Sportage 5
2021 -> heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de Sportage 5 vind of plaatst u hier
83 topics in this forum
-
- 3 replies
- 90 views
Helaas bleef de laadklep een klein stukje open staan en schoot hij bij de wasstraat helemaal open. Het advies van de garage was de deuren op slot te doen maar ook dat hielp niet. Zijn nu door de meneer van de verkoop geholpen en het blijkt een probleem van de klep te zijn, die is misvormd. Het is bij 3 andere auto's bekend in Nederland maar er zullen wel meer volgen
Last reply by kras, -
Omdat er her en der best e.e.a. wordt geplaatst over kleine ergernissen, functies die 'ontbreken', foutjes en dingen die nog steeds niet duidelijk zijn heb ik hier een topic gemaakt waar we dit even bij elkaar kunnen laten komen. Graag het probleem/ergernisje hier melden. Leg ook uit wat er precies gebeurt of niet klopt of wat eraan stoort. Geef indien ook een voorbeeld van hoe het volgens jou zou horen of beter zou kunnen. Voorbeeld: Navigatie - Richting aangeven/stem is te laat, afslag al gehad en de stem komt dan pas met "nu rechtsaf slaan". Oplossing - Software update, vorige systemen hadden dit probleem niet. Als we genoeg punten verzamelen waar m…
Last reply by Rick, -
Hier graag jullie rij ervaring en Foto's als jullie de nieuwe Sportage in bezit hebben.
Last reply by BarneyRubble, -
- 20 replies
- 1.6k views
Leuk topic waar je snel je Weetjes kan zeggen. Weet je # Dat als je met Draaiende Motor/Accu de bestuurdersdeur opent dat de Auto dan direct in de P stand gaat. Weet je # Dat als je in het Clusterscherm bij instellingen het Thema Dynamische kiest dat het beeld zich dan vanzelf aanpast aan de weersomstandigheden. Zowel bij Zon/Bewolkt/Regen ( je ziet dan regendruppels in je Clusterscherm naar beneden lopen.,)😉
Begin januari de full hybrid dynamicplusline besteld !! Zou tussen de 5 en 6 maanden levertermijn zijn. Dit wordt mijn derde sportage heb de 2de en 4de generatie gereden en dat was al een groot verschil maar naar de test rit met de 5de generatie was ik verkocht. Dit is weer stukken beter geworden. dus nu wachten op de nieuwe sportage
Last reply by Henri497, -
- 4 replies
- 108 views
Ik heb sinds november 2022 en Kia Sportage PHEV. Normaal gesproken doe je na het opladen eerst de paal ontgrendelen door je pasje ervoor te houden. Dan haal ik de stekker uit de laadpaal, rol de kabel op (met behulp van de EV-reel) en ontgrendel ik de deur en haal de stekker uit de auto. Sinds het begin van dit jaar moest ik wat vaker de deur weer op / van het slot doen omdat niet meteen de laadkabel ontgrendeld werd aan de auto kant. Sinds vorige week ben ik met 3 laadsessies ca 45 minuten bezig geweest om de kabel eraf te krijgen. Vergrendelen/ontgrendelen via het portierslot werkt niet meer uiteindelijk gaat hij na veel pogingen wel weer los als ik vergrendel/ontgre…
Last reply by ldzwolle, -
- 99 replies
- 6.1k views
Kia Connect App – Remote services Een nieuw niveau van comfort en controle Laten we elkaar hier wegwijs maken met de optie's: Kia Connect en Kia Connect Services. Volgens mijn Dealer is dit nu gratis te gebruiken en zullen er hier genoeg vragen en tips over komen. https://www.kia.com/nl/service/onderweg/kia-connect/
