Jump to content

Broekie

Leden
  • Content Count

    110
  • Joined

  • Last visited

  • Country

    Netherlands

Community Reputation

10 Goed

About Broekie

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    BMW 2002 , Kia Niro Dynamicline

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Klopt en dat is in mijn ogen echt een gemiste kans. Vooral als je veel korte afstanden rijdt de winterdag, dan heeft de PHEV weinig toegevoegde waarde ten opzichte van de HEV.
  2. Ja, je kunt prima tot 120km/h EV rijden, al kom je dan wel minder ver natuurlijk. Als de temperatuur 15 graden of meer is, dan kun je volledig EV rijden (zolang je geen verwarming aan doet...).
  3. Het is zeker wel mogelijk. Vorige week 160 kilometer gereden op voornamelijk 80km - 100km wegen, netjes aan de snelheid gehouden, waar mogelijk veel uitrollen, rustig optrekken bij verkeerslichten, cruise control waar mogelijk gebruikt. Gemiddeld verbruik 1 op 27,9 volgens de boordcomputer. Het ligt dus echt aan de omstandigheden / route of je een dergelijk verbruik al dan niet kunt halen.
  4. Nee, de Niro heeft GEEN TomTom, alleen de verkeersinfo en zo komt van TomTom, het systeem zelf niet
  5. Apple Carplay is plug and play, je hoeft niks te installeren. Je kunt overigens kiezen tussen verschillende kaarten en je werkt niet standaard met google maps. Je hebt ook nog Apple maps en een rij aan andere kaarten die je kunt downloaden
  6. Niet helemaal waar, want het is afhankelijk van hoe laat je op de weg bent.
  7. Nee, heeft de Niro niet standaard (wellicht op de meest luxe versie wel)
  8. Onlangs gereden in een Toyota Prius (HEV versie) en ook bij de Prius springt de motor aan als het koud is om het interieur op te warmen. Zelfde principe dus als de Niro.
  9. Onder normale omstandigheden zal de accu tussen de 20% en 80% zitten, simpelweg om de levensduur van de batterijen zo lang mogelijk te houden.
  10. Bij Volvo verwarm je dan ook het interieur. Het werkt bij Volvo wel anders, want Volvo gebruikt stroom om het interieur op te warmen, waarbij Kia de warmte van de motor gebruikt.
  11. Dat hoeft niet, je kunt bij het wegrijden de stand in HEV zetten, de PHEV rijdt dan als gewone HEV, waarbij je, als de motor warm is, je kunt overschakelen op elektrisch.
  12. Dat uiteraard wel, alleen als er een ander front opzit, geef je de indruk dat de schade veel groter is geweest. Dat is ook voor een dealer die een dergelijke auto inkoopt veel minder interessant.
  13. Als het mijn eigen auto was, dan zou ik dat niet willen. Zeker bij inruil krijg je hier toch vragen over en maakt het overduidelijk dat het een schade auto is. In geval van private lease zou het me minder uitmaken, al heb ik het liever origineel.
  14. Die flippers zitten overigens niet op de uitvoeringen voor de face lift.
  15. Je wint inderdaad relatief meer energie terug met remmen, echter bij eerder gas loslaten bespaar je op het verbruik. Bovendien duurt uitrollen langer, waardoor je weliswaar minder energie terugwint, maar wel gedurende langere tijd. Voor mijn gevoel: hoe meer uitrollen en minder remmen is per saldo zuiniger.
×
×
  • Create New...