Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
329 topics in this forum
-
- 1 follower
- 0 replies
- 73 views
Met 70k+ op de klok, is de OBC ofwel de on board charger in storing gegaan. Storinglampje op dashbord geeft het oranje-motor logo weer, bij het verwijderen van de laadpaalstekker en terugsteken kan weer even geladen worden, maar stopt snel weer. OBD code uitgelezen: P0D3A-11 dat zou “input current sensor circuit high” Het gedrag (laden start een paar seconden en stopt dan) past heel goed bij foutcode P0D3A-11 bij een Kia Sportage Plug‑in Hybrid. Wanneer je de kabel aansluit gebeurt er normaal dit proces: Laadpaal en auto maken communicatie. De on-board charger (interne lader) start. De auto controleert de stroom die binnenkomt. …
Last reply by PhaseShifter, -
- 4 followers
- 34 replies
- 5.5k views
Hallo Medegebruikers, Wie weet waarom Kia is overgestapt van een AT7 naar een AT6 ? Ik bedoel natuurlijk de automatische versnellingsbak .
Last reply by asty, -
- 10 replies
- 1.6k views
Beste mensen, Ben in het gelukkige bezit van een Kia Sportage PHEV GT Plus line MY 2024. Per 07-2025 aanschaf. Gisteren blijkbaar een update OTA. Inmiddels de ISA snelheidswaarschuwing, keurig via een knop op het stuur kunnen uitschakelen. Maar er is volgens mij een nieuwe 'dreiging' De pauze melding, beeld kopje koffie geloof ik, met irritant geluid. Gisteren ongeveer 300 km gereden, met welgeteld 7 (!) meldingen.... Zijn hier inmiddels oplossingen voor ? En is dit herkenbaar ? Mijn dank zal wederom groot zijn. Groet, Erik
Last reply by Rensjo, -
- 2 followers
- 3 replies
- 3k views
Heeft er misschien iemand verstand van het inbouwen van een Head-Up Display? De nieuwe Niro en de EV6 hebben deze. Helaas de Sportage niet. Misschien is het mogelijk dit achteraf nog in te bouwen of iets wat erop lijkt? Ik zal het ook es bij de dealer/kia nagaan, maar misschien weet hier iemand wat meer over hoe het is ingebouwd bij de EV6 of Niro
Last reply by O, -
- 2 followers
- 6 replies
- 404 views
Weer een nieuwe update sinds deze week. Heb wat foto’s bijgevoegd. Als ik t zo snel zie dan lijkt het alsof de update een nieuwe opgelegde waarschuwing bevat ivm snelheid die je elke keer na starten moet uitschakelen vergelijkbaar met wat verplicht is bij nieuwe auto’s. Iemand ervaring? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Last reply by Henri497, -
- 2 replies
- 175 views
Hoi, Wat voor advies kunnen jullie mij geven over een dashcam voor de kia sportage 5. Ik wil er 1 met een vaste voeding. Ik zie door de bomen het bos niet meer.Alvast bedankt voor jullie advies.
Last reply by Wim-A, -
- 1 follower
- 4 replies
- 201 views
Weet iemand of het mogelijk is om een functie op afstand aan te zetten middels de app, bijv auto starten, verwarmen, stoelverwarming oid? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Last reply by Breeze, -
- 2 followers
- 0 replies
- 107 views
Zoals ieder hier weet heeft t nieuwe model 2026 een HUD en wireless CarPlay. Nu mijn brutale vraag of dit uitwisselbaar is met t pre facelift model 2022>? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Last reply by O, -
- 1 follower
- 5 replies
- 200 views
Beste, in het kort een bijzondere casus; Import auto gekocht bij autohandelaar in nl. Service Boekje van de auto kwijt, Kia heeft geen gedeelde data base, dus problemen bij het weer origineel ingevuld krijgen van de beurten en bij de registratie in NL… Niet alle beurten zijn te achterhalen door Kia maar ook door mijzelf (met name de beurten gebeurt in buitenland) Hoe dit aan te lopen? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- 1 follower
- 15 replies
- 1.2k views
