Jump to content

Derrek

Leden
  • Content Count

    1,499
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    101

Derrek last won the day on November 12 2020

Derrek had the most liked content!

Community Reputation

495 Excellent

2 Followers

About Derrek

  • Rank
    Senior Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Haarlemmermeer
  • Hobby's
    Vouwen en auto's.
  • Werk
    Pensionado
  • Auto
    Kia Rio 1.2 CVVT SuperPack Navi, april 2012, Carsupport progressieve veren achter.
    Kia Niro Executive Line Snow White, november 2016, Mobis (!) Trekhaak

Recent Profile Visitors

5,433 profile views
  1. Het is zowiezo op zijn minst twijfelachtig om als berijder te kunnen bepalen dat het ene type band minder verbruikt dan een ander type (of merk). Om dat enigszins te kunnen bepalen heb je toch echt professionele vergelijkende goede metingen voor nodig. Ligt het aan iets minder snelheid, iets minder tegenwind, wat minder remmen, iets minder snel optrekken, de buitentemperatuur, de luchtvochtigheid, etc. Allemaal aspecten die meer of minder meetellen bij het verbruik. Ja, en de banden…. Hoe kun je dan bepalen dat de banden de rede zijn dat je zuinig rijdt? Omdat de fabrikant dit beweert?
  2. Ik heb werkelijk geen idee waar die foto vandaan komt. Op mijn laptop zie ik de foto ook niet en ik heb hem ook niet geplaatst. Ik heb niet eens een grijze auto; nooit gehad ook. Ik zie dat je vanaf je mobiel werkt. Tapatalk?
  3. Ben mss niet helemaal duidelijk geweest. Het verschil in remweg vanaf 100 km/uur tussen de zomerband of de CrossClimate is volgens de testen in Autoweek 0,7 meter oftewel 70 cm. Het verschil in remweg met de CrossClimate bij 100 km/uur of 99 km/uur is 77,6 cm. (Dit is te berekenen na het uitrekenen van de remvertraging bij 100 km/uur en de remafstand van 39 meter en vervolgens de remafstand te berekenen bij 99 km/uur bij diezelfde remvertraging). Met andere woorden, je kunt in de zomer veiliger 99 km/uur rijden met CrossClimates dan 100 km/uur met zomerbanden. Rijd je bijv
  4. Mis ik iets of is dit humor?
  5. In de Autoweek staat deze week een nieuwe en vrij uitgebreide test van 4-seizoen banden. Conclusie: “Na uitgebreide veiligheidstests te hebben uitgevoerd kunnen we stellen dat vierseizoenbanden inderdaad voor voldoende veiligheid zorgen. In de 40 jaar tijd na hun introductie zijn vierseizoenbanden uitgegroeid tot een veilig en betaalbaar alternatief.” Zo zijn er in de test vierseizoenbanden die een kortere remweg hebben bij nat wegdek (komt toch meer voor in Nederland dan sneeuw) dan de gemiddelde zomerband en winterband. Bij droog wegdek is de remafstand van een zomerband doorg
  6. Beste leden, Ik ben erop attent gemaakt door een attente Kia-rijder dat hij zomaar in “Mijn Kia” kon komen en ook alle gegeven kon aanpassen (inclusief inlognaam, wachtwoord), oftewel er zit een veiligheidslek in bij Kia motors Nederland. Hij heeft dit gemeld bij KMNL. Er staan ook prive gegevens in het systeem en elk datalek moet wettelijk gemeld worden bij de Autoriteit Persoonsgegevens die er dan op toeziet dat er juist mee omgegaan wordt en goed wordt opgelost. Dit geldt zowel voor overheidsinstanties als particuliere bedrijven. Kia heeft het datalek inderdaad toegegeven maar ni
  7. De ene all season is de andere niet. En de ene zomerband ook de andere niet. Ik denk niet dat iemand zijn eigen banden serieus op grip kan beoordelen. Onze kennis komt doorgaans niet uit eigen ervaring tussen verschillende soorten, typen en merken maar slechts uit één type/merk dat we zelf hebben en uit wat we in de media lezen: Testen en psychologische reclameboodschappen dus. Ik ben jaren geleden al overgestapt van zomer-winterbande naar all seasons (Michelin CC) om gemak en kosten (setje extra velgen met TPMS-sensoren, 2xwisselen per jaar) en ben in al die tijd en honderddui
  8. Derrek

    Dreunen Kia Niro

    Met die banden, Micheling CrossClimate, heb ik er nu 62.000 km opzitten met de Niro Hybrid. Deze banden zijn dus geen specifiek probleem in combinatie met de Niro. We hebben ze overigens ook om de Rio (zoon), Picanto (dochter) en een Peugeot 107 (vriendin) liggen. Als de dealer denkt dat het aan de banden ligt, dan zeker niet aan alle vier de banden. En als er één van de banden niet goed zou zijn, heeft de dealer dan al eens de wielen statisch en dynamisch gebalanceerd en de wielen al eens gewisseld (van voor naar achter)? Dan moet er toch verschil te merken zijn.
  9. Wij gebruiken op al onze (3) Kia's (Pico, Rio en Niro) al jaren de Micheling CrossClimate naar volle tevredenheid. Kan het iedereen aanraden. Groot voordeel, naast de kosten, is het niet meer halfjaarlijks een datum hoeven te gokken voor het wisselen van banden zodat je voor alle weersomstandigheden op acceptabele veilige banden rijdt. En zelfs naar de wintersport (Duitsland, Oostenrijk) zijn deze banden toegestaan. Er zijn natuurlijk winterbanden die beter presteren in sneeuw (en ook slechtere), maar wanneer wissel je die dan? Vooral in de tussenperiode hier in ons land (voorjaar en naj
  10. Wat betreft banden moet ik zeggen dat mijn dealer erg compitatief is (Vredestein Quatrac 5) en voor een tientje loop ik ook niet weg. Maar wat betreft de “vaste prijzen” die Kia rekent betreffende “originele” vervangingen als bijvoorbeeld een accu, remschijven etc. is de zaak wel wat erg uit balans. Voor remblokken en -schijven vóór vervangen van de Kia Picanto van mijn dochter is de vaste prijs € 422,50. Heb een set remblokken en -schijven van Brembo, een bekend (race)merk)besteld voor € 92,13 (inclusief verzendkosten, volgende dag geleverd). Zelf vervangen in mijn schuurtje op de
  11. Ik heb de accu zelf vervangen. Eerst de - pool los, dan de + pool, accu eruit, nieuwe erin, eerst + pool vast en tot slot de – pool. De reden om de – pool als eerste los te halen en vervolgens als laatste aan te sluiten is omdat je dan als je aan de + pool sleutelt en je met de sleutel het chassis raakt geen vonkenregen (kortsluiting) krijgt. Geen systeemfout en geen andere problemen gehad met de Niro.
  12. Dat is zeker waar. Maar het ging me even om het principe. Tegenwoordig is ook de laadregeling natuurlijk elektronisch geregeld. Dat betekent inderdaad ook dat een accu met meer capaciteit geen probleem geeft (niet te gek maken natuurlijk).
×
×
  • Create New...