Sportage 5
2021 -> heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de Sportage 5 vind of plaatst u hier
291 topics in this forum
-
- 1 follower
- 6 replies
- 222 views
kan het signaal neem een pauze {koffie} uitgezet of verwijderd worden na een paar kilometer gaat dit vervelende signaal al werken of de interval verlengen nu komt deze vrij snel achter elkaar en blijft soms lang piepen
Last reply by leen Plas, -
- 17 replies
- 767 views
Hallo Wie kan mij vertellen hoe ik het piepje uitschakel die aangaat bij de kilometer overschrijding b.v.b. als ik iets harder dan 50 kilometer in de bebouwde kom rijd gaat er piepje dat ik snelheid heb bereikt. Klaas
Last reply by Wim-A, -
Ik heb eind juni een splinternieuwe KIA sportage plus hybride gekocht. Vandaag wilde ik gaan rijden en is mijn accu helemaal leeg. Dus geen contact met de auto . Sleutel doet het niet. Eenmaal in de auto doet nog steeds niks het. KIA gebeld en die hebben een pechhulp gestuurd. Die wist ook niet hoe het kwam dat mijn accu leeg was. Heeft iemand net zoiets meegemaakt? Want ik vind het vreemd voor een auto van 1 maand oud en nee ik had geen lampje of iets anders aangelaten. Gr. Jan.
Last reply by Petri, -
- 5 followers
- 124 replies
- 15.7k views
Hier kunnen vragen en adviezen worden gesteld en gegeven, inzake trekken caravan/ aanhanger
Last reply by Wim-A, -
- 1 follower
- 16 replies
- 1.1k views
ik heb een kia sportage HEV hybride 2024 de auto geeft contenu foutmeldingen aan camera en sensoren . garage geweest en sensoren vervangen . en foutmeldingen kwamen terug .ze zijden dan ligt het aan je stuurhuis of stuurcalom daar zouden sensors en zo in zitten en die zouden moeilijk doen . auto binnen gebracht de maandag voor het stuurhuis te vervangen en ineens zijn onderhoud te doen . onderhoud is gebeurt nu kunnen ze het nieuw stuurhuis niet updaten garage heeft alles geprobeerd en het lukt niet dus ze steken terug het oude stuurhuis in en ze proberen terug die te koppelen met de auto en die neemt het ook niet aan .de garage heeft kia ge…
Last reply by peter vereycken, -
- 4 followers
- 14 replies
- 672 views
Hoi allemaal, aangezien ik in de archieven geen recente ervaringen/reviews kan vinden start ik maar even een nieuw topic. Ben wel nieuwsgierig naar de recente bevindingen.
Last reply by Murcielaygo, -
- 1 follower
- 2 replies
- 251 views
Hi allen Ik lees de laatste tijd ontzettend veel diefstallen van de sportage 5. Op filmpjes op Facebook is te zien dat ze vrij makkelijk instappen en wegrijden. Ik maak me zorgen en vraag me af hoe dit zo makkelijk kan, maar belangrijker, wat kan ik er aan doen zonder een extra stuurslot oid. Lees graag jullie ervaringen en tips Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Last reply by Wim-A, -
- 10 followers
- 307 replies
- 50.3k views
https://nl.aliexpress.com/item/1005003638279078.html https://www.amazon.nl/dp/B09FPML1N4/ref=cm_sw_r_awdo_EYS0FYNFEFN5ASVDBNG7 https://nl.aliexpress.com/item/1005003638721019.html https://www.amazon.nl/dp/B09L62L3WS/ref=cm_sw_r_awdo_TTCZ7MCR0AK63XMTAJA7 https://www.amazon.nl/dp/B09L6278GD/ref=cm_sw_r_awdo_W8S6ZNWY3F81KQM7AAM1 https://www.amazon.nl/dp/B09YC8N8V7/ref=cm_sw_r_awdo_CWJT4JNAK8TYYQ553WGX
Last reply by PeterZ4, -
Wie heeft wireless Carplay met een dongel ? zo ja werkt het goed of zonden van het geld ? Carlinkit 4.0 of andere modellen
Last reply by Jim Gubbels, -
- 1 follower
- 6 replies
- 572 views
In de auto krijg ik een melding dat er een update (datum 2 april) zou zijn voor navigatie en systeem. Maar op de 'update-site' staat alleen een update voor de ccnc modellen (EV 9 en dergelijke). Best gek, toch ?
