Jump to content

chippie777

Leden
  • Content Count

    163
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3
  • Country

    Netherlands

chippie777 last won the day on January 3 2018

chippie777 had the most liked content!

Community Reputation

29 Excellent

About chippie777

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    j

Recent Profile Visitors

1,259 profile views
  1. Ik vind 3,2 bar behoorlijk hoog. Weet niet of het veel invloed heeft maar zou toch eens goed informeren wat de juiste bandenspanning moet zijn.
  2. Ik snap het een beetje. Maar als je geen smartphone hebt of wilt gebruiken dan ben je aangewezen op de ingebouwde navigatie of je eigen richtingsgevoel. De ingebouwde NAV doet het, maar je zult dan moeten accepteren dat deze altijd achterloopt tov de alternatieve navi op een smartphone.
  3. Inderdaad, ik snap dat ook niet. Je kunt super eenvoudig je smartphone aansluiten en gebruik maken van prima navigatie welke zeker beter is dan de ingebouwde. Waarom nog “rommelen” met een tomtom device? Kies er dan voor om tomtom op je smartphone te zetten, dan is het via CarPlay gewoon op je scherm van Niro te zien.
  4. Ik weet hoe ik moet rijden en in de zomer is de Niro duidelijk zuiniger. Maar 1 op 22 haal ik echt niet. Hoogste wat ik gehaald heb is 1 op 21 op de boordcomputer. Zelf uitgetekend is het wat lager. geen probleem verder. Hij is beduidend zuiniger dan mijn vorige auto en daar gaat het om.
  5. Ik lees hier prachtige verbruikscijfers die ik niet haal. Wat ik wel weet is dat je snelheid van grote invloed is op je verbruik. Ik hou mij aan de toegestane snelheid maar dan wel afgelezen op mijn gps. Dus 100 km/u is circa 105 op de teller van de Niro. Rij ik nu 100 op de teller van de Niro dan is dat ongeveer 95/96 km/u op de gps. Je verbruik is dan een stuk zuiniger. M.a.w de mensen hier met die mooie verbruikscijfers wat rijden jullie voor snelheid?
  6. Dit is echt niet goed. Ik heb pas mijn batterij vervangen en dat is dus na net geen 3 jaar. De tweede sleutel heeft nog steeds dezelfde batterij. Geldt dit trouwens voor beide sleutels? Als het bij een sleutel is zou ik beginnen met het schoonmaken van de contactpunten waar de batterij tegen aankomt.
  7. Nu begrijp ik waarom de picanto zo vaak wordt aangeboden voor een lagere prijs dan op de site van kia nederland.. Ze willen van de huidige modellen af.
  8. Dit bevestigd wat ik al had verwacht; het is alleen interessant wanneer je de mogelijkheid hebt tot opladen bij je thuis zodat je vanuit huis zo veel mogelijk elektrisch kunt rijden.
  9. chippie777

    Niro PHEV

    Inderdaad, je weet pas of het echt een prijsverschil van 700 euro is als je twee offertes hebt: 1 voor de standaard en een voor de plugin. Ben wel benieuwd of het dan inderdaad “maar”700 euro scheelt. Trouwens dat doe ik altijd bij de aanschaf van een nieuwe auto. Ben totaal niet geïnteresseerd in wat voor korting of inruil dan ook. Ik wil weten wat ik moet bijbetalen wanneer ik mijn huidige auto inruil. Dat is het enige wat telt.
  10. chippie777

    Niro PHEV

    Wanneer je voor de dynamic kiest, is de plug-in hybride 700 euro duurder dan de gewone hybride. Ik neem aan dat verder alles het zelfde is, dus ook de brandstoftank zodat je toch een behoorlijk stuk kunt rijden wanneer je niet veel laadt met een stekker. Niet dat ik van plan ben nu een andere auto te kopen maar ik vroeg het mijzelf gewoon af. Wat zou nog de reden zijn voor een niet plug-in wanneer de prijzen gelijk zijn?
  11. Ik wil nieuwe ruitenwissers voor mijn Niro. Ik heb ze besteld en de achterruitenwisser is prima, maar de voor ruitenwissers zijn weliswaar de juiste maat maar zien er totaal anders uit. Ik mis de soort spoiler op de nieuwe ruitenwissers. Maar ik kan online niet vinden welke ruitenwissers ik nu moet hebben zodat ik dezelfde ruitenwissers heb als er origineel opzitten. Iemand een idee? (En ja ik kan naar de dealer, maar de ervaring leert dat het vervangen van ruitenwissers bij een dealer behoorlijk prijzig is)
  12. chippie777

    Niro PHEV

    Stel je schaft een niro plug in hybride aan maar je rijdt zoals een gewone hybride dus zonder te laden met een stekker, is het verbruik dan gelijk aan een niro hybride?
  13. Net even naar een bandenzaak geweest en ook die bevestigen dat het niet wenselijk is om met zomerbanden en all-season/winter banden door elkaar te rijden. De achterbanden hebben nog ruim 5 mm die ga ik niet weggooien. Ik heb besloten om gewoon weer voor zomerbanden te gaan. (Winterbanden kan altijd nog) Nu op zoek naar de stilste, blijkt dat de standaard Dunlop een van de stilste is. Denk dat ik maar gewoon blijf bij wat er onder zat. kunnen we weer 50K verder.
  14. Onze auto wordt ook altijd gewassen na een beurt in de garage, maar ik vind dat zelf een beetje onzin. Ik breng mijn auto voor een service beurt en dat is een technische handeling. Die wil ik graag goed uitgevoerd hebben, het wassen mag voor mij achterwegen blijven. Zo is het bij mijn dealer nog nooit gelukt dat ze mij bellen als de auto gereed is. Ik doe dat dan maar zelf en zo waar is hij dan net klaar. Sinds de dealer is opgegaan in een groter dealer netwerk is dit echt minder geworden. Ik vind dat zelf heel hinderlijk hoe netjes ze mijn auto ook teruggeven. Doet verder niets af aan het personeel, dat is altijd uiterst vriendelijk maar echt soepel gaat het niet, het is dat ze om de hoek zitten....
  15. Kan mijn laatste reactie niet meer aanpassen, maar ik kom er net achter dat het niet wordt aangeraden om met een combinatie van all seasons en zomerbanden te rijden. (bijvoorbeeld all seasons voor en zomer achter) Het is niet verboden maar ANWB en diverse andere sites raden dit sterk af. Dus achteraf was het toch beter geweest voor naar achter te wisselen zodat ik makkelijker kon overstappen op all seasons. Als ik nu wil overstappen gooi ik een aantal mm’s weg van de achterbanden. Ik zal nog eens goed meten wat de precieze profiel diepte is, misschien is het nog mogelijk om te wisselen tussen voor en achter.
×
×
  • Create New...