Jump to content
  • Sign Up

Broekie

Leden
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutraal

About Broekie

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    BMW 2002 , Kia Niro Dynamicline

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. De updates hoeven niet te wachten tot de 10K beurt toch?!
  2. Daarnaast moet je rekening houden dat de PHEV een hoger brandstofverbruik heeft als de stroom op is in vergelijking met de HEV (hoger gewicht).
  3. De PHEV is met name interessant als je veel ritten tot een kilometer of 50 maakt en in de tussentijd steeds kunt laden. Kun je dat niet of heel beperkt, dan heeft een PHEV niet zo heel veel zin en kun je beter voor een reguliere HEV gaan of de e-Niro. Daar komt bij dat in de winter, de motor (ondanks dat de batterij vol zit), toch warm moet worden om het interieur op te warmen. Gezien de afstanden en het feit dat je vaak niet kunt laden, denk ik niet dat een PHEV rendabel is in vergelijking tot de HEV / E-Niro.
  4. Twee weken geleden getankt en ik kwam uit op 1 op 22,9, wat inclusief de nodige korte ritjes was. Met een dergelijk verbruik en een tankinhoud van 45 liter, moet het dus mogelijk zijn om 1.000 kilometer op één tank te halen. Benieuwd of iemand dat al is gelukt! Ik zelf durf het nooit zo goed aan om de tank helemaal leeg te rijden..... Heb dan ook nog nooit meer dan 40 liter getankt met de Niro
  5. Broekie

    Cruise Control

    Niet helemaal mee eens, stel je hebt de CC op 100 staan, door druk verkeer rem je af en rij je een tijdje 80. Dan is het fijn om in één oogopslag te zien dat als je de CC op reset drukt, je weet dat je terug gaat naar de 100. Alleen bij de Niro gebruik ik de reset niet, omdat deze niet echt betrouwbaar is, maar da's een andere discussie....
  6. Dat is inderdaad sinds kort , de eerste 75km zijn gratis, dus een mooie manier om het eens uit te proberen. Kosten van 2 euro per maand is niet verkeerd, zou het met name tijdens vakanties gebruiken.
  7. Mijn voorkeur is overigens ook absoluut de TomTom. Mijn ervaring is wel met een wat oudere TomTom met live services, dus wellicht is het bij nieuwere versies beter gesteld met ontvangst. In tunnels deed mijn oude TomTom het in ieder geval nooit en dat is met name vervelend als je in een tunnel zit, waarin je ook nog een afslag moet nemen. Dan lijkt google maps dat toch beter te doen. Ook qua alternatieve routes, wellicht zijn de nieuwere TomToms hierin beter, maar ik vond het nooit echt handig om alternatieve routes te vinden. Ik zou graag de TomTom app op de telefoon willen hebben, alleen werk dat dan weer niet in combinatie met apple carplay.
  8. Klopt, maar wat ik persoonlijk erg fijn vond aan de TomTom was dat hij aangaf wanneer je een opstopping kunt verwachten en hoe lang deze duurt. Daar staat tegenover dat ik voor deze info wel moest betalen. Ook vier keer per jaar een kaartupdate was redelijk goed. Belangrijkste nadeel van de TomTom was dat hij in de bergen, drukke steden, tunnels, etc niet kon bepalen waar je bent. Vooral lastig als je in een drukke stad uit een parkeergarage komt. Dan was het soms best lang wachten tot je signaal had en tot die tijd maar hopen dat je de goede kant opgaat. Ook het zoeken van alternatieve routes was niet echt handig (bijvoorbeeld als je perse door Zwitserland wilt in plaats van Oostenrijk (in verband met vignetten e.d.).
  9. Ook zo zin in de zomer? Profiteer dan nu van de Kia Zomer Fitness Check en ga goed voorbereid de zomer in! Voor slechts € 15,- kan je, je Kia laten controleren op 15 vitale punten. Ben je in het bezit van een geldige Kia Family Card? Dan is de Zomer Fitness Check gratis. Weet je niet meer of je Kia Family Card geldig is? Dit kun je controleren via Mijnkia.nl of neem contact op met één van onze vestigingen.
  10. Je kunt ook naar zonnigere oorden verhuizen
  11. Broekie

    Recal NIRO

    Iemand enig idee of dit voor alle Niro's is of voor bepaalde serie?
  12. Met een handbak moet je ook een versnelling (of twee) terugschakelen om fatsoenlijk te kunnen inhalen. Met de Niro heb je dan eigenlijk 3 opties: 1. Je blijft in Eco stand en trapt het gaspedaal diep in om de kickdown te activeren. 2. Even een tikje naar links met de pook voor de sportstand 3. Als je echt controle wilt, kun je nog handmatig de versnelling kiezen in de sportstand. In mijn beleving is even richting sportstand gaan al meer dan voldoende om vlot te kunnen inhalen. De sportstand in de Niro maakt echt wel een verschil als je even snelheid wil maken.
  13. @Ronald66 stoere bak, qua design heeft de Jeep het heel goed voor elkaar. Dat hebben de Italianen slim aangepakt, In de basis is het volgens mij een 500X en dat was nu niet een groot succes.
  14. Even terug naar de dealer dan, want volgens Autoweek zijn prijzen e.d. bekend en kan per direct worden besteld: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prijzen-vernieuwde-kia-niro-bekend/
  15. Let wel op: in het 3e kwartaal 2019 komt de facelift versie van de Niro uit. Wil je de laatste versie hebben, dan is het wellicht verstandig even te wachten.
×
×
  • Create New...