Sportage 5
2021 -> heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de Sportage 5 vind of plaatst u hier
18 topics in this forum
-
- 8 followers
- 67 replies
- 3.8k views
Hier graag jullie rij ervaring en Foto's als jullie de nieuwe Sportage in bezit hebben.
Last reply by Auke Riemsma, -
- 15 followers
- 368 replies
- 17.5k views
Begin januari de full hybrid dynamicplusline besteld !! Zou tussen de 5 en 6 maanden levertermijn zijn. Dit wordt mijn derde sportage heb de 2de en 4de generatie gereden en dat was al een groot verschil maar naar de test rit met de 5de generatie was ik verkocht. Dit is weer stukken beter geworden. dus nu wachten op de nieuwe sportage
Last reply by kras, -
- 4 followers
- 28 replies
- 942 views
Kia Connect App – Remote services Een nieuw niveau van comfort en controle Laten we elkaar hier wegwijs maken met de optie's: Kia Connect en Kia Connect Services. Volgens mijn Dealer is dit nu gratis te gebruiken en zullen er hier genoeg vragen en tips over komen. https://www.kia.com/nl/service/onderweg/kia-connect/
Last reply by BarneyRubble, -
- 8 followers
- 16 replies
- 1k views
Topic voor algemene vragen, info, tips tricks, nieuws en noem maar op.
- 3 followers
- 6 replies
- 265 views
Op de KIA site vond ik het volgende: Handgreep beschermfolie transparant vierdelig (kia.nl) Maar bestaat(of danwel niet via Kia) zoiets misschien ook voor op het middenconsole, het zwart glans waar de start en draaiknop op zit? Het zwartglans lijkt me erg krasgevoelig, ook voor op het zwartglans aan de buitenkant van de auto is dit misschien een goed idee..?
Condenswater
by Luc2- 1 follower
- 2 replies
- 141 views
Beste allen. eerst wil ik mij even voorstellen.Mijn naam is luc en woonachtig in België.Sedert kort ben ik weer de trotse eigenaar van een Kia sportage.Deze keer is het een hybrideHEV automaat.Daar ben ik heel tevreden over ook omdat het de eerste maal is dat ik een automaat heb(wil nooit nog iets anders) Een vraag die ik heb is de volgende(spijtig kunnen ze mij in de garage geen antwoord geven) Bij al mijn andere wagens had ik steeds ‘s morgens een plasje water onder de wagen van de condensafvoer van de airco.Nu is dit niet meer zo.Is dat normaal?Het condenswater wordt toch steeds in stilstand afgevoerd.De airco op zich werkt perfect.Kan iemand mij hierop …
Last reply by Luc2, -
- 1 follower
- 0 replies
- 69 views
voor het instappen en uitstappen kun je je stoel programmeren de stoel gaat in de achterste stand om makkelijk in te stappen en uit te stappen nu heb ik dat geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar is er een Kia Sportage rijder die dat al heeft ingesteld zie foto's alvast dank Cees
Last reply by cees, -
Opladen PHEV 1 2
by Rick- 3 followers
- 28 replies
- 916 views
Bij deze een Topic voor Vragen, Info en Tips m.b.t. het opladen of van de PHEV versie. Ook informatie over het aanleggen van stopcontacten, laadpalen etc. is welkom.
Last reply by gjcvro, -
- 9 followers
- 90 replies
- 4.4k views
Hallo allemaal hier graag alle foto's van jullie nieuwe Kia Sportage. Dan houden we het andere Topic voor onze rijervaring.
Last reply by RobertC, -
- 8 followers
- 17 replies
- 864 views
Ik heb deze topic geopend omdat deze erg prettige optie inmiddels erg veel handige functies bied. Ik gebruik nu inmiddels al 4 jaar Android Auto en nog steeds blijven er mooie updates voor komen en wordt het steeds aantrekkelijker om te gebruiken. Hier alvast een belangrijke tip, De USB aansluiting die je voor Android Auto en Apple Carplay nodig hebt is nog steeds USB A in deze Sportage. Dit betekent dat als je een Smartphone met een USB C aansluiting hebt en ook USB C voor in je oplaad stekker dat je dan een extra kabel moet hebben die USB C en USB A heeft om deze aan te sluiten, dit is nu ook het geval in mijn Niro.
- 2 followers
- 3 replies
- 355 views
Beste, Eindelijk vandaag mijn nieuwe Kia Sportage GT-line plus HEV met de kleur penta metal besteld. Nog meer mensen hier die de nieuwe type hebben besteld?
Last reply by chris meuleners, -
- 8 followers
- 10 replies
- 888 views
Indien iemand al een digitale handleiding heeft weten te bemachtigen, dan mag die em hier plaatsen! Als je de Sportage al hebt, en je hebt em geregistreerd in MijnKIA, dan kan het zijn dat je hier de digitale handleidingen al kunt downloaden RS_Kia_Sportage_PHEV_SUV_2020_5d_Hybrid (Electric).pdf
- 4 followers
- 9 replies
- 342 views
Ik twijfel voor mijn nieuwe sportage 5 erg over welke banden ik er nu onder wil leggen, de huidige Sportage 2011 heb ik All-Seasons van Vredestein Quatrac Pro. All Seasons scheelt een banden wissel, en past best wel bij het klimaat in NL, maar zijn misschien minder comfortabel dan zomer/winter? De standaard banden bij levering zijn Michelin zomerbanden, met levering gaan we de nazomer/winter waarschijnlijk snel in. Meteen de banden omwisselen/wegdoen is ook zonde, maar als we toch de winter in gaan is een extra set(en andere velgen) ook zonde. Wat doen jullie en waarom?
Last reply by OttoS, -
- 3 followers
- 3 replies
- 135 views
Bij deze een topic voor informatie over laadpasjes en apps.
- 7 followers
- 3 replies
- 391 views
Ik ben benieuwd naar het werkelijke verbruik van de nieuwe Sportage. Van de (mild)Hybride weet ik de beloofde waardes niet. De PHEV zou 77KM elektrisch kunnen rijden en daarmee gemiddeld "1 op 100" verbruiken. Ook erg benieuwd naar het verschil tussen stad en snelweg, en de verschillen tussen de soorten Hybride.
Last reply by Geer00, -
- 2 followers
- 2 replies
- 222 views
Heeft er misschien iemand verstand van het inbouwen van een Head-Up Display? De nieuwe Niro en de EV6 hebben deze. Helaas de Sportage niet. Misschien is het mogelijk dit achteraf nog in te bouwen of iets wat erop lijkt? Ik zal het ook es bij de dealer/kia nagaan, maar misschien weet hier iemand wat meer over hoe het is ingebouwd bij de EV6 of Niro
Last reply by Murcielaygo, -
- 2 followers
- 5 replies
- 212 views
Hier kunnen vragen en adviezen worden gesteld en gegeven, inzake trekken caravan/ aanhanger
Last reply by Auke Riemsma, -
- 3 followers
- 0 replies
- 361 views
voor alle Sportage 5 eigenaren is er nu ook een afdeling veel post plezier hier
Last reply by xtra40,