Jump to content

RobertDeNiro

Leden
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

  • Country

    Netherlands

Community Reputation

1 Neutraal

About RobertDeNiro

  • Rank
    Newbie
  • Birthday May 10

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Over jezelf
    Autogek, trotse vader van een tweeling (8)
  • Woonplaats
    Friesland
  • Hobby's
    Auto's, techniek
  • Werk
    Testspecialist in de IT
  • Auto
    Niro Hybrid DynamicPlusLine 2020 HorizonBlue, Mobis afneembare trekhaak

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zo, met foto's. Je ziet die zwarte schroef op de ene foto (met mijn vinger erbij). Die schroef gebruik je normaal om de voet aan de dakrails vast te zetten. Nu draai je die schroef er helemaal uit, dan komt de voet voor de dakrails los van de voet van de buisdrager. Dan monteer je de nieuwe voet voor de dakrails op de voet van de buisdrager met diezelfde zwarte schroef. En klaar ben je. Je ziet op mijn dakrails-voet nog het beveiligingskapje voor Peugeot zitten, vond het niet de moeite om op zoek te gaan naar een Kia kapje voor die paar keer per jaar dat ik de dragers op de auto heb
  2. Hoi Vince, beetje late reactie. Ik was blijkbaar uitgelogd in het forum. Met die square dragers bedoel ik inderdaad die oude rechthoekige buisdragers. Met de aerodynamica van een bushokje. De Thule kitset bevalt heel goed. Het gaat om onderstaande set. Link voor bestellen: https://www.etrias.nl/kitset-thule-kit-4076-flush-railing.html?q=4076 Je zult vast wel tussen 29 april en nu iets gevonden hebben om je kano op vast te binden. Mocht dat niet zo zijn, dan kan ik je deze set aanbevelen. Niet duur en montage is een eitje. .
  3. Gefeliciteerd met de uitstekende keuze! LKAS kan ook uit met een knop linksonder het stuur. Bij het knoppencluster daar. Veel fijne kilometers gewenst!
  4. Vooral dit vraagt nog gewenning. Ik kom uit een diesel waar je wat moest doortrappen om de gang erin te houden. Dat gedrag is er niet in een maand uit natuurlijk..... Vandaag de Niro veel meer en langer laten uitrollen (t.o.v. wat ik gewend was..), ik begin het trucje te snappen volgens mij. Aan de andere kant: mocht het verbruik niet binnenkort (veel) beter worden, dan mag de dealer mij eens een "cursus" hybride rijden geven. Misschien dat hij kan zien wat ik verkeerd doe. Tips en trics vanuit het forum zijn natuurlijk zeer welkom.
  5. Het kan dus toch?!? Kleine update: vandaag van werk naar huis met 100/105 op de rechterbaan blijven hangen. Alles op de SCC, goed anticiperen. Dan haalt de Niro 1 op 15. En dan is het nu 7 graden en (alweer) fikse wind schuin tegen. Ja, de wind is iets gedraaid.... Al met al maakt dit de verhalen over verbruikscijfers in de zomer van 1 op 18 of beter een stukje geloofwaardiger. Ook de bandenspanning even nagekeken, die waren inderdaad wat aan de voorzichtige kant gevuld door de lokale bandenboer. Nu op 3 bar gezet. Zie of dat ook wat uitmaakt. Later meer....
  6. Lag het maar aan het doortrappen..... Ik probeer zo rustig mogelijk op te trekken en rijd 95% van de tijd op de SCC. Wat ik wel merk als ik inhaal (en dus langzamer achter een voorganger rijd dan ingestelde SCC) dat er 1 of 2 versnellingen wordt teruggeschakeld waarna met veel toeren de Niro zo snel mogelijk weer naar de ingestelde snelheid wil. Dat kost m.i. veel brandstof. Vandaag geprobeerd om nog meer te anticiperen en met zo constant mogelijke snelheid (~115 km/h) op mijn bestemming te komen. Wederom stevige wind (schuin tegen) regen en hagel. Nu een verbruik van 1 op 13.6. En dan moet ik er dus echt op letten. De reactie van de SCC heb ik nu op Traag staan, weet iemand wat die standen (Snel, Normaal, Traag) eigenlijk precies doen? Ik weet het, ik kan de manual lezen, maar die ligt nu in de auto... Zal vandaag de bandenspanning trouwens eens controleren. Wat lucht erbij kan ook helpen. Kan het bijna niet zijn, net een week geleden winterbanden eronder laten zetten. Tot nu toe kan ik alleen maar jaloers en vol verbazing kijken naar de verbruikscijfers van mijn collega Niro rijders. Wie weet dat Niro en ik nog wat meer moeten wennen?
  7. Tja, lekker zuinig? Ik heb mijn Niro DynamicPlusLine nu een maand en kom niet verder dan 1 op 12/13. OK, er is gereden onder zeer slechte omstandigheden want koud, winterbanden en de laatste weken HEEL VEEL wind (op de vlakte in Friesland...). Zit nu bijna op 2000 km, ben benieuwd hoe het verbruik uitpakt als het warmer wordt. Op de snelweg rijd ik ongeveer 120 km/u. Over een goeie maand ga ik me wel aanpassen aan die 100 km/u op de snelwegen, dat zal veel goeds doen voor het verbruik. Laatst wel een stuk binnendoor gereden (60/80 km wegen), toen kwam ik met gemak boven de 1 op 20. Dus het KAN wel....