- 64 replies
- 3.4k views
https://nl.aliexpress.com/item/1005003638279078.html https://www.amazon.nl/dp/B09FPML1N4/ref=cm_sw_r_awdo_EYS0FYNFEFN5ASVDBNG7 https://nl.aliexpress.com/item/1005003638721019.html https://www.amazon.nl/dp/B09L62L3WS/ref=cm_sw_r_awdo_TTCZ7MCR0AK63XMTAJA7 https://www.amazon.nl/dp/B09L6278GD/ref=cm_sw_r_awdo_W8S6ZNWY3F81KQM7AAM1 https://www.amazon.nl/dp/B09YC8N8V7/ref=cm_sw_r_awdo_CWJT4JNAK8TYYQ553WGX
Last reply by Justdigit, -
- 0 replies
- 41 views
Ik ben bezig om mijn gewenste Sportage Hybrid samen te stellen naar de Leasemij. (GT-PlusLine, Penta Metal Grey en Led uitstapverlichting en evt kofferbakmat anti-slip) Nu zag ik in de accessoire folder een Omkeerbare anti-slip mat. Wie heeft er zo een en kan mij vertellen of deze geschikt is voor het tegen gaan van schuivende dozen. Dit aangezien ik altijd wat dozen mee moet nemen naar klanten. En niets is vervelender dan shuivende lading. En wat moet ik me voorstellen bij een omkeerbare mat? Een foto zou leuk zijn.
Last reply by Justdigit, -
- 14 replies
- 379 views
Onze garage bevindt zich tussen 2 woningen maw tussen 2 muren. Dikwijls is het handig om gebruik te maken van het de 'slimme sleutel' voor het in- en uitrijden van de garage. Op zich lukt dit prima voor het binnenrijden maar om de wagen er terug voorwaarts uit te laten rijden is er altijd het probleem dat het stuur naar links wordt gedraaid en de wagen, eens deels uit de garage, richting muur van mijn buurman rijdt en weliswaar stopt maar de zijkant van de wagen zo dicht (parallel) bij de muur staat dat instappen ook niet meer lukt. Mijn vraag is dan ook of er misschien iemand een gelijkaardige situatie heeft of, er iemand weet heeft van het automatisch draaien van …
Last reply by Kenniani, -
Ik ben benieuwd naar het werkelijke verbruik van de nieuwe Sportage. Van de (mild)Hybride weet ik de beloofde waardes niet. De PHEV zou 77KM elektrisch kunnen rijden en daarmee gemiddeld "1 op 100" verbruiken. Ook erg benieuwd naar het verschil tussen stad en snelweg, en de verschillen tussen de soorten Hybride.
- 14 replies
- 399 views
In februari besteld, in november gekregen, mijn GT-PLUS HEV. Ik moet zeggen een hele fijne auto, rijdt heerlijk soepel. Het enige probleem is dat de voorremmen een piepend geluid maken vlak voordat ik tot stilstand kom, of als ik bijvoorbeeld langzaam, met slippende rem, een helling afrijd. En het is best een hard geluid. Ik lees op buitenlandse fora dat dit vrij normaal is bij KIA. Mijn dealer vond het ook niks vreemds. Maar met al mijn vorige auto's (Citroën, Ford) heb ik dit nog nooit meegemaakt. Hebben meer mensen hier last van? Is dit echt normaal? En is er echt niets aan te doen? PS. Ik heb nog maar 600 km gereden, misschien moet ik het nog wat tijd gunnen…
- 10 replies
- 224 views
Hoe zet ik de ruitenwissers van Sportage (2022) in de onderhoudsstand? De handleiding geeft het volgende aan: Zet de auto uit Zet de ruitenenwisserschakelaar in de stand voor enkelvoudig wissen Houdt de ruitenwisserschakelaar langer dan 2 seconden ingedrukt Daarna moet je de arm kunnen optrekken, idem voor achterwisser. Lukt mij niet. Iemand een idee?
