Jump to content
  • Sign Up

Kia de Niro

Leden
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutraal

About Kia de Niro

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia Niro

Recent Profile Visitors

291 profile views
  1. Het is . zoals je noemt, een subjectief gevoel dat hij bij mij niet wiebelt: bij wijze van testen, heb ik zelf op de trekhaak gestaan en op en neer bewogen met mijn eigen gewicht van 80 kg om te kijken op er "speling" in zat (kogeldruk mag 100 kg max. zijn), maar de auto veerde even hard met de trekhaak mee en ook met de Twinny-load en 2 fietsen samen er op, merkte ik geen "wiebel'in het geheel. Heb geen foto kunnen maken van de bevestiging aan de onderzijde, omdat deze geheel schuil gaat onder de grijze defuser. Ook heb ik helaas geen tekening voor jou van de montage.
  2. Ik spreek uitsluitend uit eigen ervaring, weet of lees niet zo gauw negatieve ervaringen met de Brink trekhaak van anderen, maar wel van sommige andere merken komt ik hier het "wiebelen" tegen.
  3. WEL doen die Brink.......is mijn ervaring! Er wiebelt bij mij niets op de trekhaak: ook met 2 elektrische fietsen achterop is is hij stabiel en heb er ook al een paar keer een zware aanhanger achter gehad. Bij Kwik-Fit laten monteren voor 476,- incl. witte kentekenplaat.
  4. Ook ik heb een vaste (Brink) trekhaak laten monteren ( bij Kwik-Fit voor 460,- incl.) en heb er geen last van, dat de parkeersensoren verkeerd reageren, mits er een fietsendrager of aanhanger aan zit.( zie de eerdere foto's in mijn bijlagen)
  5. Kia de Niro

    Niro hondenrek

    Na kort zoeken op marktplaats vond ik voor een paar tientjes een perfect passend hondenrek (zie foto's), wat volgens mij, vrij universeel is, maar verkocht werd onder het kopje "Fiat" hondenrek. Hij is flink stevig en wordt bevestigd aan de stangen van de hoofdsteunen en hoeft niet verwijderd te worden als je de (gehele) achterbank wilt neerklappen. Bovendien hoef je niet persé de afdekhoes te verwijderen. Ik zag dezelfde gisteren op marktplaats staan bij Brabant Auto Parts in Sint-Michielsgestel , maar dan nieuw (idd origineel Fiat produkt)) voor de pittige (vraag-) prijs van €155,-
  6. Liggend is het beste! Staand vervormd de band na enkele maanden, mits je ze regelmatig draait......maar denk daar maar steeds aan, want doe je dat niet, dan krijg je zogenaamde "vierkante " wielen! Denk er wel aan, als je gaat stapelen, om de onderste band iets vrij van de vloer te houden (dmv. bijv. 2 plankjes onder de velgrand) zodat de wielen kunnen "ventileren"
  7. De link heb ik inmiddels weer gevonden: kosten € 45,- incl verzending en duurde bij mij ca. 1 week. https://www.ebay.de/itm/Chrome-Window-Accent-Line-Garnish-Under-Trim-Molding-Sill-for-KIA-2016-2018-Niro Nee, de montage is niet moeilijk, maar eist wel precisie, want de hechting is zeer sterk, dus moet wel direct goed zitten.( inderdaad direct op de raamrubbers) Tot nu toe heb ik alleen nog ervaring met het wassen van de auto, maar verder geen nadelige gevolgen geconstateerd.
  8. Uit Korea ( via Ebay) aanvulling op de raam-chroomomlijsting (onderzijde) ontvangen, waarvan ik effect wel chique vind staan en de hogere taille van de auto meer geaccentueerd wordt. Kan niet zo gauw meer de link terug vinden, maar als er meer belangstelling voor is, wil ik wel beter gaan zoeken.
  9. Reden? hoe dan ook: aan jou te verdienen en nog meer door een set 16 inch met CrossClimates te monteren of iets minder aan je te verdienen door 500,- bij te laten betalen en bijna het zelfde bedrag nog een keer aan je ongebruikte zomerbanden te kunnen terug verdienen........kassa voor je dealer. Zoals Henk Smit ook al opperde: ga langs div. bandenleveranciers en vraag of je bij hun je zomerbanden kunt inruilen, dan krijg je vast een veel betere deal!
  10. Dat hangt af van de maat: De E-Niro staat standaard op 17 inch velgen en als daar de CrossClimates op moeten is het een redelijke prijs (los heb ik ze gezien voor 146,- p/st excl 12,50 montage en balanceren) maar als de dealer met 16 inch gaat werken, is dat niet redelijk, zeker als je ook nog je zomerbanden daarbij inlevert, die hij makkelijk weer voor nieuwprijs kan verkopen à ca. 100,- p/st.( De 16 inch CrossClimates heb ik gezien voor 106,- p/st excl. 12,50 montage en balanceren) Maar in beide gevallen ben je goedkoper uit als je ze zelf aanschaft en je nieuwe zomerbanden zelf verkoopt of als het mogelijk is inruilt.
  11. Kia de Niro

    Verbruik Niro

    Bedankt voor deze nuttige en voor mij, nieuwe informatie: ik was altijd in de veronderstelling dat CNG bijna dezelfde werking had als LPG en daardoor juist het verbruik zou stijgen....dat verklaart nu voor mij het gunstige verbruik van de Octavia C-Tec !
  12. Kia de Niro

    Verbruik Niro

    Wegenbelasting is niet het dubbele maar 1,5 x, maar de KG prijs van CNG ligt 30 cent lager dan benzine E5/95 en de uitstoot CO2 is nagenoeg gelijk..........van een hybride verwacht ik nu eenmaal betere resultaten, maar voor de rest is het idd appels met peren vergelijken, zeker als het om de " looks" en de garantieduur gaat......
  13. Kia de Niro

    Verbruik Niro

    Dat klopt, want de Skoda is nu net iets ouder dan 2 jaar en heeft nu al bijna 180000 KM er op zitten, maar is geen hybride, maar haalt bijna wel dezelfde waarden!
  14. Kia de Niro

    Verbruik Niro

    Om jullie de waarheid te vertellen, vind ik dit eigenlijk geen waarden voor een hybride : naast privé de Niro, rijd ik 5 dagen per week zakelijk, een Skoda Octavia Combi G-tec (op CNG/aardgas) iets zwaarder dan de Niro en tank 3x per week en kom gemiddeld op 1;19/ 1;20 in de winter en zomers vaak op 1;21......en had dus eigenlijk wel betere verbruikscijfers van de Kia Niro verwacht !
  15. Kia de Niro

    Verbruik Niro

    Op constante snelheid van 100 km/u rij ik (op mijn winterbanden - Dunlop WinterSport 5, 205/16) gemiddeld 1;21 en op (de originele) zomerbanden 1;23/ 23,5, maar nu in de winter met veel korte stukjes (op winterbanden) met moeite 1;18.......wat mij al tegen valt, laat staan de waarden die jij noemt! Op wat voor banden staat jouw Niro? De Crossclimates verbruiken sowieso 12 maanden per jaar meer en zo ook de 225/18, winterbanden ca. 3 maanden (afhankelijk van de winter), maar dan is het verschil zo'n 10% en dus ook niet zo extreem meer......
×
×
  • Create New...