  8. Hoi, ik heb net een Thule kitset besteld. De kitset monteer ik op de Thule square dragers die ik op mijn vorige auto (een Peugeot 308SW uit 2015) had. Dus, oude voetjes eraf, nieuwe voetjes eronder. Voordeel: ik hoef de fietsdragers niet te demonteren en opnieuw te monteren op een andere drager. Voordeel: ik ben voor 45 euro klaar ipv een compleet nieuwe set die ik niet nodig heb. https://www.dakdragerstore.com/kitset-thule-kit-4076-flush-railing
  9. Yes, yes, yes!! Nu bijna twee weken in het bezit van mijn nieuwe Niro. Erg blij mee. Iedereen die de Niro voor het eerst ziet maakt meteen een opmerking over de kleur. Die is natuurlijk ook fantastisch!!! Precies dezelfde auto als Dropje hierboven. Er zijn meer mensen met goede smaak dus.. Even kort een eerste indruk: na bijna 30 jaar handbak is een automaat een verademing. De DynamicPlusLine uitrusting is fantastisch; stoelverwarming is top, maar stuurverwarming zou standaard moeten zijn op elke auto. Wat is dat fijn!!!! De audio klonk eerst nogal vlak, maar de speakers beginnen nu meer ingespeeld te raken en het geluid wordt steeds beter. Natuurlijk is er al flink gespeeld met de audio instellingen. Ook Android Auto geprobeerd, maar vind het weinig toevoegen aan de verder prima infotainment dus ik heb AA weer van mijn telefoon gehaald. Ik luister meestal radio en als ik al eens Spotify wil luisteren, dan gaat dat prima via de normale bluetooth verbinding. Over instellingen gesproken: ik heb fijn een avond gespeeld met alle instellingen die mogelijk zijn in de Niro. Volgens mij heb ik nu alles wel naar wens ingesteld, al vind ik de kortste afstand van de SCC nog vrij groot. Het gat is groot genoeg voor andere automobilisten om in te duiken, waardoor de Niro weer flink in de ankers gaat. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe je dat wat korter (dan de kortste afstand = 1 streepje) kunt krijgen. Ook het herpakken van de ingestelde SCC snelheid (als je voorganger opzij gaat) vind ik nog best wennen. De motor klimt in de toeren om zo snel mogelijk weer op zijn snelheid te komen, dat mocht wel wat vloeiender gaan. De LKA vind ik daartegen top! Flauwe bochten in de (snel)weg neemt hij zeer goed, al moet (mag) de snelheid dan niet te hoog zijn. Ik heb wel eens het idee dat als ik wat te snel door de bocht ga, de LKA het nèt niet kan bijbenen. Handjes bij/aan het stuur tot de LKA mijn volledige vertrouwen heeft gewonnen. Over het verbruik... daar let ik nog maar niet teveel op, het is een nieuwe auto. Alles moet nog een beetje ingereden worden, zal over een maand eens kijken wat het dan werkelijk is. En in maart mogen we toch niet meer sneller dan 100 km/h, dat is ook best gunstig voor het verbruik..... Oh ja, daar was het hele 100 rijden nou net om te doen... Verder niks dan lof voor de Niro. Over een tijdje zal ik weer eens een update geven.
  10. Update: net vernomen van de dealer dat de auto volgende week aankomt bij de dealerT. Dan nog poetsen, winterbandjes eronder en trekhaak monteren en het feest kan beginnen!! Kenteken is al bekend, dus we zijn er bijna....
  11. Nog één nachtje slapen dus.....
  12. Yeah!! Gisteren gebeld door de dealer. Mijn Niro Hybrid DynamicPlusLine HorizonBlue is in Nederland aangekomen. Tot zover het goede nieuws..... Minder goede nieuws is dat de Niro pas begin 2020 op kenteken komt en geleverd mag worden. De leasemaatschappij heeft momenteel alle hens aan dek om alle elektrische auto's nog dit jaar af te leveren. Die krijgen dus voorrang. Ik heb de Niro eind september besteld dus 3,5 maand vind ik nog een acceptabele levertijd, gezien het feit dat deze auto de halve wereld overgevaren is. Dus, nog even geduld. Zodra ik de auto heb zal ik natuurlijk foto's posten.
  13. Kan dus niet mijn nickname aanpassen....
  14. Verrek, klopt. Alleen dan met spaties in de naam. Als rasechte IT-er schrijf ik het natuurlijk in CamelCase aan elkaar. Ik pas hem even aan en zet er 2020 achter. Opgelost.
  15. Even voorstellen: Ik ben René, woonachtig en werkend in het filevrije Friesland. Ik ben BIJNA in het bezit van mijn Niro Hybride DynamicPlusLine in HorizonBlue. Verwacht begin januari 2020. Nog even de feestdagen door voordat het ECHT feest wordt! Ondertussen volg ik en leer ik veel van alle onderwerpen op het Niro forum. ps: nog niemand op deze voor de hand liggende nickname gekomen?
×
×
  • Create New...