Ga naar inhoud

Derrek

Leden
  • Aantal items

    1162
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    76

Derrek won de laatste dag op 12 oktober

Derrek had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

411 Excellent

Over Derrek

  • Titel
    Senior Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Werk
    Pensionado
  • Auto
    Kia Rio 1.2 CVVT SuperPack Navi
    Kia Niro Executive Line Snow White Trekhaak

Recente bezoekers van dit profiel

2992 profielweergaven
  1. Derrek

    Iemand enig idee waar ik deze led verlichting kan bestellen

    Vind je dat nu echt mooi?
  2. Derrek

    parkeerrem in P stand

    De P-stand zit er ook niet voor niets op...!!
  3. Derrek

    Leuke en handige gadgets/accessoires voor de Niro

    Standaard niet. Je kunt er dan zelf een maken en gezekerd aansluiten op de accu, maar dan zit die niet geschakeld achter het contact. Wellicht geen probleem, maar als je hem wilt gebruiken voor bijvoorbeeld een koelbox, dan kun je hem beter wel achter het contact aansluiten zodat de accu niet leegloopt tijdens parkeren. Als je een trekhaak hebt dan kun je achterin eenvoudig een geschakelde aansluiting maken. Je kunt hem dan aansluiten op de voedingslijn die bij installatie voor de trekhaak is getrokken (links achterin achter de bekleding). Je gebruikt dan de vaste voeding voor de aanhanger (caravan, paardentrailer). Deze is zwaar genoeg.
  4. Derrek

    Pimpmasters Kia Rio GT-line

  5. Derrek

    Leuke en handige gadgets/accessoires voor de Niro

    Het probleem is dat de lichtmetalen velgen gespoten zijn (meestal, maar niet altijd, in een aluminium kleur). Als je gaat polijsten dan haal je deze beschermlaag er af tot op het blanke aluminium. Je zult dan weer moeten spuiten. Daar zijn wel spuitbussen voor te krijgen. Doe je dat niet dan zal het blanke aluminium oxideren.
  6. Derrek

    Geen KIA meer

    Zou gelijk maar een Niro nemen. Rijdt veel lekkerder dan de elastieke versnellingsbak.
  7. Derrek

    herrie 18" banden

    Je kan ook een beetje doof zijn......
  8. Derrek

    herrie 18" banden

    Kan dit beamen. Omdat de CrossClimate niet in de maat voor de Pica te leveren is ook gekozen voor de Vredestein op de krummel. Zijn zeker stille banden.
  9. Derrek

    herrie 18" banden

    Ik heb ook direct bij aflevering overeen gekomen om de (18") MPS4 banden te laten verwisselen door de Michelin Crossclimates. Kan dus niet het verschil in geluid beoordelen, maar rijdt er nu 2 jaar en 35.000 km mee en zeer tevreden. Herrie ervaar ik niet, wel een prettige wegligging en nooit meer dat vervelende banden wisselen. Daarbij te vermelden dat ik geen wintersporter ben maar er mag met deze banden ook in de winter in bijv. Duitsland en Oostenrijk gereden worden.
  10. Derrek

    Montage afneembare trekhaak Niro

    Even voor de duidelijkheid, het gaat er niet om of de trekhaak na een ritje nog recht staat (als dat niet zo is dan is deze wel heel slecht gemonteerd), maar het probleem is dat tijdens het rijden met een fietsdrager de trekhaak naar voor en naar achter (en dus de hele fietsdrager met de fietsen) veert als je bijvoorbeeld over een drempel rijdt of op een slechte weg. De afstand tussen de kogel en de (bumper van de) Niro varieert dan enkele millimeters/centimeters oftewel de kogel zit niet 100% stijf op de auto. Dat veren van de trekhaak gebeurt dan ook bij het rijden met een aanhanger, trailer of caravan, maar dan merk je er niets van.
  11. Derrek

