Jump to content

Rowicom

Leden
  • Posts

    119
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Rowicom last won the day on January 22

Rowicom had the most liked content!

Algemeen

  • Woonplaats
    midden van 't land
  • Auto
    Kia Niro HEV DynamicLine 2021, Deep Cerulean Blue

Recent Profile Visitors

1,442 profile views

Rowicom's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • One Year In
  • Reacting Well
  • Collaborator
  • One Month Later
  • Dedicated Rare

Recent Badges

23

Reputation

  1. Uit ervaring weet ik, dat Kia hier wel degelijk moeilijk over gaat doen. De dealer heeft 'niets' over de fabrieksgarantie te zeggen, want dat is puur een aangelegenheid voor Kia Nederland. Want als er sprake is van een defect en er wordt 'gerepareerd onder garantie', dan worden de kosten door de dealer verhaald op Kia Nederland. Tot 2.500 euro mag de dealer direct al uitvoeren, daarboven is het wachten op de beslissing van KNL. Maar ook beneden dat bedrag zal de dealer zijn vingers niet branden als hij ziet dat de garantievoorwaarden niet conform zijn nageleefd. Want dan moet de dealer achteraf de klant teleurstellen en alsnog om betaling vragen en dat doen ze liever niet natuurlijk. Voor wat betreft kilometrage is er coulance als er éénmalig overschreden is met 1000 km. Voor wat betreft het tijdvak heeft men coulance met 1 maand, maar niet met 5 maanden.
  2. We hebben het hier over het kraken van de draagarmrubbers, Rom. Niet van de achterklep.
  3. Wat is een PEV?
  4. Wat veel mensen niet weten of vergeten, is dat het voor de versnellingsbak veel beter is om na stilstand de voetrem ingetrapt te houden (dat deed je waarschijnlijk al), dan de handrem te activeren en dan pas de automaat in P te zetten. Zo vangen de remmen de krachten op die je krijgt als de auto niet vlak staat en bewegingen bij het uitstappen. Op die manier ontzie je de relatief fragiele constructie in de versnellingsbak, die daardoor een langer leven zal hebben.
  5. Veerdempers heten die dingen. De schok zelf wordt opgevangen door de veren. De veerdempers remmen de veren weer af.
  6. Rowicom

    Koffiepauze

    Dan is het nog de vraag, @Cees Graauwmans wélk systeem je geactiveerd hebt..... De Lane Keep Assist of de Lane Follow Assist.... (LKA/LFA) ?
  7. Rowicom

    Koffiepauze

    Kun je niet uitzetten. Betekent dat je niet koersvast rijdt en/of dat je geen twee handen aan het stuur hebt.
  8. De schades zijn misschien toeval? Haha, ja natuurlijk is dat toeval. Het is in ieder geval Kia niet aan te rekenen, toch
  9. Vrijheid van meningsuiting, beste Pieter. Daar heb je toch wel eens van gehoord? Het staat mij hier toch vrij om mijn kijk op de zaak te geven?
  10. Ik vind dat je er wel een dingetje van maakt hoor. Mijn Niro kraakt ook over een drempel, maar ik stoor me er niet aan. Zijn wel ergere dingen in de wereld. Daarbij ligt er voor mijn woning (aan de kant waar ik slaap) een drempel en ik durf wel te stellen, dat zeker de helft van het aantal voertuigen krakende rubbers heeft. Voertuigen van alle merken en modellen dus...
  11. Op stukjes van 2,5 km kan ik mij het relatief hoge verbruik wel voorstellen. Zeker bij het wegrijden zal de brandstofmotor actief zijn. Het duurt dan echt wel een tijdje tot ie misschien binnen die 2,5 km een keer op elektro gaat rijden. Heb je de kachel er ook bij aan? De kachelstand op 18 graden is met dit weer ook "actief" hoor.
  12. Als ik in mijn Niro HEV uit 2021 verbonden ben geweest met Bluetooth, dan valt het mij op, dat die verbinding niet altijd verbroken wordt als de auto uit staat. Als ik bijvoorbeeld een uur na verlaten van de auto op mijn telefoon kijk, dat geeft deze aan dat de BT-verbinding met de auto nog actief is. Dat is helemaal niet zo, want de auto staat al een uur uit. De enige manier om dit op te lossen is dan om mijn telefoon helemaal opnieuw te starten middels de aan/uit-knop. Het voorval treedt overigens vaker niet, dan wel op. Af en toe dus. Uiteraard ligt het voor de hand dat dit een makke van de telefoon is, een Xiaomi Redmi note 13, die ik pas kort in bezit heb, maar misschien dat anderen ook al eens tegen dit fenomeen aangelopen zijn?
  13. Vermoedelijk is dat niet wat zij bedoelt, Fiddler. Zij wisselde van rijstrook en dat wordt bewaakt foor LKA, lane keep assist. Waarschijnlijk bedoel jij LFA, lane follow assist, dat ie de weg blijft volgen, netjes tussen de lijnen.
  14. Paar opmerkingen: het resetten van de dagteller en de verbruiksmeters zal echt geen invloed op je verbruik hebben. Hij gaat alleen vanaf dat punt nieuwe gemiddeldes berekenen. Met koud weer slaat de brandstofmotor sneller aan. Dat komt voornamelijk omdat je dan de verwarming aan hebt en de tractiebatterij minder capaciteit heeft. Maar dan hebben we het wel over winterweken! Met temperaturen rond of onder het vriespunt. En niet een wat frissere week in september, haha. Dat heeft zo'n geringe invloed, dat kan ik met mijn hev uit 2021 nauwelijks vaststellen zelfs. @fiddler Waar kan ik in vredesnaam de starthulpknop vinden? Of bedoel je de knop om de 12 volt accu te boosten vanuit de tractiebatterij als eerstgenoemde leeg is? Maar ook die heeft totaal geen invloed op het verbruik hoor. Bijzondere reacties hier. In 3 maanden tijd en met best wat kilometers gereden ken je het rijgedrag van je auto zelf het beste. De brandstofmotor hoort met dit weer niet echt veel vaker aan te slaan, dus wellicht terug naar de jongens van Van Mossel.
×
×
  • Create New...