Jump to content

meeder

Leden
  • Content Count

    194
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

meeder last won the day on April 22

meeder had the most liked content!

Community Reputation

26 Excellent

About meeder

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Auto
    Kia Ceed Sportswagon

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Klantenservice is niet het sterkste punt van Kia.
  2. Klopt, je zit dan vast aan de RAV4 AWD hybride en dan ben je zo €50k kwijt. Ford komt straks in de buurt met de Kuga PHEV die mag straks als het goed is 1200kg trekken.
  3. meeder

    Niro PHEV airco/kachel

    Voor mij zou het niet zozeer een financiële hobbel zijn maar meer voor het gemak dat je elektrisch de korte stukken kan rijden en de lange afstanden op de benzinemotor.
  4. meeder

    Niro PHEV airco/kachel

    Daar was ik al bang voor. Dan heeft de PHEV inderdaad geen meerwaarde. Als ze er een warmtepomp in hadden gezet zou het een ander verhaal worden.
  5. Voor Kia is er niet veel te vinden qua configuratiesoftware om aanpassingen te doen. Voor veel andere merken is er of gratis software of software uit ietwat twijfelachtige bron waarmee je aanpassingen kan doen. Maar voor Kia is er weinig tot niets te vinden, blijkbaar is Kia onder de zelf knutselaars niet echt interessant.
  6. meeder

    Trekhaak Niro 2020

    Die modificatie is dan ook wel een goede zet, hoe jammer het ook voor jou is dat je hem nog niet kan ophalen.
  7. meeder

    Trekhaak Niro 2020

    Is de afneembare geen optie dan? Dan heb je ook gelijk het voordeel dat de kogel hoger zit.
  8. De Niro PHEV is een mogelijke vervanger van onze huidige auto over 2 of 3 jaar. Nu kan ik nergens vinden hoe de klimaatregeling werkt, heeft de auto een elektrische kachel en elektrisch aangedreven airco? Zo niet heeft de PHEV geen zin omdat in de winter of zomer dan de benzinemotor altijd moet draaien. Mijn vrouw moet 2 keer per week 7km naar het station rijden, de rest zijn langer afstanden in het weekend. Als je die paar korte ritjes elektrisch kan rijden dan is dat al winst.
  9. Van zo'n auto moet je snel afscheid nemen. Het zou Kia sieren als ze hem gewoon terug nemen cq omruilen voor een nieuwe Niro (als je dat nog zou willen).
  10. Toch wel grappig, ik rij meer dan 50000km per jaar en echt een heel groot deel daarvan is cruise control. Als het maar even kan staat hij aan. Zelfs als ik voor mijn werk richting Amsterdam of Rotterdam moet staat de CC echt voor het grootste deel aan. Daar kwam ik achter toen laatst de CC schakelaar van mijn toenmalige auto defect was en ik 2 weken zonder CC moest rijden. Dat was niet fijn. Nu heb ik een auto met full-range adaptieve CC en dan kan je hem nog langer aan laten staan, behalve als je de file verderop al aan ziet komen, dan laat ik de auto toch even uitrollen voor het comfort.
  11. meeder

    Traag opladen

    Hogere spanning gebruiken? Hoe hoger de spanning, hoe lager de stroom voor hetzelfde vermogen. Alleen brengt hoogspanning natuurlijk weer andere mogelijke problemen met zich mee.
  12. Terugroepacties komen er alleen als de veiligheid in het gevaar komt.
  13. Als ze die goed in de markt zetten en net als de Niro een trekgewicht van 1300kg meegeven heeft Kia wel goud in handen. Dan kan Toyota het serieus moeilijk krijgen met de Corolla waarbij het bij 750kg trekgewicht stopt. Hele mooie ontwikkeling van Kia!
  14. Engeland heeft wel wat bijzonderheden http://www.pecplc.com/index.php/articles/the-liverpool-cross
  15. Zoals in de titel van de foto al staat gaat het om een mule. Het is de aandrijflijn van de komende Hyundai Genesis EV. Vanuit een andere hoek zie je hoe raar deze Niro er uit ziet.
×
×
  • Create New...