Last reply by Marinus 22, -
Caravan 1 2
by Auke Riemsma- 31 replies
- 1.6k views
Hier kunnen vragen en adviezen worden gesteld en gegeven, inzake trekken caravan/ aanhanger
Last reply by Rinke Muilwijk, -
- 2 replies
- 113 views
Heeft iemand ooit iets gehoord over de invoer van Apple CarKey bij de Kia Sportage? Het lijkt mij een zeer handige tool, vandaar mijn vraag. Volgens de lijst op https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/ zijn alleen de Kia modellen Telluride en Niro uit 2023 hiervoor uitgerust. En wie weet, brengt een software update iets voor de (nabije) toekomst. Ik weet echter niet in hoeverre de hardware al bij de recente modellen is ingebouwd.
Last reply by Jim Gubbels, -
- 1 reply
- 91 views
Kan iemand mij vertellen of ik poi's kan toevoegen aan de nieuwe sportage?
Last reply by Rick, -
- 5 replies
- 156 views
Hoi allen, Ik ben er zo goed als zeker overuit dat ik een GT-line in Penta Metal ga bestellen. Vandaag proef gereden.... Maar wat een fijne wagen is het. Voor het eerst dat ik met Kia in aanraking kom. Ik had al eens in wat showrooms de Sportage Gt-line bekeken en deze hadden 3 knoppen voor de memory seats in het deurpaneel. Maar het exemplaar waar ik in had gereden zat dit niet. Zitten deze "knoppen" in het scherm tegenwoordig?? Of is het geheel geschrapt? Leek mij erg handig ivm de profielen en voorkeuze van mij en mijn vrouw. Alvast bedankt.
Last reply by Charley Kurvers, -
- 0 replies
- 87 views
Net een week de kia sportage GT line plus. Nog volop aan het wennen en met instructieboek op schoot. Klopt het dat de buitenspiegels niet automatisch worden aangepast aan bestuurder 1 en 2? Verder mis ik geluid bij te hoge snelheid. Klopt het dat dan alleen de cifers rood worden in de weergegeven max.snelheid.
Last reply by André Westland, -
Hallo, Sinds vorige week ben ik trotse eigenaar van een Kia Sportage Gen5 HEV GT-Line. Wat mij verbaasde was dat ik niet de laatste map/firmware updates had, maar die van april. Ik heb deze nu geupdatet naar de laatste versie. Daarbij de vraag, hoe vaak komen er map updates voor deze auto?
Last reply by Rick, -
- 2 replies
- 184 views
Als bekend is de middenconsole erg vingerafdruk gevoelig. Dit poets je normaal weg met een zacht microvezel doekje of een brillendoekje. Echter na een keer vegen heb je al meteen krassen, een paar keer vingerafdrukken wegvegen of een keer met de vinger wat afvegen en je hebt krassen, ik heb inmiddels meer krassen dan dat er over is aan 'niet bekrast' oppervlakte. Vind dit niet kunnen voor een 50k auto. Zelfde geld voor het zwart in de deuren binnen, en aan de buitenkant het zwarte tussen de ramen in. Ik zal morgen foto's ervan maken. Graag zie ik van andere ook foto's hiervan zodat we er een aantal kunnen verzamelen en meesturen met de rest van de dingetje…
Last reply by Rick, -
- 3 replies
- 128 views
In onderstaande video heeft men het over "Select Kia models". Waarom heeft mijn Sportage HEV dit niet? Iemand een idee? https://youtu.be/yTNRRyY6SVk Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk
Last reply by Headlong, -
Wie heeft wireless Carplay met een dongel ? zo ja werkt het goed of zonden van het geld ? Carlinkit 4.0 of andere modellen
Last reply by cees, -
- 9 replies
- 154 views
zit er standaard een alarminstallatie op de sportage 22 PHEV die heb je volgens mij nodig voor de verzekering
Last reply by Kenniani, -
Is het mogelijk om een extra permanente usb aansluiting te maken zonder een hub.
Last reply by Murcielaygo, -
- 64 replies
- 1.8k views
.
Last reply by Rick,