Afgelopen middag ben ik mij kapot geschrokken toen de auto onder het rijden een soort van plotselinge noodstop maakte. Hij ging fors op de rem om dan vervolgens weer de snelheid op te pakken. Voor mij reed verkeer, maar op een zodanige afstand dat dit geen probleem mag zijn. Gelukkig reed het verkeer achter mij ook op afstand anders was een aanrijding het onvermijdelijke gevolg geweest. Mijn vraag is of iemand hetzelfde met zijn Kia Sportage HEV ervaren heeft die mij kan vertellen wat dit zou kunnen zijn. In de garage hadden ze hier nog niet niets over vernomen en ze wisten mij ook niet te vertellen waar dit vandaan zou kunnen komen. Hoor het graa…
Last reply by DuLac, -
- 2 followers
- 12 replies
- 993 views
Hi allen Ik lees de laatste tijd ontzettend veel diefstallen van de sportage 5. Op filmpjes op Facebook is te zien dat ze vrij makkelijk instappen en wegrijden. Ik maak me zorgen en vraag me af hoe dit zo makkelijk kan, maar belangrijker, wat kan ik er aan doen zonder een extra stuurslot oid. Lees graag jullie ervaringen en tips Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Last reply by SpeedyG, -
- 2 replies
- 267 views
Na een updatemelding, en waarschijnlijk door mijn foutieve keuze, is van alles gereset in in mijn multimedia. Ik heb mij mobieltjes opnieuw aangesloten, de presets van de radio weer ingesteld en meerdere persoonlijke instellingen weer terug kunnen zetten. Wel mis ik nu de vermelding van de buitentemperatuur rechtsboven in het scherm en de melding van 'vorst' , e.d. Weet iemand hoe ik dit weer terug kan krijgen?
Last reply by abhteh, -
- 2 followers
- 27 replies
- 4.7k views
Ik heb op internet nog even naar het interieur gekeken om te zien waar ik mijn draadloze oplader / houder ga plaatsen. Ik weet er zit een draadloze lader onder de klep. Maar ik weet nu al dat er van alles in komt te liggen behalve een telefoon. Dat hebben ze bij de Ceed toch beter gedaan. Er is dus bijna geen ruimte. Wie heeft er tips? Iemand al.... Ahum proest 🙉 een Tsla🙊 mount geprobeerd? Zoals bv. deze? Support for Tesla Model 3/Y/X/S https://a.aliexpress.com/_EHOH7Y7
Last reply by surfingjohn, -
- 2 replies
- 176 views
Wil graag een instructie boekje van een Kia sportage uit 2024 HEV.
- 1 reply
- 302 views
Ik heb een kia sportage uit 2022. Deze heeft een probleem met het regenereren van de uitlaatfilter. Je krijgt dan de melding blijf rijden om de uitlaatfilter te regenereren. Heb 126 km gereden met een toerental van 3300 omw/ min. Maar met geen resultaat. Iemand bekend met dit probleem?
Last reply by JM67, -
- 7 replies
- 412 views
Ik rijdt een Sportage HEV 2023 GT+ en ben op zich prima tevreden met het schakelgedrag in de ECO modus. Ik vind alleen het onderstel/veergedrag in de sportmodus veel prettiger. Is het mogelijk deze instelling van het onderstel ook in de Eco modus te gebruiken? Ik heb al even in de instellingen lopen zoeken maar kan het niet vinden.
Last reply by Rick O, -
- 2 followers
- 6 replies
- 316 views
Wie heeft er ook vaak alarmen van een van de voorbumper sensoren wanneer je achter een EV stopt voor het verkeerslicht? Heel vaak is de situatie als volgt: Verkeerslicht staat op rood, je komt aanrijden en sluit met gepaste afstand aan achter de voorganger. Als dit om het even welk merk of type auto een EV is, volgt na een minuut of zo een voorbumper sensor alarm, vaak geel of zelfs rood met daarbij het tonen van de voorcamera beelden. Daar is niets op te zien, genoeg afstand, maar toch alarm. Dat duurt ongeveer 10 seconden en valt dan weer weg. Bij meer dan een meter afstand heb ik deze alarmen niet waargenomen.
Last reply by elsinga, -
- 3 followers
- 26 replies
- 4k views
Ik ben ontzettend blij met mijn Sportage PHEV, rijdt als de beste. Nu zijn we vooral op Plug-in Hybride overgestapt zodat we in de buurt elektrische kunnen rijden. Alleen in de winter valt dat niet mee. Het ritje naar de supermarkt is 3 km en eigenlijk schakelt ie nauwelijks over op EV, dat was in de herfst wel anders. Dan rijdt ie meteen elektrische weg. Op langere stukken schakelt ie nu gelukkig uiteindelijk wel over op alleen maar elektrische. Nu is mijn vraag: Waarom werkt EV niet meteen in de winter? Iemand een idee?
