Jump to content

Michel_1970

Leden
  • Posts

    199
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Michel_1970 last won the day on October 16

Michel_1970 had the most liked content!

About Michel_1970

  • Birthday 01/01/1970

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Hobby's
    Veel met de computer....
    Gamen
  • Auto
    Niro HEV, DynamicLine, Platinum Graphite MY19 (2019-2021)

    E-NIRO, DynamicPlusLine, Gravity Blue MY21 (2021-2026)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Michel_1970's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recent Badges

40

Reputation

1

Community Answers

  1. Hoi @Steeck03, dat gebruikers, die in het bezit zijn van een eigen parkeerplaats en daardoor ook een eigen laadstation, het probleem niet zo zien, begrijp als geen ander en daar is deze post ook niet voor bedoeld. Als mijn accu dusdanig op is en de volgende dag weer enroute moet, dan zou het lekker zijn als je gewoon je auto kan opladen, althans daar wordt wel het een en ander voor gepromoot (maar niet voldoende dus).
  2. Hoi @gjcvro, dat het puur aan de laadpaal afhangt is nu wel duidelijk, gezien zowel het gebeurde op 7 okt hetzelfde is als gisteravond. Na het telefoon gesprek heb ik de auto verplaatst naar de laadpaal die niet in gebruik was (die van 7 okt) en daarna ging het zoals het hoort.
  3. Hoi @Hippe lip, de uitleg is gegeven door beide laadpaal providers welke je "moet" bellen in geval van een storing, dus geen verzinsel van mijzelf (zover reikt mijn kennis niet). Na herhaaldelijk opnieuw (zowel op 7 okt als gisteravond) een laadsessie te hebben gestart, met op de achtergrond de service medewerker, kon worden gezien wat er precies gebeurde en zat het probleem puur software matig die ervoor moet zorgen dat bij gebruik van beide stekker verbindingen, voldoende vermogen wordt aangeboden. Beide service medewerkers hebben de opmerking genoteerd en gaan daarmee aan de slag.
  4. Denk je, lekker elektrisch rijden, af en toe aan de laadpaal (openbaar) en dan weer verder. Nu ben ik tot twee keer toe met mijn neus op de feiten gedrukt dat de term "lekker" maar voor 50% genomen kan worden. Verleden week (7 okt) en vanavond (15 okt) ben ik erachter gekomen door de servicedienst(en) te bellen na het niet willen laden, dat de laadpalen niet het vermogen leveren als men verteld. In de meeste app's staat doodvrolijk, 2x "beschikbaar" met 11kW, maar zodra EV nummer 1 al aan het laden is en "ik zei de gek" erbij komt dat schakeld het systeem na ongeveer 10 min de toevoer weer af omdat het gevraagd vermogen niet geleverd kan worden. Lekker dan, ja daar heb je dat woord weer, denk je, heeeyy nog een plekje vrij, kan ik gaan laden......niet dus. Lang leven de gemeente die het E-rijden aan het stimuleren is alleen wel vergeet dat hier in de omgeving 9 EV's staan die gebruik moeten maken van die 2 laadpalen. Nu al een beetje spijt van de overstap, hopen dat dit in de nabije toekomst (liever vóór eind 2021) opgelost gaat worden, weet alleen niet bij wie ik dit moet aanreiken (gemeente, provider en laadpaal eigenaar). Zo, dit was even mijn frustratie voor het slapengaan. Oh ja, sta nu (alleen en als eerste) aan de andere laadpaal (die van 7 okt) en voorlopig nog geen appje binnen dat het laden is gestopt. Dus de tweede EV heeft een uitdaging.
  5. Dit zal de nieuwe uitvoering wel gaan worden...... https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kia-niro-blik-to-the-future/
  6. Beste @OMEGA-ThundeR, ik zou in jouw geval gewoon even met de garage / dealer bellen en de situatie uitleggen. Gegarandeerd dat ze iets voor je kunnen betekenen. En zo niet, dat zelf een accu aanschaffen. Kosten liggen tussen de €80 en €160 zie ik hier op het www verschijnen.
  7. Ik zit net op mijn gemak het gehele draadje te lezen maar in mijn geval geen VESS knopje aanwezig. Wel lekker rustig zo door de wijk en geen overlast voor de medebewoners . Alleen onze hond die hoort de auto aankomen, echt leuk om de te zien dat de dame in kwestie op de bank achter het raam zit te kijken.
  8. Hoi @The Dude, daar zat ikzelf ook eerst aan te denken gezien mijn privé mobiel een Samsung S10 is alleen komen dan alle apps die ik voor het werk nodig heb wel op de privé mobiel te staan en dat wil ik graag wel gescheiden houden. Het enige wat eventueel overblijft is het doorschakelen van het "zakelijk" 06-nummer naar het "privé" 06-nummer met **21*........# en dan op de "bel" toets drukken. Voor het uitzetten van het doorschakelen is het ##21# en dan de "bel" toets.
  9. Nu wil het voorval zo zijn dat ik af en toe met meerdere mobieltjes (prive en werk) aan het rijden ben. Is hier iemand die daar ervaring mee heb. Ik weet bijvoorbeeld dat het infotainment systeem maar met slechts 1 mobiel tegelijk verbinding kan maken.
  10. Net even flink het www afgestruind en gevonden dat TomTom AmiGO wordt ondersteund door Android Auto. Komende dagen maar even downloaden en installeren op de mobiel en dan kijken wat het infotainment van KIA laat zien. Wordt vervolgt.......
  11. Beste @Michiell, het systeem van KIA wordt niet ondersteund door de kaartleverancier TomTom maar door Here Maps. Kijk maar even via onderstaande link of jouw aangegeven rotonde / ventweg daar wel op staan, ik ben bang van niet. https://wego.here.com/?map=51.8306,4.96903,14,normal
  12. Michel_1970

