Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
342 topics in dit forum
-
Thuiskomer
door AnneM- 0 antwoorden
- 67 weergaven
Begin jullie krijg ik mijn EV3 GT Business Line. Ik heb nu in mijn Sportage Black Edition een thuiskomer liggen. De maat is 18" met banddiameter 71cm. En is tot op dit moment nog splinternieuw. Deze kan als reserve dienen voor 17, 18, 19 en 20" zolang de banddiameter +/- 71 cm is. Info op Wheelshop te vinden. Misschien dat er Sportage rijders zijn die nog een thuiskomer zoeken,
Laatste antwoord door AnneM, -
- 6 antwoorden
- 217 weergaven
Even voorstellen: ik ben Paul en nieuw op het forum. Deze maand mijn oude Sportage ingeruild voor een hybride Sportage 5. (geen plug-in). Omdat er voor mij veel onduidelijk was heb ik veelvuldig dit forum geraadpleegd. Dank voor alle nuttige informatie. De auto rijdt heerlijk. Wat een verschil met het type uit 2010. Toch zijn er ook wel wat mindere puntjes: het open-dak uit 2010 kon gewoon ook op de snelweg open. Dat hoef je met dit panoramadak niet te proberen, wat een kabaal + tocht! De auto is ook een stuk lager. De vorige zag je op de parkeerplaats boven alles en iedereen uitsteken. Je zat in de oude lekker rechtop, had een mooi overzicht. Da's nu wat minder. Eigenlij…
Laatste antwoord door Henri497, -
- 5 antwoorden
- 163 weergaven
Vroeger (!) kon je met één knopje je km stand op NUL zetten. Leuk om op vakantie iedere ochtend te doen en 's avonds te kijken hoeveel km je nou weer hebt afgelegd. In mijn KIA wordt hij na het tanken automatisch op nul gezet. Ook na iedere stop begint hij weer van vooraf aan te tellen voor de Ritinformatie. maar gewoon even handmatig op Nul zetten en de hele dag door tikken kan ik niet vinden. Potlood en papiertje en rekenmachine naast me hebben liggen Iemand een idee ? Alvast bedankt en geniet van het mooie pinksterweekend allemaal !
Laatste antwoord door Breeze, -
- 7 antwoorden
- 266 weergaven
Vanmorgen kreeg ik de volgende melding; "nacontrole vereist" en ging het oranje Motorsymbool (continue) branden. Heeft iemand dit ook ooit eens gehad en zo ja, wat zou dit kunnen betekenen. In de boeken vind ik het niet terug.
Montage trekhaak
door Headlong- 2 volgers
- 22 antwoorden
- 3,3k weergaven
Afgelopen zaterdag heb ik samen met een vriend (die werkzaam als monteur is) een afneembare Brink trekhaak onder de Sportage gemonteerd. Hoewel het me viel alleszins mee viel, blijft het spannend om van een auto met minder dan 2000km op de teller bumpers, achterlichten en interieurdelen te monteren. Om de trekhaak te kunnen plaatsen is het nodig om enkele interieur en exterieurdelen te demonteren: Interieurdelen gedemonteerd, o.a. dorpel kofferbak en zijpanelen kofferbak. Exterieurdelen gedemonteerd, o.a. achterlichten en achterbumper. Het was een leuk klusje om te doen. We hebben het op een rustig tempo in 4 uur gedaan .
Laatste antwoord door asty, -
- 3 volgers
- 18 antwoorden
- 618 weergaven
Beste Leden, Volgende week kan ik mijn Kia Sportage GT-Plusline AWD Phev 2025 ophalen. (niet het aller nieuwste model). En nu vroeg ik me af hoe ik deze het beste kan beveiligen tegen diefstal. Sleutelhoesjes die het signaal blokkeren heb ik al gekocht. Zijn er wellicht leden die ervaring hebben hebben met een alarmsysteem? Op de kia site zie ik dat ze een: Alarm Kiwa/SCM klasse 3 en eventueel een Peilzender Secret Service Kiwa/SCM klasse TV01, exclusief abonnement aanbieden Of zijn er wellicht leden die een bearlock hebben? Alvast vriendelijk bedankt.
