Jump to content
  • Sign Up

meeder

Leden
  • Content Count

    127
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

meeder last won the day on April 22

meeder had the most liked content!

Community Reputation

14 Goed

About meeder

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Auto
    Kia Ceed Sportswagon

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lijkt een beetje op het probleem dat er bij Renault was bij de Mégane 3. Alleen daar was de originele Renault trekhaak te laag, daar moest je echt een Brink/Thule trekhaak onder hebben, dat scheelde aardig wat centimeters.
  2. Klopt helemaal, ik denk dat het succes ze een beetje teveel is geworden. Ze groeien sneller qua verkopen dan de organisatie aan kan zo lijkt het. Ik heb ook nog steeds geen duidelijk antwoord waarom een auto die eind maart besteld is door de dealer niet geleverd kan worden.
  3. Ik heb toch wel aardig wat Niro's zien rijden met caravans en ik krijg nou niet direct het idee dat de trekhaak erg laag zit.
  4. En wat wil je daar mee zeggen Henk? Het gaat er niet om of het er standaard op zit maar het gaat om de werking van het systeem.
  5. Over wat voor caravan hebben we het eigenlijk?
  6. Je hebt een auto met een atmosferische benzinemotor. Dat betekend automatisch dat je met hogere toerentallen moet rijden omdat het maximum koppel pas bij hogere toerentallen beschikbaar is. De 1.4 zal sowieso niet echt over houden maar ik denk dat als je zorgt dat je op de snelweg het toerental boven 3000tpm houdt misschien het verbruik ook wel wat beter zal worden maar verwacht er geen wonderen van. Je kan de natuurkunde helaas niet veranderen
  7. Bij Ford werkt de automatische wisser precies hetzelfde, set and forget. Ik ben er wel gelukkig mee. Ik weet niet hoe het bij Kia zit maar bij Ford kan je één keer wissen ook voor elkaar krijgen door de gevoeligheid van de regensensor even een keer een tandje heen en weer te schakelen.
  8. Misschien voor de Niro rijders ook wel interessant (al is het alleen maar voor de informatie)
  9. De productiestop is meer vanwege de homologatie issues volgens mij. Voor een interieur update hoef je niet een maand lang een productielijn stil te zetten qua tooling. Kia heeft een probleem met de gebruikte meetmethode voor de WLTP cyclus en dat moeten ze nu oplossen. De BPM zal dus waarschijnlijk aanzienlijk omhoog gaan en de prijzen van de auto's dus ook. Het lijkt er een beetje op dat ze nu aan damage control doen om niet net als Volkswagen als paria weggezet te worden.
  10. Modbus gebruikt ook RS485 als transmissie techniek. Mijn Modbus adapters voor mijn werk zijn gewoon RS485 USB converters. Modbus kan ook over andere physical layers zoals Modbus-TCP over ethernet.
  11. Definitief geen Kia voor mij zoals het er nu naar uit ziet. Er mag nu samen met de leasemij naar alternatieven gezocht worden. Het gebrek aan communicatie vanuit Kia (zowel dealer als Kia Nederland) laat wel een vervelende nasmaak achter terwijl ik eigenlijk de Niro PHEV als gedoodverfde opvolger voor onze prive auto zag. Ik heb Kia Nederland nog gemaild maar die reageren totaal niet.
  12. Tesla heeft ook een verwarmde batterij. Je kan voor je naar de supercharger gaat die verwarming alvast aanzetten zodat de batterij op temperatuur is.
  13. Die van mij was op 27 maart door de dealer bevestigd maar ze kunnen niet meer leveren. Of de dealer heeft het laten liggen waardoor het een probleem is geworden.
  14. Mijn dealer zegt echt niets te kunnen doen. Niet meer leverbaar en daarmee klaar kreeg ik te horen. Wachten tot september of later zal waarschijnlijk geen optie zijn voor mij.
  15. Ze hebben gewoon botweg de bestelling geannuleerd. Er staan blijkbaar genoeg kleine lettertjes in dat ze dat kunnen doen. Ze kunnen hem ook on hold zetten en dan afwachten tot de nieuwe prijslijst bekend is maar dan wordt hij op zijn vroegst pas in september geproduceerd en je moet dan akkoord gaan met een eventuele prijsverhoging.
×
×
  • Create New...