Jump to content

Gsm

Leden
  • Content Count

    107
  • Joined

  • Last visited

  • Country

    Netherlands

Community Reputation

4 Neutraal

About Gsm

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    Niro executiveline
    Viofo A119 V3 dashcam

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Weet ik maar hier heeft TS geen baad bij want bij hem staat rijbaan begeleiding uit
  2. Jammer anders was het opgelost Helaas weet ik nu niet iets te bedenken want ik hoor alleen daar de piepjes van Ik blijf het volgen en als ik nog iets weet zal ik het melden Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  3. Heb je rijbaan begeleiding aan staan ? Als je dan over de streep gaat hoor je piepjes Links hoor ik het iets harder dan rechts Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  4. Weer bedankt voor de bevestiging dat het niet schadelijk is. De 4,3V die ik ergens las zal dan van een ouder model zijn geweest en waarschijnlijk een lood accu die dan te ver is leeg getrokken en dat kan met een Li-ion accu waar inderdaad een BMS in zit niet. Ik laat parkeermodus zo staan nu ik weet dat het geen kwaad kan voor de accu en ik verplicht ben om er elke dag even mee te rijden, goed excuus naar vrouw lief
  5. Denk het wel, als de hardwire kit ingesteld staat op 12,4V en de BMS stopt bij 12,5 dan is die eerder en werkt de hardwire kit eigenlijk niet icm een BMS Li-ion accu Met een loodaccu wel want daar zit geen BMS in Verbeter me als ik het mis heb
  6. Ik las her en der dat de Niro soms een lood startaccu heeft van 90Ah en dan weer een AGM 45Ah maar misschien beiden bij oudere modellen. Het laatste wat ik vond is dat de startaccu bij de hybride accu zit en dat zou onder de achterbank moeten zitten en dat zou mij aannemelijk lijken gezien je melding en waarom ik nergens een startaccu kan vinden. Is het ergens te vinden hoeveel Ah die lithium-ion accu is ? Dan blijft de vraag of het schadelijk voor de accu is als die leeg getrokken wordt want diepontlanding is namelijk funest voor een Li-ion Hoe leeg is leeg ? Helemaal leeg zoals ik ergens las dat die 4,3V was of wordt die bij de nieuwere Niro´s van na 2018 toen de reset knop er in kwam uitgeschakeld door de BMS als die beneden een bepaalde spanning komt, bv onder de 12,4V ? En kan je onbeperkt resetten ? Dan een andere vraag, is het zo dat de "startaccu" een kleine accu is die alleen verbinding maakt en start je op de hybride accu ? Dat zou verklaren dat er een hele kleine startaccu in zit dus met weinig Ah want die hoeft dan niet te starten maar alleen een verbinding te maken om te kunnen starten en om de accessoires te voorzien van stroom.
  7. Is dat een foto van de accu in de kofferbak ? Daar zit die van mij niet maar volgens mij onder de achterbank. Er zou ergens een sticker moeten zitten waarop de gegevens van de accu die nu steeds leeg is maar waar kan ik die vinden ?
  8. Dat weet ik inmiddels dat die ingebouwd zit maar er moet toch ergens een sticker zitten met de gegevens van de start accu ? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  9. Ik twijfel nog of ik de parkeermodus moet uit zetten, vind het wel handig alleen moet ik als die te lang stil heeft gestaan de reset knop gebruiken. Geen probleem als ik maar weet of het niet schadelijk is voor de start accu. In het instructie boekje wat ik bij de niro heb gekregen kan ik nergens vinden welke accu er in zit. De sticker in het boekje is een voorbeeld sticker. Er staat in het boek(je) dat op 1-40 iets moet staan over "leegraken van 12 accu" maar ook daar over kan ik niets vinden op 1-40. Ik ga het melden bij de dealer en denk er over om gelijk de zomercheck te laten doen, checken ze gelijk de accu als het goed is. Toch nog even gezocht op dit forum naar dit probleem en het blijkt een probleem te zijn die velen hebben en wat ook al bekend is bij de importeur. Dit is het bewuste topic De reset knop is denk ik niet voor niets in 2018 ingebouwd. Ook heb ik gezocht naar de start accu maar kon die niet vinden en die zit nu onder de bank bij de grote accu ingebouwd. Weet iemand waar ik de sticker van de start accu kan vinden ? Volgens het andere topic zit er een AGM 45Ah in maar dat zou op de sticker moeten staan
  10. Wel vreemd dan dat de dealer waar ik deze Niro van 2019 heb gekocht deze Viofo aanbeveelt maar er dan niet bij zegt dat parkeermodus niet aan mag staan. Had ik ook de hardwire kit niet hoeven te kopen. Maar concludeer ik uit jullie verhaal dat er niets aan te doen is en dit een "probleempje" is van de Niro met de nieuwe accu ? Dan moet ik dus parkeermodus uit zetten ?! Of laten testen bij de dealer of bv de accu wel goed is en welke er in zit of kan ik dat zelf zien ?
  11. Vanaf vrijdag 31 juli om 17:57 uur is er niet meer met de auto gereden. Gisteren met de sleutel naar de auto gegaan en spiegels gingen uit en deur ging open, zier er goed uit maar toch nog laten staan en niet mee gereden. Vanmorgen weer naar de auto en weer spiegels uit en deur open, weer niet mee gereden. Net weer naar de auto en geen reactie meer, spiegels bleven in en deuren gaan niet open. Met de sleutel deur geopend maar kan niet starten Weer accu leeg dus Opsomming van de opnames : 31-7 geen opnames meer geweest 1-8 zijn er 20 opnames gedaan met name s´nachts door de bliksem 2-8 zijn er 3 opnames gedaan 3-8 zijn er 6 opnames gedaan 4-8 zijn er 3 opnames gedaan 5-8 zijn er 16 opnames gedaan En vandaag donderdag 6 augustus zijn er 7 opnames gedaan waarvan de laatste om 17:46 werd afgesloten. Accu toen leeg of ??? in ieder geval was de laatste opname 45sec net als alle andere. Omdat de laatste opname net zo lang duurde als alle andere zou de accu toen nog niet leeg zijn geweest maar pas daarna leeg zijn gegaan. Aangezien de hardwire kit staat ingesteld op 12,4V zou de spanning bij de laatste opname minimaal 12,4V moeten zijn geweest en is de accu daarna dus leeg gelopen. Zie ik wat over het hoofd ? Wat is jullie advies ?
  12. Dat is zo maar als het goed werkt heb ik het er wel voor over en neem het koude biertje wel wat later Ook heb ik beiden sentivity op low gezet, nu afwachten
  13. Zojuist aangesloten zoals die van jou Vince en hopen dat het zo goed gaat werken Ook de instellingen weer aangepast en dat staat nu zo : parkingmode - AutoEventDetection parking G sensor - high sensitivity parking motion detection - middle sensitivity motion detection - off Klopt het dat als je parkingmode op auto event detection zet dat motion detection op off gaat ? Dat geld ook andersom dus zet ik motion detection op on dan gaat parkingmode op off Het is dus of de één of de andere die aan gezet kan worden Als dat zo is welke moet dan aan staan ? Ik heb nu parkingmode aan staan dus zoals hierboven staat beschreven
  14. Top bedankt ik ga het ook zo aansluiten en laat het weten of dit wel goed werkt
  15. Dank je wel ik ga het ook zo aansluiten en kijken wat die dan doet want bij mij zit die zo aangesloten. Wil je even de kleuren checken hoe die bij jou zit ? Is daar ook geen misverstand over. Op mijn foto zie de kleuren van de hardwire kit.
×
×
  • Create New...