Last reply by Wim-A, -
- 2 followers
- 1 reply
- 318 views
KIA lijkt druk bezig met het vernieuwen van de Connect Store, mogelijk na de security hack van vorig? jaar. Op de Nederlandstalige versie staat oa ook de Remote Smart Parkeerassistent 2. https://connectstore-eu.kia.com/nl/nl/info/product-usage-guide Is dit een voorbeeld van nieuwe functies die uitgebracht gaan worden? Lijkt standaard bedoeld voor de GT-line modellen: "※ Alleen voertuigen die zijn uitgerust met een Surround View Monitor kunnen RSPA 2 installeren. RSPA 2 hoort bij de standaarduitrusting van de uitrustingsvariant GT-Line." Benieuwd naar ervaringen van meer ervaren KIA rijders.
Last reply by Arnoud van den Eerenbeemt, -
- 1 follower
- 11 replies
- 731 views
Hallo mede sportage rijders, Met een beetje geluk wordt half februari mijn nieuqe Sportage HEV GT-Line geleverd. In maart wil ik er mee naar Oostenrijk, dus sneeuwkettingen verplicht. Wie kan mij vertellen welke maat banden er onder de GT-line liggen en welke type kettingen ik het beste kan gaan huren? Ben benieuwd naar jullie reacties.
Last reply by Wil002, -
- 4 followers
- 37 replies
- 4.4k views
Misschien is het handig om hier te vermelden welk type dragers en koffers geschikt zijn voor de Sportage 5. Zelf denk ik aan de Hapro Cronos aero 3 aluminium dakdragers. Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk
Last reply by Wil002, -
- 2 followers
- 23 replies
- 6.5k views
Goedendag, Sinds een aantal weken valt de CarPlay verbinding weg (melding: “sluit via een goedgekeurde USB-kabel telefoon aan die Android of Apple CarPlay ondersteund”) in mijn Kia Sportage nov 2022. Het kan soms 45 minuten duren voordat de verbinding wegvalt, maar soms valt de verbinding al naar tien minuten weg. Meerdere kabels al vervangen (ja voor originele Apple kabels), nieuwste updates zijn geïnstalleerd (zowel voor de auto als telefoon) en opnieuw de telefoon aangemeld in de auto . Niks lijkt te werken. Gisteren bij de garage geweest deze konden ook niks vinden. Heeft iemand hier dezelfde problemen gehad en hier een oplossing voor?
Last reply by JohnnyBGoode, -
- 13 replies
- 522 views
Na een aantal jaren BMW te hebben gereden ben ik weer terug op dit forum omdat ik sinds vorige week een Sportage GT Plusline heb. Wat een upgrade sinds mijn Rio zeg. Je merkt dat Kia een leveltje hoger is geworden. Vraagje; ik zoek omgeving Rotterdam een bedrijf dat de chrome delen op mijn zwarte Sportage kan wrappen. Uiteraard een bedrijf dat een nette prijs rekent. Want een nier ervoor overhebben lijkt me niet echt een goeie deal 😆
Last reply by PhaseShifter, -
Na 20 jaar Hyundai rijden heb ik begin augustus 2023 een Sportage Hybride Gtline aangeschaft. De dealer vertelde dat KIA de verkooptargets had verhoogd. Met daar tegenover de belofte van een kortere levertijd. Heeft iemand ervaring met de huidige levertijden? Op de site van KIA staat 30-34 weken.
Last reply by Wim-A, -
- 3 followers
- 30 replies
- 2.7k views
Sinds vandaag krijg ik wanneer ik net vertrek de melding dat de voorwaarden zijn gewijzigd met de optie ja/nee. Als ik ja doe mekkert hij dat ik niet mag rijden en als ik nee doe dan krijg ik de volgende keer weer meteen de melding. Dus ik dacht ik ga stilstaan, doe ja en dan zal het vast weg zijn. Nou echt niet, de optie ja deed niks en vanmiddag weer dezelfde melding. Is het doel van Kia mensen gestressed te krijgen? Ik vind die eerste melding al heel irritant dat je die steeds moet accepteren, als dit er ook iedere keer bij komt. Kan iemand me uitleggen wat het proces is om de voorwaarden te accepteren en ervoor te zorgen dat die melding niet terug komt?
