Jump to content

meeder

Leden
  • Content Count

    268
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7
  • Country

    Netherlands

meeder last won the day on July 1

meeder had the most liked content!

Community Reputation

46 Excellent

About meeder

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Auto
    Kia Ceed Sportswagon

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dat lijkt mij ook. Thuis of op de bestemming langere tijd laden. Natuurlijk kan je als je de mogelijkheid hebt wel tijdens een lunchpauze ofzo laden maar het gaat niet veel brengen gezien het geen snel laden is.
  2. Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen in de winter met de PHEV. Het zou voor ons een ideale auto zijn maar hij heeft geen elektrische verwarming dus in de winter zal de ICE moeten draaien om het interieur te verwarmen.
  3. Misschien duurt het even voor het verwerkt is? Steeds meer merken stoppen met het stempelen. Ford is daar bijvoorbeeld al een aantal jaren mee bezig, alles wordt alleen nog digitaal bijgehouden.
  4. Zelfs mijn Golf 2 had achterop de mechanische tellerbak een snelheid signaal Er moet bij een Picanto toch echt wel ergens een signaal te vinden zijn. Heeft de radio normale ISO stekkers? Er kan dan nog best een snelheidsignaal te vinden zijn.
  5. meeder

    Type airco Niro Hybrid

    Bij alle koppelingen in het AC systeem in de auto zitten ook o-ringen (zoals de doorvoer door het brandschot) en als er ergens een stuk slang zit zal dat ook altijd iets poreus zijn. Het zal evenwel veel minder snel gaan dan bij een normaal AC systeem.
  6. Zit er sowieso niet een snelheidspuls achter de radio voor de snelheid afhankelijke volumeregeling?
  7. meeder

    Type airco Niro Hybrid

    Je hebt altijd verlies van koelmiddel, ook bij een elektrische compressor, elke o-ring en koppeling is een potentieel lek. Elke 4 jaar is een prima termijn denk ik. Een elektrische compressor is trouwens ook een stuk efficiënter dan een mechanische pomp.
  8. meeder

    Actieradius

    Die snelheidsmeters op palen zijn zeker niet gekalibreerd. Die geven nagenoeg altijd meer aan dan de GPS snelheid en ze zijn ook vaak heel instabiel.
  9. Dankjewel! Leuk om te lezen. Erg interessant om de verschillende benaderingen van een hybride aandrijflijn te zien. Alleen jammer dat de echte full hybrid aandrijflijnen nu wel ondergesneeuwd worden door de mild-hybrids die door nagenoeg elke fabrikant gewoon als hybrid neergezet worden.
  10. Precies, botweg kan je stellen dat als je 1200kg wil trekken met een hybride Toyota je vast zit aan een auto van €50k. Dan zou voor mij de Niro ook een no-brainer zijn. Bij Ford zou je dan de Kuga PHEV kunnen nemen maar dan ga je ook richting €45k.
  11. Aanvulling, MG1 kan bij Toyota niet meehelpen met de aandrijving. De uitzondering is de Prius PHEV waarbij MG1 via een vrijloopnaaf verbonden is en dus ook kan helpen bij de aandrijving van de auto.
  12. Klopt, er is geen traditionele transmissie maar je hebt MG1 (Motor/Generator 1, wat bij Kia de HSG is) en MG2 (tractiemotor) die door middel van een enkel planetair tandwielstelsel met elkaar verbonden zijn. Dat is wat ze de Hybrid Synergy Drive noemen. Ze simuleren daarmee een CVT achtige transmissie. Het hoogste trekgewicht met deze constructie is momenteel de Ford Kuga PHEV met 1200kg. De Toyota RAV4 mag meer trekken maar dan moet je de AWD versie hebben met de elektrisch aangedreven achteras. De Corolla die ik heb komt niet verder dan 750kg. Het grote voordeel van deze constructie is dat er zo weinig onderdelen in de transmissie zitten dat er maar weinig kapot kan gaan. Je hebt geen koppeling die kan slijten bijvoorbeeld. Er zit wel een koppelingsplaat in maar die is altijd verbonden en dient als failsafe voor als er iets grandioos mis zou gaan met motor of transmissie.
  13. Ah nu begrijp ik het. De HSG zit in de plaats van de dynamo en wordt via een riem aangedreven cq hij drijft de motor aan via de riem. Dank! Ik ben vooral bekend met het Toyota hybride systeem en dat werkt fundamenteel anders.
  14. Zit de elektromotor tussen de verbrandingsmotor en de bak of zit hij in de bak?
  15. Een handgeschakelde bak heeft meestal geen filter.
×
×
  • Create New...