Laatste antwoord door surfingjohn, -
K.I.W. ervaringen
door AnneM- 4 volgers
- 19 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi allemaal, aangezien ik in de archieven geen recente ervaringen/reviews kan vinden start ik maar even een nieuw topic. Ben wel nieuwsgierig naar de recente bevindingen.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 14 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik had beloofd om wat foto's te maken van hoe ik mijn Vantrue N4 Pro, inclusief achtercamera, heb ingebouwd in mijn Sportage. Als eerste een overzicht hoe de voor/interieur camera geplaatst is: Hij hangt links naast de binnenspiegel, zo hoog mogelijk, waardoor er net voldoende ruimte is om de (helaas rechte en niet haakse) stekker van de achtercamera nog te kunnen plaatsen. Op deze plek kan de binnenspiegel nog net(jes) goed versteld worden en belemmert de camera het zicht nauwelijks. Ik heb ook overwogen om de dashcam onder/achter de binnenspiegel te monteren, maar daar of erg in het zich of een interieur camera die geen zicht meer heeft. Door de console waar …
Laatste antwoord door surfingjohn, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 130 weergaven
krijg in mijn Sportage van mei 2024 de dtaaloze oplader niet aan de praat wat is de oplossing
Laatste antwoord door timsnaj, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 155 weergaven
Ik heb een paar weken geleden ontdekt dat ik mijn Kia kan instellen om te waarschuwen voor vaste snelheid en/of roodlicht camera's. Hoe verbaast was ik dat ik vandaag deze waarschuwing ook kreeg op een plek waar regelmatig een 50km flexcamera staat. Ik schrijf met nadruk regelmatig, want hij is ook zeer regelmatig niet op die plek aanwezig. Bewuste lokatie is op 500meter van mijn woning dus daar rijd ik zeer regelmatig en ken de situatie. Bewuste camera is op dit moment niet aanwezig. Uit welk systeem haalt Kia deze informatie is dan mijn vraag. Heb recent nergens een update voor gezien in ieder geval.
Laatste antwoord door Ben Wouters, -
Melding ‘roasting’? 1 2 3
door Jim Gubbels- 2 volgers
- 58 antwoorden
- 6,8k weergaven
In mijn Kia Sportage HEV (DynamicPlusLine, 2022) zie ik af en toe, onderaan het scherm, tussen de twee meters, op de plek waar het huidige verbruik met een balk wordt aangegeven, de melding ‘roasting’ met een icoontje erbij (soort ‘voet op een pedaal’). Ik kan nergens iets hierover vinden, kan iemand mij aangeven wat dit betekent?
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 734 weergaven
Binnen afzienbare tijd wordt het 2G netwerk definitief uitgezet. Het eCall systeem van o.a de Sportage maakt daar ook gebruik van. Gevolg is dat er niet meer automatisch een 112 melding komt bij een ongeval of druk op de 'sos'knop. Gevolg daarvan is dat met de huidige regelgeving de auto niet meer door de APK komt. Ik ben nieuwsgierig hoe KIA dit gaat oplossen......
- 3 antwoorden
- 296 weergaven
Wat zijn jullie ervaringen wb onderhoud mijn sportage plugin heeft zijn 3 beurt nodig (3 jaar oud) en nog geen 22000 km gelopen waarvan zeker 15000 elektrisch. nu wordt er voor de 3 keer olie vervangen terwijl die olie bij een auto die 30000 per jaar rijdt ook maar 1x wordt vervangen; die olie is dus nog brandnieuw (kijk je zo doorheen) ik vind dit milieutechnisch echt niet kunnen; koop je een plug in om veel elektrisch te kunnen rijden en wordt je op deze manier getild. voor de garantie zeggen ze dan; geloof maar niet dat ze de autos die een jaar in de showroom staan ook van nieuwe olie voorzien. wat zijn jullie ervaringen? overigens e…
- 1 volger
- 1 antwoord
- 216 weergaven
Na drie fijne jaren in de Sportage vorige week de knoop doorgehakt. We hebben een EV4-GT-Line gekocht, die a.s. donderdag al afgeleverd wordt. Wij zullen dus niks meer merken van benzine van 2,56 euro; hopelijk blijft het met de stroom voorlopig goed te doen. Dank voor alle tips en oplossingen in de afgelopen drie jaar op dit forum!