    Kia laadpas

    Dat kan dus ook, alleen wie wilt er nu nog de deur uit met dit weer .
  13. Michel_1970

    Kia laadpas

    Beste @Benjamin2, even zoeken en je komt een heel eind. Hierbij de link (KIA Laadpas) naar de info pagina met achter onderdeel 2. de relevante info (het downloaden van de app). Daarna kan via de app de kaart aangevraagd worden. Het is dus van belang eerst de app op de mobiel te hebben staan. KIA Laadpas
  14. Bij de MacDonald bij mij in de buurt, oke langs de A20, afrit 16, staat in ieder geval een laadunit met 3 stekkers (type2, Combo en een "Tesla" model). De kosten van de "Combo" variant, welke overigens 50kW is, zijn slechts € 0,36 (incl. BTW). Ik ga dit ook een keetje uitproberen of dat werkelijk zo is. Deze kosten haal ik uit de app van "Last Mile Solutions = LMS" omdat ik de laadpas van ENGIE heb en de kosten via LMS gefactureerd worden (gereduceerd tarief voor een aantal gemeente in Zuid-Holland ) Ik betaal nu € 0,32 aan de openbare laadpaal (Type2, 11kW), AC laden dus. Dus een verschil van slechts € 0,04 / kWh is het proberen waard en kijken wat er geladen wordt in een uurtje. Worden wel veeeeeeel hamburgers eten schat ik zo in .
  15. Bij mij staat al wel die "Wintermodus" aan, heeft dat nog gevolg voor het verlies. Dit heb ik even van de KIA site geplukt, dus lijkt het erop dat het wel meewerkt, of beter gezegd, extra energie kost. "Deze modus is beschikbaar voor auto's die zijn voorzien van een batterijverwarming. De wintermodus activeert de batterijverwarming vóór (aangesloten aan laadpaal) of tijdens het rijden." Voorlopig nog maar even uitlaten dan??????
×
×
  • Create New...