Jump to content

Case

Leden
  • Content Count

    157
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4
  • Country

    Netherlands

Case last won the day on April 2

Case had the most liked content!

Community Reputation

37 Excellent

About Case

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Regio Eindhoven
  • Auto
    Mitsubishi Outlander PHEV Instyle (2013).
    KIA e-Niro 64 kWh Executive Line (2019)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Case

    Niro PHEV

    Ah, maar dan duurt het terugverdienen wel een tijdje langer. Ik had ook kunnen weten dat reclames de zaken altijd mooier voorstellen.
  2. Case

    Niro PHEV

    Precies, en de meerprijs van de PHEV (€700,-) verdien je in het eerste jaar al bijna terug op de MRB (halftarief !)
  3. Let wel op: de dB waarde die de fabrikant opgeeft, betreft het geluid dat de band produceert in het voorbijrijden, dus buiten de auto. Dat zegt weinig over het geluid in de auto.
  4. Precies, Zweden heeft iets minder besmettingen dan buurland Noorwegen, maar intussen wel meer dan 6x zoveel doden t.g.v. corona. Misschien lukt het Henk ook niet eens om Zweden te bereiken, nu Duitsland overweegt de grens met NL te sluiten.
  5. Volg je het nieuws wel?? In Zweden hebben ze nog geen beperkende maatregelen, maar wel al besmettingen.
  6. De vraagprijs is niet per se ook de krijgprijs...
  7. De ANWB koerslijst houdt rekening met normale afschrijving over langere gebruiksduur. De gebruikte e-Niro's uit 2019, die nu aangeboden worden, zijn interessant omdat ze nog 3,5-4 jaar 4% bijtelling hebben. Die 'meerwaarde' neemt af naarmate de tijd voortschrijdt.
  8. Dat je niet steeds met je schenen tegen de kogel zit, als je in de kofferbak moet zijn...
  9. Waarschijnlijk gaan ze niet voor 1 auto een vrachtwagen laten rijden vanuit de haven langs jouw dealer. Als er voldoende auto's diezelfde kant op moeten, wordt er gereden. Hoeveel tijd ze in de haven nodig hebben om jouw auto op de vrachtwagen te krijgen is ook afhankelijk van hoe ze daar geparkeerd staan. Als de auto dan bij de dealer is, heeft die nog wat tijd nodig om te poetsen, te controleren, maar dan zou al duidelijk moeten zijn wanneer hij geleverd wordt.
  10. Ja, da's dan jammer, maar dat geld is het (mij) niet waard.
  11. Dat is afhankelijk van de vertraging, die je daarmee krijgt. De auto houdt dat zelf in de gaten. In de hoogste regeneratiestand gaan de remlichten bijna altijd aan. Alleen als je dan al heel langzaam rijdt, en er geen obstakels zijn, blijven ze uit.
  12. Mijn auto krijgt donderdag de eerste beurt. Ik verwacht dat daarna de boel weer geactiveerd wordt.
  13. Bij mij werkt het goed genoeg. Ik kan vanuit het huis alles regelen (laden, airco, verwarming). Internet gebruik ik in de auto niet. Bluetooth werkt perfect, koppelt als ik instap, stopt weer als ik uitstap....
  14. Mijn auto is van 5 maart, maar de KIA Connected Services stopten al op 19 februari. Ik heb ook geen geld over voor de veel te beperkte mogelijkheden. De KIA app is een tegenvaller als je het vergelijkt met bijv. de app van de Outlader PHEV. Geen moeilijk Connected gedoe via internet, gewoon direct verbinden met de auto.
  15. Case

    Traag opladen

    Alleen als je lader als enige verbruiker op een fase zit, én er loadbalancing wordt toegepast kun je op, of in de buurt van de 5,75 kW (230Vx25A) komen. Als de loadbalancing actief is en je hebt andere verbruikers op dezelfde fase, wordt je lader geknepen zodat de totale stroom voor die fase onder 25 A blijft.
×
×
  • Create New...