Last reply by JacksonScott, -
- 12 followers
- 66 replies
- 17k views
Ik heb deze topic geopend omdat deze erg prettige optie inmiddels erg veel handige functies bied. Ik gebruik nu inmiddels al 4 jaar Android Auto en nog steeds blijven er mooie updates voor komen en wordt het steeds aantrekkelijker om te gebruiken. Hier alvast een belangrijke tip, De USB aansluiting die je voor Android Auto en Apple Carplay nodig hebt is nog steeds USB A in deze Sportage. Dit betekent dat als je een Smartphone met een USB C aansluiting hebt en ook USB C voor in je oplaad stekker dat je dan een extra kabel moet hebben die USB C en USB A heeft om deze aan te sluiten, dit is nu ook het geval in mijn Niro.
Last reply by Johan Schaap, -
- 2 followers
- 13 replies
- 5.7k views
Vandaag geprobeerd wat kraakjes en tikken weg te halen. Bij het nemen van drempels vond ik de gordel voor de middelste zitplaats van de achterbank af en toe wat te klapperend. Ik denk, steek ik dat ding er toch gewoon in, dan ben ik ook gelijk van dat rode waarschuwingslichtje af (dat na een tijdje wel uitgaat). Anyways, er zitten twee gespen aan de gordel en onder bij de bank zitten ook twee ontvangende sluitingen. Ik steek ze beide in de sluiting, prima, gaat goed. Toen kwam het grote vraagteken. De ene sluiting maak je los zoals alle gordels. Rode knopje indrukken en dan floept de gesp er zo uit, maar die tweede, hoe krijg ik die ooit weer los? Iemand een ide…
Last reply by Ben Wouters, -
- 2 followers
- 11 replies
- 670 views
Vraagje. Hoe houden de sensoren zich onder winterse omstandigheden? Ik heb gelezen dat een bevroren sensor verhinderde dat de auto in zijn achteruit kon rijden. Wat kun je er aan doen? Wie heeft ervaring met sensoren die niet werken door bevriezing/sneeuw/hagel en wat heb je er aan gedaan? Alvast bedankt voor een reactie!
Last reply by Inez, -
- 5 replies
- 276 views
Zaterdag is mijn Sportage PHEV (bouwjaar 2024, 10k KM) stilgevallen langs de rijksweg. Auto weggesleept naar parkeerplaats. Chauffeur sleepdienst heeft de accukabel los- en vastgemaakt (gereset). Probleem was nog steeds aanwezig: auto schakelt niet over op benzine en de accu slechts 2%. Chauffeur zet de auto op "sportdrive" en de motor slaat aan. Weer op weg gegaan en nat een tiental kilometers kon ik de auto op HEV schakelen. Bij thuiskomst accu opgeladen en alles werkt weer. Dealer heeft dit nog niet meegemaakt! Zijn er Sportage PHEV eigenaren die dit hebben meegemaakt?
Last reply by AnneM, -
- 2 replies
- 236 views
Infotainmentscherm van mijn Kia Sportage HEV uit 2023 knippert constant aan en uit. Ik ben de eerste eigenaar. Dit begon een paar weken geleden en nu is het erger geworden. Voor het eerst heb ik het infotainment gereset, maar er is niets veranderd. Is er iets wat ik kan doen of controleren voordat ik naar een dealer ga? Heeft iemand ervaring met dit probleem? Dealers in mijn omgeving zijn niet responsief, ze vertellen niet wat de mogelijke oorzaak is en wat er moet worden gedaan.
Last reply by helloworld, -
- 2 followers
- 35 replies
- 1.7k views
Voor de Sportage had ik een Kodiak en daar zat er bij nul kilomters rijbereik en een lege tank volgens de meter nog voldoende in de tank voor een kilometer of 50. Bij mijn Sportage HEV heb ik dat nog niet getest... Zijn er hier al rijders die bij nul kilometer rijbereik nog een tijdje zijn doorgereden (zonder stil komen te staan uiteraard)? Voor de info: ik tank eigenlijk altjd af totdat de benzine aan de rand van de vulopening staat. Het risico op opwarmen van de benzine, die dan uitzet en de boel laat overstromen is heel beperkt, omdat ik na het tanken vrijwel elke keer nog enkele tientallen kilometers rijd en die vulbuis dus wel weer leeg is als ik de auto p…
Last reply by elsinga, -
- 2 replies
- 212 views
Als je gaat rijden met achterklep niet op slot vanwege bv een te lange lading, dan wordt iedere keer de handrem geactiveerd als je moet stoppen bij bv een kruising of stoplichten. Wat is hier de logica van, of hebben anderen dat niet?
Last reply by elsinga, -
- 5 replies
- 264 views
Hoe schakel ik de handgreepverlichting van de deuren uit bij de Sportage, blijven branden na afsluiten van de auto. Bij voorbaat dank, Herman
Last reply by Wim-A,