Jump to content

meeder

Leden
  • Posts

    361
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

meeder last won the day on June 2 2021

meeder had the most liked content!

Algemeen

  • Auto
    Kia Ceed Sportswagon

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

meeder's Achievements

Rising Star

Rising Star (9/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well
  • Conversation Starter

Recent Badges

76

Reputation

  1. Een bak met dubbele koppeling moet meestal even nadenken, als je te snel wil kan het wel eens iets minder soepel gaan.
  2. Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom een hybride een lager trekgewicht heeft dan een normale uitvoering. Remsysteem is soms lichter uitgevoerd omdat er gedeeltelijk regeneratief geremd kan worden maar dat is met een aanhanger minder effectief. Het koelsysteem kan beperkt zijn wat ook een effect heeft op het trekgewicht. Maximaal treingewicht kan ook een behoorlijke rol spelen. De enige die er echt uitsluitsel over kan geven is de fabrikant maar die komen meestal met een marketing antwoord in plaats van een technisch antwoord.
  3. Ik ben wel benieuwd naar het verbruik van echte veel rijders die voornamelijk snelweg rijden. Ik merk dat mijn hybride Toyota met veel snelweg kilometers nog wel het opgegeven WLTP verbruik haalt maar veel zuiniger niet.
  4. Is dit probleem nog steeds actueel, dat wil zeggen als je nu een nieuwe Niro koopt loop je dan nog steeds dit risico?
  5. Fun fact is dat Ford intern de Ecoboost motoren ook T-GDI noemt. Het dekt de lading perfect. Turbocharged Gasoline Direct Injection. Nissan draait het weer om met DIG-T. Allemaal variaties op hetzelfde thema
  6. Je kan het overigens vrij eenvoudig testen door met een amperetang de stroom te meten die in het 12v systeem loopt.
  7. Verschilt echt per auto. De hybride heeft natuurlijk wel veel meer computers dan een Picanto en het zou mij niet verbazen dat de 12 batterij bij de Niro kleiner is dan die van de Picanto omdat de motor niet met 12V gestart wordt. Ik zag iets van 45Ah als capaciteit en dat is niet heel veel. Dat is ook de capaciteit zoals bij veel Toyota hybrides gebruikt wordt en ik heb daar ook al eens snel een lege 12V batterij gehad. In vergelijk, onze vorige normale benzine auto had een 75Ah batterij.
  8. Veel, alle computers worden wakker gemaakt. Vaak hoor je de brandstofpomp alvast draaien om het systeem onder druk te zetten. Ik weet niet hoe het remsysteem bij Kia werkt maar bij een Toyota hybride wordt bijvoorbeeld ook het remsysteem op druk gebracht en gehouden. Al met al wordt er veel aangezet en geactiveerd. 3 uur lang zo staan kan zeker wel zorgen voor een lege 12V batterij, als het nu na een half uur al zo was dat de batterij leeg was dan zou het vreemd zijn maar 3 uur is niet raar in mijn ogen.
  9. Hoe lang stond de deur open voor de batterij leeg was? Is de 12V batterij ook onder belasting getest? Het kan zijn dat een batterij met een tester goed is maar dat als de batterij echt belast wordt deze alsnog door de hoeven zakt.
  10. meeder

    DAB+

    Je zou kunnen kijken of je de dakantenne van de auto kan vervangen door de versie met DAB+ ontvangst. Dan heb je in ieder geval geen plakantenne. Het mooiste is natuurlijk de headunit vervangen door een versie met DAB maar dat is over het algemeen vrij prijzig helaas. De laatste berichten zijn dat FM tot ongeveer 2030 in de lucht blijft.
  11. Dus het blijft gewoon net zo als bij een ICE auto, de actieradius moet je met een korreltje zout nemen. De inschatting zou bij een EV iets nauwkeuriger moeten kunnen zijn maar ook daar heb je gigantische invloeden zoals weer en verkeer. Het blijft een guess-o-meter. Bij een ICE auto is de actieradius ook niet veel meer dan een suggestie.
  12. meeder

    DAB+

    De Dension units werken via USB, het is dan net alsof je muziek kiest vanaf een USB stick in je auto.
  13. Het komt vaker voor dat ECU's beveiligd zijn. Bij auto's waar er heel veel van zijn komt er uiteindelijk wel een oplossing.
  14. Ach het VIN nummer is bij de meeste auto's zo van buiten de auto af te lezen. Ook zijn er merken zoals Ford waar je op de technische informatie site op kenteken kan zoeken en je het bijbehorende VIN kan vinden.
  15. De auto is primair voorwiel aangedreven toch? Dan alleen kettingen voor.
×
×
  • Create New...