Auke Riemsma Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 Hier kunnen vragen en adviezen worden gesteld en gegeven, inzake trekken caravan/ aanhanger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auke Riemsma Posted March 21, 2022 Author Share Posted March 21, 2022 Help mijn spiegels passen niet meer op deze auto, hebben jullie een idee welke spiegels wel passen??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keesd515 Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 Op 21-3-2022 om 16:42, zei Auke Riemsma: Help mijn spiegels passen niet meer op deze auto, hebben jullie een idee welke spiegels wel passen??? Welke spiegels heb je nu, die niet passen? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auke Riemsma Posted March 22, 2022 Author Share Posted March 22, 2022 26 minuten geleden, zei Keesd515: Welke spiegels heb je nu, die niet passen? Ik had merkloze spiegels van 22 jaar oud met van die harde banden om de hele spiegel heen, de buitenspiegel van de nieuwe Sportage is heel schuin zodat mijn oude spiegels niet vast blijven zitten (schuiven eraf). Ik heb nu net de EMUK Universa Pro III spiegels besteld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keesd515 Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 22 minuten geleden, zei Auke Riemsma: Ik had merkloze spiegels van 22 jaar oud met van die harde banden om de hele spiegel heen, de buitenspiegel van de nieuwe Sportage is heel schuin zodat mijn oude spiegels niet vast blijven zitten (schuiven eraf). Ik heb nu net de EMUK Universa Pro III spiegels besteld. Ik heb Milenco Aero 3 spiegel, deze lijken op bovenstaande, zou dus ook moeten passen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auke Riemsma Posted March 22, 2022 Author Share Posted March 22, 2022 22 minuten geleden, zei Keesd515: Ik heb Milenco Aero 3 spiegel, deze lijken op bovenstaande, zou dus ook moeten passen! Als ik ze heb en ze passen, dan maak ik er wel even een paar foto's van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland2017 Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 Momenteel heb ik voor mijn Niro caravanspiegels van het merk Reich. Ik vermoed dat deze straks niet meer passen op mijn nieuwe Sportage. Met welk merk en type caravanspiegel hebben jullie goede ervaring? De nieuwe Sportage verwacht ik ergens in september. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geer00 Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 Trekhaken bij Kia zijn nogal duur. Ik wil hier geen reclame maken, maar in een bepaald Centrum van Trekhaken betaal je voor een afneembare 805 en een vaste 635 euro. Het is maar hoe je je geld wilt besteden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinus 22 Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 Ja inderdaad een trekhaak die voledig electrische in en uit klap kost al gauw bijna € 2000,- En kan niet af fabriek besteld worden, deze wordt altijd ingebouwd door de dealer. Als je een Mercedes Benz koopt kost exact de zelfde trekhaak af fabriek € 975,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinus 22 Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 Ik vind het raar dat de PHEV uitvoering maar 1350 kg mag trekken en de ander uitvoeringen 1600 kg. Ik zou wel eens willen weten waardoor dit komt. Dit omdat de auto meer gewicht heeft 1805 kg en de trekkracht is hoger dan de andere Spoprtage uitvoeringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smollie Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 Trekhaken bij Kia zijn nogal duur. Ik wil hier geen reclame maken, maar in een bepaald Centrum van Trekhaken betaal je voor een afneembare 805 en een vaste 635 euro. Het is maar hoe je je geld wilt besteden.Volgens mijn dealer vervalt de 7 jaar garantie als je geen originele onderdelen (zoals trekhaak) laat plaatsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinus 22 Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 5 minuten geleden, zei Smollie: Volgens mijn dealer vervalt de 7 jaar garantie als je geen originele onderdelen (zoals trekhaak) laat plaatsen Volgens mij heeft de 7 jaar garantie niets met de trekhaak te maken op een trekhaak en alle nadien ingebouwde spullen zit maar 2 jaar garantie op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smollie Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 Dat is wat mijn dealer me heeft wijsgemaakt hé . Ik zei ook bij bestelling van mijn Sportage dat het op een ander veel goedkoper is om een trekhaak te laten plaatsen waarop hij dus zei dat de garantie dan niet meer telde waarop ik zei dan doe je maar wat van de prijs af … wat dus ook gebeurt is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geer00 Posted July 6, 2022 Share Posted July 6, 2022 Op 4-7-2022 om 18:13, zei Smollie: Volgens mijn dealer vervalt de 7 jaar garantie als je geen originele onderdelen (zoals trekhaak) laat plaatsen