    Montage afneembare trekhaak Niro

    Ik blijf heel, heel erg benieuwd naar de tekeningen van deze trekhaak. Daarmee is te zien of het inderdaad een speciaal op maat voor e Niro ontworpen trekhaak is met, zoals het hooort, directe montage op de chassisbalken (dan zijn er dus geen tussenstukken en kunnen die dus ook niet torderen) en is het zeker dat deze goed is, of is het toch een trekhaak uit het rek waarvoor wel tussenstukken gebruikt worden om de trekhaak op de cassisbalken van de Niro te monteren (en die kunnen/zullen dan ook altijd meer of minder torderen). Heb je de tekeningen van de dealer gekregen? Mss. wil je het anders aan de dealer vragen want de monteur die de trekhaak heeft gemonteerd heeft deze zeker. En even een opname op dit forum plaatsen? Overigens hoort er ook een gebruikers handleiding/informatie bij elke trekhaak geleverd te worden aan de consument door de leverancier (EU bepaling). Daarop moet dan toch het model of typenummer ook staan.
  12. Derrek

    Montage afneembare trekhaak Niro

    Ik begrijp dat je tevreden bent en de trekhaak "muurvast" vind, maar wat is "muurvast"? Daarom ben ik heel erg benieuwd of de nieuwe Bosal inderdaad een geheel nieuw model is en op maat voor de Niro is ontworpen of dat het een zelfde trekhaak is met alleen sterkere passtukken. Maar ik kan in de hele wereld nergens enige informatie vinden over de bouwtekening van deze nieuwe Bosal. Ik neem aan dat je dealer deze bij de trekhaak geleverd heeft zoals mijn dealer de GDW en de latere Mobis trekhaak gedaan heeft. Zou je die dan willen scannen en op dit forum zetten? Of zou je de tekening anders aan je dealer willen vragen? Dan is in de constructie van de nieuwe Bosal goed te zien wat de verbetering is. Heb je mss ook het typenummer van deze nieuwe Bosal trekhaak? Zo heb ik wel de tekeningen van de Mobis en de Auto-Hak en daarin is duidelijk te zien dat de balk van de trekhaak direct op de chassisbalken van de Niro gemonteerd worden zonder tussenstukken die kunnen torderen.
  13. Derrek

    Montage afneembare trekhaak Niro

    Het ligt natuurlijk zeker (ook) aan de dealer. Die lezen ook het forum en weten al lang van de problemen met de inferieure trekhaken voor de Niro. Het heeft al heel lang geen pas dat de dealers hun kop in het zand steken,en blijven leveren met de gok dat deze klant mss niet klaagt of het niet door heeft. Dat ze dan soms op de blaren moeten zitten als een klant het niet pikt (bedenk dat er relatief weinig klanten klagen; de meeste klanten hebben het niet door) nemen ze voor lief. De dealer is ook ten alle tijden verantwoordelijk (moreel en juridisch) voor wat hij verkoopt en levert, ook al worden de dealers door Kia Motors Nederland in de steek gelaten. Dat is een probleem dat de dealer met KMNL heeft, niet de klant. Het blijft jammer dat zulke fijne goede auto's door een in dit geval bedenkelijk acterende importeur een negatieve naam krijgen. De Nederlandse directeur van KMNL denkt mss meer winst te maken door lokaal trekhaken in te kopen en door te verkopen aan haar dealers in plaats van het leveren van (duurdere maar goede) originele trekhaken van Mobis (Hyundai/Kia) uit Korea. En de Koreaanse directeur van KMNL heeft het blijkbaar allemaal niet door.
  14. Derrek

    Niro in de bergen

    Vond ik ook, maar heb hem ingesteld op de traagste reactie stand en dat bevalt het veel beter. Rijd nu 2 weken in Harz- en Ertsgebergte en nu in Zuid Bohemen en het is een groot plezier om met een Niro te rijden in bergachtig gebied. Gebruik de CC/ACC vrijwel constant en schakel de snelheid met stappen van 10 naar de toegestane snelheden (knopje hoog/laag 1 seconde vasthouden) of bij afdalingen met stappen terug om met veilige snelheid op de dynamo af te remmen. Heb ik een voorganger dan volgt de Niro deze feilloos . Samen met de rijstrookhulp is het wel heel comfortabel rijden. met de Niro. Ga dan ook niet lopen klooien met in sportstand (terug)schakelen of zo om 0,1 km/liter zuiniger proberen te rijden. Ik heb een automaat voor het gemak en plezier en het lukt je toch niet. De programmeurs van Kia zijn echt niet achterlijk en de Niro zoekt het zelf wel uit hoe zuinig te rijden. En hij rijdt hij opvallend zuinig....
  15. Derrek

    Niro in de bergen

    Rijd deze dagen met de Niro in de Harz- en Ertsgebergte. Wat een genot met de Niro. Bij mij werkt de CC overigens prima.
×