Last reply by Headlong, -
- 1 follower
- 16 replies
- 558 views
Hallo, Nieuwe wagen juni 2025, doet alles behalve "zeilen" en soms ook de start/stop niet Orange waarschuwing in de Kia app..."batterij" Na enkele langere ritten geen waarschuwing meer én, joepie, hij zeilt...maar, niet voor lang, twee dagen later...waarschuwing "batterij" een week niet zeilen nog stoppen, dan plots één dag alles terug. Op andere Kia sites (UK en Polen) al gelezen dat dit veel voorkomt met de MHED en wordt verwezen naar "zwakke Kia batterij". Ik naar de dealer voor een test, resultaat...wat denk je ? Alles is prima in orde meneer Was van plan om een nieuwe AGM 70ah batterij van een gerenommeerd merk te (laten) plaatsen. (aan…
Last reply by Marc B., -
- 2 followers
- 27 replies
- 1.9k views
Sinds een paar weken krijg ik om de 30 seconden de melding “ handen aan het stuur. Maakt niet uit welke positie ik mijn op het stuur heb. Ben bang dat dit niet bij de instellingen uit te schakelen is?
Last reply by BarneyRubble, -
- 9 replies
- 751 views
Goedenavond Ben sinds 2 weken in het bezit van een kia sportage met bouwjaar 2022. Nu heb ik de app geinstalleerd en geconnect maar nu werken enkele functies niet. Gebeld met de kia dealer en de auto is een import auto en kan niet geregistreerd worden in nederland bij kia omdat de onderhoudshistorie mist en heb ik ook niet in bezit help zijn er opties die ik kan doen om zo toch gebruik te maken van de app en bijvoorbeeld de ota ? gr
- 1 follower
- 5 replies
- 416 views
https://photos.app.goo.gl/7UgWJamSydFdBgyv5 Specificaties banden: https://photos.app.goo.gl/rV42BP82vkqWnrLC6 Het is wat vroeg maar hierbij heb ik winterbanden met velg te koop. Deze zaten onder mijn Sportage bouwjr. 09-2023. 2 winters gebruikt, bij de dealer gekocht voor 1850,- en mogen weg voor 1250,-. De reden voor weg doen is de aanschaf van een Sorento.
Last reply by Bob Jansen, -
- 1 follower
- 6 replies
- 323 views
Goedemorgen. Het is bekend dat de Kia Sportage uit 2022 geen wireless android auto aankan. Helaas heb ik verschillende usb kabels geprobeerd maar wordt de verbinding met mijn telefoon heel vaak verbroken. Ik kreeg daarna de aawireless two alleen verbonden via de manueel optie in de aawireless software. Nu verlies ik nog steeds heel vaak de verbinding met mijn s24ultra. Alle Bluetooth verbindingen verwijderd, 2,4ghz band geprobeerd met verschillende kanalen zonder resultaat. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Of raden jullie een alternatief aan voor de aawireless zoals de Motorola? De basis modellen van Kia kunnen wel Android auto wire…
Last reply by JohnnyBGoode, -
- 1 follower
- 15 replies
- 347 views
Ben nieuw hier. Blij deze site gevonden te hebben want in België is dit er niet (?) Geschiedenis : sinds 1978...5 Nissans gehad, in 2010 overgestapt naar een Skoda Octavia Combi (diesel), beste wagen ooit gehad !!! Wegens slechte dealer ben ik in juni van 2025 terug overgestapt naar een Aziaat = Kia (Sportage ( 1.6 t-GDI MHED) Ben over veel tevreden, mooie wagen, rijd goed, enorm verschil op vele vlakken na 15 jarige Skoda, maar...verbruikt veel (7-8 liter, 6.6 op langere trajecten) Maar waar ik minder tevreden over ben bij de MHED id dat die "zogezegd" gaat zeilen om brandstof te besparen. Ik start een nieuwe topic over dit issue.
Last reply by Rob18, -
- 1 follower
- 3 replies
- 563 views
Is het een optie om in een Sportage 5 HEV GT-Plusline twee keer een Harman Kardon Feel 700 under seat subwoofer incl. plug en play aansluitkabel te monteren? Scheelt dit in het geluid en passen twee van deze units onder beide voorstoelen? De bestuurderstoel is met geheugen, de passagiersstoel niet.
Last reply by RobS,