

    Ik vind, dat de verlichting in de stand 'auto' erg laat aangaat. Heb al gezocht, of die gevoeligheid ergens ingesteld kan worden, maar nog niks gevonden. Iemand?
  13. Nog wel een toevoeging: de ANWB wil dat er een alarm (klasse 2, met uitschakeling via aparte sleutel/transponder) wordt geïnstalleerd. Omdat ik dat zelf ook wel geruststellend vind, heb ik een klasse 3 laten installeren ( met hellingshoekdetectie). Overigens zag ik, dat er bij anderen niet over een alarm gerept wordt. En, wellicht ten overvloede: zakelijk verzekerd, exclusief de BTW.
  14. Ik heb ook een offerte gevraagd bij Carmeleon. Iets betere voorwaarden dan ANWB, maar per jaar ook € 300,- duurder. Premie bij Carmeleon € 925,- per jaar. Ik heb de gewone ANWB verzekering genomen zonder "veilige rijders" meekijk-OBD plug. Verzekerd bedrag € 37414,-, extra: inzittenden, rechtshulp, 3 jaar aankoopwaarde. 9 schadevrije jaren. Regio Eindhoven.
  15. De stroomtang, die je aansluit op je multimeter, is een bijzondere uitvoering van de stroomtransformator. De rondlopende kern van de meetspoel kan opengeklapt worden, om de tang om de geleider te plaatsen, verder werkt het hetzelfde.
×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.