Met mijn huidige Ceed heb ik nooit garantieproblemen gehad ondanks een " illegale" trekhaak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinus 22 Posted July 6, 2022 Share Posted July 6, 2022 (edited) Op 4-7-2022 om 18:54, zei Smollie: Dat is wat mijn dealer me heeft wijsgemaakt hé . Ik zei ook bij bestelling van mijn Sportage dat het op een ander veel goedkoper is om een trekhaak te laten plaatsen waarop hij dus zei dat de garantie dan niet meer telde waarop ik zei dan doe je maar wat van de prijs af … wat dus ook gebeurt is Toch een beetje onbetrouwbare dealer vind ik. Dat hij jou bang maakt dat de garantie zou vervallen. Ik zou hier geen goed gevoel over hebben. Het lijkt wel een reactie van een 2dehands auto verkoper. Hopelijk krijg je in de toekomst mocht het nodig zijn wel de goede service en garantie behandelingen. Edited July 6, 2022 by Marinus 22 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter van der Vlies Posted July 12, 2022 Share Posted July 12, 2022 On 7/4/2022 at 12:36 PM, Marinus 22 said: Ik vind het raar dat de PHEV uitvoering maar 1350 kg mag trekken en de ander uitvoeringen 1600 kg. Ik zou wel eens willen weten waardoor dit komt. Dit omdat de auto meer gewicht heeft 1805 kg en de trekkracht is hoger dan de andere Spoprtage uitvoeringen. De trekkracht is niet ombeperkt besckikbaar, en daardoor is het motor vermogen in combinatie met het eigen gewicht bepalend voor het totale treingewicht. De HEV is daarom de betere keuze. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter van der Vlies Posted July 12, 2022 Share Posted July 12, 2022 Vorige week met de caravan op pad geweest en dit keer redelijk wat snelweg Km gereden, en daarbij de rijhulp systemen laten aanstaan. En! Dat is geen goed idee. Zodra LFA aan gaat in combinatie met de SCC dan begint het swabberen. LFA uit en dat werk alles normaal en stabiel. Dit kan dat beter denk ik. Kogeldruk was ruim voldoende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland2017 Posted July 14, 2022 Share Posted July 14, 2022 Op 12-7-2022 om 13:18, zei Peter van der Vlies: Vorige week met de caravan op pad geweest en dit keer redelijk wat snelweg Km gereden, en daarbij de rijhulp systemen laten aanstaan. En! Dat is geen goed idee. Zodra LFA aan gaat in combinatie met de SCC dan begint het swabberen. LFA uit en dat werk alles normaal en stabiel. Dit kan dat beter denk ik. Kogeldruk was ruim voldoende. Mooie combinatie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keesd515 Posted August 11, 2022 Share Posted August 11, 2022 Op 22-3-2022 om 19:58, zei Auke Riemsma: Ik had merkloze spiegels van 22 jaar oud met van die harde banden om de hele spiegel heen, de buitenspiegel van de nieuwe Sportage is heel schuin zodat mijn oude spiegels niet vast blijven zitten (schuiven eraf). Ik heb nu net de EMUK Universa Pro III spiegels besteld. Passen deze op de Kia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auke Riemsma Posted August 11, 2022 Author Share Posted August 11, 2022 2 uur geleden, zei Keesd515: Passen deze op de Kia? Ja hoor deze hebben wij ook: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnnyBGoode Posted October 7, 2022 Share Posted October 7, 2022 Ben nieuw op het forum. Vraag me af of er al ervaringen met het rijden met de caravan met een PHEV? Heb zelf een PHEV GT plus besteld. Vraag me af of het electronische adaptieve onderstel hier ook nog invloed op heeft? Alvast bedankt voor de reacties Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland2017 Posted October 11, 2022 Share Posted October 11, 2022 Ik heb de Sportage nu een maand in bezit. Is een geweldige trekpaard. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JGvO Posted January 13, 2023 Share Posted January 13, 2023 On 8/11/2022 at 10:10 AM, Auke Riemsma said: Ja hoor deze hebben wij ook: en hoe zit het met het trillen van deze spiegels ? Jan Gerrit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auke Riemsma Posted January 13, 2023 Author Share Posted January 13, 2023 5 uur geleden, zei JGvO: en hoe zit het met het trillen van deze spiegels ? Jan Gerrit Hoi Jan Gerrit, van trillen hebben wij geen last gehad tijdens het rijden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justdigit Posted January 15, 2023 Share Posted January 15, 2023 Op 4-7-2022 om 12:36, zei Marinus 22: Ik vind het raar dat de PHEV uitvoering maar 1350 kg mag trekken en de ander uitvoeringen 1600 kg. Ik zou wel eens willen weten waardoor dit komt. Dit omdat de auto meer gewicht heeft 1805 kg en de trekkracht is hoger dan de andere Spoprtage uitvoeringen. Dat komt.... Hij kan wel meer trekken. Maar anders haalt hij zijn co2 uitstoot op papier niet meer. De dealer zei wel direct netjes dat de cruise control niet meer werkt bij het trekken van een aanhanger..... Ben ik niet gewend maar wel attent van hem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts