Jump to content
 

Michel_1970

Leden
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Michel_1970 last won the day on January 7 2020

Michel_1970 had the most liked content!

Community Reputation

8 Neutraal

About Michel_1970

  • Rank
    Lid
  • Birthday 01/01/1970

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Hobby's
    Veel met de computer....
    Gamen
  • Auto
    Niro DynamicLine, Platinum Graphite

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hoi @Gerd Bartels toch iets gevonden wat erop lijkt alleen kan ik het nog niet testen. Via deze link staat iets omschreven als "persoonlijke" POI's importeren.
  2. Helemaal € 0. Moeiteloos en zorgeloos overstappen stond er op de folder, dus gelijk een dag later bij de dealer en ja hoor...... Na 2 jaar, gewoon overstappen van een HEV DynamicLine naar een E DynamicPlusLine en nog goedkoper ook, wat wil je dan nog meer....
  3. Gezien de aanschafprijs verwacht ik wel dat ik uit de keukenkraan kan tanken ..... Maar dat zal wel niet. update: Zit net verder te lezen maar wel een gekke procedure tot het verkrijgen en het uiteindelijk verbruik van waterstof. Om waterstof te winnen is elektriciteit nodig en om een voertuig in beweging te krijgen wordt waterstof omgezet tot elektriciteit. Hmmmmm, vreemd fenomeen.....
  4. 3 weken geleden bij de dealer gezeten voor de overstap van de HEV naar de E variant en ons werd afgeraden om de optie "Warmtepomp" erbij te nemen gezien de afstanden per jaar (max. 15k) en ook de extreem koude winters tegenwoordig in Nederland, nope....... Scheelt toch weer €10 per maand en dat 5 jaar lang = ........bijna € 1000 (had even geen zin om het exact uit te rekenen )
  5. Michel_1970

    Kia laadpas

    Nu ik met een schitterende aanbieding overgestapt ben van een, als maar duurder wordende benzine prijzen, HEV naar de E variant moeten ze niet direct de laadprijzen gaan verhogen. Ik zie het nog gebeuren dat men dadelijk de benzine niet meer aan de man kunnen slijten en dan voor een habbekrats in de verkoop gaan. Zitten wij massaal met onze milieu vriendelijke voertuigen........en dan komen we erachter dat we beter bij de oude techniek hadden moeten blijven. Denk het niet hoor.......
  6. Vandaag de laadpas van ENGIE ontvangen, nu de auto nog ;-)
  7. Ben benieuwd naar onderstaand vraag: Een aantal jaren geleden gereden met TT waarbij je eigen gemaakte POI bestanden kon inladen. Reuze handig voor als je op vakantie ga of half Nederland doorkruist omdat zoonlief voetbal wedstrijden moet spelen. Ik weet in ieder geval dat het in het huidige (heb nu de KIA nav uit de HEV MY2019) systeem niet werkt. Helaas moet ik nog een paar weken wachten voordat ik dit echt kan gaan uitzoeken maar misschien zijn er al onderzoekers onder ons die daar al mee bezig zijn.
  8. Michel_1970

    Kia laadpas

    Na een korte zoekactie op onderstaande site uitgekomen. Tja oke, Nederland staat er (nog) niet bij maar dat vertellen jullie zelf al. Als je op "België" klik krijg je wat meer info. KIA CHARGE
  9. Tja, en hoe weet ik nu welke paal van wie is. Aan de hand van deze site zie ik dus dat ze van EVBox zijn. Tuurlijk kan je daar terecht met een ENECO pas alleen wat betaal je dan?? Ik vind het best een leuk uitzoekwerk (en gelukkig heb ik nog een kleine maand) maar niet echt motiverend om starters over de streep te trekken. Update: En als ik dan weer via deze link kijk zie ik dat de paal van ENGIE is met een tarief van € 0,31 / kWh.
  10. Das nou jammer zeg, huis met zadeldak waar 2 dakkapellen op staan (geen ruimte voor zonnepanelen) en ook geen eigen parkeermogelijkheid. Dus die glimlach zal beperkt blijven.
  11. Na een volgend zoekactie der passen kom ik bij ENECO uit (verder nog geen definitieve beslissing genomen) en geven zij aan een goeie dekking te hebben en voor € 0,22 / kWh (incl. BTW) "lekker" aan prijs te zitten. Wel betaald je voor de kaart een abo van € 3 / maand (dit is ook nog te overzien). Update: Blijkt dat de meeste met starttarieven werken maar bij ENECO is dit €0.
  12. Het leasemaatschappij.
  13. Het verschil mag dan niet zo veel meer zijn maar nog steeds staat de glimlach op mijn gezicht en gezien de als maar stijgende benzine prijzen zal die glimlach alleen maar groter worden.
  14. Ik moet zeggen, wat mij betreft "lekker boeien, niet laden op eigen terrein", de laatste aanbieding kon ik gewoon niet voorbij laten gaan. We betalen nu voor de huidige Niro €464 en bij de E-Niro (na aanbieding dus) €439. En dan de rijden we elektrisch en nog een uitgebreidere uitvoering. Moet niet gekker worden dachten we nog, daar zit vast een addertje onder het gras, maar nee hoor. T' is maar een idee.
  15. Hoi mede (voor mij over een maandje) E-NIRO gebruikers, wordt ik wel vrolijk van dat geen dat ik hier lees. Uiteraard wil ik mijzelf niet rijk rekenen maar als een simpel rekensommetje onderstaande echt is..... Verbruik van ong. 61kW op de 580km dan kom je uit op een verbruikerskosten van nog geen €25. (voor het gemak uitgaande van € 0.40 / kWh aan een openbare laadpaal) Terwijl mijn huidige NIRO op deze km stand al gauw uitkomt op €42 (uitgaande van ong € 7 / 100km "benz prijs van 1,73 / ltr) Toch een lekker verschil. Alles met een redelijke marge natuurlijk. ps. nu de laadpas
×
×
  • Create New...