- 1 volger
- 1 antwoord
- 361 weergaven
Ik wil graag de Fitcamx dashcam bestellen voor mijn nieuwe Kia EV5. Dit vanwege de positieve ervaringen en de onzichtbare montage. Deze is beschikbaar voor de rechts gestuurde EV5 maar hier hebben we de links gestuurde auto’s (https://fitcamx.com/collections/for-kia) Ik krijg mijn auto echter pas ergens eind april. Nu vraagt Fitcamx om een paar foto’s te mailen van het spiegelkapje achter de binnenspiegel en liefst van het onderdeelnummer dat in de binnenkant van dit kapje moet staan. Kan/wil iemand dit kapje er af klikken om de foto’s te maken? Dank
Nieuwe MRB…..
door O- 1 volger
- 0 antwoorden
- 247 weergaven
Net de nieuwe mrb binnen… van 84 euro pm maar 113euro… Sportage PHEV GT plusline
Laatste antwoord door O, -
- 1 antwoord
- 265 weergaven
Met 70k+ op de klok, is de OBC ofwel de on board charger in storing gegaan. Storinglampje op dashbord geeft het oranje-motor logo weer, bij het verwijderen van de laadpaalstekker en terugsteken kan weer even geladen worden, maar stopt snel weer. OBD code uitgelezen: P0D3A-11 dat zou “input current sensor circuit high” Het gedrag (laden start een paar seconden en stopt dan) past heel goed bij foutcode P0D3A-11 bij een Kia Sportage Plug‑in Hybrid. Wanneer je de kabel aansluit gebeurt er normaal dit proces: Laadpaal en auto maken communicatie. De on-board charger (interne lader) start. De auto controleert de stroom die binnenkomt. …
Laatste antwoord door PhaseShifter, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 239 weergaven
Ik heb de premium audio Harman Kardon met sub. Echter voldeed die totaal niet aan m’n verwachting zoals bij iedereen hier. Dus wat heb ik gedaan: Rete simpel, de deuren geïsoleerd, EN WAT EN VERSCHIL! Veel dieper geluid, het klinkt echt alsof er een andere set in zit, tevens dempt t buiten geluid iets waardoor die nog stiller is. En dan met goedkope materialen van internet. Ben ontzettend blij. Heb helaas geen foto’s gemaakt tijdens de montage, maar er staan genoeg voorbeelden op internet. Sportage PHEV GT plusline
- 4 volgers
- 34 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hallo Medegebruikers, Wie weet waarom Kia is overgestapt van een AT7 naar een AT6 ? Ik bedoel natuurlijk de automatische versnellingsbak .
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste mensen, Ben in het gelukkige bezit van een Kia Sportage PHEV GT Plus line MY 2024. Per 07-2025 aanschaf. Gisteren blijkbaar een update OTA. Inmiddels de ISA snelheidswaarschuwing, keurig via een knop op het stuur kunnen uitschakelen. Maar er is volgens mij een nieuwe 'dreiging' De pauze melding, beeld kopje koffie geloof ik, met irritant geluid. Gisteren ongeveer 300 km gereden, met welgeteld 7 (!) meldingen.... Zijn hier inmiddels oplossingen voor ? En is dit herkenbaar ? Mijn dank zal wederom groot zijn. Groet, Erik
Laatste antwoord door Rensjo, -
- 2 volgers
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Heeft er misschien iemand verstand van het inbouwen van een Head-Up Display? De nieuwe Niro en de EV6 hebben deze. Helaas de Sportage niet. Misschien is het mogelijk dit achteraf nog in te bouwen of iets wat erop lijkt? Ik zal het ook es bij de dealer/kia nagaan, maar misschien weet hier iemand wat meer over hoe het is ingebouwd bij de EV6 of Niro
Nieuwe update OTA
door O- 2 volgers
- 6 antwoorden
- 635 weergaven
Weer een nieuwe update sinds deze week. Heb wat foto’s bijgevoegd. Als ik t zo snel zie dan lijkt het alsof de update een nieuwe opgelegde waarschuwing bevat ivm snelheid die je elke keer na starten moet uitschakelen vergelijkbaar met wat verplicht is bij nieuwe auto’s. Iemand ervaring? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Henri497, -
- 2 antwoorden
- 304 weergaven
Hoi, Wat voor advies kunnen jullie mij geven over een dashcam voor de kia sportage 5. Ik wil er 1 met een vaste voeding. Ik zie door de bomen het bos niet meer.Alvast bedankt voor jullie advies.
Laatste antwoord door Wim-A, -
Weet iemand of het mogelijk is om een functie op afstand aan te zetten middels de app, bijv auto starten, verwarmen, stoelverwarming oid? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Breeze, -
- 2 volgers
- 0 antwoorden
- 198 weergaven
Zoals ieder hier weet heeft t nieuwe model 2026 een HUD en wireless CarPlay. Nu mijn brutale vraag of dit uitwisselbaar is met t pre facelift model 2022>? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door O,