Jump to content

meeder

Leden
  • Content Count

    70
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

meeder last won the day on April 22

meeder had the most liked content!

Community Reputation

11 Goed

About meeder

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia Ceed Sportswagon

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. meeder

    Tuning

    Big Clive heeft die dingen al een keer bekeken: Dave van EEVBlog ook trouwens:
  2. meeder

    Kia Niro distributieriem of -ketting?

    Tegenwoordig weet je het nooit bij distributiekettingen natuurlijk. Kijk maar naar Peugeot en VW Maar over kettingproblemen bij Kia heb ik niet veel gehoord.
  3. meeder

    Kia Niro distributieriem of -ketting?

    Uit wat ik kan vinden heeft de Hyundai/Kia Kappa III serie motoren een ketting.
  4. meeder

    175 kW laden = maar 50 kW ?

    Om goed te begrijpen hoe het laden van Li-ion en LiFePO4 accu's gaat kan je naar de basis laadregeling kijken. De nominale spanning van een Li-ion accu is 3,7V maar de laadspanning is 4,2V. De laadregeling volgt het CC/CV principe. Los van de temperatuur bewaking die ook invloed heeft begint de laadcyclus met een constante stroom te laden, als de laadspanning van 4,2V per cel is gehaald neemt de laadstroom af om de spanning op 4,2V te houden. Is de laadstroom aan het eind van de cyclus beneden een bepaalde drempelwaarde is de accu vol en stopt de cyclus.
  5. meeder

    Trekhaak voor fietsendrager

    Waarom zou je dat er af slijpen? Voor een fietsendrager is dat niet nodig.
  6. meeder

    Trekhaak voor fietsendrager

    Aangezien er RMC/BMU bij staat denk ik dat het een Brink trekhaak is. Daar zit zo'n metalen rand bovenop de kogel waardoor er geen aanhanger aangekoppeld kan worden.
  7. meeder

    echte verbruik Kia Niro

    Hier een mooi overzicht op Spritmonitor. Ik denk dat als je het gemiddelde neemt van deze website je aardig in de buurt komt. https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/1540-Niro.html?fueltype=2&powerunit=2
  8. meeder

    Kaartupdates voor de Niro

    En op bepaalde tijdstippen, vooral als het erg druk is loopt dat ook wel eens mis. Dit jaar al een paar keer gehad dat bij extreme drukte het hele systeem er uit ligt en je geen verkeersinformatie krijgt. Ook heb ik het geregeld dat ik net op het moment dat het normaal druk begint te worden ergens stil sta en dat het dan een minuut of 10 duurt voor TomTom het door heeft. Al met al blijft het knap hoe nauwkeurig de verkeersinformatie is. Het heeft mij de afgelopen 3 jaar al tientallen uren file bespaard.
  9. Zijn de verzekeraars zo bang dat de auto's gejat worden?
  10. meeder

    omschakelpunt hybride rijden (accu/benzine motor)

    Toyota heeft daar bijvoorbeeld een EV knop voor, als Kia dat niet heeft dan zal je geen invloed kunnen hebben op het wel of niet elektrisch rijden.
  11. meeder

    Verbruik Niro

    De Ecoboost motoren hebben allemaal 95 als advies in het tankklepje staan en dan voldoen ze ook aan de fabrieksopgave, met 98 kunnen ze het motormanagement toch anders afregelen. Dat is dus een bewuste keuze van Ford geweest. Het kan inderdaad zo zijn dat Kia het motormanagement niet zichzelf anders af laat regelen als er 98 getankt wordt en dan maakt het inderdaad niet uit.
  12. meeder

    omschakelpunt hybride rijden (accu/benzine motor)

    De auto bepaald zelf wanneer welke energiebron nodig is. Dat zal afhangen van de laadstatus van de accu, energiebehoefte op dat moment en vast nog wel veel meer parameters. Het is dus niet zo dat het een vast gegeven is wanneer er op de accu gereden wordt en wanneer de benzinemotor bij moet springen.
  13. meeder

    Verbruik Niro

    De energieinhoud van E10 benzine is ten opzichte van benzine zonder ethanol ongeveer 2% lager en dat zal voor een iets hoger verbruik zorgen. Voor atmosferische motoren heeft E98 ten opzichte van E95 nagenoeg geen zin (tenzij het een motor met een hoog specifiek vermogen is). Voor een aantal turbo motoren kan het wel een meetbaar verschil geven. De Ford Ecoboost motoren regelen het motormanagement echt anders af als er 98 getankt wordt of zelfs 102. Er zijn Ford Ecoboost motoren met standaard 182pk op een rollenbank gezet waarbij er met 102 octaan brandstof rond de 10pk meer uit kwam en ook een hoger koppel. Hoe de turbo motoren van Kia er mee omgaan weet ik niet.
  14. meeder

    Verbruik Niro

    De meeste E95 is nog steeds als E5 aangemerkt op de pomp. Vanaf eind dit jaar moet geloof ik de helft van de aangeboden E95 de E10 variant zijn. Van de Shell website: De Shell brandstoffen in Nederland worden aangeduid met de volgende CEN labels: Shell FuelSave Euro 95 - E5 Shell V-Power - E5 (In Shell V-Power zit 0% bio-ethanol) Shell FuelSave Diesel - B7 Shell V-Power Diesel - B7
×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.